NISSAN NP300 NAVARA: ΠΟΛΙΤΙΣΜΕΝΟ ΑΡΜΑ

Στο φυσικό του περιβάλλον

Όταν έχεις πίσω σου μία πολύ μακρά και άκρως επιτυχημένη ιστορία, όπως συμβαίνει με το Navara της Nissan, η αντικατάστασή σου κάθε άλλο παρά εύκολη υπόθεση είναι. Ωστόσο η Ιαπωνική αυτοκινητοβιομηχανία εκμεταλλευόμενη τη γνώση που έχει στη συγκεκριμένη κατηγορία, παρουσίασε ένα μοντέλο που όπως όλα δείχνουν ανεβάζει πολύ ψηλά τον πήχη. Αξιοσημείωτο είναι ότι το νέο Nissan NP300 Navara, ξεκινά την εμπορική του πορεία, έχοντας στις “αποσκευές” του το πολυπόθητο Διεθνές Βραβείο του Pick-up για το 2016. Για τη Nissan, το βασικό στοιχείο για την κατασκευή του νέου της επαγγελματικού μοντέλου ήταν να συνδυάσει την υψηλή οδηγική απόλαυση,  όπως ακριβώς και στα crossover της φίρμας, χωρίς να θυσιαστεί η αποδεδειγμένη off-road ικανότητα του μοντέλου. Και βέβαια σε αυτά έπρεπε να προστεθεί και το στοιχείο της αντοχής και της αξιοπιστίας, καθώς δεν θα πρέπει σε καμία περίπτωση να λησμονούμε πως πρόκειται για ένα επαγγελματικό όχημα.

Εντυπωσιακό το μήκος που ξεπερνάει τα πέντε μέτρα

Εντυπωσιάζει

Η εξωτερική σχεδίαση του νέου Nissan NP 300 Navara εντυπωσιάζει απ’όλες τις απόψεις. Ξεκινώντας από τις διαστάσεις με τα 5.3 μέτρα μήκους, τα 2.075 μέτρα μήκους και τα 1.8 μέτρα του ύψους, με το μεταξόνιο να βρίσκεται στα 3.150 μέτρα δημιουργούν ένα άκρως επιβλητικό σύνολο. Ένα σύνολο που τα μεγάλα εμπρός φώτα, η ευμεγέθης μάσκα, οι τεράστιοι καθρέφτες και η εκτεταμένη χρήση νίκελ, το κάνουν να ξεχωρίζει από μακριά και να τραβάει τα βλέμματα σχετικών και μη. Εντυπωσιακή όμως είναι και η εικόνα στο πίσω μέρος, όσο και αν απορείτε πως μπορεί μία καρότσα να είναι εντυπωσιακή. Ο σχεδιασμός της πόρτας που δημιουργεί  ένα είδους αεροτομής, είναι σε θέση να κάνει τη διαφορά και μάλιστα σημαντική σε ότι έχει να κάνει με την αισθητική του θέματος. Και επειδή αναφερόμαστε σε ένα επαγγελματικό αυτοκίνητο θα πρέπει να τονίσουμε πως το ωφέλιμο φορτίο ξεπερνάει πλέον τον έναν τόνο, τη στιγμή που στο προκάτοχό του βρισκότανε στα 900 κιλά, ενώ και η ελκτική του δυνατότητα ανέρχεται στους 3.5 τόνους. 

Εκπολιτισμός

Η σχεδίαση της πίσω πόρτας είναι πραγματικά εμπνευσμένη


Η καμπίνα των επιβατών, σε τίποτα δεν θυμίζει επαγγελματικό αυτοκίνητο, καθώς τα πάντα είναι διαφορετικά. Το ταμπλό έχει επανασχεδιαστεί από το μηδέν, με μια νέα εμφάνιση που προσφέρει αυξημένη ευρυχωρία στην  καμπίνα και μια πιο “ανοιχτή” αίσθηση. Τα εμπρός καθίσματα προσφέρουν εξαιρετική οσφυϊκή  υποστήριξη χάρη στη βελτιωμένη εργονομία, καθώς έχουν κατασκευαστεί με χρήση τεχνολογίας εμπνευσμένη από τη NASA. Στα επιπλέον χαρακτηριστικά, περιλαμβάνονται ο ψηφιακός διζωνικός κλιματισμός, καθώς και ένα νέο σύστημα εξαερισμού για τα πίσω καθίσματα που έχουν ανασχεδιαστεί, προκειμένου να προσφέρουν ακόμα πιο  άνετες μετακινήσεις. Η ποιότητα των υλικών και της κατασκευής είναι σε τόσο υψηλό επίπεδο που θυμίζουν Qashqai και X-Trail ενώ σε ότι έχει να κάνει με τους χώρους, ακόμη και πέντε ενήλικα άτομα δεν θα δυσκολευτούν να βολευτούν.  Σε αυτό που θα δυσκολευτούν είναι να σκαρφαλώσουν για να μπούνε στο εσωτερικό, αλλά αυτό είναι απολύτως φυσιολογικό και αναμενόμενο για ένα αυτοκίνητο αυτού του ύψους και του χαρακτήρα. Σε αυτό που θα θέλαμε να σταθούμε ιδιαίτερα είναι η απεικόνιση της κάμερας οπισθοπορείας, η οποία δεν γίνεται, ως είθισται, στην οθόνη της κεντρικής κονσόλας, αλλά στην άκρη του εσωτερικού καθρέφτη. Αυτό στη πράξη αποδεικνύεται ιδιαίτερα χρήσιμο και εργονομικό, καθώς ο οδηγός δεν χρειάζεται να παίρνει το βλέμμα του από τον καθρέφτη και να αποσπά τη προσοχή του έστω και για δευτερόλεπτα. 

Mε νέα «καρδιά»

Κάλλιστα θα μπορούσε να είναι το εσωτερικό του Qashqai ή του X-Trail

Ο νέος 2.3 λίτρων dCi κινητήρας πετρελαίου του νέου NP300 Navara είναι έως και 24% πιο αποτελεσματικός από αυτόν του απερχόμενου μοντέλου. Διατίθεται με δύο επιλογές ισχύος, με 160 και 190 ίππους αντίστοιχα, ενώ στην κορυφαία έκδοσή του προσφέρεται με  τεχνολογία διπλής υπερσυμπίεσης – κάτι που εισάγεται για πρώτη φορά στην κατηγορία των pick-up. Το αυτοκίνητο της δοκιμής μας ήταν στην έκδοση με τους 160 ίππους με τη ροπή να ανέρχεται στα 403 Nm. Το σύστημα εμπλοκής και απεμπλοκής της τετρακίνησης γίνεται με ηλεκτρονικό τρόπο, μέσω ενός περιστροφικού διακόπτη που βρίσκεται στο ταμπλό. Ο οδηγός καλείται να επιλέξει είτε κίνηση στους δύο τροχούς  για οικονομική οδήγηση σε κανονικές συνθήκες, ή την λειτουργία 4HI για τετρακίνηση και σε ταχύτητα μέχρι  100χλμ/ω. Ακόμη υπάρχει και η δυνατότητα ηλεκτρονικού κλειδώματος του πίσω διαφορικού για ακόμη πιο δύσκολες εκτός δρόμου συνθήκες.  Στα θετικά του νέου μοντέλου και η πίσω ανάρτηση πέντε συνδέσμων η οποία εκτός του ότι μειώνει το βάρος κατά 20 κιλά, βελτιώνει αισθητά και την παρεχόμενη άνεση στους επιβάτες, οι οποίοι δεν ταλαιπωρούνται από αναπηδήσεις, όπως συνέβαινε στο παρελθόν.

Όλα τα απαραίτητα καλούδια για απαιτητικές εκτός δρόμου συνθήκες

Το νέο  μοντέλο εισάγει μια σειρά νέων τεχνολογιών στην κατηγορία των pick-up,   θέτοντας  ένα νέο σημείο αναφοράς και σε αυτό τον τομέα. Εφοδιασμένο με τα συστήματα Περιμετρικής Θέασης και  Αποφυγής Μετωπικής Σύγκρουσης, παρέχει στον οδηγό και τους επιβάτες του τα πιο προχωρημένα επίπεδα  τεχνολογίας που έχουν  δει ποτέ σε ένα pick-up.  Το πακέτο του εξοπλισμού ασφάλειας και άνεσης συμπληρώνουν τα  Cruise Control, Hill Descent Control  και Hill Start Assist, τα οποία έχουν αναπτυχθεί για να καλύψουν τις υψηλές απαιτήσεις των ιδιοκτητών, καθώς και το  σύστημα εισόδου χωρίς κλειδί, η πίσω κάμερα οπισθοπορείας αλλά  και οι  αισθητήρες παρκαρίσματος.

Εντός και εκτός

Χώροι ακόμη και για πέντε άτομα

Περνώντας στο οδηγικό μέρος του νέου Nissan NP300 Navara, αυτό που εντυπωσιάζει είναι το γεγονός πως  η «φορτηγίσια» αίσθηση που είχε ο προκάτοχός του, έχει σχεδόν εξαλειφτεί. Μπαίνεις μέσα, κάθεσαι ψηλά ή για την ακρίβεια πολύ ψηλά, βρίσκεις εύκολα την ιδανική θέση οδήγησης, πατάς το κουμπί, ναι ναι το κουμπί καλά διαβάσατε, για να πάρει μπρός ο κινητήρας και ξεκινάς. Αν είσαι χομπίστας και έχεις επιλέξει το Navara θα εκτιμήσεις δεόντως την υψηλή ποιότητα κύλισης, την απουσία αεροδυναμικών θορύβων, στοιχείο εντυπωσιακό για τον όγκο του αυτοκινήτου, καθώς και το γεγονός ότι παρά του ότι πρόκειται για φορτηγάκι, δεν πρόκειται να αφήσει κανένα βλέμμα ασυγκίνητο. Βέβαια η έκδοση με τους 190 ίππους και το διπλό τούρμπο, θα σου ταίριαζε καλύτερα, καθώς πλαίσιο, αναρτήσεις, φρένα και φυσικά το lifestyle αφενός επιτρέπουν αφετέρου επιβάλλουν τη δυνατή εκδοχή.

Το άνω του ενός τόνου ωφέλιμο φορτίο,
είναι σημαντικό στοιχείο για ένα τέτοιο όχημα

Από την άλλη αν είσαι επαγγελματίας, καταρχήν θα σου πούμε πως δεν πρέπει να έχεις καμία, μα απολύτως καμία αμφιβολία για τις αντοχές του. Διότι μπορεί να εκπολιτίστηκε, αλλά σε καμία περίπτωση δεν αλλοτριώθηκε και δεν απεμπόλησε τα χαρακτηριστικά εκείνα που το έκαναν ιδιαίτερα δημοφιλές σε ανθρώπους που από αυτό έβγαζαν και συνεχίζουν να βγάζουν το ψωμί τους. Υψηλότατες εκτός δρόμου δυνατότητες, αυξημένο ωφέλιμο φορτίο και ικανότητα έλξης, «βαρύ» όνομα ως προς την αξιοπιστία και τεχνικά χαρακτηριστικά που συνηγορούν πως και αυτό το Navara θα βγάλει ασπροπρόσωπους όσους εξαρτούν την επιβίωσή τους από τον τετράτροχο συνεργάτη τους.

Tίποτα δεν είναι τυχαίο

Και κάμερα οπισθοπορείας, η οποία στη πράξη αποδείχθηκε απαραίτητη

Από τη μία η εμπορική πορεία των προκατόχων του και από την άλλη η ανάδειξή του ως Pick Up του 2016 δημιουργούν ένα δύσκολο και απαιτητικό έργο για τη νέα γενιά του Ιαπωνικού μοντέλου. Ωστόσο το νέο Nissan NP300 Navara διαθέτει όλα εκείνα τα εχέγγυα που θα του επιτρέψουν να πρωταγωνιστησει και πάλι στη κατηγορία. Τα πέντε χρόνια της εγγύησης αποτελούν απτή απόδειξη της αξιοπιστίας του μοντέλου, ενώ τα 27190 Ευρώ από τα οποία ξεκινάει η έκδοση double cab, ακούγονται και είναι λογικά για τα όσο καινούρια φέρνει μαζί του το αυτοκίνητο. Όσο για εμάς, ανυπομονούμε να βρεθούμε πίσω από το τιμόνι της έκδοσης με τους 190 ίππους

  • Εμφάνιση                                                       
        • Ευκολία οδήγησης σε αστικές συνθήκες
  • Ποιότητα
  • Χώροι
  • Εκτός δρόμου δυνατότητες
  • Κατανάλωση
  • Εξοπλισμός
  • Οδική συμπεριφορά


Τεχνικά Χαρακτηριστικά
Κινητήρας                                   2300 κ.εκ. turbodiesel
Ίπποι                   160
Τελική ταχύτητα       180 χλμ/ώρα
Μέση κατανάλωση δοκιμής   7.6 λτ./100χλμ
Εκπομπές CO2       169 γρ./χλμ


Του Σωτήρη Βουτσελά

Αρκετά δυνατός και γραμμικός στην απόδοση με λογική κατανάλωση καυσίμου.
Θα προτιμούσαμε ωστόσο τον διπλοτούρμπινο με τα 190 άλογα 
Βούτυρο στο ψωμί του
Οι εκτός δρόμου δυνατότητές του είναι ιδιαίτερα μεγάλες
Η ανάρτησή του είναι πολύ καλή για φορτηγάκι
Μπορεί να οδηγηθεί και με αυτόν τον τρόπο
Ένα αυτοκίνητο που μπορεί να καλύψει το σύνολο των αναγκών-απαιτήσεων κάθε σύγχρονου οικογενειάρχη-επαγγελματία

Απάντηση