TOYOTA COROLLA 1.4 D-4D: ΔΙΑΧΡΟΝΙΚΗ

Καλαίσθητη και αρκετά εντυπωσιακή η εξωτερική της εικόνα

Όταν έχεις στα χέρια σου για δοκιμή ένα αυτοκίνητο με ιστορία 50 ετών, το οποίο μάλιστα είναι και το πλέον καλοπουλημένο της υφηλίου μέσα από το πέρασμα των 11 γενεών του, τότε όπως αντιλαμβάνεστε τα πράγματα είναι εξαιρετικά σοβαρά. Τόσο για το ίδιο το αυτοκίνητο το οποίο οφείλει να τιμήσει την πολύ βαριά κληρονομιά που έχει, όσο φυσικά και για τη δοκιμή την ίδια. Ο λόγος για τη Corolla της Toyota, ένα αυτοκίνητο σύμβολο για την παγκόσμια αυτοκίνηση. 

Αποκλειστικά και μόνο κλασικό τετράθυρο πλέον η Corolla

Κλασικό σεντάν

Από την αρχή της δημιουργίας της και στο πέρασμα των 50 ετών της ύπαρξής της, η Corolla είχε ανέκαθεν ως σήμα κατατεθέν τη τετράπορτη εκδοχή της. Φυσικά υπήρχε και πεντάπορτη και τρίθυρη όπως και station wagon. Ωστόσο οι άνθρωποι της Ιαπωνικής εταιρίας αποφάσισαν να δώσουν το όνομα Auris στη Hatchback εκδοχή, αφήνοντας τη Corolla αποκλειστικά με τέσσερις πόρτες. Ωστόσο οι σχεδιαστές της δημιούργησαν την πλέον ενδιαφέρουσα Corolla σε ότι έχει να κάνει με το αισθητικό κομμάτι. Πολύ έντονες γραμμές, αρκετά «νεύρα», εκτεταμένη χρήση αλουμινίου και τα 4.620 μέτρα του μήκους της κάθε άλλο παρά απαρατήρητα περνάνε. Σε συνδυασμό με τα 1.775 μέτρα και τα 1.465 μέτρα του ύψους δημιουργούν ένα αυτοκίνητο το οποίο δείχνει σαφώς τις αυξημένες μεταφορικές του ικανότητες, όπως θα διαβάσετε και στη συνέχεια.  Τα φώτα ημέρας εμπρός συμπληρώνουν τη πολύ καλή εικόνα που αποπνέει η εξωτερική εμφάνιση του αυτοκινήτου. 

Ποιοτικό και ευρύχωρο

Οι διαστάσεις της έχουν αυξηθεί σημαντικά στο πέρασμα των ετών

Ξεκινώντας από την εικόνα της καμπίνας των επιβατών θα λέγαμε πως ο προσανατολισμός της είναι η άνεση και η ευκολία στη χρήση. Ο σχεδιασμός της δεν προκαλεί ρίγη ενθουσιασμού, όπως άλλωστε συνέβαινε πάντα με τη Corolla. Αντίθετα η  ευρυχωρία της, καθώς μπορεί να φιλοξενήσει χωρίς πρόβλημα πέντε άτομα, καθώς και ο χώρος των αποσκευών με τη χωρητικότητα των 452 λίτρων συγκινούν όλους όσους έχουν αυξημένες μεταφορικές ανάγκες. Η ποιότητα των υλικών και κυρίως αυτή της κατασκευής δεν δημιουργούν αρνητικές εντυπώσεις. Η οθόνη αφής των 6,1 ιντσών, που φιλοξενεί τη λειτουργία του ηχοσυστήματος, της κάμερας οπισθοπορείας, των συστημάτων πλοήγησης (ως έξτρα)και τηλεφώνου, ενώ παρουσιάζει και πληροφορίες του διζωνικού κλιματισμού, κυριαρχεί στο κορυφή της κεντρικής κονσόλας. Αναμφισβήτητα εντυπωσιακή στην όψη, υστερεί ωστόσο σε εργονομία, καθώς η έλλειψη κλασικών κουμπιών για ορισμένες λειτουργίες, όπως π.χ. οι αποθηκευμένοι σταθμοί του ραδιοφώνου, θα δυσκολέψει λίγο τον οδηγό, αποσπώντας την προσοχή του από το δρόμο. Κατά τα λοιπά η εργονομία είναι καλή, ενώ η θέση οδήγησης βρίσκεται επίσης σε ικανοποιητικό επίπεδο, όπως και οι διαθέσιμοι χώροι για μικροαντικείμενα. 

Και βεβαίως τα απαραίτητα φώτα ημέρας

Τα καταφέρνει αξιοπρεπέστατα

Ο λόγος για το μηχανικό σύνολο πετρελαίου των 1400 κυβικών με τους 90 ίππους και την εξαιρετική ροπή των 20.9 κιλών. Και μπορεί αρχικά να δημιουργούνται ερωτηματικά και, εύλογα θα λέγαμε, αν μπορεί να τα καταφέρει με τα 1300 κιλά του αμαξώματος, πολύ δε περισσότερο αν σε αυτό προστεθούν τέσσερα άτομα και οι αποσκευές τους. Η ροπή είναι αυτή που πραγματικά σώζει τη κατάσταση και σε συνδυασμό με τη καλή κλιμάκωση του κιβωτίου των έξη σχέσεων η Corolla μπορεί και κινείται αξιοπρεπέστατα, αρκεί ο οδηγός της να μην αναζητήσει κάτι παραπάνω από ήρεμες οικογενειακές μετακινήσεις. Η συνολική λειτουργία του κινητήρα είναι πολύ καλή, με δύναμη από χαμηλά, χωρίς ενοχλητικό θόρυβο και κυρίως με μία κατανάλωση η οποία σε πραγματικούς ρυθμούς καθημερινότητας με τα περισσότερα χιλιόμετρα της δοκιμής να γίνονται σε αστικό περιβάλλον, δεν ξεπέρασε σε μέση τιμή τα 5.6 λίτρα για κάθε 100 χιλιόμετρα.

Με σαφή οικογενειακό προσανατολισμό

Ποιοτικό και με πολύ καλό εξοπλισμό το εσωτερικό,
αλλά χωρίς κάτι το ιδιαίτερο ως προς τη σχεδίαση

Η Toyota Corolla είναι ένα αυτοκίνητο που δημιουργήθηκε για να μετακινεί με άνεση, ασφάλεια και οικονομία την οικογένεια. Εντός πόλης, παρά τις σεβαστές διαστάσεις της, είναι εύκολη στη καθημερινή χρήση. Εκτός πόλης η προσεγμένη ηχομόνωση, η άνεση των χώρων και η μαλακή ρύθμιση των αναρτήσεων συμβάλλουν τα μέγιστα στη μετατροπή των οικογενειακών ταξιδιών σε απροβλημάτιστη διαδικασία. Από εκεί και πέρα αν πίσω από το τιμόνι της βρεθεί κάποιος ο οποίος θελήσει να την «οδηγήσει» θα διαπιστώσει πως ναι μεν μπορεί, αλλά δεν είναι αυτός ο σκοπός και ο λόγος ύπαρξης του συγκεκριμένου αυτοκινήτου. Οι κλίσεις στις στροφές, τα ελαστικά με το υψηλό προφίλ, η ισχύς του κινητήρα, δεν θα καταφέρουν να εξιτάρουν τον ενθουσιώδη, αλλά αντίθετα θα ικανοποιήσουν πλήρως και με το παραπάνω αυτόν που έκανε τη συνειδητή επιλογή. Αυτόν που με 18260 Ευρώ για τη βασική έκδοση με τον κινητήρα πετρελαίου των 1.4 λίτρων ή με 20860 Ευρώ για την έκδοση της δοκιμής μας, παίρνει ένα αυτοκίνητο με μακρά ιστορία, που θα καλύψει με τρόπο σχεδόν ιδανικό τις ανάγκες του για οικογενειακές μετακινήσεις.

 

  • Χώροι                                                                
                                         • Εσωτερική εικόνα
  • Κατανάλωση
• Επιδόσεις
  • Άνεση
  • Ποιότητα κατασκευής
  • Εξοπλισμός


Τεχνικά Χαρακτηριστικά
Κινητήρας                                   1400 κ.εκ. turbodiesel
Ίπποι                   90
0-100                      12,5»

Τελική ταχύτητα       180 χλμ/ώρα
Μέση κατανάλωση δοκιμής   5.6 λτ./100χλμ
Εκπομπές CO2       99 γρ./χλμ

 

Του Σωτήρη Βουτσελά

Η άνεση των χώρων είναι ένα από τα πολύ δυνατό του χαρακτηριστικά
Πραγματικά μεγάλος και ο χώρος των αποσκευών
Πολύ καλό στη λειτουργία του και με άκρως ικανοποιητική ροπή
Το στοιχείο του είναι τα άνετα οικογενειακά ταξίδια
Σε δρόμο με στροφές, οι κλίσεις είναι υπαρκτές

Απάντηση