OPEL ASTRA 1.6 CDTI 136 PS: ΑΝΑΓΕΝΝΗΜΕΝΟ

Χωρίς ιδιαίτερη φαντασία η σχεδίαση του νέου Astra

Η νέα, πέμπτη κατά σειρά, γενιά του Opel Astra είχε ένα πολύ σημαντικό έργο να φέρει εις πέρας. Να βάλει την Opel σε μία νέα λογική, όπου τα μοντέλα της εκτός των συνηθισμένων χαρακτηριστικών που φέρει μία νέα γενιά, να απευθυνθεί και σε εκείνον που ενδιαφέρεται για την οδήγηση. Σε αυτόν τον υποψήφιο αγοραστή ο οποίος θέλει κάτι παραπάνω από μία απλή μετακίνηση από το ένα σημείο στο άλλο. Βεβαίως όπως αντιλαμβάνεστε κάτι τέτοιο κάθε άλλο παρά εύκολο ήταν για το νέο Astra, καθώς η ιστορία του δεν το βοηθούσε και ιδιαίτερα. Ωστόσο όπως φαίνεται οι άνθρωποι της Opel έβαλαν το κεφάλι κάτω και εργάστηκαν σκληρά προκειμένου η πέμπτο γενιά του μοντέλου να αποτελεί ένα σημείο αναφοράς στην ιστορία του Astra. Και βεβαίως ότι κατέκτησε τον πλέον αναγνωρισμένο τίτλο του αυτοκινήτου της χρονιάς 2016, κάθε άλλο παρά τυχαίο είναι. 

Διαφορετικό κατόπιν παρατήρησης

Tα «νεύρα» στα πλαϊνά προσδίδουν μία σπορτίφ αίσθηση

Είναι προφανές ότι με τη πρώτη ματιά ακόμη και ο γνώστης θα χρειαστεί κάποια ώρα προκειμένου να διαπιστώσει αν πρόκειται για την καινούρια ή για την προηγούμενη γενιά. Οι σχεδιαστές της Opel δεν θέλησαν να προχωρήσουν σε αισθητικές ακροβασίες και προτίμησαν τη σιγουριά της πεπατημένης με κάποιες διαφοροποιήσεις. Με μήκος 4,37 μέτρα, πλάτος 1.81 και ύψος 1,46 , το νέο Astra είναι σχεδόν πέντε εκατοστά κοντύτερο και 2,6 εκατοστά πιο χαμηλό από τον προκάτοχό του. Ακόμη και το μεταξόνιο είναι κατά 3 χιλιοστά μικρότερο, χωρίς ωστόσο αυτό να έχει αρνητικό αντίκτυπο στους χώρους, όπως θα διαπιστώσετε στη συνέχεια. 

Η διαφορετική σχεδίαση των φώτων δεν είναι σε θέση να κάνει τη διαφορά

Και μπορεί  αισθητικά το νέο Astra να μην κάνει την υπέρβαση, η δουλειά ουσίας που έγινε αποτυπώνεται στον πολύ καλό αεροδυναμικό συντελεστή ο οποίος βρίσκεται στο 0.285. Και αν ο συντελεστής αεροδυναμικής είναι καλός, τότε η απώλεια βάρους που μπορεί ανάλογα με την έκδοση να φτάσει ακόμη και τα 200 κιλά, είναι εξαιρετική τόσο σε ότι αφορά επιδόσεις και κατανάλωση, όσο και σε ότι έχει να κάνει με την οδική συμπεριφορά του αυτοκινήτου. Συνολικά σε ότι έχει να κάνει με την εξωτερική εικόνα, το νέο Astra μπορούμε να πούμε πως είναι μία φυσική εξέλιξη του προηγούμενου, με κάποιες περισσότερες γωνίες οι οποίες τελικά του προσφέρουν μία πιο δυνατή και έντονη σχεδιαστική ταυτότητα. 

Εργονομική τεχνολογία

Πλούσιος εξοπλισμός, υψηλή τεχνολογία και προσεγμένη ποιότητα

Το εσωτερικό της πέμπτης γενιάς του Opel Astra ακολουθεί τη σύγχρονη λογική που θέλει πλούσιο τεχνολογικό υπόβαθρο με τη μικρότερη δυνατή χρήση διακοπτών. Ο λόγος είναι ένας και μοναδικός, η βελτίωση της εργονομίας και η όσο το δυνατόν πιο φιλική αντιμετώπιση του οδηγού – χρήστης της τεχνολογίας αυτής. Το πλεόν χαρακτηριστικό παράδειγμα είναι το το CarPlay το οποίο μπορεί και μεταφέρει  τα βασικότεα χαρακτηριστικά του iPhone, στην οθόνη του οχήματος για εύκολη πρόσβαση κατά τη διάρκεια της οδήγησης, δημιουργώντας ένα σύστημα ενημέρωσης και ψυχαγωγίας. Στη πράξη αυτό σημαίνει ότι ο οδηγός   μπορεί  να τηλεφωνεί, να στέλνει και να λαμβάνει μηνύματα και φυσικά να απολαμβάνει μουσική από την οθόνη αφής ή με φωνητικό έλεγχο μέσω Siri με το περιβάλλον (user interface) να είναι ολόιδιο με αυτό του κινητού του. 

Οι χώροι είναι ένα από τα δυνατά του σημεία

Στα πιο τετριμμένα τώρα όπως είναι η σχεδίαση και η ποιότητα της κατασκευής και των υλικών, εδώ σε ότι έχει να κάνει με τη πρώτη αυτή είναι αρκετά μοντέρνα ενώ σε σχέση με τη ποιότητα είναι εμφανής ο στόχος που έθεσαν οι άνθρωποι της Γερμανικής αυτοκινητοβιομηχανίας. Να ανεβάσουν αισθητά το επίπεδο αγγίζοντας πιο premium κατασκευές. Το εντυπωσιακότερο όλων των χαρακτηριστικών ωστόσο είναι αυτό της ευρυχωρίας. Με δεδομένο τη μείωση των εξωτερικών διαστάσεων, οι χώροι για τους επιβάτες όχι μόνο δεν χειροτέρεψαν αλλά αντίθετα έγιναν καλύτεροι σε σχέση με τον προκάτοχό του. Αυτό στη πράξη σημαίνει πως ακόμη και πέντε ενήλικα άτομα θα μπορέσουν ακόμη και να ταξιδέψουν ενώ ο χώρος των αποσκευών με τα 370 λίτρα είναι καθ’όλα ικανοποιητικός. 

Γνώριμα ικανός

Ικανοποιητικός για τις διαστάσεις του αυτοκινήτου

Ο λόγος για τον πετρελαιοκινητήρα των 1.6 λίτρων με τους 136 ίππους και τα 320 Nm ροπής, ο οποίος συνδυαζότανε με ένα χειροκίνητο κιβώτιο έξη σχέσεων. Προέρχεται αυτούσιος από το προηγούμενο μοντέλο, χωρίς αλλαγές καθώς πραγματικά δεν τις χρειαζότανε. Ο κινητήρας φυσικά πληροί τις προδιαγραφές του Euro 6, διαθέτει σύστημα start/stop, με το ρεζερβουάρ καυσίμου να είναι 8 λίτρα μικρότερο σε σχέση με τη προηγούμενη γενιά και έχει χωρητικότητα 48 λίτρων. Τα 9.6’’ για τα 0-100 χλμ./ώρα καθως και τα 205 χλμ./ώρα της τελικής ταχύτητας είναι απόλυτα λογικά νούμερα. Απόλυτα ικανοποιητική όμως είναι και η μέση κατανάλωση των 5.5 λτ./100 χλμ που είχαμε κατά τη διάρκεια της δοκιμής του αυτοκινήτου, και μάλιστα χωρίς ιδιαίτερη φειδώ στο γκάζι με τα περισσότερα χιλιόμετρα να γίνονται εντός πόλης, κάτι που σημαίνει πως με λογική οδήγηση σε συνθήκες ταξιδίου, αυτή μπορεί να βρεθεί ακόμη και κάτω από τα 5 λτ./100 χλμ. Τέλος οι εκπομπές CO2 των 103 γρ./χλμ εξασφαλίζουν και λογικά τέλη κυκλοφορίας, τουλάχιστον με το υπάρχον σύστημα.

Kαι για να το οδηγείς

Δυνατός και οικονομικός

Το μεγάλο στοίχημα στη δημιουργία της νέας γενιάς του Opel Astra ήταν η παρουσίαση ενός αυτοκινήτου πιο συμμετοχικό στην οδήγηση. Και η αλήθεια είναι πως σε πολύ μεγάλο βαθμό το κατάφεραν. Η πέμπτη γενιά του μοντέλου είναι αναμφίβολα η πιο ενδιαφέρουσα σε ότι αφορά το οδηγικό κομμάτι. Ξεκινώντας από την ανάρτηση, αυτή καταφέρνει αφενός να απορροφά τις ανωμαλίες, αφετέρου να μην επιτρέπει μεγάλες κλίσεις στο αμάξωμα, ενώ συμβάλλει τα μέγιστα στην ομολογουμένως πολύ καλή ποιότητα κύλισης. Σημαντικά βελτιωμένη είναι και η αίσθηση του επιλογέα ταχυτήτων, καθώς το «κούμπωμα» των σχέσεων είναι σαφές και χωρίς προβλήματά ακόμη και στις γρήγορες αλλαγές. Στο ίδιο μήκος κύματος και το τιμόνι, με ενδείξεις και αποδείξεις βελτίωσης, χωρίς ωστόσο να φτάνει σε σημείο ενθουσιασμού. Το νέο Opel Astra ταξιδεύει άνετα και απροβλημάτιστα στην εθνική, ακόμη και σε ρυθμούς που ξεφεύγουν από τα επιτρεπτά όρια. Το σημαντικότερο όμως είναι ότι καταφέρνει για πρώτη φορά να είναι ευχάριστο και σε κλειστά επαρχιακά κομμάτια, με αναρτήσεις και αμάξωμα να αναδεικνύουν τις ικανότητες του κινητήρα.

Με το βλέμμα ψηλά 

Άνετο για όλους τους σωματότυπους

Το στοίχημα των ανθρώπων της Opel κερδήθηκε στο μεγαλύτερο μέρος του, καθώς τον χρόνο που γλίτωσαν από τη δημιουργία και παρουσίαση ενός ευφάνταστου και πρωτοποριακού εξωτερικού σχήματος, τον επένδυσαν σε τεχνολογία και ποιότητα. Το βασικότερο όλων είναι ότι πρόκειται για μία γενιά που έχει και οδηγικό ενδιαφέρον και αυτό παίζει πάντα τον ρόλο του. Τέλος η τιμή των 22300 Ευρώ από τα οποία ξεκινάει, η πλούσια εξοπλισμένη έκδοση, με τον πετρελαιοκινήτηρα των 1.6 λίτρων με τους 136 ίππους, μπορεί αρχικά να φαίνονται πολλά, αλλά με μία προσεκτικότερη ματιά σε εξοπλισμέ και παροχές, γίνονται λογικά.

  • Απόδοση κινητήρα                                       
                                             • Άτολμη σχεδίαση
  • Ποιότητα κύλισης
• Αίσθηση κιβωτίου
  • Χώροι
  • Εξοπλισμός
  • Ποιότητα


Τεχνικά Χαρακτηριστικά
Κινητήρας                                   1600 κ.εκ. turbodiesel
Ίπποι                   136
Τελική ταχύτητα       205 χλμ/ώρα
0-100 χλμ/ώρα     9,6’’
Μέση κατανάλωση δοκιμής   5.5 λτ./100χλμ
Εκπομπές CO2       103 γρ./χλμ


Του Σωτήρη Βουτσελά

Η βελτίωση της οδικής του συμπεριφοράς είναι θεαματική
Πολύ υψηλή η ποιότητα κύλισης

Απάντηση