Toyota: Νέοι κινητήρες, υβριδικό σύστημα και 10-τάχυτο κιβώτιο

Νέοι κινητήρες και νέες μεταδόσεις έρχονται από την Toyota

Με γνώμονα την περιβαλλοντική υπευθυνότητα αλλά και τις ολοένα αυξανόμενες απαιτήσεις του καταναλωτικού κοινού, η Toyota εξέλιξε και είναι έτοιμη να λανσάρει μία νέα σειρά κινητήρων και μεταδόσεων. Στόχος για την Ιαπωνική εταιρία, είναι να μειώσει την κατανάλωση καυσίμου χωρίς όμως να θυσιάσει τις επιδόσεις και αυτό ελπίζει ότι θα το καταφέρει με τις «Dynamic Force Engines», τα νέα 8-τάχυτα και 10-τάχυτα αυτόματα κιβώτια αλλά και την τελευταία «έκδοση» του υβριδικού της συστήματος (Toyota Hybrid System II).

Όσον αφορά στους κινητήρες, η Toyota αναφέρει ότι ενσωματώνουν τεχνολογία ανάφλεξης υψηλής ταχύτητας και ένα σύστημα μεταβλητού ελέγχου. Επιπλέον, χάρη στη μείωση των απωλειών που σχετίζονται μεταξύ άλλων με τα συστήματα της εξάτμισης και της ψύξης αλλά και με την κίνηση των μηχανικών μερών, έχει επιτευχθεί ακόμη μεγαλύτερη θερμική απόδοση. Συγκεκριμένα, ο νέος τετρακύλινδρος βενζινοκινητήρας των 2.5 λίτρων που περιλαμβάνεται στις «Dynamic Force Engines» επιτυγχάνει θερμική απόδοση της τάξης του 40% όταν χρησιμοποιείται μόνος του και 41% όταν χρησιμοποιείται ως μέρος ενός υβριδικού συστήματος.

toyota-2017-powertrain-innovations-4
10 ταχύτητες μετρά το νέο αυτόματο κιβώτιο

Στη συνέχεια, έχουμε τα νέα αυτόματα κιβώτια. Για άλλη μία φορά δόθηκε έμφαση στη μείωση των απωλειών με τεχνικές όπως αυτή που έχει ως αποτέλεσμα ομαλές επιφάνειες στα γρανάζια (και κατά συνέπεια μικρότερο συντελεστή τριβής) αλλά και την διαμόρφωση του υλικού τριβής του συμπλέκτη με τέτοιο τρόπο ώστε να μειώνεται η απώλεια ροπής κατά περίπου 50%. Φυσικά, τα πλεονεκτήματα που πηγάζουν από τον  αριθμό των σχέσεων όσον αφορά στην επιτάχυνση αλλά και την μείωση της κατανάλωσης υπάρχουν και εδώ, ενώ η Toyota αναφέρει ότι τα Direct Shift-8AT και Direct Shift-10AT κιβώτια της είναι μικρότερα και ελαφρύτερα από άλλα, συμβατικά και πως οι αλλαγές είναι από τις ταχύτερες.

Η νέα μπαταρία για τα plug-in υβριδικά χαρίζει μεγαλύτερη αυτονομία
Η νέα μπαταρία για τα plug-in υβριδικά χαρίζει μεγαλύτερη αυτονομία

Τέλος, το Multistage Toyota Hybrid System II είναι μικρότερο, ελαφρύτερο και πιο αποδοτικό από την προηγούμενη έκδοση του συστήματος ενώ παράλληλα προσφέρει καλύτερη αίσθηση στον οδηγό και βελτιωμένες επιδόσεις χωρίς όμως να επιβαρύνεται η κατανάλωση. Βελτιωμένο παρουσιάζεται και το σύστημα για τα plug-in υβριδικά οχήματα στο οποίο η γεννήτρια είναι πλέον σε θέση να προσφέρει ισχύ στους τροχούς (κάτι που δεν ήταν δυνατό προηγουμένως) ενώ η νέα μπαταρία ιόντων λιθίου αυξάνει την ηλεκτρική αυτονομία στα 60 χιλιόμετρα.

Μέσα στα επόμενα 5 χρόνια μέχρι το τέλος του 2021, η Toyota θέλει να παρουσιάσει 17 εκδόσεις 9 κινητήρων (συμπεριλαμβανομένου του 2.5-λιτρου που παρουσιάστηκε σήμερα), 10 εκδόσεις 4 μεταδόσεων (συμπεριλαμβανομένου ενός CVT) και 10 εκδόσεις 6 υβριδικών συστημάτων. Επίσης, στόχος των Ιαπώνων είναι όλες αυτά τα νέα σύνολα να αποτελούν το 60% των πωλήσεων στην Ιαπωνία, τις Η.Π.Α., την Ευρώπη και την Κίνα.

Απάντηση