Citroen C3 1.2 Puretech: Aντισυμβατικός πρωταγωνιστής

Ότι πιο φρέσκο και πρωτότυπο διαθέτει αυτή τη στιγμή η κατηγορία

Μετά από σχεδόν 15 χρόνια στην αγορά, ήταν το 2002 όταν το είδαμε για πρώτη φορά, ήρθε η στιγμή για τη μεγάλη σχεδιαστική και όχι μόνο ανατροπή. Ο λόγος για τη τρίτη γενιά του Citroen C3, ενός μοντέλου με το οποίο η Γαλλική εταιρία αφενός επιθυμεί να συνεχίσει τη μεγάλη εμπορική πορεία των προκατόχων του, αφετέρου να εδραιώσει τη πλήρη αλλαγή φιλοσοφίας σε ότι έχει να κάνει με την σχεδιαστική άποψη των μοντέλων της. Μία αλλαγή η οποία ξεκίνησε με το C4 Cactus και συνεχίζεται τώρα με ένα από τα πλέον βασικά μοντέλα στη γκάμα της εταιρίας, το C3.

Το εμπρός μέρος του παραπέμπει σε αυτοκίνητο μεγαλύτερης κατηγορίας
Το εμπρός μέρος του παραπέμπει σε αυτοκίνητο μεγαλύτερης κατηγορίας

Και βέβαια η Citroen με το ολοκαίνουριο C3 δείχνει και τις διαθέσεις της για επαναπροσδιορισμό της θέσης της στη κατηγορία, με τη πυξίδα της να δείχνει τη κορυφή. Και βέβαια αυτό κάθε άλλο παρά εύκολη και απλή υπόθεση είναι, καθώς απέναντί του υπάρχουν μοντέλα όπως τα Fiesta, Polo, Yaris, 208, Corsa, Micra, Clio. Ας εξετάσουμε λοιπόν αν και εφόσον έχει τα εχέγγυα όχι μόνο να αντιμετωπίσει τους αντιπάλους του, αλλά και να διαδραματίσει έναν πρωταγωνιστικό ρόλο στη κατηγορία.

Πολύ έντονες οι γραμμές του και στα πλαϊνά
Πολύ έντονες οι γραμμές του και στα πλαϊνά

Ξεχωριστό

Mε τη πρώτη ματιά, η εικόνα φέρνει κατευθείαν στο μυαλό το C4 Cactus. Ωστόσο με μία πιο προσεκτική παρατήρηση, θα διαπιστώσετε πως σαφώς και μοιάζουν μεν, οι πιο κόμπακτ διαστάσεις ωστόσο του C3, το καθιστούν πιο όμορφο αλλά και πιο εντυπωσιακό. Ξεκινώντας λοιπόν από το θέμα των διαστάσεων να πούμε ότι το μήκος του είναι κατά 7.5 εκατοστά πιο μεγάλο σε σχέση με τον προκάτοχό του, φτάνοντας πλέον τα 3.99 μέτρα. Το πλάτος είναι αυξημένο κατά δύο εκατοστά και βρίσκεται στα 1.83 μέτρα ενώ το ύψος έχει μειωθεί κατά τέσσερα εκατοστά και στο καινούριο C3 φτάνει στα 1.47 μέτρα. Πολύ σημαντική είναι η επιμήκυνση του μεταξονίου κατά επτά ολόκληρους πόντους φτάνοντας τα 2.54 μέτρα, με πολύ θετική επιρροή στους διαθέσιμους χώρους, όπως θα διαβάσετε και στη συνέχεια.

Το λιγότερο αντισυμβατικό κομμάτι του
Το λιγότερο αντισυμβατικό κομμάτι του

Η αύξηση των διαστάσεων είναι ένας από τους παράγοντες που καθιστούν το νέο Citroen C3 εντυπωσιακό, καθώς υπάρχουν και πολλοί άλλοι όπως τα ιδιαίτερης σχεδίασης εμπρός φώτα, οι μαύρες εμπρός και μεσαίες κολόνες, τα air bumbs στα πλαϊνά, τα οποία δεν υπάρχουν ωστόσο σε όλες τις εκδόσεις εξοπλισμού, η αυξημένη απόσταση από το έδαφος (13.4 εκατοστά) και το σύνολο συμπληρώνεται από την επίσης ξεχωριστή αισθητική των πίσω φωτιστικών σωμάτων. Η συνολική εικόνα του αυτοκινήτου, είναι χωρίς αμφιβολία ότι πιο φρέσκο και πρωτότυπο υπάρχει όχι μόνο στη συγκεκριμένη κατηγορία, αλλά συνολικά στην αυτοκίνηση, με τη Citroen να αποδεικνύει για ακόμη μία φορά ότι τολμά να κάνει την αλλαγή και να γίνει αντισυμβατική.

Εντελώς νέα εικόνα και στο εσωτερικό. Αναβαθμισμένη ποιότητα παρά τα σκληρά πλαστικά. Εργονομικά έχει κάποια θεματάκια
Εντελώς νέα εικόνα και στο εσωτερικό.
Αναβαθμισμένη ποιότητα παρά τα σκληρά πλαστικά. Εργονομικά έχει κάποια θεματάκια

Φρέσκος αέρας

Και βεβαίως όταν δημιουργείς μία καινούρια γενιά ενός μοντέλου και αλλάζεις σε τέτοιο βαθμό την εξωτερική του εικόνα, δεν είναι δυνατόν να αφήσεις το εσωτερικό χωρίς εκτεταμένες αλλαγές. Και όπως φαίνεται οι άνθρωποι της Citroen αυτό το γνωρίζουν πολύ καλά και έτσι επενέβησαν δυναμικά και στην εικόνα της καμπίνας των επιβατών. Ο νέος και λειτουργικός πινάκας οργάνων, η μεγάλη οθόνη αφής των επτά ιντσών η οποία υποστηρίζει και διασύνδεση με smartphone, οι επενδύσεις σε ταμπλό, καθίσματα και πόρτες και τέλος οι ιδιαίτερες χειρολαβές στο εσωτερικό των θυρών, μαρτυρούν πως οι δημιουργοί του δεν άφησαν τίποτα στη τύχη. Αν μάλιστα το κάθισμα του συνοδηγού ήταν λίγο πιο χαμηλό ή είχε τη δυνατότητα ρύθμισης του ύψους και η θέση για τη ρύθμιση των καθρεπτών ήταν σε κάποιο άλλο σημείο, τότε η εικόνα θα ήταν πραγματικά ολοκληρωμένη.

Άκρως ικανοποιητικοί οι χώροι ακόμη και για πέντε ενήλικα άτομα
Άκρως ικανοποιητικοί οι χώροι ακόμη και για πέντε ενήλικα άτομα

Η θέση του οδηγού παραδίδει μαθήματα άνεσης, ενώ ανεξαρτήτως σωματότυπου θα βρείτε τη θέση που θα σας βολέψει και στην οποία μπορείτε να παραμείνετε για πολύωρα ταξίδια χωρίς να σας κουράσει, αρκεί να μην έχετε μεγάλες απαιτήσεις ως προς τη πλευρική στήριξη. Μαζί με εσάς θα ταξιδέψουν σχεδόν το ίδιο άνετα και τέσσερα ακόμη ενήλικα άτομα, καθώς οι διαθέσιμοι χώροι είναι από τους καλύτερους της κατηγορίας, μαζί με τα 300 λίτρα της χωρητικότητα του χώρου των αποσκευών. Τέλος η ποιότητα κατασκευής είναι σαφώς αναβαθμισμένη και πλέον βρίσκεται σε πολύ ικανοποιητικό επίπεδο, ενώ και το φινίρισμα των σκληρών πλαστικών δείχνει και είναι πολύ προσεγμένο.

Υποδειγματικά ως προς την άνεση, όχι όμως και σε ότι αφορά την πλευρική στήριξη
Υποδειγματικά ως προς την άνεση, όχι όμως και σε ότι αφορά την πλευρική στήριξη

Ένα από τα πλέον ενδιαφέροντα στοιχεία εξοπλισμού του καινούριου Citroen C3 είναι το Connected Cam όπου η ενσωματωμένη κάμερα στον εσωτερικό καθρέφτη που καταγράφει ότι συμβαίνει μπροστά από το C3 και σε γωνία 120 μοιρών, η οποία με απλό πάτημα τραβά φωτογραφία και με παρατεταμένο βίντεο διάρκειας 20’’. Βεβαίως από ένα σύγχρονο αυτοκίνητο δεν θα μπορούσαν να απουσιάζουν και σύγχρονα συστήματα ασφάλειας όπως είναι η διατήρηση λωρίδας και ο αισθητήρας αναγνώρισης κόπωσης οδηγού.

Εξαιρετικά δείγματα υψηλής καλαισθησίας
Εξαιρετικά δείγματα υψηλής καλαισθησίας

Με έμφαση στην οικονομία

Στη διάθεσή μας για δοκιμή είχαμε τη βενζινοκίνητη ατμοσφαιρική έκδοση τεχνολογίας Pure Tech, με τον τρικύλινδο κινητήρα των 1.2 λίτρων ο οποίος αποδίδει 82 ίππους, με τη ροπή του να φτάνει τα 118 Nm. Παρά το γεγονός πως πρόκειται για ένα τρικύλινδρο μηχανικό σύνολο, οι κραδασμοί του είναι πολύ περιορισμένοι και μόνο εν στάση ίσως γίνουν αντιληπτοί από τον οδηγό. Το συγκεκριμένο μηχανικό σύνολο είναι πιο ελαστικό και πιο ζωηρό απ’ ότι περιμένει κανείς, προσφέροντας καλές επιδόσεις και οικονομία καυσίμου, με την τελευταία να βρίσκεται στα 7.2 λίτρα για κάθε 100 χιλιόμετρα, κατά τη διάρκεια της δοκιμής μας.

Οι κραδασμοί υπάρχουν μεν καθότι τρικύλινδρος, χωρίς ωστόσο να γίνονται ενοχλητικοί. Πολύ λογικός ως προς τη κατανάλωσή του
Οι κραδασμοί υπάρχουν μεν καθότι τρικύλινδρος,
χωρίς ωστόσο να γίνονται ενοχλητικοί.
Πολύ λογικός ως προς τη κατανάλωσή του

Άνετο και ευχάριστο

Από τα πρώτα κιόλας χιλιόμετρα γίνεται αντιληπτό πως το καινούριο C3 μπορεί να είναι προσανατολισμένο στην άνεση, δεν έχει αφήσει ωστόσο την οδηγική απόλαυση σε δεύτερη μοίρα. Οι αναρτήσεις αφενός φιλτράρουν το σύνολο των ανωμαλιών που έχουν οι ελληνικοί δρόμοι, αφετέρου δεν παρουσιάζουν τη «μαλθακότητα» που έχουμε συναντήσει στο παρελθόν. Μικρές κλίσεις στις στροφές, υψηλή ακαμψία από το αμάξωμα, τιμόνι με επαρκή πληροφόρηση, επιλογές που να μεν δεν ενθουσιάζεται με τις πολύ γρήγορες αλλαγές δεν δημιουργεί ωστόσο πρόβλημα στη καθημερινή χρήση και φρένα εξαιρετικά σε αίσθηση – απόδοση αλλά και ανθεκτικότητα, συνθέτουν το οδηγικό προφίλ του νέου C3. Σε όλα τα παραπάνω έρχεται να προστεθεί η πολύ υψηλή ποιότητα κύλισης η οποία καθιστά ικανό το νέο Γαλλικό μοντέλο να ανταπεξέλθει χωρίς πρόβλημα σε μεγάλα ταξίδια στην εθνική οδό, χωρίς να προκαλέσει κόπωση σε οδηγό και επιβάτες.

Με χωρητικότητα 300 λίτρων, είναι ένας από τους καλύτερους στη κατηγορία
Με χωρητικότητα 300 λίτρων, είναι ένας από τους καλύτερους στη κατηγορία

Ωστόσο η είδηση, όπως γράψαμε και πιο πάνω, είναι πως αυτό το C3 θα ευχαριστήσει τον οδηγό του και σε κλειστά επαρχιακά κομμάτια. Και φυσικά για όσους από εσάς οι 82 ίπποι της ατμοσφαιρικής έκδοσης, δεν είναι αρκετοί, υπάρχει και η turbo εκδοχή με τους 110 ίππους.

Με το βλέμμα στη κορυφή

Η Τρίτη γενιά του C3 δημιουργήθηκε από τη Citroen με στόχο τη κορυφή της κατηγορίας και τίποτα λιγότερο. Και η αλήθεια είναι πως έχει όλα τα εχέγγυα για να πρωταγωνιστήσει στη κατηγορία αλλά και για να φτάσει στη κορυφή. Προχωρημένη εμφάνιση, πλούσιος εξοπλισμός, πλειάδα κινητήρων, προσεγμένη ποιότητα, αναβαθμισμένη οδική συμπεριφορά και τιμές οι οποίες ξεκινούν από τα πολύ λογικά 12740 Ευρώ. Χωρίς αμφιβολία ένας πρωταγωνιστής γεννήθηκε και μένει να δούμε πόσο μεγάλοι θα είναι οι ρόλοι που θα κληθεί να παίξει.

Τα γνωρίσαμε στο C4 Cactus, τα συναντούμε ξανά στο ολοκαίνουριο C3
Τα γνωρίσαμε στο C4 Cactus, τα συναντούμε ξανά στο ολοκαίνουριο C3
Πανέμορφες, χαρίζουν επιπλέον πόντους στην ήδη ψαγμένη και προχωρημένη εμφάνιση του αυτοκινήτου
Πανέμορφες, χαρίζουν επιπλέον πόντους στην ήδη ψαγμένη και προχωρημένη εμφάνιση του αυτοκινήτου
Υποδειγματικό ως προς την άνεση που προσφέρει στις ευθείες
Υποδειγματικό ως προς την άνεση που προσφέρει στις ευθείες
Η ποιότητα κύλισης βρίσκεται σε πολύ υψηλό επίπεδο
Η ποιότητα κύλισης βρίσκεται σε πολύ υψηλό επίπεδο
Στρίβει και φρενάρει ως γνήσιο Citroen, εμπνέοντας ασφάλεια και σιγουριά
Στρίβει και φρενάρει ως γνήσιο Citroen, εμπνέοντας ασφάλεια και σιγουριά

Απάντηση