NISSAN E-POWER: ΑΝΑΖΗΤΑ ΣΥΝΕΧΩΣ ΛΥΣΕΙΣ

Το άμεσο μέλλον ανήκει στα ηλεκτρικά και η Nissan το ξέρει

Η Nissan παρουσίασε το e-power , ένα νέο σύστημα κίνησης που για πρώτη φορά θα διατίθεται στους καταναλωτές, σηματοδοτώντας ένα σημαντικό ορόσημο στο πλαίσιο της στρατηγικής Nissan Intelligent Mobility της φίρμας. Το e-power δανείζεται τεχνολογία από τα αμιγώς ηλεκτροκίνητα μοντέλα της μάρκας (EV), με χαρακτηριστικό παράδειγμα το Nissan Leaf που αποτελεί το best-seller αμιγώς ηλεκτροκίνητο αυτοκίνητο, με περισσότερες από 250.000 πωλήσεις στο ενεργητικό του. Όμως σε αντίθεση με το Leaf, το e-power προσθέτει ένα μικρό κινητήρα βενζίνης που χρησιμεύει για την φόρτιση της μπαταρίας (όταν αυτό είναι απαραίτητο), εξαλείφοντας την ανάγκη για έναν εξωτερικό φορτιστή, αλλά προσφέροντας την ίδια υψηλή απόδοση.

Μία λύση για το θέμα της αυτονομίας
Μία λύση για το θέμα της αυτονομίας

Το σύστημα προσφέρει πλήρη κίνηση του οχήματος μέσω του ηλεκτροκινητήρα, πράγμα που σημαίνει ότι οι τροχοί κινούνται εντελώς από το ηλεκτρικό μοτέρ. Η ενέργεια από μια μπαταρία υψηλής απόδοσης μεταφέρεται στα συμπαγή συστήματα μετάδοσης κίνησης του e-power που αποτελείται από κινητήρα βενζίνης, γεννήτρια, inverter και έναν ηλεκτροκινητήρα. Στα συμβατικά υβριδικά συστήματα, ένας χαμηλής ισχύος ηλεκτρικός κινητήρας συνδυάζεται με έναν κινητήρα βενζίνης που αναλαμβάνει την κίνηση των τροχών όταν η ενέργεια της μπαταρίας είναι χαμηλή (ή όταν η ταχύτητα του οχήματος είναι υψηλή). Στην περίπτωση του e-power, ο βενζινοκινητήρας δεν μεταδίδει κίνηση στους τροχούς, αλλά απλώς φορτίζει τη μπαταρία. Και σε αντίθεση με ένα αμιγώς ηλεκτροκίνητο όχημα, η πηγή ισχύος προέρχεται από τον κινητήρα και όχι αποκλειστικά από την μπαταρία.

Αυτή η δομή του συστήματος γενικά απαιτεί ένα μεγαλύτερο κινητήρα αλλά και μπαταρία, επειδή ο κινητήρας είναι η μόνη άμεση πηγή ενέργειας για την κίνηση του οχήματος. Το γεγονός αυτό κατέστησε δύσκολο για την αυτοκινητοβιομηχανία στο να τοποθετήσει το συγκεκριμένο σύστημα σε κανονικά αυτοκίνητα. Τώρα η Nissan καινοτομεί για μια ακόμα φορά, σπάζοντας τον κώδικα και μαθαίνοντας πώς να ελαχιστοποιήσει αλλά και να μειώσει το βάρος, αναπτύσσοντας πιο αποτελεσματικές μεθόδους ελέγχου του κινητήρα, αλλά και βελτιστοποιώντας τη διαχείριση της ενέργειας. Ως αποτέλεσμα των παραπάνω, το e-power χρησιμοποιεί μικρότερη μπαταρία από το LEAF, προσφέροντας όμως την ίδια οδηγική εμπειρία, όπως ακριβώς ένα αμιγώς ηλεκτροκίνητο όχημα.

Ο τρόπος λειτουργίας του e-power
Ο τρόπος λειτουργίας του e-power

Τα οφέλη

Το e-power αποδίδει τεράστια ροπή σχεδόν αμέσως, γεγονός που βελτιώνει την κύλιση του οχήματος, προσφέροντας ομαλές επιταχύνσεις. Επίσης, το σύστημα λειτουργεί πολύ ήσυχα, σαν ένα κανονικό EV. Επειδή το e-power βασίζεται στον κινητήρα πολύ λιγότερο σε σχέση με ένα συμβατικό αυτοκίνητο, η οικονομία καυσίμου είναι συγκρίσιμη με εκείνη των κορυφαίων συμβατικών υβριδικών, ειδικά σε λειτουργία αστικού κύκλου. Το σύστημα επιτρέπει στον οδηγό του να απολαύσει όλα τα πλεονεκτήματα ενός ηλεκτροκίνητου αυτοκινήτου, χωρίς να χρειάζεται να ανησυχεί για τη φόρτιση της μπαταρίας.

 

Απάντηση