Η Toyota «ξεκλειδώνει» την τεχνολογία κινητήρων της

Έχοντας ανακοινώσει ότι θα επεκτείνει την υβριδική της τεχνολογία κατά 30% μέχρι το 2021, η Toyota κάνει ένα ακόμα βήμα, κατά τη γνώμη μου σημαντικό και απροσδόκητο, «ανοίγοντας» την τεχνολογία powertrain στους αντιπάλους της. Τρομερή κίνηση για μία εταιρία που μέχρι πρότινος, ήταν εξαιρετικά προστατευτική ως προς την πνευματική ιδιοκτησία της, ειδικά στα υβριδικά αυτοκίνητα. Όμως η Toyota καταλαβαίνει ότι η βιομηχανία έχει προχωρήσει και δεν βασίζεται τόσο στα μηχανικά εξαρτήματα, όσο στα ηλεκτρονικά. Οπότε, με δεδομένο ότι όλοι θα έχουν να αντιμετωπίσουν τους ίδιους κανονισμούς, αν οι κατασκευαστές μοιράζονταν μεταξύ τους τεχνολογία, θα μείωναν σε μεγάλο βαθμό τα κόστη εξέλιξης των αυτοκινήτων τους.

«Οι προμηθευτές της Toyota παράγουν τεχνολογία που μπορεί να χρησιμοποιηθεί μόνο από την Toyota. Θέλουμε να το αλλάξουμε αυτό, σε ένα σύστημα όπου εξελίσσουμε τεχνολογία με τους προμηθευτές μας σε αρχικό στάδιο […] ώστε να προσφέρουν αυτή την τεχνολογία και σε άλλους

Δήλωσε ο επικεφαλής της εταιρίας powertrains της Toyota, Toshiyuki Mizushima. Περίπου το ίδιο, είπε και ο επικεφαλής R&D της Denso, που είναι ο μεγαλύτερος προμηθευτής της Toyota. Ο Yoshifumi Kato δήλωσε:

«Μέχρι τώρα, δεν μπορούσαμε να πουλήσουμε το ίδιο inverter που χρησιμοποιούσε το προηγούμενο υβριδικό σύστημα της Toyota σε άλλους πελάτες, επειδή δεν θα ταίριαζε με τον κινητήρα ή η τάση του ρεύματος ήταν διαφορετική. Μπορούμε να αποφύγουμε αυτό το πρόβλημα αν οι προμηθευτές μπορούν να πουλήσουν ολόκληρο το σύστημα!«

Στο κάτω-κάτω, γιατί όχι; Η συντριπτική πλειοψηφία των καταναλωτών δεν ενδιαφέρεται για το τι κρύβεται κάτω από το καπό του αυτοκινήτου τους και οι κατασκευαστές αρχίζουν να πιέζονται από τα ολοένα αυξανόμενα κόστη εξέλιξης και την διατήρηση των τιμών των μοντέλων τους σε χαμηλά επίπεδα. Για παράδειγμα, η Toyota ξόδεψε σε έρευνα και εξέλιξη περίπου 9 δισεκατομμύρια δολάρια το 2015… ή αν θέλεις, 73% περισσότερο σε σύγκριση με το 2010. Με αυτή την κίνηση της Toyota όλοι κερδίζουν. Η ίδια η Toyota και οι προμηθευτές της γιατί θα είναι σε θέση να πουλούν την τεχνολογία τους. Οι κατασκευαστές που ενδεχομένως θα την αγοράσουν γιατί θα έχουν στη διάθεση τους εξαιρετική τεχνολογία χωρίς όμως τον «βραχνά» της εξέλιξης και οι πελάτες, γιατί μεσο/μακρο-πρόθεσμα, το κόστος χρήσης και συντήρησης ενός αυτοκινήτου, θα μειωθεί.

Απάντηση