Πρόστιμα σε Ferrari και Aston Martin λόγω… ρύπων!

Ο Ευρωπαϊκός Οργανισμός Περιβάλλοντος έδωσε στη δημοσιότητα την ετήσια έκθεση του για τις εκπομπές CO2 των αυτοκινήτων και το γενικό συναίσθημα είναι ότι τα πράγματα βαίνουν καλώς. Όλοι οι κατασκευαστές που πουλούν αυτοκίνητα στην Ευρώπη κατάφεραν να ξεπεράσουν τους στόχους που είχε θέσει η Ευρωπαϊκή Ένωση για το 2015. Συγκεκριμένα, η έκθεση του ΕΟΠ έδειξε ότι ο μέσος όρος εκπομπών CO2 των νέων αυτοκινήτων που πωλήθηκαν στην Ευρώπη εντός του 2015 ήταν 119.5 γραμμάρια ανά χιλιόμετρο, 8% χαμηλότερος από τον στόχο των 130 γραμμαρίων CO2 ανά χιλιόμετρο και 3.1% χαμηλότερος σε σύγκριση με την προηγούμενη χρονιά.

Βέβαια, κάποιοι τα πήγαν καλύτερα και κάποιοι τα πήγαν χειρότερα. Στην δεύτερη κατηγορία, ανήκουν οι Fiat Chrysler Automobiles, Opel, Ford και BMW που ενώ πέτυχαν τον στόχο, σύμφωνα με την ΕΟΠ πρέπει να εντατικοποιήσουν τις προσπάθειες του στον τομέα της μείωσης των εκπομπών ρύπων. Από την άλλη, στην πρώτη κατηγορία βρίσκονται μάρκες όπως η Peugeot, που αξίζει να σημειώσουμε ότι αναδείχθηκε άτυπη «πρωταθλήτρια» για το 2015 με τον μέσο όρο της να είναι τα 104 gr/km, η Citroen και η Renault που βρέθηκαν στην «δεύτερη» θέση με 106 gr/km και η Toyota στην τελευταία θέση του «βάθρου» με 108 gr/km. Όλες αυτές, είναι ήδη κοντά στον στόχο των 95 γραμμαρίων ανά χιλιόμετρο για το 2021.

Τέλος, είναι και αυτοί που δεν τα πήγαν καθόλου καλά. Συγκεκριμένα, η Ferrari και η Aston Martin, στις οποίες θα επιβληθεί πρόστιμο επειδή δεν κατάφεραν να πετύχουν τον στόχο τους για το 2015. Δεν γνωρίζουμε το ύψος του προστίμου, αλλά υπολογίζεται σε συνάρτηση με τον μέσο όρο εκπομπών άνω του ορίου και στην περίπτωση της Ferrari θα είναι κοντά στα €400.000 ενώ η Aston Martin θα την «γλυτώσει» με λιγότερα από €50.000.

Άλλα σημεία που αξίζει να αναφέρουμε; Πρώτον, η Jaguar Land Rover είχε τον μεγαλύτερο μέσο όρο εκπομπών με 164 γραμμάρια ανά χιλιόμετρο. Τα πετρελαιοκίνητα και βενζινοκίνητα αυτοκίνητα αποτελούσαν την συντριπτική πλειοψηφία όντας το 97.2% των νέων ταξινομήσεων ενώ τα πετρελαιοκίνητα αυτοκίνητα συγκεκριμένα, ήταν η πλειοψηφία των νέων ταξινομήσεων στο σύνολο του, με 51.8%. Τέλος, διαβάζοντας την έκθεση, γίνεται σαφές το γιατί οι κατασκευαστές ετοιμάζουν ομοβροντία «πράσινων» τεχνολογιών. Η Renault κατάφερε να μειώσει τον μέσο όρο εκπομπών CO2 του στόλου της κατά 2 γραμμάρια ανά χιλιόμετρο, με λιγότερο από το 2% του στόλου της να κινείται ηλεκτρικά. Αυτό είναι το αντίκτυπο της «ηλεκτροποίησης» που βλέπουμε στους ρύπους.

Απάντηση