OPEL MOKKA X: XΑΝΑΓΕΝΝΗΘΗΚΕ

Πολύ μικρές οι αισθητικές αλλαγές στο εξωτερικό

Μετά από τέσσερα σχεδόν χρόνια παρουσίας του στην αγορά, το κροσσόβερ μοντέλο της Opel ανανεώθηκει και έκανε το ντεμπούτο του και στην Ελλάδα μέσα από τη δημοσιογραφική παρουσίαση της εταιρίας στους ανθρώπους του ειδικού τύπου. Το νέο Mokka X είναι η πρώτη σειρά μοντέλου που λανσάρει το διακριτικό “X” της κατηγορίας για μελλοντικά SUV και crossover της Opel. Το “X” θα δηλώνει έναν πιο περιπετειώδη και σκληροτράχηλο χαρακτήρα αντίστοιχο με αυτόν που προβάλλεται μέσα από πιο παραδοσιακά στυλ αμαξώματος. Η νέα εμφάνιση του εμπρός τμήματος είναι εναρμονισμένη με τη νέα σχεδιαστική φιλοσοφία της Opel με στοιχεία όπως οριζόντια εμπρός μάσκα σε σχήμα φτερού και δυναμική σχεδίαση φώτων ημέρας LED σε σχήμα “διπλού φτερού».

Η διχρωμία χαρίζει πόντους στην εμφάνιση
Η διχρωμία χαρίζει πόντους στην εμφάνιση

Η πρόσοψη είναι διαμορφωμένη με μεγαλύτερη ακρίβεια με κομψές ανάγλυφες επιφάνειες και λιγότερα πλαστικά ένθετα. Αυτό συνεχίζεται στο πίσω τμήμα με ένα ακόμα στοιχείο διπλού φτερού στα πίσω φώτα – προαιρετικά διατίθενται με τεχνολογία LED. Το σύστημα AFL LED έχει την ικανότητα να προσαρμόζει αυτόματα το φωτισμό ανάλογα με τις συνθήκες οδήγησης, ώστε να επιτυγχάνεται διαρκώς ο καλύτερος φωτισμός. Οι διαστάσεις του γερμανικού crossover εξακολουθούν να είναι συμπαγείς με το μήκος, το πλάτος και το ύψος να ανέρχονται στα 4.275 χλστ., 2.038 χλστ. και 1.658 χλστ. αντίστοιχα.

Χωρίς αλλαγές και οι εξωτερικές του διαστάσεις
Χωρίς αλλαγές και οι εξωτερικές του διαστάσεις

Η καμπίνα του νέου Mokka X είναι πλήρως ανανεωμένη. Το νέο ταμπλό οργάνων, εμπνευσμένο από το νέο Astra, υιοθετεί οριζόντια διάταξη στοιχείων με κύριο χαρακτηριστικό την απλότητα. Η κεντρική κονσόλα είναι πλήρως ανασχεδιασμένη γύρω από τις οθόνες αφής 7 και 8 ιντσών των συστημάτων infotainment νέας γενιάς. Mε την κίνηση αυτή το ανανεωμένο Mokka X βελτιώθηκε σημαντικά στον τομέα της εργονομίας αλλά και της συνδεσιμότητας χάρη στο Apple CarPlay και Android Auto. Στον πίνακα οργάνων τοποθετήθηκε LCD οθόνη πολλαπλών πληροφοριών και ενδείξεων, ένα στοιχείο που επίσης υιοθέτει από το Astra. Η ποιότητα των υλικών χαρακτηρίζεται καλή με το επάνω πλαστικό του ταμπλό και τα επάνω τμήματα στα πάνελ των εμπρός θυρών να είναι μαλακότερα σε σύγκριση με όλα τα υπόλοιπα που είναι σκληρά αλλά με ικανοποιητική συναρμογή.

Οι περισσότερες και πιο σημαντικές αλλαγές εντοπίζονται στο εσωτερικό
Οι περισσότερες και πιο σημαντικές αλλαγές εντοπίζονται στο εσωτερικό

Μετά το λανσάρισμα της νέας γενιάς των diesel 1.6 με ισχύ 110 και 136 ίππων, η γκάμα κινητήρων των Opel SUV επεκτείνεται και από πλευράς βενζινοκινητήρων. Η νέα γενιά του 1.4 Direct Injection Turbo με 152 ίππους που πρόσφατα έκανε ντεμπούτο στο νέο Astra θα διατίθεται σε συνδυασμό με εξάρι αυτόματο κιβώτιο, Start/Stop και προσαρμοζόμενο σύστημα AWD (εκπομπές CO2 και κατανάλωση μικτού κύκλου σύμφωνα με προκαταρκτικά στοιχεία: 154 γρ/χλμ, 6,6 λτ/100 χλμ). Η τεχνολογία τετρακίνησης με ηλεκτρομαγνητικό, πολύδισκο συμπλέκτη είναι ευφυής και αποδοτική. Όταν το οδόστρωμα είναι στεγνό, η κίνηση μεταφέρεται αποκλειστικά στους εμπρός τροχούς (εκτός εάν έχει επιλεγεί τετρακίνηση) που σημαίνει ότι η κατανάλωση παραμένει χαμηλή. Ανάλογα με τις οδικές συνθήκες, η κατανομή ροπής μεταβάλλεται συνεχώς από 100% εμπρός σε στεγνό οδόστρωμα προς όφελος της κατανάλωσης μέχρι μάξιμουμ 50% στον εμπρός και πίσω άξονα, για παράδειγμα σε πολύ βρεγμένους δρόμους.

Ικανό και για τέτοιες καταστάσεις
Ικανό και για τέτοιες καταστάσεις

Ειδική μνεία θα πρέπει να κάνουμε στη νέα υπηρεσία Οpel OnStar. Όταν κάποιος αερόσακος ενεργοποιηθεί τότε αυτόματα αποστέλλεται ειδοποίηση έκτακτης ανάγκης και υπάρχει επικοινωνία με ελληνόφωνο σύμβουλο της OnStar, το κέντρο της οποίας βρίσκεται στο Λούτον της Αγγλίας και ο οποίος ρωτάει αν χρειάζεται να ενημερώσει τις τοπικές αρχές για βοήθεια. Αν δεν υπάρξει απάντηση τότε εντοπίζεται η θέση του οχήματος για να κατευθύνουν οι αρχές στο σημείο του συμβάντος. Εδώ θα πρέπει να διευκρινίσουμε ότι στην πλαφονιέρα της οροφής υπάρχει κουμπί με την ένδειξη “Privacy”, το οποίο ο οδηγός το πατάει όταν δε θέλει να δίνει το στίγμα του. Η απόκρυψη της θέσης του παύει να ισχύει αυτόματα μόνο όταν ενεργοποιηθεί αερόσακος και όταν γίνει καταγγελία στις αρχές για κλοπή του οχήματος, ώστε να εντοπιστεί.

Στο δρόμο «πατάει» σαφώς καλύτερα σε σχέση με τον προκάτοχό του
Στο δρόμο «πατάει» σαφώς καλύτερα σε σχέση με τον προκάτοχό του

Οδηγώντας το νέο Opel Mokka X από την Αθήνα προς τη πατρίδα του Γιάννη Ρίτσου, τη Μονεμβασία, μέσα από κάθε είδους διαδρομή, το πρώτο πράγμα που εντοπίζεις είναι το αυτοκίνητο «πατάει» σαφώς καλύτερα από τον προκάτοχό του. Η ποιότητα κύλισης έχει βελτιωθεί σημαντικά, όπως και η ηχομόνωση και μόνο όταν τα χιλιόμετρα ανέβουν, κάποιοι αεροδυναμικοί θόρυβοι δίνουν το παρών, χωρίς να κουράζουν ωστόσο. Ο 1600άρης diesel με τους 136 ίππους και τη τετρακίνηση αποδείχτηκε για ακόμη μια φορά ροπάτος στη πράξη αν και η αλήθεια είναι πως κάτω από τις 2000 στροφές δεν μας ενθουσίασε, κάτι το οποίο δεν είχαμε εντοπίσει στη περίπτωση του Astra. O βενζινοκινητήρας των 1400 κυβικών με τους υπερσυμπιεσμένους 140 ίππους στη πράξη έδειξε πιο δυνατός απ’ότι στη θεωρία και ίσως σε αυτό να συνέβαλλε και το γεγονός ότι τον οδηγήσαμε στη δικίνητη έκδοσή, οπότε η απουσία του επιπλέον βάρους, προφανώς έπαιξε το ρόλο της.

Κινητήρες βενζίνης αλλά και πετρελαίου
Κινητήρες βενζίνης αλλά και πετρελαίου

Το ανανεωμένο Opel Mokka X είναι ήδη διαθέσιμο, ενώ η αρχική του τιμή ορίζεται στα 20.000 ευρώ με το βενζινοκινητήρα 1.4 Τurbo των 140 ίππων, με μετάδοση της κίνησης στους εμπρός τροχούς και μηχανικό κιβώτιο 6 σχέσεων στην έκδοση Active. Με τους 152 ίππους ο 1.4 Turbo αποκλειστικά στην έκδοση Innovation κοστίζει 28.100 ευρώ. Ο 1.6 CDTI με τους 110 ίππους ξεκινάει από τα 21.900 ευρώ και με τους 136 ίππους από τα 24.000 ευρώ, στην έκδοση Active αμφότεροι.

Απάντηση