NEO HONDA CIVIC TYPE R: ΞΕΣΗΚΩΤΙΚΟ

Το γρηγορότερο Type R που κατασκευάστηκε ποτέ

Μετά από μία πενταετή αναμονή η Honda παρουσίασε, το τέταρτης γενιάς, Civic Type R το οποίο φέρει πολλές και άκρως σημαντικές αλλαγές, οι οποίες το καθιστούν όχι απλώς το γρηγορότερο αλλά και το πιο ενδιαφέρον Type R από κάθε άλλη γενιά του μοντέλου. Αυτό άλλωστε είχαμε την ευκαιρία να το διαπιστώσουμε και στις υπέροχες διαδρομές του Χολομώντα, όπου είχαμε μία μικρή μεν άκρως κατατοπιστική και ιδιαίτερα διεγερτική επαφή μαζί του. Πρίν όμως προχωρήσουμε στις λεπτομέρειες της επαφής αυτής, θεωρούμε απαραίτητο να γνωρίσουμε το αυτοκίνητο και τα όσα, πολλά, καινούρια πράγματα που το χαρακτηρίζουν. 

Τούμπανο πραγματικά το πίσω μέρος του

Ξεκινώντας από την εξωτερική του εικόνα, αυτή κραυγάζει ότι πρόκειται για ένα πολύ μα παρά πολύ διαφορετικό Civic. Από το χαμηλωμένο αμάξωμα, τις πανέμορφες 19άρες ζάντες, τις τεράστιες δαγκάνες της Brembo και τους ακόμη πιο τεράστιους δίσκους, τη φτερούγα στο πίσω μέρος, τις τέσσερις ευμεγέθεις απολήξεις της εξάτμισης και τους αεραγωγούς στα πλαϊνά. Όλα μαζί συνθέτουν ένα εντυπωσιακό σύνολο, το οποίο όχι απλώς έλκει βλέμματα, αλλά προκαλεί και επιφωνήματα θαυμασμού και αισθήματα ζήλιας προς τον οδηγό. Βεβαίως εξίσου εντυπωσιακό είναι και το εσωτερικό του, με τα εξαιρετικά σε πλευρική στήριξη και αίσθηση μπάκετ καθίσματα σε κόκκινο χρώμα, το σειριακό αριθμό στη βάση της κονσόλας και το κουμπάκι με την ένδειξη R να είναι εκεί και να περιμένει να το πατήσεις για να κοκκινίσουν στη κυριολεξία τα πάντα. Από τα όργανα του αυτοκινήτου, μέχρι τις αισθήσεις του οδηγού. 

Βγάζει μάτι η φτερούγα

Ένα από τα καινούρια πράγματα που χαρακτηρίζουν το νέο Type  R στο εσωτερικό του είναι και το σύστημα πολλαπλών ενδείξεων, το οποίο περιλαμβάνει ειδικές πληροφορίες όπως ο μετρητής της πλευρικής επιτάχυνσης G, η πίεση υπερπλήρωσης, η θερμοκρασία νερού, η πίεση λαδιού, αλλά και το χρονόμετρο, για όσους σκοπεύουν να λιώνουν τα ειδικά ελαστικά του αυτοκινήτου στις πίστες. Ποιότητα κατασκευής και χώροι είναι γνώριμοι για Civic και τους ξεπερνούμε καθώς το ζητούμενο σε ένα τόσο ειδικό αυτοκίνητο είναι άλλο. Βρίσκεται κάτω από το καπό, έχει χωρητικότητα δύο λίτρων, έχει turbo και, αποδίδει 310 ολοζώντανους ίππους οι οποίοι «χλιμιντρίζουν» παράγοντας έναν ήχο ξεσηκωτικό, έναν ήχο διεγερτικό, έναν ήχο που αντιλαλούσε στις ειδικές του Χολομώντα και γέμιζε τα αυτιά μας με ευχαρίστηση. 

Πραγματική οπτασία

Φυσικά δεν θα μπορούσαμε να μην σταθούμε λίγο παραπάνω στον κινητήρα καθώς για πρώτη φορά η Honda τοποθετεί υπερτροφοδότηση μονού αυλού στο Type R, ενώ ενσωματώνει τεχνολογίες όπως μεταβλητού χρονισμού και ηλεκτρονικού ελέγχου βύθισης βαλβίδων (VTEC) και διπλού μεταβλητού ελέγχου χρονισμού Dual-Variable Timing Control (VTC), ούτως ώστε να μεγιστοποιείται η απόδοση του στις χαμηλές στροφές και να διατηρείται η επιτάχυνση έως τον κόφτη των 7.000 σ.α.λ. H λειτουργία του  είναι ομαλή και γραμμική, ενώ η μέγιστη τιμή της ροπής φτάνει τώρα τα 40,8 χλγμ από τις 2.500 σ.α.λ. έως τις 4.500 σ.α.λ. To μηχανικό κιβώτιο των έξη σχέσεων έχει υπέροχη αίσθηση στις αλλαγές των ταχυτήτων, ενώ η κοντή κλιμάκωση είναι αναμενόμενη για τον χαρακτήρα του αυτοκινήτου. 

Δυνατός και με υπέροχο ήχο

Το τιμόνι είναι άμεσο και με περισσή πληροφόρηση ενώ οι αναρτήσεις διαθέτουν ενεργή απόσβεση τεσσάρων σημείων και κρατούν με υποδειγματικό τρόπο το αυτοκίνητο στη τροχιά που διαγράφει ο οδηγός με το τιμόνι. Βεβαίως όταν μιλάμε για 310 ίππους μόνο στους εμπρός τροχούς η ύπαρξη ενός διαφορικού περιορισμένης ολίσθησης είναι εκ των ουκ άνευ καθώς μειώνει σε μεγάλο βαθμό το σπινάρισμα των κινητήριων τροχών, ειδικά στις κλειστές στροφές. Σε ό,τι αφορά τις επιδόσεις, το νέο Type R χρειάζεται μόλις 5,7’’ για τα 0-100 χλμ./ώρα, ενώ η τελική ταχύτητα αγγίζει τα 270 χλμ./ώρα. Σύμφωνα με την Honda, η μέση κατανάλωση κυμαίνεται στα 7,3 λίτρα/100 χλμ., με τις εκπομπές ρύπων CO2 να φτάνουν τα 170 γρ./χλμ.

Το εσωτερικό του «μαχητικού»

Στο δια ταύτα το οποίο δεν είναι άλλο από την οδήγηση του αυτοκινήτου στον Χολομώντα. Mία οδήγηση η οποία προφανώς και δεν μπορεί να είναι οριακή όπως μέσα σε μία πίστα, αλλά που βρίσκεται σαφώς στη πραγματικότητα και στο τι μπορεί να κάνει το αυτοκίνητο. Και αυτό είναι το ζητούμενο. Στο τι μπορεί να κάνει σε αληθινές καταστάσεις, όπου το πρώτο πράγμα που σου δείχνει είναι ότι μπορεί να πάει πολύ μα πολύ πιο γρήγορα σε σχέση με τις προηγούμενες γενιές του Type R, με πολύ μικρότερη προσπάθεια από τον οδηγό. Η δύναμη του κινητήρα από χαμηλά και γραμμικά μέχρι τα κόκκινα, το στήσιμο των αναρτήσεων, ο μαγικός επιλογέας, το άμεσο τιμόνι και κυρίως τα φρένα. Αυτά τα απίστευτα φρένα που τα «τσιμπάς» και ξαφνικά από τα πολλά μα πάρα πολλά χιλιόμετρα πέφτεις στο μηδέν χωρίς να το αντιληφθείς, παρά μόνο από την πίεση που νιώθεις στο κεφάλι.

Και με σειριακό αριθμό

Αναμφίβολα οι Ιάπωνες έδειξαν για ακόμη μία φορά τι μπορούν να κάνουν. Και μπορεί κάποιοι σκληροπυρηνικοί να πούνε ότι τα ατμοσφαιρικά Type R ήταν πραγματικά αντρικά αυτοκίνητα, αλλά αυτά είναι ανοησίες για να μην γράψουμε τίποτα χειρότερο. Με αυτό εδώ πας αέρα, ορμάς παντού, στρίβεις και βγαίνεις αλώβητος τόσο εσύ όσο και η κατασκευή. Και αυτό είναι το ζητούμενο. Η απόλαυση στο αποκορύφωμα της, με την ασφάλεια να είναι είναι εκεί παρούσα σε κάθε στιγμή. Για εσάς που μπορείτε και ονειρεύεστε ακόμη, να πούμε ότι το νέο φορολογικό καθεστώς έκανε τα όνειρά σας πιο προσιτά, καθώς πλέον η απόκτηση του Honda Civic Type R κοστίζει 48000 Ευρώ ενώ για τους ακόμη πιο απαιτητικούς η GT Pack με πλουσιότερο εξοπλισμό 51000 Ευρώ. Και καλά γκάζια. 

Του Σωτήρη Βουτσελά
Φωτογραφίες: Γιώργος Παπαδόπουλος
 
Όλα κόκκινα
Απίστευτα πραγματικά τα καθίσματά του
Πατάς το κουμπάκι “R” στα αριστερά και κοκκινίζουν τα πάντα
Αντιλαλούσε ο Χολομώντας
Ο τρόπος που στρίβει είναι μαγικός για ένα προσθιοκίνητο αυτοκίνητο με τόση δύναμη

Απάντηση