Εντυπωσιακές, νέες λεπτομέρειες για το hypercar της Aston Martin

Θα θέσει νέα standards επιδόσεων και ικανοτήτων!

Στα μέσα του καλοκαιριού, η Aston Martin αποφάσισε να ανεβάσει κι άλλο την θερμοκρασία παρουσιάζοντας την AM-RB 001. Ένα hypercar σχεδιασμού Adrian Newey/Marek Reichman που θα εξελιχθεί σε συνεργασία με την Reb Bull Racing και στόχο έχει να επαναπροσδιορίσει το τι θεωρούμε πιθανό από ένα αυτοκίνητο δρόμου. Το καλοκαίρι πέρασε όμως και τώρα έρχεται ο επικεφαλής σχεδιασμού της Aston Martin, Marek Reichman να αποκαλύψει ορισμένες επιπλέον λεπτομέρειες για αυτό το απίστευτο όχημα.

Ξεκινώντας από τον κινητήρα, γνωρίζαμε ότι η AM-RB 001 θα κινείται από έναν ατμοσφαιρικό V12 με κόφτη στις 9.500 σ.α.λ. Όμως ο Reichman δήλωσε ότι πρόκειται για ένα ολοκαίνουριο σύνολο, με χωρητικότητα που θα βρίσκεται κάπου ανάμεσα στα 6 και τα 7 λίτρα και περιεχόμενη γωνία μεγαλύτερη των 60 μοιρών αφού «δεν νοιάζονται για πλάτος, αλλά τους ενδιαφέρει πολύ το ύψος». Γι’ αυτόν τον λόγο ο κινητήρας θα είναι και flat-plane ενώ όσον αφορά στο κιβώτιο με το οποίο θα συνεργάζεται, ο Reichman είπε ότι εξελίσσουν σε συνεργασία με την Xtrac ένα σειριακό με έναν συμπλέκτη συμπληρώνοντας ότι ο λόγος για τον οποίο δεν επιλέχθηκε κάποιο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη είναι το βάρος. Ο κινητήρας, θα συνεργάζεται επίσης με ένα σύστημα που περιγράφεται ως «ένας μεγάλος πυκνωτής». Το σύστημα θα αποθηκεύει ενέργεια και θα παρέχει ένα boost 80 ίππων όποτε χρειάζεται ωστόσο δεν πρόκειται για ένα υβριδικό σύστημα.

aston-martin-am-rb-001-hypercar-front-three-quarter

Συνεχίζοντας στο αμάξωμα, ο Reichman δήλωσε ότι αυτό που έχουμε δει, είναι περίπου το 95% του τελικού προϊόντος. Κάποια πράγματα πιθανώς να αλλάξουν αλλά τόσο το βασικό σχήμα όσο και λεπτομέρειες όπως η έλλειψη καθρεπτών (θα υπάρχουν κάμερες αντί αυτών) θα περάσουν στην παραγωγή. Εξίσου εντυπωσιακό, είναι το γεγονός ότι «δεν υπάρχει ατσάλι ούτε για δείγμα» στην AM-RB 001. Το αμάξωμα είναι κατασκευασμένο από ανθρακονήματα και τιτάνιο, οι τροχοί είναι ανθρακονημάτινοι και μαγνήσιο, ο κινητήρας είναι κατασκευασμένος από αλουμίνιο ενώ σε άλλα σημεία έχουν χρησιμοποιηθεί υλικά όπως το kevlar. Φυσικά, αφού μιλάμε για αμάξωμα, πρέπει να μιλήσουμε και για αεροδυναμική. Η AM-RB 001 μοιάζει με LMP1 αγωνιστικό και σύμφωνα με τον Reichman, μία από τις μεγαλύτερες προκλήσεις ήταν η δημιουργία των αεροδυναμικών «καναλιών» που ξεκινούν από το εμπρός μέρος και καταλήγουν πίσω. Όπως και να έχει πάντως, η αεροδυναμική απόδοση του οχήματος είναι εξαιρετική, αφού καταφέρνει να παράγει πάνω από 1.800 κιλά downforce ενώ η ενεργή πίσω αεροτομή θα λειτουργεί και όπως το DRS στην F1, χωρίς όμως αυτό να σημαίνει ότι θα λειτουργεί και ως αερόφρενο. Ο Reichman λέει ότι δεν το χρειάζεται αυτό η AM-RB 001 επειδή είναι ελαφριά. Πόσο ελαφριά; Θα ζυγίζει περίπου 1.000 κιλά!

Αεροδυναμική επιπέδου F1...
Αεροδυναμική επιπέδου F1…

Όλα αυτά και άλλα τόσα που δεν γνωρίζουμε, σημαίνουν ότι το hypercar των Aston Martin και Red Bull θα είναι εξωπραγματικά γρήγορο. Ο Reichman είπε ότι υπάρχει πρόβλεψη για γύρο στο Nurburgring χωρίς φυσικά να την αποκαλύπτει… όμως αποκάλυψε ότι η μέγιστη ταχύτητα της AM-RB 001 θα είναι πάνω από τα 400 km/h ενώ στις στροφές, θα μπορεί να δημιουργήσει επιταχύνσεις της τάξης των 4.5 G. Αυτά είναι τα νούμερα που προκύπτουν όταν κατασκευάζεται μία «F1 δρόμου» με αναλογία ίππων ανά κιλό που αγγίζει το 1:1. Αξίζει να τονίσουμε όμως ότι το αυτοκίνητο θα είναι φιλικό. Η είσοδος/έξοδος είναι εύκολη (ακόμα και για γυναίκες με φούστες όπως χαρακτηριστικά αναφέρει ο σχεδιαστής της Aston) ενώ η καμπίνα είναι σχετικά άνετη!

Aston Martin και Red Bull... η F1 στον δρόμο
Aston Martin και Red Bull… η F1 στον δρόμο

Ο Reichman είπε ότι τα πρώτα πρωτότυπα θα κυκλοφορήσουν στους δρόμους για δοκιμές στα τέλη του 2017 ενώ το 2018, η εξέλιξη του αυτοκινήτου θα έχει ολοκληρωθεί με τις πρώτες παραδόσεις να ξεκινούν στα τέλη του έτους και να συνεχίζονται μέχρι το 2019. Μέχρι τότε βέβαια, το αξίας 2.5-3.5 εκατομμυρίων ευρώ αυτοκίνητο, θα έχει πάρει και το κανονικό του όνομα, αφού το AM-RB 001 είναι απλά ο εσωτερικός του κωδικός…

Απάντηση