FORD FOCUS 1.5 TDCI 120 PS vs OPEL ASTRA 1.6 CDTI 136 PS: ΜΑΧΗ ΟΥΣΙΑΣ

Και τα δύο ανήκουν σε μία ιδιαίτερα δημοφιλή κατηγορία

H έλευση της καινούριας γενιάς του Astra σε συνδυασμό με τη σχετικά πρόσφατη ανανέωση του Focus, είναι μία πρώτης τάξεως ευκαιρία να τοποθετήσουμε απέναντι τις δυο πετρελαιοκίνητες εκδόσεις των μοντέλων, προκειμένου να εντοπίσουμε ικανότητες, αδυναμίες και φυσικά να βγάλουμε ξεκάθαρο νικητή. Από τη μία λοιπόν έχουμε το Opel Astra στην πετρελαιοκίνητη έκδοση των 1.6 λίτρων με τους 136 ίππους και από την άλλη το Ford Focus στην επίσης πετρελαιοκίνητη εκδοχή του με το καινούριο μηχανικό σύνολο των 1.5 λίτρων που αποδίδει 120 ίππους. 

Πιο φρέσκια η ανανέωση παρά η αλλαγή

Οι ανταγωνιστές τους είναι πολλοί και σημαντικοί

Ξεκινώντας από την εξωτερική εμφάνιση των δύο αυτοκινήτων, το ανανεωμένο Focus δείχνει και είναι πιο φρέσκο και πρωτότυπο σε σχέση με το πλήρως αλλαγμένο Astra. To συνολικά αιχμηρό σχήμα του Ford εκτός από έναν έντονο δυναμισμό σου δημιουργεί και την αίσθηση πως πρόκειται για ένα αυτοκίνητο μεγαλύτερης κατηγορίας ειδικά όταν το αντικρίζεις από μπροστά. Από την άλλη οι συγκρατημένες διαφοροποιήσεις του Opel σε σχέση με τον προκάτοχο του, συνεχίζουν να προκαλούν κάποιες τάσεις συντηρητισμού, οι οποίες δεν είναι και ότι καλύτερο για ένα αυτοκίνητο που απευθύνεται κατά βάση σε νεανικό κοινό. 

Ποιοτικά και πλούσια εξοπλισμένα

Το Astra είναι πλήρως αλλαγμένο και το Focus προσφάτως ανανεωμένο

Το εσωτερικό και το δύο αυτοκινήτων χαρακτηρίζεται από πολύ προσεγμένη ποιότητα κατασκευής και υλικών και βεβαίως από χρήση ιδιαίτερα υψηλής τεχνολογίας. Επίσης αμφότερα τα εσωτερικά αποτελούν απτό παράδειγμα της νέας τάσης που θέλει την εργονομία να παίζει κυρίαρχο ρόλο, καθώς η πληθώρα των διακοπτών απουσιάζει και η πλειονότητα του λειτουργιών γίνεται μέσα από τις οθόνες αφής που δεσπόζουν στη κορυφή της κεντρικής κονσόλας. Ο εξοπλισμός και των δύο αυτοκινήτων είναι παραπάνω από ικανοποιητικό και στα αυτοκίνητα, αλλά τις εντυπώσεις σε ότι έχει να κάνει με την καμπίνα των επιβατών κερδίζει το Astra λόγω των μεγαλύτερων χώρων που διαθέτει. Στο Opel ακόμη και πέντε μεγαλόσωμοι ενήλικες θα βολευτούν χωρίς ιδιαίτερες υποχωρήσεις τη στιγμή που στο Ford θα νιώσουν πιεσμένοι προς όλες τις κατευθύνσεις. 

Με αρκετές ομοιότητες αλλά και διαφορές

Με σαφώς πιο επιθετικό και πρωτότυπο σχήμα το Ford

Το μηχανικό σύνολο του Opel, όπως και αυτό του Ford είναι πετρελαιοκίνητα με το πρώτο να είναι 1600 κυβικών με απόδοση 136 ίππους και ροπή που φτάνει τα 320 Nm ενώ στη δεύτερη η χωρητικότητα του είναι 1.5 λίτρων και η απόδοση 120 ίπποι με τη ροπή να βρίσκεται στα 270 Nm. Αμφότερα συνδυάζονται με μηχανικό κιβώτιο έξη σχέσεων. Στο σημείο αυτό και πρίν αναφερθούμε σε νούμερα επιδόσεων και κατανάλωσης, είναι πολύ σημαντικό να τονίσουμε πως το Focus όταν το παραλάβαμε είχε μόλις 450 χιλιόμετρα στο οδόμετρό του, τη στιγμή που οι κινητήρες της Ford χρειάζονται 6-7 χιλιάδες χιλιόμετρα για να αρχίσουν να δείχνουν τις πραγματικές τους δυνατότητες. Ξεκινώντας από τις επιδόσεις το Astra επιταχύνει μέχρι τα 100 χλμ./ώρα σε 9.6’’ τη στιγμή που το Focus θέλει 10.5 ενώ και η τελική ταχύτητα του Opel βρίσκεται στα 205 χλμ. /ώρα ενώ του Ford στα 195 χλμ./ώρα. Τέλος σε ότι έχει να κάνει με τη κατανάλωση αυτή κατά τη διάρκεια της δοκιμής μας βρέθηκε στα 5.5 λτ/100 χλμ για το Astra και στα 5.9 λτ./100 χλμ. για το Focus. 

Στο δρόμο

Πολύ υψηλή ποιότητα κατασκευής και υλικών
και βεβαίως σύγχρονη τεχνολογία και στα δύο

Ανέκαθεν το δυνατότερο χαρακτηριστικό του Focus ήταν η οδική του συμπεριφορά και ο τρόπος με τον οποίο ήταν σε θέση να κάνει ακόμη και τον πλέον αδαή με τον οδήγηση, να στρίβει με τρόπο εξαιρετικό. Στην ανανεωμένη του μάλιστα εκδοχή, οι μηχανικοί της Ford κατάφεραν να ανεβάσουν ακόμη περισσότερο τον πήχη, συνολικά σε ότι έχει να κάνει με τον τρόπο που το αυτοκίνητο συμπεριφέρεται στο δρόμο. Από τη ποιότητα κύλισης και το πώς περνάει πάνω από τις ανωμαλίες, μέχρι το πώς στρίβει και τον τρόπο με τον οποίο ακολουθεί τη πορεία που διαγράφει ο οδηγός με το τιμόνι και από την οποία δεν παρεκκλίνει ούτε χιλιοστό. 

Από την άλλη το Astra είναι σαφώς η πιο οδηγοκεντρική γενιά από τις πέντε του μοντέλου, με σαφή τη τάση των μηχανικών προς αυτή τη κατεύθυνση και αναμφίβολα θετικό το αποτέλεσα. Ωστόσο δεν καταφέρνει να φτάσει την αίσθηση του Focus το οποίο παραμένει ο κυρίαρχος της οδικής συμπεριφοράς στη κατηγορία, αλλά και το μέτρο σύγκρισης συνολικά. Η ποιότητα κύλισης βρίσκεται σε εξίσου υψηλό επίπεδο στα δύο αυτοκίνητα και δύσκολα θα μπορούσε κάποιο να προηγηθεί έστω και με μικρό προβάδισμα. 

Στο δια ταύτα

Σαφές και αδιαμφισβήτητο το προβάδισμα του Astra
σε ότι αφορά στους διαθέσιμους χώρους για τους επιβάτες

Και τα δύο αυτοκίνητα έχουν σηκώσει τον πήχη της κατηγορίας πολύ ψηλά. Μίας κατηγορίας πολύ, μα πάρα πολύ, ανταγωνιστικής καθώς σε αυτή ανήκουν μοντέλα όπως το VW Golf, το Peugeot 308, το Nissan Pulsar, το Citroen C4, το επερχόμενο Renault Megane, το Toyota Auris. Ξεκινώντας από τις τιμές των βασικών εκδόσεων των δύο μοντέλων της δοκιμής, το Focus βρίσκεται στα 20500 Ευρώ ενώ το Astra 22300 Eυρώ με καλύτερο όμως επίπεδο εξοπλισμού. Η επιλογή μας είναι το Ford Focus καθώς σε όλους σχεδόν τους τομείς, με εξαίρεση αυτόν των χώρων, είναι στο ίδιο επίπεδο με το Opel Astra, αλλά ο οδική του συμπεριφορά και το συνολικό του στήσιμο στο δρόμο, είναι πραγματικά μακράν το απολαυστικότερο. 

Του Σωτήρη Βουτσελά
Με ίδια φιλοσοφία αλλά περισσότερη δύναμη και ροπή αυτός του Opel
Ο τρόπος που στρίβει το Focus αποτελεί σημείο αναφοράς όχι μόνο για την συγκεκριμένη κατηγορία,
αλλά για ολόκληρη την αυτοκίνηση
Το Focus εξακολουθεί να είναι το πιο απολαυστικό στην οδήγηση,
παρά το γεγονός πως το Astra βελτιώθηκε και μάλιστα αισθητά

Απάντηση