Το Ferrari Challenge είναι ένας σημαντικός θεσμός για την Ιταλική φίρμα με παρουσία σε τρεις ηπείρους και περισσότερους από 1.000 αγώνες διεξαχθέντες από τότε που ξεκίνησε, το 1992. Με αυτό δεδομένο, η Ferrari παρουσίασε εχθές στο Finali Mondiali το ολοκαίνουριο «όπλο» της αποκλειστικά για την πίστα, την εντυπωσιακή 488 Challenge. Όπως θα περίμενε κανείς, η 488 Challenge βασίζεται στην 488 GTB και αυτό σημαίνει ότι είναι το πρώτο υπερτροφοδοτούμενο Challenge μοντέλο στην ιστορία της Ιταλικής φίρμας. Η 488 Challenge κινείται από έναν V8 κινητήρα, χωρητικότητας 3.9 λίτρων που αποτελεί αγωνιστική «εξέλιξη» του κινητήρας παραγωγής και αποδίδει 670 άλογα. Βέβαια, έχει ορισμένες αλλαγές. Για παράδειγμα, η χαρτογράφηση του κινητήρα είναι βελτιστοποιημένη για την πίστα ενώ οι σχέσεις του αυτόματου κιβωτίου διπλού συμπλέκτη, F1 DCT, είναι κοντύτερες. Η Ferrari πάντως μας λέει ότι ολόκληρο το powertrain υπέστη δίαιτα, με τον κινητήρα να ζυγίζει 19.7 κιλά λιγότερα και το σύστημα της εξάτμισης 8.5 κιλά λιγότερα.

Πιο εντυπωσιακή αλλά και πιο γρήγορη
Πιο εντυπωσιακή αλλά και πιο γρήγορη

Όσον αφορά στα ηλεκτρονικά, η 488 Challenge γίνεται το πρώτο μοντέλο στη συγκεκριμένη σειρά που εξοπλίζεται με το Slip Angle Control της φίρμας, ωστόσο εδώ, δεν υπάρχει ένα manettino που να ρυθμίζει όλα τα ηλεκτρονικά. Η 488 Challenge έχει δύο manettini: Ένα στα δεξιά του τιμονιού που ρυθμίζει την επεμβατικότητα του συστήματος σε συνάρτηση με τα επίπεδα πρόσφυσης και ένα στα αριστερά που ρυθμίζει την ένταση της παρέμβασης.

Tα κάλλη σε κοινή θέμα
Tα κάλλη σε κοινή θέμα

Τέλος, η πιο εύκολα ορατή διαφορά της Challenge με την «πολιτική» 488, έχει να κάνει με την αεροδυναμική. Οι μηχανικοί συνεργάστηκαν με το Ferrari Styling Center ώστε να βελτιώσουν την αεροδυναμική απόδοση του οχήματος χωρίς να αλλοιώσουν σημαντικά την εικόνα του. Έτσι, έχουμε αλλαγές στα εμπρός ψυγεία, στον εμπρός προφυλακτήρα, το καπό με τους 3 αεραγωγούς αλλά και στο πίσω μέρους με τους ανασχεδιασμένους πλαϊνούς αεραγωγούς και την μεγαλύτερη αεροτομή. Όλα αυτά, έχουν ως αποτέλεσμα η 488 Challenge να είναι  αρκετά ταχύτερη της απερχόμενης, 458 Challenge στην πίστα του Fiorano. Συγκεκριμένα, το νέο μοντέλο γυρνά 1 δευτερόλεπτο ταχύτερα, με χρόνο 1:15,5.

Απάντηση