Πρίν από μερικά, λίγα μόλις χρόνια, τα πράγματα στην αυτοκίνηση ήταν απολύτως ξεκάθαρα. Ή θα έπαιρνες ένα πολυτελές αυτοκίνητο της premium κατηγορίας, χωρίς να σε απασχολεί διόλου το οικονομικό σκέλος του θέματος, ή θα επέλεγες ένα μοντέλο με γνώμονα την οικονομία τόσο ως προς τη κτήση όσο φυσικά και ως προς τη χρήση. Και ξαφνικά τα πάντα άλλαξαν, διαφοροποιήθηκαν, μπερδεύτηκαν και καλούμαστε τώρα να βάλουμε μία τάξη στο όλο θέμα. Διότι πλέον μπορείς να αγοράσεις ένα premium μοντέλο σε τιμή που δεν το λες και ευκαιρία, αλλά με σημαντικά χαμηλό κόστος χρήσης. Και αν μπερδευτήκατε, που είναι απολύτως λογικό, θα τα ξεμπερδέψουμε όλα στη συνέχεια μέσα από τη δοκιμή της Mercedes C200d.

Οι διαστάσεις της είναι καθ΄όλα σεβαστές

To «μωρό» μεγάλωσε

Μπορεί, βέβαια, πλέον να υπάρχουν οι μικρότερες, φθηνότερες και πιο ικανές να προσελκύσουν νέο κοινό στη φίρμα σειρές Α και B, όμως πίσω στο 1983 η 190, η πρώτη C Class, ήταν αυτή που χαρακτηρίστηκε «Μωρό-Benz». Και μόνο αταίριαστο δεν ήταν τότε το συγκεκριμένο «χαϊδευτικό», αφού εκείνη την εποχή η σειρά C ήταν το μικρότερο μοντέλο της Mercedes και αυτό που την έβαλε στην μεσαία κατηγορία. Μια κατηγορία, την οποία οι περισσότερες φίρμες υπολόγιζαν, δεδομένων των αξιοσημείωτων αριθμών πωλήσεων που αυτή επιδείκνυε. Η κατηγορία, λοιπόν, αυτή εντέλει… «αλώθηκε» από τα πρώην «baby» της εταιρείας από την Στουτγκάρδη, με αποτέλεσμα τα 1.88 εκατομμύρια των πωλήσεων της 190, να γίνουν 8,5 εκατομμύρια από το 1993 κι εντεύθεν που παρέλαβε τα ηνία η C Class. Με λίγα λόγια, η σειρά C ήταν αυτή που όχι μόνο έφερε τότε νέους πελάτες στην εταιρεία, αλλά όντας το πιο εμπορικό προϊόν της, δημιούργησε και τις προϋποθέσεις για την περαιτέρω ανάπτυξη του ομίλου.

Αρκετά κομψή

Ακριβώς για να «τιμήσει» το τόσο σημαντικό μοντέλο της (και μαζί φυσικά τους πελάτες που το επιλέγουν), η Mercedes συχνά-πυκνά της χαρίζει ορισμένα προνόμια, από αυτά που πρωτίστως διαθέτουν τα μοντέλα κύρους της εταιρείας και ειδικότερα η S Class. Ειδικά μάλιστα η σημερινή –τέταρτης γενιάς– C Class όχι μόνο διαθέτει πολλά τεχνολογικά καλούδια από το συγκεκριμένο μοντέλο αλλά και ομοιάζει σχεδιαστικά πλέον ιδιαίτερα με αυτό. Κατ’ αυτόν τον τρόπο, το εξωτερικό σχεδιαστικό «αποτύπωμα», χαρακτηρίζεται από τον δυναμισμό, την κομψότητα και την πολυτέλεια, την ίδια ώρα που τα LED φώτα εμπρός και πίσω εντυπωσιάζουν.

Σε ότι αφορά στις τεχνικές λεπτομέρειες που κρύβονται κάτω από τον εξωτερικό «μανδύα», η σημερινή C Class είναι βασισμένη σε ένα νέο πάτωμα (με την ονομασία MRA), το οποίο της έχει επιτρέψει να μεγαλώσει σχεδόν σε κάθε διάσταση (πλην του ύψους που έχει διατηρηθεί σχεδόν στα ίδια επίπεδα: 1.442 χλστ. αντί 1.447χλστ του προηγούμενου μοντέλου). Το ακόμα πιο σημαντικό όμως είναι ότι, παρά τις «γενναίες» αυξήσεις, σε  μήκος κατά 95 χλστ. (φθάνοντας πλέον τα 4.686 χλστ.), πλάτος κατά 40 χλστ. (1.810 χλστ.) και μεταξόνιο κατά 80 χλστ. (2.840 χλστ.), το βάρος –χάρη στη χρήση αλουμινίου στο 48% του συνόλου της

Εντυπωσιακή όσο πρέπει

δομής του αμαξώματος– έχει μειωθεί κατά 100 κιλά! Παράλληλα, έχει χαμηλώσει και το κέντρο βάρους του αυτοκινήτου και, επιπλέον, σημαντικά βελτιωμένος είναι και ο αεροδυναμικός συντελεστής που σταματά στο κορυφαίο για την κατηγορία νούμερο των 0,26 Cd. Φυσικά όλα αυτά συντελούν –όπως θα δούμε παρακάτω– τόσο στη μείωση κατά 20% της κατανάλωσης, όσο και στη βελτίωση της οδικής συμπεριφοράς. Σε ότι αφορά στην τελευταία, βέβαια, ιδιαίτερο ρόλο παίζει και η αναθεωρημένη σχεδίαση της ανάρτησης που περιλαμβάνει τέσσερις συνδέσμους για τα εμπρός γόνατα και πέντε συνδέσμους για τον πίσω άξονα.

Ασφαλώς, η αύξηση των διαστάσεων (ειδικά του μεταξονίου) επέτρεψε και την καλύτερη διαχείριση του εσωτερικού, με συνέπεια οι χώροι να είναι αρκετά βελτιωμένοι σε σχέση με το παρελθόν. Έτσι, στο πίσω κάθισμα, πλέον, ακόμα και τρεις επιβάτες μπορούν να φιλοξενηθούν χωρίς να προβληματιστούν καθόλου από τον «αέρα» που διαθέτουν για τα γόνατα και τα κεφάλια τους και η μόνη ουσιαστική ενόχληση, που παραμένει για τον μεσαίο, είναι αυτή του –αναγκαίου, εξαιτίας της πίσω κίνησης– ψηλού κεντρικού τούνελ (το οποίο θα τον υποχρεώσει να έχει διαρκώς ανοιχτά τα πόδια του). Αντίστοιχα, έστω και μικρή αύξηση (5 λίτρων) υπάρχει και στον χώρο των αποσκευών που πλέον φθάνει τα 480 λίτρα.

Η τεχνολογία αιχμής στην υπηρεσία της πολυτέλειας

Πιο αναλυτικά, σε ότι αφορά στο χώρο διαβίωσης οδηγού και επιβατών, η Mercedes για άλλη μια φορά θέλησε να ενισχύσει τη φήμη της νέας C, ως φορέα τεχνολογικών καινοτομιών. Κατά συνέπεια, την προίκισε με διάφορα τεχνολογικά  καλούδια τα οποία μπορούν να βελτιώσουν την άνεση, την ασφάλεια, ακόμη και την -ούτως ή άλλως υψηλή- ποιότητα. Φυσικά, επειδή ο κατάλογος είναι μακρύς θα αναφερθούμε σε μερικά μόνο στοιχεία του εξοπλισμού, που το καθένα, όμως, ξεχωριστά θα μπορούσε να αποτελεί την κορωνίδα του τεχνολογικού… «πάρκου» της C Class.

Κατ’ αρχάς, λοιπόν, το BAS PLUS αναγνωρίζει ενδεχόμενο κίνδυνο σύγκρουσης όταν πλησιάζουμε σε ένα εμπόδιο (είτε αυτό είναι πεζός, είτε άλλο όχημα κ.λπ.) και υπολογίζει την απαιτούμενη πίεση των φρένων, ενώ το COLLISION PREVENTION ASSIST PLUS προειδοποιεί οπτικά και ηχητικά τον οδηγό και αν αυτός δεν αντιδράσει ενδέχεται να

Πολύ υψηλή ποιότητα. Η εργονομία έχει κάποια θεματάκια

ενεργοποιηθεί αυτόματα η πέδηση. Ακολούθως, με το σύστημα Intelligent Light System οι προβολείς ακολουθούν τις κινήσεις του τιμονιού φωτίζοντας περιοχές που θα ήταν σκοτεινές σε στροφές και διασταυρώσεις, ενώ συνολικά ο φωτισμός προσαρμόζεται ανάλογα με την κατάσταση οδήγησης και τις καιρικές συνθήκες (λαμβάνοντας υπόψη παραμέτρους όπως

λ.χ. η απόσταση των αντιθέτως ερχόμενων οχημάτων, αντανάκλαση από πινακίδες κ.λπ.). Περαιτέρω, εκπληκτική πληροφόρηση είναι αυτή που λαμβάνει ο οδηγός από την κάμερα οπισθοπορείας χάριν της οποίας δεν πρόκειται ποτέ να πάθει… αυχενικό στρίβοντας πέρα-δώθε το κεφάλι του όταν παρκάρει. Τέλος, με το Head up, το οποίο εμφανίζει βασικές πληροφορίες στο παρμπρίζ, ακριβώς μπροστά στο οπτικό πεδίο του οδηγού (προκειμένου να μην αποσπάται η προσοχή του), ο τελευταίος θα νιώσει και λίγο ως… πιλότος μαχητικού αεροσκάφους!

Ωστόσο, τα στοιχεία που θα κεντρίσουν αμέσως την προσοχή όποιου εισέλθει στο εσωτερικό της C Class είναι, αφενός η λεπτή ψηφιακή οθόνη του συστήματος πολυμέσων COMMAND στο πάνω τμήμα του ταμπλό, η οποία θυμίζει οθόνη tablet, αφετέρου ο νέος πιεζοπεριστροφικός διακόπτης του συστήματος, ο οποίος συνδυάζεται και με touchpad (που χρησιμοποιείται περίπου όπως μια οθόνη αφής). Η αλήθεια είναι ότι το εν λόγω σύστημα χρειάζεται κάποιο χρόνο εξοικείωσης, όταν όμως το συνηθίσεις είναι ιδιαίτερα χρηστικό. Ωστόσο, για ακόμα μεγαλύτερη ευκολία θα μπορούσε και η οθόνη να είναι touch screen (ή αφής, επί το ελληνικότερον).

Κατά τα λοιπά, διάχυτη είναι η πολυτέλεια στο εσωτερικό, εξαιρετική σε κάθε περίπτωση η ποιότητα των υλικών όπως και το φινίρισμα. Παράλληλα, εξαιρετική είναι η θέση οδήγησης –η οποία ρυθμίζεται κατά όποια έννοια ο οδηγός επιθυμήσει– και πλήρης από κάθε άποψη ο πίνακας οργάνων με την μικρή οθόνη ανάμεσα στα αναλογικά όργανα (ταχύμετρο-στροφόμετρο). Επιπλέον, νέο στοιχείο είναι και το ηλεκτρονικό χειρόφρενο που πήρε τη θέση του κλασικού «ποδόφρενου» της Mercedes.

 

Ικανοποιητικοί χώροι ακόμη και πέντε άτομα

Το τεστ των 1000+ χιλιομέτρων σε μία ημέρα

Η C200d  της δοκιμής μας φορούσε τον  1.600άρη diesel κινητήρα της εταιρείας, ο οποίος αποδίδει 136 ίππους και 300 Nm. και ο οποίος συνδυαζόταν με το αυτόματο 7G-Tronic κιβώτιο της Mercedes.   Ο συνδυασμός είναι πραγματικά πολύ επιτυχημένος, καθώς χωρίς να αισθάνεσαι ότι σου λείπει η δύναμη σε όλο το εύρος των στροφών, μπορείς να κινηθείς με μία μέση κατανάλωση που χωρίς προσπάθεια πέφτει κάτω από τα έξη λίτρα πετρελαίου για κάθε 100 χιλιόμετρα. Σε ότι τώρα αφορά στις αντιδράσεις του αμαξώματος κατά την οδήγηση, πρέπει πριν από όλα να αναφερθεί ότι γίνεται εξαρχής αντιληπτό πως τα όσα… «υπόσχεται» το νέο σασί τα πραγματοποιεί. Κοινώς, η ουσία του περιορισμού των κιλών και του χαμηλότερου κέντρου βάρους φαίνεται από τις μικρότερες κλίσεις, τις απόλυτα ασφαλείς αντιδράσεις στις στροφές και, γενικότερα, από την μεγαλύτερη ευελιξία της σημερινής C Class(σε σχέση με το μοντέλο που αντικατέστησε). Φυσικά, σε καμία περίπτωση δεν δημιουργεί σπορ διαθέσεις, καθώς τα ηλεκτρονικά –και όχι μόνο– δεν επιτρέπουν την εκδήλωση τάσεων ανεξαρτητοποίησης της ουράς, όπως θα ανέμενε ο… «παλιός» στο άκουσμα της πίσω κίνησης. Η μόνη περίπτωση να αποσυντονιστεί ελάχιστα η ουρά είναι να υπερβάλλει κανείς σε πολύ γλιστερό δρόμο, αλλά και πάλι τα ηλεκτρονικά πολύ γρήγορα την επαναφέρουν στην τάξη.

Πολιτισμένος, δυνατός και οικονομικός

Εξάλλου, το στήσιμο της  είναι προσανατολισμένο στην άνεση. Και σ’ αυτόν τον τομέα δεν αφήνει κανένα περιθώριο παραπόνου, αφού η ανάρτησή της «ισοπεδώνει» όποια ανωμαλία βρει στο διάβα της. Επιπλέον την υποβάλλαμε και στο γνωστό για εμάς, καθότι το κάνουμε πολύ συχνά, τέστ των 1000+ χιλιομέτρων σε μία ημέρα, δηλαδή Θεσσαλονίκη-Αθήνα-Θεσσαλονίκη. Και εκεί απεδείχθη πραγματικός χιλιομετροφάγος καθώς στο τέλος της ημέρας νιώθαμε ξεκούραστοι και χαρούμενοι. Ξεκούραστοι διότι η υψηλότατη ποιότητα κύλισης σε συνδυασμό με την προσεγμένη ηχομόνωση και τη πλήρη απουσία θορύβων καθιστά το ταξίδι στην εθνική οδό ιδιαίτερα άνετο. Και χαρούμενοι καθώς το κόστος του πετρελαίου ήταν μικρότερο από αυτό των 65 Ευρώ για τα διόδια.

Μπορεί να γίνει και απολαυστική

Ολοκληρώνοντας αυτή τη δοκιμή θα λέγαμε ότι η Mercedes-Benz C200d είναι ένα εξαιρετικό πολυτελές αυτοκίνητο, που μπορεί να κερδίσει τον υποψήφιο πελάτη για λόγους πολύ περισσότερο ουσιαστικούς από το επιβλητικό του design ή τη «δυναμική» του ονόματος της φίρμας. Βεβαίως τα 51000 Ευρώ από τα οποία ξεκινάει η C200d με το αυτόματο 7G-Tronic είναι ένα πολύ μα πάρα πολύ υψηλό τίμημα τόσο για τις ημέρες μας, όσο και ως απόλυτο νούμερο.

Το στοιχείο της είναι τα πραγματικά άνετα ταξίδια στην εθνική οδό

 

  • Άνεση
  • Κατανάλωση
  • Ποιότητα
  • Αίσθηση οδήγησης
  • Κιβώτιο
  • Εργονομία
  • Τιμή
Τεχνικά Χαρακτηριστικά
Κινητήρας 1600 κ.εκ. Turbodiesel
Ίπποι 136
0-100 10.2″
Τελική ταχύτητα 216 χλμ/ώρα
Μέση κατανάλωση δοκιμής 6.3 λτ/100 χλμ
Εκπομπές CO2 109 γρ/χλμ
Όμορφες

Απάντηση