SEAT LEON X-PERIENCE: ΠΑΝΤΟΣ ΚΑΙΡΟΥ

Η κροσσόβερ εκδοχή του Leon

Το τελευταίο κροσσόβερ όχημα που είχαμε οδηγήσει από την Seat ήταν το Altea Freetrack. Και παρά το γεγονός πως συνολικά δεν ήταν ένα κακό αυτοκίνητο, η εμπορική του πορεία ήταν αρνητική, κυρίως λόγω της αισθητικής. Φυσικά όλοι αυτοί οι πειραματισμοί έχουν περάσει ανεπιστρεπτί, ελπίζουμε και πιστεύουμε, για την Ισπανική εταιρία και λίγο μόλις καιρό πρίν το ντεμπούτο του καινούριου της οχήματος ελευθέρου χρόνου, του Ateca, εμείς δοκιμάζουμε τη κροσσόβερ εκδοχή του γνωστού και πολύ επιτυχημένου Leon. To X-Perience βασίζεται στο Leon ST, αλλά προφανώς έχει δεχθεί όλες τις αναγκαίες αισθητικές και μηχανικές επεμβάσεις, προκειμένου να μετατραπεί από ένα ευρύχωρο station σε ένα κροσσόβερ όχημα παντός καιρού.

Δείχνει το χαρακτήρα του

Station αμάξωμα, αυξημένη απόσταση από το έδαφος
και προστατευτικά πλαστικά

Φυσικά η Seat δεν διεκδικεί κάποιο βραβείο πρωτοτυπίας, καθώς το να έχεις ως βάση ένα station μοντέλο σου, προκειμένου επάνω του να δημιουργήσεις μία κροσσόβερ έκδοση, είναι κάτι που συμβαίνει κατά κόρον. Ξεκινώντας από το εμφανισιακό κομμάτι του θέματος, οφείλουμε να ομολογήσουμε πως η Ισπανική εταιρία έκανε την αλλαγή με μεγάλη επιτυχία. Η αυξημένη απόσταση από το έδαφος κατά 15 χιλιοστά, τα πλαστικά στα πλαινά του αμαξώματος, οι προστατευτικές ποδιές και οι πολύ όμορφες ζάντες, δημιουργούν  ένα σαφώς καλαίσθητο σύνολο, το οποίο μάλιστα αποπνέει και την αναγκαία «αγριάδα» του χαρακτήρα του. Οι ράγες της οροφής και το διαφορετικό κάτω μέρος της εμπρός μάσκας ολοκληρώνουν με επιτυχία το τελικό αισθητικό αποτέλεσμα.

Ευρύχωρο και μινιλιστικό

Αρκετά εντυπωσιακό το εμπρός μέρος του, εξαιτίας και των φώτων ημέρας

Ο λόγος για το εσωτερικό του Seat Leon X-Perience, του οποίου οι χώροι είναι σε θέση να δεχθούν πέντε ενήλικα άτομα και μάλιστα χωρίς αυτά να κάνουν υποχωρήσεις ως προς την άνεσή τους ακόμη και για μία μεγάλη μετακίνηση. Αναλόγως ευρύχωρο είναι και το πόρτ μπαγκάζ, καθώς η χωρητικότητα των 587 λίτρων είναι υπέραρκετή για κάθε μεταφορική ανάγκη. Φυσικά η χωρητικότητα αυτή εκτοξεύεται στα 1470 λίτρα με την αναδίπλωση των πίσω καθισμάτων, προκειμένου να βάλετε πολύ ογκώδη αντικείμενα. Σε ότι έχει να κάνει με την εικόνα της καμπίνας των επιβατών, αυτή διαθέτει τις απαραίτητες πινελιές διαφοροποίησης, στο σύνολό της ωστόσο είναι λιτή και μινιμαλιστική.

Κομψό όσο πρέπει

Πιο συγκεκριμένα οι επενδύσεις των καθισμάτων έρχονται αποκλειστικά σε μαύρο-γκρι, ενώ υπάρχει επιλογή για ειδική επένδυση καφέ αλκαντάρα ή με μαύρο δέρμα. Το λογότυπο X-Perience υπάρχει και στο εσωτερικό των θυρών όπως και στο δερμάτινο τιμόνι, ενώ στις επιλογές των συστημάτων πολυμέσων προστίθεται το νέο Seat Navi System High, που περιλαμβάνει εκτός των άλλων ένα νέο offroad menu, που απεικονίζει το υψόμετρο, τη θέση που είναι στριμμένοι οι εμπρός τροχοί και μια πυξίδα! Σε ότι έχει να κάνει με τη ποιότητα των υλικών και της κατασκευής, αμφότερα βρίσκονται σε καλό επίπεδο, χωρίς από τη μία να ενθουσιάζουν αλλά και χωρίς από την άλλη να ακούγονται τριγμοί ή να υπάρχει κάτι άλλο που θα διαταράξει τη συνολικά θετική εικόνα της καμπίνας των επιβατών.

Οριακός

Ικανοποιητική ποιότητα κατασκευής και υλικών.
Χωρίς φαντασία ο σχεδιασμός

Το πετρελαιοκίνητο μηχανικό σύνολο των 1.6 λίτρων με τους 110 ίππους και τη ροπή των 250 Nm τα καταφέρνει μεν, οριακά δε τόσο με το αυξημένο βάρος λόγω τετρακίνησης, όσο και με το πολύ καλό συνδυασμό πλαισίου – αναρτήσεων. Η λειτουργία του είναι αρκετά καλή και γραμμική, με το θόρυβο να είναι μεν υπαρκτός να μην γίνεται ωστόσο ενοχλητικό. Στις καθημερινές μετακινήσεις δεν θα δημιουργήσει πρόβλημα και μόνο με πλήρες φορτίο θα χρειαστεί να καταφεύγετε συχνά στο πολύ καλό σε αίσθηση χειροκίνητο κιβώτιο των έξη σχέσεων, με αποτέλεσμα η κατανάλωση να φτάνει στα 7 λτ./100 χλμ χωρίς να το καταλάβετε. Το σύστημα τετρακίνησης του Leon X-Perience χρησιμοποιεί έναν πολύδισκο συμπλέκτη Haldex 5ης γενιάς και ελέγχεται ηλεκτρονικά. Σε κανονικές συνθήκες, το σύστημα στέλνει την περισσότερη δύναμη στους εμπρός τροχούς του αυτοκινήτου. Ωστόσο μόλις παρουσιαστεί απώλεια πρόσφυσης, η τετρακίνηση 4Drive μοιράζει τη ροπή και στους πίσω τροχούς, ώστε να διατηρηθεί η πρόσφυση στο μέγιστο δυνατό επίπεδο.

Πολύ εντός αλλά και αρκετά εκτός

Άκρως ικανοποιητικοί οι διαθέσιμοι χώροι

Προφανώς ο χαρακτήρας του Leon X-Perience είναι οι άνετες και φυσικά ασφαλείς και, λόγω της τετρακίνησης, οικογενειακές μετακινήσεις. Και όντως έτσι ακριβώς είναι και στη πράξη. Στην άσφαλτο και κυρίως στις ευθείες των εθνικών οδών «καταπίνει» με ευκολία τα χιλιόμετρα χωρίς να κουράσει οδηγό και συνεπιβάτες και μόνο όταν η ταχύτητα αυξηθεί αρκετά ο θόρυβος του κινητήρα γίνεται αισθητός αλλά όχι κουραστικά ενοχλητικός. Σε δρόμο με στροφές, ακόμη και αν η πρόσφυση του οδοστρώματος είναι μικρή κάτι πολύ συνηθισμένο στους ελληνικούς δρόμους, το αυτοκίνητο στρίβει χωρίς πρόβλημα και μάλιστα αν ο οδηγός μείνει στο γκάζι θα διαπιστώσει πως στην υπερβολή η εμπλοκή της τετρακίνησης είναι άμεση και η τελική διαγραφή της τροχιάς είναι η επιθυμητή. Η αυξημένη απόσταση από το έδαφος μπορεί να σημαίνει και κάποιες περισσότερες κλίσεις οι οποίες ωστόσο σε καμία περίπτωση δεν φοβίζουν και δεν επηρεάζουν τη συνολικά θετική εικόνα από την οδική συμπεριφορά του αυτοκινήτου. 

Ευρύχωρος

Εκτός δρόμου η αυξημένη απόσταση από το έδαφος και η γρήγορη τετρακίνηση είναι από τη μία αρωγοί του οδηγού, από την άλλη όμως τα ασφάλτινα ελαστικά θέτουν τα όρια, όπως άλλωστε και η λογική η οποία λέει πως δεν πρόκειται για ένα καθαρόαιμο εκτός δρόμου, αλλά για ένα κρόσσόβερ. Φυσικά σε χειμερινές συνθήκες με ένα σετ χιονολάστιχα θα πάτε κυριολεκτικά παντού χωρίς κανένα πρόβλημα. 

Πλήρης πρόταση

Ξεκούραστα και με καλή πλευρική στήριξη

Η πρώτη ουσιαστική απόπειρα της Seat να εισέλθει στη κατηγορία των κροσσόβερ οχημάτων είναι πολύ επιτυχημένη. Το Leon X-Perience διαθέτει όλα όσα χρειάζεται ένας μέσος οικογενειάρχης για άνετες και ασφαλείς οικογενειακές μετακινήσεις. Φυσικά λίγο παραπάνω δύναμη από τον κινητήρα θα ήταν αναμφίβολα ευπρόσδεκτη. Σε ότι αφορά στη τιμή του τετρακίνητου Leon X-Perience της δοκιμής μας, αυτή τη στιγμή που γράφονται αυτές οι γραμμές βρίσκεται στα 24400 Ευρώ με απόσυρση και προωθητικό πρόγραμμα από τη Seat. Και λέμε «τη στιγμή που γράφονται αυτές οι γραμμές» διότι με το νέο φορολογικό, τη κατάργηση της απόσυρσης την αύξηση του ΦΠΑ και τον καινούριο τρόπο υπολογισμού των τιμών, η τιμή αυτή θα αλλάξει.

 

  • Χώροι                                                                
                                     • Θόρυβος κινητήρα
  • Οδική συμπεριφορά
• Επιδόσεις
  • Άμεση εμπλοκή τετρακίνηση
  • Ποιότητα
  • Εξοπλισμός


Τεχνικά Χαρακτηριστικά
Κινητήρας                                   1600 κ.εκ. turbodiesel
Ίπποι                   110
0-100                      12,1»

Τελική ταχύτητα       187 χλμ/ώρα
Μέση κατανάλωση δοκιμής   7 λτ./100χλμ
Εκπομπές CO2       120 γρ./χλμ

 

Του Σωτήρη Βουτσελά
 
Οριακός για το βάρος και τον χαρακτήρα του αυτοκινήτου
Όμορφες και προσθέτουν πόντους στην εμφάνιση
Η οδική του συμπεριφορά είναι πολύ καλή, εξαιτίας και της άμεσης εμπλοκής της τετρακίνησης
Μπορεί να οδηγηθεί σβέλτα και απολαυστικά
Χωρίς πρόβλημα και σε ήπιες εκτός δρόμου διαδρομές
Καλή η διαδρομή της ανάρτησης για τον χαρακτήρα του αυτοκινήτου

Απάντηση