SEAT IBIZA 1.4 TDI: ΠΑΝΤΑ ΕΠΙΚΑΙΡΟ

H εξωτερική εικόνα του,
μετά την πρόσφατη ανανέωση φρεσκαρίστηκε αρκετά

Το Ibiza είναι ίσως το πιο σημαντικό μοντέλο στη γκάμα της Seat, καθώς όταν η VW έκανε διάφορα, αποτυχημένα, πειράματα σχετικά με το χαρακτήρα που ήθελε να δώσει στην Ισπανική μάρκα, το Ibiza είναι αυτό που τη κράτησε ζωντανή με τις πωλήσεις του. Τώρα που η Seat δείχνει πλέον πως έχει βρεί τον προσανατολισμό της και έχει αρχίσει να (ξανα)πατάει σταθερά στα πόδια της, το Ibiza συνεχίζει να είναι ένα από τα δυνατά χαρτιά της. Ένα μοντέλο που με μικρές ανανεώσεις αλλά ολοκαίνουριο μηχανικό σύνολο, συνεχίζει την ιδιαίτερα επιτυχημένη εμπορική του πορεία. Πάμε να εξετάσουμε τους λόγους για τους οποίους συμβαίνει αυτό. 

Ανανεώθηκε στα σημεία

Συμπαγείς διαστάσεις

Η ανανέωση του ήταν πλέον επιβεβλημένη προκειμένου να συνεχίσει να είναι και να δείχνει φρέσκο αλλά και να ενταχθεί στη νέα σχεδιαστική φιλοσοφία της εταιρίας. Φώτα ημέρα Led, «νεύρα» στα πλαϊνά του αμαξώματος και έντονη σχεδίαση στο εμπρός μέρος, συνθέτουν την εικόνα του ανανεωμένου Ibiza. Ως κερασάκι της ανανέωσης ήρθε ο ανασχεδιασμός των ζαντών καθώς και η προσθήκη κάποιων νέων χρωμάτων.

Χωρίς κάτι το ιδιαίτερο και το πίσω μέρος του

Μπαίνοντας στο εσωτερικό του αυτοκινήτου, η αισθητική δεν αρμόζει σε ένα αυτοκίνητο το οποίο κατά βάση απευθύνεται σε νεανικό κοινό. Η έλλειψη φαντασία στη σχεδίαση και φυσικά χρωμάτων, δημιουργεί ένα σχετικά μουντό εσωτερικό. Από εκεί και πέρα η ποιότητα των υλικών και της κατασκευής βρίσκεται σε πολύ ικανοποιητικό επίπεδο, όπως και η προσφερόμενη εργονομία. Στα θετικά του εσωτερικού η πολύ καλή θέση οδήγησης που αφενός θα βολέψει σχεδόν τον κάθε σωματότυπο, αφετέρου αποδείχθηκε ιδιαίτερα άνετη ακόμη και μετά από αρκετές ώρες οδήγησης.

Ικανοποιητική ποιότητα υλικών και κατασκευής.
Η σχεδιάση του ωστόσο δεν αρμόζει σε ένα νεανικό κατά βάση αυτοκίνητο.

Οι χώροι δεν θα δημιουργήσουν πρόβλημα άνεσης σε τέσσερα ενήλικα άτομα, ενώ και τα 292 λίτρα του χώρου των αποσκευών μία ικανοποιητική χωρητικότητα. Σε ότι έχει να κάνει με τον εξοπλισμό αυτός διαθέτει ότι χρειάζεται ένας σύγχρονος οδηγός καθώς εκτός από τα βασικά (κλιματισμό, ηλεκτρικά παράθυρα, ESP, θερμαινόμενοι καθρέφτες) έχει σύστημα easy connect το οποίο έχει mirror link, πλοήγηση και πολλές ακόμη εφαρμογές. 

Δυνατός και οικονομικός

Καλοί οι χώροι των επιβατών για τις διαστάσεις του αυτοκινήτου

Ένα από τα πιο σημαντικά χαρακτηριστικά της ανανεωμένης έκδοσης του Ibiza είναι η τοποθέτηση του καινούριου τρικύλινδρου πετρελαιοκίνητου μηχανικού συνόλου των 1400 κυβικών με τους 90 ίππους και τα 23.5 κιλά ροπής. Κάτω από τις 2000 στροφές δεν δείχνει τις πραγματικές του δυνατότητες οι οποίες είναι ιδιαίτερα μεγάλες. Όταν το στροφόμετρο ξεπεράσει τις 1800-2000 στροφές η δύναμη ενθουσιάζει καθώς είναι σε θέση να κινήσει με περισσή σβελτάδα το αυτοκίνητο. Ο κάπως τραχύς ήχος της λειτουργίας του είναι αναμενόμενος για ένα μηχανικό σύνολο πετρελαίου και μάλιστα τρικύλινδρος. Το κιβώτιο ταχυτήτων είναι πέντε σχέσεων ενώ στο ταξίδι λείπει και μία έκτη, η οποία εκτός του ότι θα έριχνε ακόμη περισσότερο τη κατανάλωση μπορεί να βοηθούσε και στο θέμα της κλιμάκωσης και της λειτουργίας του κινητήρα κάτω από τις 2000 στροφές. Σε ότι έχει να κάνει με τη κατανάλωση, αυτή δεν ανέβηκε σε αστικές συνθήκες πάνω από τα 5.8 λτ./100 χλμ. ενώ στο ταξίδι έπεφτε με άνεση κάτω από τα 5 λτ./100 χλμ. Η μέση κατανάλωση μετά το πέρας της δοκιμής βρέθηκε στα 5.3 λτ./100 χλμ.

Ευχάριστο παντού

Άκρως ικανοποιητικός και ο χώρος των αποσκευών

Πέρα από τις αλλαγές που φαίνονται, υπάρχουν και αλλαγές που δεν γίνονται αντιληπτές παρά μόνο όταν οδηγήσετε το αυτοκινήτο. Και μία από αυτές είναι ο νέος συνδυασμός ελατηρίων-αμορτισέρ και αντιστρεπτικής που έκαναν το Ibiza ακόμη πιο απολαυστικό στη σβέλτη οδήγηση. Ο παραπάνω συνδυασμός με το άκαμπτο πλαίσιο δημιουργούν ένα σύνολο που από τα πρώτα κιόλας χιλιόμετρα «φωνάζει» πως είναι σε θέση να διαχειριστεί πολύ ισχυρότερους κινητήρες.

Αποδείχθηκαν άνετα στη πολύωρη οδήγηση

Το τιμόνι διαθέτει καλή πληροφόρηση και στέκεται στο ύψος του υπολοίπου συνόλου. Ο κινητήρας όταν ξεπεράσει τις 1800 στροφές ξεδιπλώνει τις αρετές του και ολοκληρώνει με τον καλύτερο δυνατό τρόπο το αυτοκίνητο. Παράλληλα εκτός από την πολύ ενδιαφέρουσα και ευχάριστη συμπεριφορά του σε δρόμους με στροφές, το Ibiza είναι σε θέση να κάνει πολλά και ξεκούραστα χιλιόμετρα και στις ευθείες των εθνικών οδών, καθώς εκτός από τη σιγουριά που εμπνέει η κατασκευή του, έχει δοθεί μεγάλη προσοχή και στον τομέα της ηχομόνωσης. 

Ολοκληρωμένο

Δυνατός και οικονομικός, αλλά πάνω από τις 2000 στροφές

Ανέκαθεν το Ibiza αποτελούσε μία πλήρη πρόταση και φυσικά κάθε άλλο παρά τυχαίο είναι το γεγονός πως στήριξε και κράτησε όρθια μία ολόκληρη αυτοκινητοβιομηχανία σε ιδιαίτερα δύσκολους καιρούς γι’αυτή. Τώρα μετά και την αισθητική του ανανέωση αλλά και την τοποθέτηση του νέου πετρελαιοκίνητου μηχανικού συνόλου, μπορούμε να μιλάμε για ένα ολοκληρωμένο μοντέλο στη κατηγορία του. Και το πιο σημαντικό είναι πως η απόκτηση του απαιτεί το λογικό ποσό των 13600 Ευρώ με απόσυρση.

  • Οδική συμπεριφορά                               
 • Απόδοση κινητήρα κάτω από τις 2000 στροφές
  • Επιδόσεις
• Ήχος κινητήρα
  • Κατανάλωση
  • Εξοπλισμός
  • Τιμή


Τεχνικά Χαρακτηριστικά
Κινητήρας                                   1400 κ.εκ. turbodiesel
Ίπποι                   90
0-100                      10,9»

Τελική ταχύτητα       182 χλμ/ώρα
Μέση κατανάλωση δοκιμής   5.3 λτ./100χλμ
Εκπομπές CO2       93 γρ./χλμ


Του Σωτήρη Βουτσελά

Άνετο και ικανό να καλύπτει μεγάλες αποστάσεις χωρίς να κουράζει
Μπορεί να οδηγηθεί και με αυτόν τον τρόπο, ωστόσο ο χαρακτήρας του δεν είναι γι’αυτό το σκοπό

Απάντηση