Porsche Macan 2.0 Turbo: Porsche μεν, αλλά…

Οι σχεδιαστικές ομοιότητες με την Cayenne είναι παραπάνω από εμφανείς

Κάθε άλλο παρά λίγοι ήταν όλοι όσοι είχαν κρίνει αρνητικά τη σκέψη – κίνηση της Porsche στις αρχές της προηγούμενης δεκαετίας, να δημιουργήσει για πρώτη φορά στην ιστορία της ένα όχημα ελευθέρου χρόνου. Στην αρνητική εκείνη αντιμετώπιση πολλών, σημαντικό ρόλο είχε διαδραματίσει και η αμφιλεγόμενη αισθητική της πρώτης γενιάς της Cayenne. Βεβαίως οι αγοραστές του μοντέλου ανά την υφήλιο, αποδείχθηκαν πολλοί μα πάρα πολλοί περισσότεροι από τους θεωρητικούς επικριτές της, με αποτέλεσμα όχι απλώς όλη εκείνη η συζήτηση να ανήκει στο παρελθόν, αλλά η Cayenne να συνεχίσει το δρόμο της, δημιουργώντας και άλλες γενιές, ενώ η επιτυχία της ήταν τέτοια που ώθησε την εταιρία στη δημιουργία και ενός ακόμη SUV, της Macan η οποία τοποθετείται κάτω από τη Cayenne, σε μία κατηγορία με ιδιαίτερα υψηλό και δύσκολο ανταγωνισμό.

Καλαίσθητο και συγκρατημένο, χωρίς ανούσιες υπερβολές
Καλαίσθητο και συγκρατημένο, χωρίς ανούσιες υπερβολές

Ένας ανταγωνισμός ο οποίος κατά βάση ξεκινούσε από τα 2000 κυβικά με αποτέλεσμα η Macan επί της ουσίας να βρίσκεται εκτός παιχνιδιού, λόγω κυβικών. Η Porsche το αντιλήφθηκε, αν και χρειάστηκε αρκετός καιρός είναι η αλήθεια, και επανήλθε με μία δίλιτρη έκδοση του μοντέλου της, την οποία και «δοκιμάσαμε». Τα εισαγωγικά πάνε στο ότι δοκιμή μίας ημέρας, τόσο είχαμε μόνο το αυτοκίνητο στα χέρια μας, μπορεί να μην καταλήξει σε όλα εκείνα τα συμπεράσματα που οφείλει να έχει μία ολοκληρωμένη δοκιμή, αλλά αυτά ήταν τα δεδομένα και με βάση αυτά κινηθήκαμε.

Όμορφη χωρίς να προκαλεί

Οι διαστάσεις του είναι μεγαλύτερες από αυτές που δείχνουν
Οι διαστάσεις του είναι μεγαλύτερες από αυτές που δείχνουν

Η Porsche φαίνεται πως έμαθε από τη πρώτη γενιά της Cayenne και φρόντισε να δώσει στη Macan μία εμφάνιση η οποία αφενός θα είναι όμορφη και σχετικά εντυπωσιακή, από την άλλη όμως σε καμία περίπτωση δεν θα έπρεπε να ήταν προκλητική. Και όπως φαίνεται αυτό το κατάφεραν και μάλιστα στο μέγιστο βαθμό. Η Macan αποδεικνύει από κάθε γωνιά, σε κάθε της λεπτομέρεια πως είναι μία Porsche, ενώ παράλληλα καταφέρνει να κρύβει με περισσή μαεστρία, για παράδειγμα, τις διαστάσεις της. Αυτό διότι τα 4.681 μέτρα του μήκους, τα εντυπωσιακά 1.923 μέτρα του πλάτους και τα 1.624 μέτρα του ύψους, είναι καθ’όλα σεβαστές. Τα 20 εκατοστά της απόστασης από το ύψος, οι ζάντες των 20 ιντσών και οι τέσσερις ευμεγέθεις απολήξεις των εξατμίσεων στο πίσω μέρος, συμπληρώνουν την εικόνα του αυτοκινήτου σε ότι αφορά το εξωτερικό του μέρος.

Ποιότητα, διακόπτες αλλά χώροι…

Τα φώτα και κυρίως οι εξατμίσεις κλέβουν τη παράσταση στο πίσω μέρος
Τα φώτα και κυρίως οι εξατμίσεις κλέβουν τη παράσταση στο πίσω μέρος

Στο εσωτερικό η απτή ποιότητα της κατασκευής και των υλικών, η εξαιρετική θέση οδήγησης και η πληθώρα των διακοπτών στη κεντρική κονσόλα είναι τα πρώτα χαρακτηριστικά που σου κάνουν εντύπωση. Ο οδηγός θα βρει την ιδανική θέση οδήγησης και στη συνέχεια αφού αφιερώσει λίγο χρόνο στο να περιεργαστεί το τι κάνουν όλοι αυτοί οι διακόπτες, θα διαπιστώσει πως τα πράγματα δεν είναι τόσο μπερδεμένα όσο αρχικά δείχνουν. Τόσο ο οδηγός όσο και οι επιβάτες θα εκτιμήσουν δεόντως την υψηλότατη ποιότητα κύλισης, ενώ σε ότι έχει να κάνει με τους διαθέσιμους χώρους, θα περιμέναμε κάτι καλύτερο από ένα αυτοκίνητο με αυτές τις εξωτερικές διαστάσεις. Αυτό διότι τέσσερα ενήλικα άτομα θα βολευτούν μεν, με τους πίσω να μην αισθάνονται τόσο άνετα όσο θα περιμέναμε δε. Τέλος τα 500 λίτρα του χώρου των αποσκευών είναι μία ικανοποιητική τιμή, χωρίς αμφιβολία.

Ικανός

Δίλιτρο SUV από τη Porsche. Απίστευτο και όμως αληθινό
Δίλιτρο SUV από τη Porsche. Απίστευτο και όμως αληθινό

Το δίλιτρο μηχανικό σύνολο βενζίνης της Macan με τη βοήθεια ενός turbo αποδίδει 252 ίππους και 370 Nm ροπής, ενώ συνδυάζεται με το εξαιρετικό PDK, αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη, της Porsche. Η κίνηση μεταφέρεται και στους τέσσερις τροχούς μέσω ενός πολύδισκου συμπλέκτη. Σε ότι έχει να κάνει τις επιδόσεις η Porsche ανακοινώνει 6.7’’ για τα 0-100 χλμ./ώρα και 229 χλμ./ώρα, αριθμοί άκρως ικανοποιητικοί χωρίς αμφιβολία. Τέλος για τα σχεδόν 11 λτ./100 χλμ της μέσης κατανάλωσης που είδαμε κατά τη διάρκεια της βραχύχρονης συμβίωσης μας, κρατάμε μία επιφύλαξη τόσο προς τα επάνω όσο και προς τα κάτω.

Γνήσια Porsche

Οδηγώντας για μία μόλις ημέρα τη δίλιτρη Macan αντιλαμβάνεσαι πως όταν βρίσκεσαι σε ευθείες εθνικούς δρόμου, η ποιότητα κύλισης είναι μεν πολύ υψηλή, αλλά σαφώς πλέον τη συναντάς, ίσως και σε πιο έντονο βαθμό, και σε άλλα μοντέλα του ανταγωνισμού. Όταν αφήσεις τις ευθείες και αρχίζεις να στρίβεις και να στρίβεις, τότε διαπιστώνεις πως η Macan συμπεριφέρεται στη ρύθμιση Comfort, όπως συμπεριφέρονται τα μοντέλα του ανταγωνισμού στη ρύθμιση sport. Kαι εκεί αρχίζουν οι διαπιστώσεις αλλά και τα ερωτηματικά. Η διαπίστωση έχει να κάνει με το ότι σε ότι αφορά την οδική της συμπεριφορά, πρόκειται για μία γνήσια Porsche. Κοφτερό τιμόνι, μικρές κλίσεις από το γρανιτένιο αμάξωμα, καλή απόκριση του κινητήρα και φρένα τα οποία αν ξεπεράσετε την αρχική αίσθηση ότι δεν μπορούν να νικήσουν βάρος και χιλιόμετρα, στη πορεία διαπιστώνετε πως τα καταφέρνουν πολύ καλά, χωρίς ωστόσο να φτάνουν το υπόλοιπο σύνολο. Για όσους θέλουν το ακόμη παραπάνω από τη ρύθμιση sport, υπάρχει η sport plus, για όσους πραγματικά το λέει η καρδιά τους και κυρίως τα χέρια τους.

Ως γνήσια Porsche το κλειδί από αριστερά
Ως γνήσια Porsche το κλειδί από αριστερά

Βεβαίως όπως γράψαμε παραπάνω, στη συνέχεια αρχίζουν και τα ερωτηματικά με δεδομένο ότι η τιμή της δίλιτρης Macan ξεκινάει από τα 74000 Ευρώ. Ερωτηματικά που έχουν να κάνουν με τον ανταγωνισμό και το αν είναι πραγματικά 20000 Ευρώ καλύτερη από την Mercedes GLC 250 για παράδειγμα. Ή για το πόσο καλύτερη θα είναι από τα επερχόμενα Audi Q5 και BMW X3 όσο φυσικά και από το ολοκαίνουριο Volvo XC60, του οποίου η έλευση θα επαναφέρει το Σουηδικό SUV σε τροχιά πρωτιάς στη κατηγορία. Έχοντας νωπή στο μυαλό μας τη δοκιμή της GLC250 και για να συνεχίσουμε τον τίτλο της δοκιμής μας, η Macan είναι αναμφίβολα μία γνήσια Porsche, αλλά ο ανταγωνισμός που έχει να αντιμετωπίσει είναι τέτοιος που σαφώς και δεν δικαιολογεί τη διαφορά τιμής που έχει, καθώς υπάρχουν αρκετοί τομείς που τα ανταγωνιστικά μοντέλα όχι απλώς κοιτούν στα ίσα τη Macan, αλλά υπερτερούν κιόλας.

  • Επιδόσεις
  • Αίσθηση στη γρήγορη οδήγηση
  • Ποιότητα
  • Κιβώτιο PDK
  • Χώροι
  • Τιμή
Τεχνικά Χαρακτηριστικά
Κινητήρας 2000 κ.εκ.
Ίπποι 252
0-100 6,7″
Τελική ταχύτητα 229 χλμ/ώρα
Μέση κατανάλωση δοκιμής 11 λτ/100 χλμ
Εκπομπές CO2 172 γρ/χλμ

Απάντηση