VW GOLF 1.0 TSI BLUEMOTION: IKANOTATO

Η εξωτερική του εικόνα είναι η γνώριμη της έβδομης γενιάς του Golf

Ήταν το 2006 όταν οι άνθρωποι της Kosmocar μου έλεγαν ότι θα έπαιρνα ένα 1400άρι Golf για να πάω από τη Θεσσαλονίκη στα Ιωάννινα όπου θα γινότανε η παρουσίαση του Audi Q7. H Εγνατία Οδός τότε δεν είχε ολοκληρωθεί και προφανώς δεν ένιωσα κάποια ιδιαίτερη συγκίνηση που θα διέσχιζα την Κατάρα με ένα 1400άρι Golf. Η πράξη αποδείχθηκε εντελώς διαφορετική από τη θεωρία, για πολλοστή φορά, καθώς εκείνο το 1400άρι Golf ήταν η έκδοση GT με τους 170 ίππους και αποτελούσε την αρχή του downsizing από τη πρώτη διδάξασα, τη VW, κάτι που στη συνέχεια υιοθετήθηκε από το σύνολο σχεδόν της αυτοκινητοβιομηχανίας, όπως αποδείχθηκε. Μάλιστα όχι απλώς είχα ευχαριστηθεί τη διαδρομή, αλλά είχα κάνει το Καλαμπάκα – Μέτσοβο κανά δυό φορές παραπάνω προκειμένου να το χορτάσω. 

Μπορεί η σχεδίασή του να μην είναι πρωτότυπη, είναι ωστόσο διαχρονική

Η ιστορία επαναλαμβάνεται ακριβώς η ίδια δέκα χρόνια μετά. Και πάλι στο άκουσμα ότι θα παραλάμβανα ένα χιλιάρι τρικύλινδρο, αυτή τη φορά, Golf προκειμένου να κάνω το Αθήνα Θεσσαλονίκη, δεν ένιωσα κάποια ιδιαίτερη συγκίνηση. Και πάλι όμως διαψεύστηκα και μάλιστα αυτή τη φορά εις διπλούν. Και λέω εις διπλούν διότι και το οδηγικό κομμάτι αλλά και αυτό της κατανάλωσης, ήταν εντελώς μα εντελώς διαφορετικά σε σχέση με αυτό που περίμενα. Πάμε όμως να το συζητήσουμε λίγο πιο αναλυτικά. 

Χωρίς αλλαγές έξω μέσα

Και στο πίσω μέρος δεν υπάρχουν αλλαγές

Το αυτοκίνητο της δοκιμής μας ήταν σε έκδοση BlueMotion που μπορεί με τη πρώτη ματιά να μην δείχνει, τις μικρές αλλαγές, ωστόσο αυτές υπάρχουν και πηγάζουν κυρίως από την ανάγκη για καλύτερη αεροδυναμική απόδοση, καθώς ο συντελεστής αεροδυναμικής έχει πέσει στο 0,27 από 0,29. Οι εμφανισιακές αλλαγές  αφορούν στην κλειστού τύπου γρίλια στο ψυγείο σε μαύρο μάλιστα χρώμα, στη νέα σχεδίαση της πίσω αεροτομής, στο χαμήλωμα του αυτοκινήτου κατά 15 χλστ., αλλά και στις αλλαγμένες εισαγωγές του εμπρόσθιου προφυλακτήρα, ενώ και τα ελαστικά έχουν χαμηλή αντίσταση κύλισης.

Η «ταυτότητα» του αυτοκινήτου

Μπαίνοντας στο εσωτερικό του Golf BlueMotion θα παρατηρήσετε πως δεν υπάρχουν αλλαγές ως προς την εικόνα, με τα υλικά να διατηρούν την υψηλή ποιότητα κατασκευή τους και το φινίρισμα και την συναρμογή να βρίσκονται στο ανώτερο άκρο της κατηγορίας. Σε ότι αφορά στους χώρους, το Golf  συνεχίζει να προσφέρει πολύ καλά επίπεδα για τέσσερις  και με κάποιες παραχωρήσεις, πέντε επιβάτες, ενώ το πορτ-μπαγκάζ των πολύ καλών 380  λίτρων διατηρείται επίσης αναλλοίωτο.  

Η ουσία του θέματος

Η χαρακτηριστική εμπρός μάσκα των BlueMotion εκδόσεων

Η πρώτη που τόλμησε να «κατέβει» στα χίλια κυβικά να βάλει turbo και να τοποθετήσει τον κινητήρα αυτό σε ένα μοντέλο αυτής της κατηγορίας, ήταν ο Ford με το Focus. Φυσικά η VW δεν θα μπορούσε αυτό να το αφήσει αναπάντητο και η αλήθεια είναι πως και η δική της πρόταση είναι άκρως εντυπωσιακή. Ο τρικύλινδρος TSi κινητήρας του ενός λίτρου αποδίδει 115 ίππους με τη ροπή να φτάνει τα 200 Nm. Παρά το γεγονός πως πρόκειται για έναν τρικύλινδρο κινητήρα, αυτό που εντυπωσιάζει αρχικά είναι η πλήρης απουσία κραδασμών, παρά το γεγονός πως δεν υπάρχει αντικραδασμικός άξονας. Το δεύτερο και ακόμη πιο εντυπωσιακό γεγονός είναι πως αν δεν έχεις ενημερωθεί για το τι οδηγείς, σε καμία περίπτωση δεν πρόκειται να πιστέψεις πως κάτω από το καπό κρύβεται ένα μηχανικό σύνολο χιλίων μόλις κυβικών. 

Χαρίζουν πόντους στην εμφάνιση

Τράβηγμα από χαμηλά, ροπή παντού, γραμμική λειτουργία και αρκετή ισχύς, με το εξάρι μηχανικό κιβώτιο να είναι αρωγός του κινητήρα με τη σωστή κλιμάκωση και βοηθός του οδηγούς με την ικανοποιητική αίσθηση στην αλλαγή των σχέσεων. Τα 9.7’’ για τα 0-100 χλμ./ώρα καθώς και τα 204 χλμ./ώρα της τελικής ταχύτητα είναι άκρως ρεαλιστικά νούμερα. Ωστόσο αυτό που δεν μπορούσαμε να πιστέψουμε ύστερα από 2500 χιλιόμετρα σε πραγματικά μικτές συνθήκες οδήγησης και χωρίς προσπάθεια για οικονομική οδήγηση, ήταν τα 6.2 λίτρα της μέσης κατανάλωσης. 

Απολαυστικό και οικονομικό 

Εκτός από ικανότατος, αποδείχθηκε
και ιδιαίτερα λογικός ως προς τη κατανάλωση

Όπως γράψαμε και στην εισαγωγή του άρθρου, το Golf μας διέψευσε και πάλι και μάλιστα εις διπλούν. Τόσο το ταξίδι Αθήνα – Θεσσαλονίκη,  όσο και τα υπόλοιπα 2000 που κάναμε μαζί του αποδείχτηκαν ξεκούραστα αλλά και απολαυστικά όταν η διάθεση το απαιτούσε. Ο κινητήρας είναι σε θέση και έχει όλα τα εχέγγυα, όχι μόνο στη θεωρία αλλά κυρίως στη πράξη, να κινήσει σβέλτα το αμάξωμα.

Άνετο για τις μεταφορικές ανάγκες μίας τετραμελούς οικογένειας

Επιταχύνει σθεναρά, χωρίς κομπιάσματα και χωρίς ποτέ να σου δίνει την αίσθηση ότι θέλεις κάτι παραπάνω. Και το σημαντικότερο όλων για τις εποχές που διανύουμε, τα 6.2 λίτρα της μέσης κατανάλωσης που είναι και το δεύτερο σκέλος της διάψευσής μας, καθώς η αλήθεια είναι ότι πριν το πάρουμε στα χέρια μας, περιμέναμε ένα σαφώς υψηλότερο νούμερο. Φυσικά σε όλα τα υπόλοιπα παραμένει ένα γνήσιο Golf, που εδώ και 42 χρόνια έχει αγαπήσει ολόκληρη η υφήλιος και το έχει αναγάγει σε ένα από τα πλέον καλοπουλημένα αυτοκίνητα. Για το τέλος αφήσαμε τη τιμή των 18700 Ευρώ από τα οποία ξεκινάει με πολύ πλούσιο εξοπλισμό. 

Όσο για εμάς, περιμένουμε πλέον το 2026 για να δούμε αν θα τριτώσει το θέμα με τις διαψεύσεις που, ευτυχώς, μας χαρίζει το συγκεκριμένο μοντέλο.

  • Ποιότητα κατασκευής                               
                                        • Σχετικά λιτό εσωτερικό 
  • Λειτουργία κινητήρα
  • Κατανάλωση
  • Χώροι
  • Ποιότητα κύλισης


Τεχνικά Χαρακτηριστικά
Κινητήρας                                   1000 κ.εκ. turbo
Ίπποι                   115
0-100                      9,7»

Τελική ταχύτητα       204 χλμ/ώρα
Μέση κατανάλωση δοκιμής   6.2 λτ./100χλμ
Εκπομπές CO2       99 γρ./χλμ


Του Σωτήρη Βουτσελά

Ποιοτικό και εργονομικό, αλλά χωρίς κάτι το ιδιαίτερο σχεδιαστικά
Άνετα ακόμη και σε μεγάλο, πολύωρο ταξίδι

Απάντηση