VOLVO V60 CROSS COUNTRY D4: ΠΟΛΥΣΧΙΔΕΣ

Η Cross Country έκδοση του V60

Μπορεί η κατηγορία των κροσσόβερ οχημάτων να γνωρίζει ιδιαίτερη άνθηση και ανάπτυξη, ωστόσο υπάρχουν κάποιες αυτοκινητοβιομηχανίες οι οποίες είναι σε θέση να επαίρονται, πως είχανε στη γκάμα τους ανάλογα μοντέλα, πολύ πρίν ο πολύς κόσμος, γνωρίσει και αγαπήσει τα εν λόγω αυτοκίνητα. Και φυσικά μία από αυτές, τις λίγες ομολογουμένως, εταιρίες είναι η Volvo η οποία έχει μία μακρά και πολύ σημαντική παράδοση στη κατασκευή κροσσόβερ μοντέλων. Αυτό σημαίνει πως το V60 Cross Country D4 της δοκιμής μας, κάθε άλλο παρά «ουρανοκατέβατο» είναι καθώς στο DNA του κρύβει μία παράδοση αρκετών δεκαετιών. Ωστόσο όπως είναι λογικό και αναμενόμενο, έχει προσαρμοστεί στις σύγχρονες επιταγές, χωρίς ωστόσο να απεμπολεί τις καταβολές του. Βεβαίως ο εκσυγχρονισμός έχει και κάποια μειονεκτήματα, όπως η κίνηση αποκλειστικά στους δύο τροχούς με τον συγκεκριμένο κινητήρα. Το μεγάλο όμως ερώτημα που τίθεται είναι αν πρόκειται για ένα επί της ουσίας μειονέκτημα ή για ακόμη μία προσαρμογή στις σημερινές ανάγκες της αγοράς και των καταναλωτών…

Η αυξημένη απόσταση από το έδαφος
βοηθάει στο να ξεπεράσετε με άνεση τέτοια εμπόδια


Δείχνει περί τίνος πρόκειται

Οι σχεδιαστές της Σουηδικής εταιρίες χρησιμοποίησαν ως βάση το επιτυχημένο, επί σειρά ετών είναι η αλήθεια, V60 προκειμένου επάνω του να «χτίσουν» τη κροσσόβερ εκδοχή η οποία παραδοσιακά ονομάζεται Cross Country. Η αυξημένη, κατά 6.5 εκατοστά, απόσταση από το έδαφος, οι διαφορετικές ζάντες, τα πλαϊνά πλαστικά, οι προστατευτικές ποδιές τόσο στο εμπρός όσο και στο πίσω μέρος του αυτοκινήτου είναι σε θέση να δηλώσουν τη ξεχωριστή ταυτότητα του αυτοκινήτου. Και μπορεί αυτές να είναι οι διαφορές οι οποίες είναι αμέσως εμφανείς, ωστόσο υπάρχουν και κάποιες ακόμη όπως οι ελαφρώς διαφορετικής σχεδίασης προφυλακτήρες, η γρίλια της μάσκας και οι καλαίσθητες απολήξεις της εξάτμισης που οι σχεδιαστές φρόντισαν εντέχνως να ενσωματώσουν στον πίσω προφυλακτήρα, ώστε να φαίνεται σαν ένα σύνολο. 

Γνώριμα ποιοτικό

Έντονη σχεδίαση και στα πλαϊνά του αυτοκινήτου


Μπαίνοντας στο εσωτερικό του αυτοκινήτου να πούμε πως αυτό δεν παρουσιάζει διαφορές σε σχέση με το V60 και παρά το γεγονός πως το μοντέλο βρίσκεται πλέον αρκετά χρόνια στην αγορά, η εικόνα της καμπίνας δεν προκαλεί αρνητικά σχόλια. Αυτό λόγω της κεντρικής κονσόλας η οποία μοιάζει με τηλεκοντρόλ, καθώς και του ψηφιακού πίνακα οργάνων στον οποίο μπορείτε να επιλέξετε εσείς τον φωτισμό ανάλογα με τις διαθέσεις σας. Ο εξοπλισμός είναι πραγματικά πλήρης από τη βασική κιόλας έκδοση, ενώ στη πλούσια εκδοχή της δοκιμής μας το αλουμίνιο της κεντρικής κονσόλας σε συνδυασμό με τη διχρωμία των δερμάτινων καθισμάτων καταφέρνει και παντρεύει με επιτυχία τη premium αίσθηση  με τη σπορτίφ απόχρωση. Η ποιότητα των υλικών αλλά και της κατασκευής βρίσκονται στα γνώριμα πολύ υψηλά στάνταρ που έχει θέση η Volvo, ενώ και η εργονομία δεν πάει πίσω. Οι χώροι δεν θα δημιουργήσουν πρόβλημα στη μεταφορά ακόμη και πέντε ενήλικων ατόμων, ενώ τα 430 λίτρα του πορτ μπαγκαζ μπορεί να μην είναι κορυφαία, θα φιλοξενήσουν ωστόσο τις αποσκευές μίας τετραμελούς οικογένειας. 

Προστατευτική ποδιά και πίσω,
καθώς και όμορφες απολήξεις των εξατμίσεων


Ικανός για όλα

Το αυτοκίνητο της δοκιμής μας ήταν εξοπλισμένο με τον δίλιτρο πετρελαιοκινητήρα ο οποίος αποδίδει 190 ίππους με τη ροπή του να ανέρχεται στα 400 Nm και συνδυαζότανε με το γνωστό αυτόματο κιβώτιο των οκτώ σχέσεων της Σουηδικής εταιρίας. Τα χαρακτηριστικά λειτουργίας του είναι πολύ καλά, καθώς αφενός ο ήχος που έβγαζε σε καμία περίπτωση δεν έφτανε στα αυτιά των επιβατών, αφετέρου κινούσε με περισσή ευκολία τα σχεδόν 1700 κιλά του αμαξώματος. Κατά τη διάρκεια των πάνω από 2000 χιλιομέτρων της δοκιμής μας σε κάθε είδους οδόστρωμα και κατάσταση, από την εθνική οδό, μέχρι το αστικό περιβάλλον και από κλειστά ορεινά κομμάτια μέχρι χωματόδρομο, η κατανάλωση κυμάνθηκε στα 7.7 λτ./100 χλμ, τιμή ιδιαίτερα λογική για το βάρος και το χαρακτήρα του αυτοκινήτου. 

Για κάθε κατάσταση

Ικανό για εξερευνήσεις, παρότι δικίνητο

Το Volvo V60 Cross Country D4 είναι ένα αυτοκίνητο που θα σας αρέσει για κάθε περίσταση, για κάθε κατάσταση που θα κληθεί να οδηγηθεί και να αντιμετωπίσει. Η πολύ προσεγμένη ηχομόνωση, το Σουηδικό του πάτημα και η άνεση των αναρτήσεων το καθιστούν έναν δρομέα μεγάλων αποστάσεων. Ένα οικογενειακό αυτοκίνητο που μπορεί να μεταφέρει όλα τα μέλη της φαμίλιας για εκατοντάδες χιλιόμετρα χωρίς στάση και κυρίως χωρίς να παραπονεθεί κανένας. Παράλληλα η ευκολία στην οδήγησή του θα εκτιμηθεί δεόντως στο αστικό περιβάλλον όπου καταφέρνει να ελίσσεται και να δίνει την εντύπωση πως πρόκειται για ένα μικρότερων διαστάσεων μοντέλο. Τα κλειστά ορεινά επαρχιακά κομμάτια μπορεί να μην το συγκινούν ιδιαίτερα, αλλά η ροπή του κινητήρα από χαμηλά και η τοποθέτηση του κιβωτίου στη θέση Sport ή ακόμη στη χειροκίνητη σειριακή λειτουργία, μας έδειξε στη πράξη πως και στη σβέλτη οδήγηση δεν θα αρνηθεί, αν και προφανώς ο λόγος δημιουργίας και ύπαρξής του, δεν είναι αυτός.

Καταφέρνει και δείχνει φρέσκο,
παρά το ότι βρίσκεται αρκετά χρόνια στην αγορά.
Ποιότητα υλικών και κατασκευής σε πολύ υψηλό επίπεδο

Και όταν η άσφαλτος τελειώσει και αρχίσει το χώμα, η αυξημένη απόσταση από το έδαφος είναι σε θέση να σας πάει αρκετά μακριά. Και εδώ έρχεται η καίρια ερώτηση, που δεν είναι άλλη από το αν μας έλειψε ή όχι η τετρακίνηση. Σε όποια σημεία το πήγαμε, όποιο λόφο και αν ανεβήκαμε, όσο (λογικά) και αν μπήκαμε στην άμμο περάσαμε χωρίς πρόβλημα. Ωστόσο το συναίσθημα, καθαρά προσωπικό, ήθελε και μία τετρακίνηση όντας λάτρης της εκτός δρόμου διαδρομής, της λάσπης, των ποταμών και των ερημικών παραλιών. Από την άλλη η λογική έλεγε πως πήγες παντού χωρίς να μπλέξεις με κολλήματα, περιττές και κοστοβόρες περιπέτειες καθώς γνώριζες πως η κίνηση πηγαίνει μόνο στους δύο τροχούς. Τελικά όπως φαίνεται η λογική είναι αυτή που επικρατεί, καθώς το σχεδόν 80% των αγοραστών κροσσόβερ μοντέλων, αδιαφορεί πλήρως για την ύπαρξη τετρακίνησης. Σε εμάς ωστόσο το συναίσθημα ήταν πιο δυνατό από τη λογική, αλλά αυτό μικρή σημασία έχει. 

Πλήρες 

Ικανοποιητικός και ο χώρος των αποσκευών


Το έχουμε γράψει πολλάκις και θα το γράψουμε άλλες τόσες και περισσότερες φορές. Το αυτοκίνητο εκτός όλων των άλλων, οφείλει να σε προκαλεί να βρίσκεις αφορμές να το οδηγήσεις. Να βρεθείς πίσω από το τιμόνι και να κάνεις χιλιόμετρα χωρίς σκοπό πολλές φορές και χωρίς προορισμό. Και το Volvo V60 Cross Country είναι ένα τέτοιο μοντέλο. Ένα τετράτροχο δημιούργημα που χωρίς να είναι supercar, χωρίς να έχει κάνει το φοβερό και το μοναδικό, διαθέτει αυτό το κάτι που σε κάνει να «γράφεις» μαζί του χιλιόμετρα. Και σε αυτό βοηθάει τα μέγιστα και η τιμή του, καθώς εκκινεί από τα 35 χιλιάδες Ευρώ για να φτάσει στη πλούσια έκδοση της δοκιμής μας με το οκτάρι αυτόματο κιβώτιο τα 41 χιλιάδες Ευρώ.

  • Εμφάνιση                                                   
   • Έλλειψη τετρακίνησης με αυτόν τον κινητήρα 
  • Άνεση
• Χωρητικότητα χώρου αποσκευών 
  • Ποιότητα κατασκευής
  • Κατανάλωση
  • Εξοπλισμός
  • Τιμή


Τεχνικά Χαρακτηριστικά
Κινητήρας                                   2000 κ.εκ. turbodiesel
Ίπποι                   190
0-100                      7,8»

Τελική ταχύτητα       210 χλμ/ώρα
Μέση κατανάλωση δοκιμής   7.7 λτ./100χλμ
Εκπομπές CO2       120 γρ./χλμ


Του Σωτήρη Βουτσελά
Φωτογραφίες: Γιώργος Παπαδόπουλος

Ικανό να φιλοξενήσει ακόμη και τρία ενήλικα άτομα
Δυνατός με πολύ καλά χαρακτηριστικά λειτουργίας και άκρως λογική κατανάλωση
Και βεβαίως φώτα ημέρας Led
Προσθέτουν πόντους στην εξωτερική εμφάνιση
Η ταυτότητα του αυτοκινήτου
Και για να μην ξεχνιόμαστε και στη Σιθωνία ακούμε Focus 103.6 και μάλιστα στην ίδια συχνότητα
Ευκολοδήγητο στους ορεινούς επαρχιακούς δρόμους
Πολύ υψηλή ποιότητα κύλισης και προσεγμένη ηχομόνωση
Χωρίς πρόβλημα η κίνησή του και στο χώμα
Μπορεί να οδηγηθεί και αρκετά σβέλτα σε τέτοιες καταστάσεις
Ιδανικό αυτοκίνητο για εξορμήσεις

Απάντηση