Lamborghini Aventador S. Ανανεωμένη, ισχυρότερη και με σύστημα τετραδιεύθυνσης

Οι "επιρροές" από την κορυφαία SV, είναι εμφανείς στην Aventador S

Όπως το περιμέναμε, έτσι και έγινε. Η Aventador ανανεώθηκε και έρχεται πλέον με σχεδιασμό με σαφείς επιρροές από την κορυφαία, SV έκδοση, περισσότερα άλογα και για πρώτη φορά σε Lamborghini παραγωγής, σύστημα τετραδιεύθυνσης.

«Αυτή είναι Aventador επόμενης γενιάς καθώς και η έκφραση των νέων τεχνολογικών ορόσημων στην εξέλιξη των super sports cars.»

Όπως δήλωσε ο Πρόεδρος και CEO της Automobili Lamborghini, Stefano Domenicali.

Σχεδιασμός και αεροδυναμική

Όλες οι αλλαγές που έχουν γίνει στην εμφάνιση της Aventador S, όπως ονομάζεται πλέον η ναυαρχίδα της Lamborghini, δεν είναι μόνο για το φαίνεσθαι. Έχουν γίνει είτε για να βελτιωθεί η αεροδυναμική -μείωση της αντίστασης ή/και αύξηση της downforce- είτε για να βελτιωθεί η ψύξη. Στο εμπρός μέρος, το πιο επιθετικό ρύγχος και το μεγαλύτερο splitter κατευθύνουν τον αέρα στα σωστά μέρη ενώ οι δύο αεραγωγοί μειώνουν τις αεροδυναμικές «παρεμβολές» των εμπρός ελαστικών και βελτιστοποιούν την ροή στα πίσω ψυγεία. Στο πίσω μέρος, ο διαχύτης με τα κάθετα πτερύγια μειώνει την αεροδυναμική αντίσταση ενώ ταυτόχρονα παράγει downforce. Τέλος, η ενεργή πίσω αεροτομή μπορεί να πάρει μία από τρεις προκαθορισμένες θέσεις ανάλογα με την ταχύτητα και το mode που έχει επιλέξει ο οδηγός. Όλα αυτά έχουν ως αποτέλεσμα 130% περισσότερη downforce στο εμπρός μέρος σε σύγκριση με την προηγούμενη Aventador και σημαντικά βελτιωμένη αεροδυναμική απόδοση συνολικά.

Κινητήρας

Στο κέντρο της Aventador S, εξακολουθεί να βρίσκεται ο ατμοσφαιρικός V12 των 6.5 λίτρων. Όμως τώρα, αποδίδει 40 άλογα επιπλέον (740 συνολικά) και τα ίδια, 690 Nm ροπής στις 5.500 σ.α.λ. Για να επιτευχθεί αυτή η αύξηση, οι μηχανικοί επενέβησαν τόσο στο σύστημα μεταβλητού χρονισμού των βαλβίδων όσο και στο σύστημα μεταβολής της εισαγωγής του αέρα. Επιπλέον, εκτός από την αύξηση στην ιπποδύναμη, ο κόφτης μετατοπίστηκε από τις 8.350 σ.α.λ. στις 8.500. Όπως και πριν, ο κινητήρας συνδυάζεται με το 7-τάχυτο, αυτόματο κιβώτιο ISR της εταιρίας. Χάρη σε όλα αυτά, τα 100 km/h από στάση έρχονται σε 2.9 δευτερόλεπτα και η τελική ταχύτητα είναι 350 km/h.

Νέο το σύστημα εξάτμισης, 20% ελαφρύτερο σε σύγκριση με το παλιό

Πριν προχωρήσουμε, αξίζει να αναφέρουμε ότι νέο είναι και το σύστημα της εξάτμισης που καταλήγει στις χαρακτηριστικές απολήξεις ενώ είναι και 20% ελαφρύτερο σε σύγκριση με αυτό που αντικαθιστά.

Για πρώτη φορά τετραδιεύθυνση

Με εξαίρεση τις αλλαγές που έγιναν στο design, η προσθήκη του συστήματος τετραδιεύθυνσης στην Lamborghini Aventador S, είναι η μεγαλύτερη αλλαγή που έγινε στο ανανεωμένο μοντέλο. Σύμφωνα με την εταιρία, το σύστημα παρέχει βελτιωμένη ευελιξία σε χαμηλές ταχύτητες (με τους πίσω τροχούς να κινούνται αντίθετα από τους εμπρός) και περισσότερη σταθερότητα σε ψηλές (με τους πίσω τροχούς να «ακολουθούν» τους εμπρός). Επίσης, το Lamborghini Rear-wheel Steering συνδυάζεται με το Lamborghini Dynamic Steering για ακόμα πιο γρήγορο turn-in όταν ανεβαίνουν οι ρυθμοί.

Ανανεωμένη για την Aventador S είναι και η μαγνητοροϊκή ανάρτηση που προσαρμόστηκε στα νέα δεδομένα που προέκυψαν από την ενσωμάτωση του συστήματος τετραδιεύθυνσης, κάτι που έγινε και στο σύστημα μόνιμης τετρακίνησης. Και μιας που έχουμε πιάσει τα «υπόλοιπα» να αναφέρω ότι η Aventador S εξοπλίζεται με standard carbon-κεραμικά φρένα, με τους εμπρός δίσκους να έχουν διάμετρο 400 χιλιοστά και τους πίσω «μόλις» 380. Έτσι, το 100-0 ολοκληρώνεται σε 31 μέτρα!

EGO

Ο οδηγός έχει την δυνατότητα να επιλέξει ανάμεσα σε 4 διαφορετικά προγράμματα λειτουργίας – με τον κινητήρα, το κιβώτιο, το σύστημα τετρακίνησης, το σύστημα διεύθυνσης, το σύστημα τετραδιεύθυνσης και την μαγνητοροϊκή ανάρτηση να μεταβάλλονται ανάλογα.

Το πρόγραμμα STRADA είναι για άνεση στην καθημερινή χρήση. Το SPORT είναι λίγο πιο… sport παρέχοντας μία «πισωκίνητη αίσθηση» όπως λέει η ίδια η Lamborghini μεταβάλλοντας την κατανομή ροπής από το 40/60 του STRADA σε «έως και 90/10». Το CORSA από την άλλη είναι για χρήση σε πίστα με ότι αυτό συνεπάγεται για την παρεμβατικότητα του traction control, την σκληρότητα της ανάρτησης και το σύστημα τετρακίνησης που αλλάζει την κατανομή της ροπής σε 20/80. Το νέο πρόγραμμα όμως ονομάζεται EGO και στην ουσία επιτρέπει στον οδηγό να δημιουργήσει ξεχωριστά προφίλ στα οποία οι επιμέρους παράμετροι θα ορίζονται ξεχωριστά από τον ίδιο. Για παράδειγμα, μπορεί να θέλει την ανάρτηση στο STRADA, το σύστημα διεύθυνσης στο SPORT και τον κινητήρα στο CORSA. Με το EGO, μπορεί.

Όπως αναφέρει η Lamborghini, οι πρώτες παραδόσεις της Aventador S θα ξεκινήσουν την άνοιξη του 2017 με την τιμή της στην Ευρώπη, να ξεκινά από τα €281.555 – άνευ φόρων φυσικά!

Απάντηση