GRAND PRIX AΜΠΟΥ ΝΤΑΜΠΙ: Ο ΤΕΛΕΥΤΑΙΟΣ ΓΥΡΟΣ

Ακόμη ένα βαρετό πρωτάθλημα έφτασε στο τέλος του

Το παγκόσμιο πρωτάθλημα της Formula 1 ολοκληρώνεται για φέτος στο Άμπου Ντάμπι. Εκεί στον τελευταίο αγώνα θα κριθεί ο τίτλος των οδηγών. Η Pirelli διαθέτει τις τρεις πιο μαλακές γόμες της γκάμας της για το Άμπου Ντάμπι: P Zero πάρα πολύ μαλακή γόμα με μωβ χρώμα, P Zero πολύ μαλακή γόμα με κόκκινο χρώμα, P Zero μαλακή γόμα με κίτρινο χρώμα. Η πάρα πολύ μαλακή γόμα χρησιμοποιείται για πρώτη φορά από τη Σιγκαπούρη και είναι η 5η εμφάνισή της φέτος.

Οι αγώνες όπου είδαμε θέαμα και συναγωνισμό ήταν ελάχιστοι
Οι αγώνες όπου είδαμε θέαμα και συναγωνισμό ήταν ελάχιστοι

Η πίστα υπό το πρίσμα των ελαστικών

Η πίστα της Γιας Μαρίνα έχει εξαιρετικά λείο οδόστρωμα με ευρεία ποικιλία στροφών και ταχυτήτων. Ο καιρός είναι σταθερά ζεστός καθόλη τη διάρκεια του χρόνου αυτό καθιστά το Άμπου Ντάμπι δημοφιλή προορισμό για δοκιμές. Η πίστα έχει μεγάλη ποικιλία στροφών, οι ομάδες συνήθως ακολουθούν ένα συμβιβασμό σεταρίσματος με μέση κλίση στις αεροτομές. Τα προσπεράσματα είναι μάλλον δύσκολα στην Γιας Μαρίνα, οπότε η στρατηγική είναι σημαντική για να κερδίσεις θέσεις στην πίστα. Η λεία επιφάνεια έχει ως αποτέλεσμα χαμηλά επίπεδα φθοράς και πτώσης στην απόδοση λόγω υπερθέρμανσης. Ο αγώνας ξεκινά αργά το απόγευμα στις 17:00 και τελειώνει το βράδυ. Αυτό έχει ως συνέπεια οι θερμοκρασίες στην πίστα να έχουν μεγάλη διαφορά από την αρχή ως το τέλος, μερικές φορές πέφτουν δραματικά. Η πρόσφυση είναι το κρίσιμο στοιχείο της συμπεριφοράς των ελαστικών στο Άμπου Ντάμπι καθώς υπάρχουν πολλά σημεία επιτάχυνσης στην έξοδο των στροφών. Όπως στη Βραζιλία έτσι και στη Γιας Μαρίνα η φορά της πίστας είναι αντίθετη με τους δείκτες του ρολογιού, κάτι όχι συνηθισμένο στην υπόλοιπη σεζόν.

Οι επιλεγμένες γόμες

Κίτρινη, μαλακή: Την είδαμε σε όλους τους αγώνες φέτος και είναι η πιο σκληρή γόμα από τις διαθέσιμες αυτό το Σαββατοκύριακο.
Κόκκινη, πολύ μαλακή: Έχει χρησιμοποιηθεί και στο παρελθόν στο Άμπου Ντάμπι και όπως η μαλακή έτσι και αυτή είναι υποχρεωτικά διαθέσιμη στον αγώνα.
Μωβ, πάρα πολύ μαλακή: Έχει σημαντικό πλεονέκτημα σε ταχύτητα οπότε υπάρχει ενδιαφέρουσα ποικιλία δυνατοτήτων στη στρατηγική.

Όλες οι πληροφορίες για τον τελευταίο αγώνα της χρονιάς
Όλες οι πληροφορίες για τον τελευταίο αγώνα της χρονιάς

Νέες πληροφορίες

Το Άμπου Ντάμπι θα είναι ο τελευταίος αγώνας και γι’ αυτή τη γενιά μονοθεσίων. Η εφαρμογή των νέων κανονισμών του 2017 θα βελτιώσει το ρυθμό των μονοθεσίων κατά 5 sec σε σχέση με το 2015. Εκτός από τον τίτλο οδηγών στη F1 θα κριθούν στο Άμπου Ντάμπι τα πρωταθλήματα του GP2 και του GP3. Ο Ιταλός Antonio Giovinazzi διεκδικεί τον τίτλο στο GP2 στην πρώτη του χρονιά στο θεσμό. Ο Nico Rosberg και ο Lewis Hamilton έκαναν ακριβώς τις ίδιες επιλογές ελαστικών για τον αγώνα που θα κρίνει τον τίτλο ανάμεσά τους. Η πιο επιθετική επιλογή έγινε από το Nico Hulkenberg με 8 σετ πάρα πολύ μαλακής γόμας. Το βράδυ της Τρίτης (29/11) που θα ολοκληρωθούν οι δοκιμές ελαστικών του 2017 στο Άμπου Ντάμπι, θα παρουσιαστεί στο Παρίσι το ημερολόγιο της Pirelli, μια δημιουργία του Γερμανού φωτογράφου και σκηνοθέτη Peter Lindbergh.

Η Pirelli προμήθευσε με ελαστικά τόσο το πρωτάθλημα FIA GT όσο και το Παγκόσμιο Κύπελλο F3 στο διάσημο Grand Prix Macau το προηγούμενο Σαββατοκύριακο. Ο Antonio Felix da Costa κέρδισε στον αγώνα της Formula 3 ενώ ο Laurens Vanthoor πήρε τον τίτλο στο FIA GT. Ανακοινώθηκε πως τo πρόγραμμα του Ευρωπαϊκού πρωταθλήματος Ράλι της FIA θα περιλαμβάνει 10 αγώνες το 2017. Η Pirelli θα είναι και πάλι ο αποκλειστικός προμηθευτής των κατηγοριών Junior ενώ θα υπάρχει και ένας νέος αγώνας στην Ιταλία.

Απάντηση