FORD FOCUS 1.5 TDCI 120 PS: ΣΗΜΕΙΟ ΑΝΑΦΟΡΑΣ

Όμορφη και επιθετική εξωτερική εμφάνιση

Ανέκαθεν, το Focus αποτελούσε το σημείο αναφοράς της κατηγορίας του σε ότι έχει να κάνει με την οδική του συμπεριφορά. Αυτή τη φορά η Ford αποφάσισε να πάει όχι ένα αλλά δύο βήματα παραπάνω, προσπαθώντας να καταστήσει το μοντέλο της σημείο αναφοράς συνολικά και όχι μόνο για τον τρόπο με τον οποίο αυτό συμπεριφέρεται στο δρόμο. Όπως αντιλαμβάνεστε κάτι τέτοιο κάθε άλλο παρά εύκολο είναι όταν βρίσκεσαι σε μία κατηγορία με μοντέλα όπως τα Golf, Astra, Auris, Pulsar, C4, 308. Μένει λοιπόν να δούμε αν και σε ποιούς τομείς τα κατάφερε και σε ποιούς όχι.

Σημειολογικές αλλαγές

Άκρως δυναμικό το εμπρός μέρος του

Η αλήθεια είναι πως όταν αντικρίσει κάποιος για πρώτη φορά το νέο Ford  Focus έχει την αίσθηση πως πρόκειται για ένα απλό face lift και μάλιστα πολύ περιορισμένο. Η πραγματικότητα ωστόσο είναι εντελώς διαφορετική, καθώς οι αλλαγές είναι τόσες πολλές και σημαντικές που επί της ουσίας μπορούμε να κάνουμε λόγο για ένα εντελώς διαφορετικό αυτοκίνητο το οποίο μάλιστα είναι πιο Focus από κάθε άλλη φορά. Το νέο μοντέλο έχει χαμηλότερο και φαρδύτερο αμάξωμα, με νέα  καπό, πρόσοψη και μάσκα. Στο ανάγλυφο σχήμα του καπό ενώνονται τα άνω άκρα της ανάστροφης τραπεζοειδούς μάσκας με τις εμπρός κολόνες για τη δημιουργία μιας στιβαρής και δυναμικής εμφάνισης. Λεπτότεροι, ανάγλυφοι προβολείς και επιμηκυμένοι προβολείς ομίχλης τονίζουν το δυναμικό στυλ του αυτοκινήτου. Διακριτικές πινελιές χρωμίου αναδεικνύουν την αίσθηση κομψότητας, ενώ το πίσω τμήμα είναι κομψότερο με νέα διάταξη πίσω πόρτας και λεπτότερα πίσω φώτα. 

Ποιότητα, τεχνολογία και εργονομία

Επιθετικές και έντονες οι γραμμές και στα πλαϊνά του

Ανασχεδιάζοντας το εσωτερικό του  Focus, η Ford άκουσε προσεκτικά τα σχόλια των καταναλωτών και ‘απάντησε’ με μία διάταξη πιο φιλική προς το χρήστη, πλαισιωμένη από ένα τιμόνι και μία κεντρική κονσόλα με λιγότερα χειριστήρια και διακόπτες. Και μπορεί οι διακόπτες και τα χειριστήρια να έγιναν λιγότερα, τα συστήματα ασφαλείας όμως αυξήθηκαν και μαζί τους και η παρεχόμενη ασφάλεια. Μερικά από τα πλέον σημαντική συστήματα του νέου Focus είναι το Cross Traffic Alert που προειδοποιεί τους οδηγούς που εξέρχονται με όπισθεν από ένα χώρο στάθμευσης για πιθανή διέλευση οχημάτων από πίσω τους. Το Active City Stop, που βελτιώθηκε και λειτουργεί με ταχύτητες μέχρι 50 km/h, συγκριτικά με τα 30 km/h της τρέχουσας έκδοσης. Pre-Collision Assist system που λειτουργεί παρόμοια με το Active City Stop, αλλά με πολύ μεγαλύτερη εμβέλεια ανίχνευσης για να υποστηρίξει τον οδηγό σε υψηλότερες ταχύτητες, όπως στον αυτοκινητόδρομο, εκδίδοντας προειδοποιήσεις και αν χρειαστεί ενεργοποιώντας τα φρένα. Το Distance Alert & Indication system, που επιτρέπει στους οδηγούς να ορίζουν μία επιθυμητή απόσταση την οποία να διατηρούν από το προπορευόμενο όχημα.

Το λιγότερο εντυπωσιακό μέρος του αυτοκινήτου είναι το πίσω

Και βεβαίως το  MyKey με το οποίο οι ιδιοκτήτες μπορούν να προγραμματίζουν ένα κλειδί – συνήθως για νεαρούς οδηγούς – το οποίο περιορίζει την τελική ταχύτητα, μειώνει τη μέγιστη ένταση ήχου του ηχοσυστήματος, ενώ μπορεί ακόμα και να το απενεργοποιήσει τελείως, εάν ο οδηγός και οι επιβάτες δεν έχουν δέσει τις ζώνες ασφαλείας τους. Το σύστημα εμποδίζει τον οδηγό να απενεργοποιήσει τεχνολογίες ασφάλειας όπως ESP και Active City Stop, οι οποίες μπορούν να αποτρέψουν ή να μετριάσουν τη σφοδρότητα συγκρούσεων  με μικρή ταχύτητα. Το νέο Focus  είναι το πρώτο όχημα στην Ευρώπη που θα προσφέρει το SYNC 2. Το προηγμένο σύστημα συνδεσιμότητας της Ford περιλαμβάνει έγχρωμη οθόνη αφής 8 ιντσών και προηγμένο φωνητικό έλεγχο για ευκολότερη πρόσβαση στα συστήματα ήχου, πλοήγησης, ελέγχου κλιματισμού και στα συμβατά κινητά τηλέφωνα. Το σύστημα πλοήγησης του SYNC 2 λανσάρει επίσης για πρώτη φορά στην Ευρώπη διαιρούμενη οθόνη με λεπτομερή απεικόνιση των διασταυρώσεων, ανάγνωση ονομάτων δρόμων, τρισδιάστατη απεικόνιση κόμβων αυτοκινητοδρόμων και τοποσήμων και τον οδηγό Michelin.

Πολύ υψηλή ποιότητα, σύγχρονη τεχνολογία
και προσεγμένη σχεδίαση. Κορυφαία η εργονομία

Οι οδηγοί μπορούν να εισάγουν προορισμούς με μια μόνο φωνητική εντολή και να ζητάνε αναπαραγωγή μουσικών κομματιών με αγαπημένους ερμηνευτές. Πιέζοντας απλά το μπουτόν φωνητικού ελέγχου και λέγοντας ‘I’m hungry’ (‘πεινάω’) εμφανίζεται μία λίστα με τα κοντινά εστιατόρια, για τα οποία δίνονται οδηγίες πλοήγηση. Πολύ προσεχτική δουλειά έγινε και στον τομέα της ηχομόνωσης, όπου οδηγός και συνοδηγός απολαμβάνουν αισθητά πιο αθόρυβα ταξίδια χάρη στις ‘παχιές’ μοκέτες, τα ‘χοντρά’ κρύσταλλα, και τη βελτιωμένη ηχομόνωση του κινητήρα.

Ταιριάζει γάντι

Οι χώροι θα βολέψουν τέσσερα άτομα,
αρκεί να μην είναι ιδιαίτερα σωματώδη

Το αυτοκίνητο της δοκιμής μας ήταν εξοπλισμένο με τον καινούριο πετρελαιοκινητήρα των 1.5 λίτρων με τους 120 ίππους και τα 270 Nm ροπής, ο οποίος συνδυάζεται με ένα χειροκίνητο κιβώτιο έξη σχέσεων. Το συγκεκριμένο μηχανικό σύνολο ταιριάζει πραγματικά γάντι στο Focus καθώς είναι «γεμάτος» από ροπή από τις 1500 μέχρι τις 4000 στροφές χωρίς ξεσπάσματα ισχύος αλλά και χωρίς υστέρηση δύναμης πουθενά. Εκτός από τη ροπή και τη ραφιναρισμένη λειτουργία του, αυτό που εντυπωσιάζει είναι και η κατανάλωσή του, η οποία κατά τη διάρκεια των σχεδόν 1000 χιλιομέτρων της δοκιμής μας, βρέθηκε κάτω από τα 6λτ./100 χλμ. Τιμή η οποία εντυπωσιάζει όχι μόνο διότι απολαμβάναμε την οδήγηση κάθε μέτρο, αλλά διότι όταν παραλάβαμε το αυτοκίνητο αυτό είχε διανύσει μόλις 450 χιλιόμετρα. Και για όσους γνωρίζουν, οι κινητήρες της Ford δείχνουν τις πραγματικές τους δυνατότητες μετά τα δέκα χιλιάδες χιλιόμετρα.

Να το οδηγείς συνεχώς

Άνετο και με πολύ καλή πλευρική στήριξη

Είναι πραγματικά απορίας άξιο πως οι μηχανικοί της Ford καταφέρνουν κάθε φορά να κάνουν το κάτι παραπάνω σε ότι έχει να κάνει με την οδική συμπεριφορά των μοντέλων της εταιρίας. Και μάλιστα στη περίπτωση του Focus όχι απλώς έκαναν το κάτι παραπάνω, αλλά πραγματικά βρέθηκαν πολύ μακριά και μπροστά από τον ανταγωνισμό. Το αυτοκίνητο πατάει με τέτοιο τρόπο που σου δίνει την εντύπωση ότι όπως και αν του συμπεριφερθείς, όσο γρήγορα και αν μπείς στη στροφή, αυτό θα στρίψει με τρόπο υποδειγματικά απολαυστικό. Τα όρια του νέου Focus βρίσκονται αναμφίβολα πολύ υψηλότερα από αυτά της λογικής του καθημερινού οδηγού. Στις ανοιχτές καμπές της εθνικής από την Αθήνα μέχρι τη Θεσσαλονίκη οι ταχύτητες με τις οποίες μπορεί να κινηθεί, είναι ικανές όχι απλώς να σε κάνουν να χάσεις το δίπλωμα, αλλά να σε στείλουν απευθείας στο αυτόφωρο.

Η χωρητικότητα του (316 λίτρα) είναι το αδύνατο σημείο του αυτοκινήτου

Εκεί όμως που το αυτοκίνητο βρίσκεται κυριολεκτικά σε μία κατηγορία μόνο του, είναι στους κλειστούς ορεινούς επαρχιακούς δρόμους. Τιμόνι ξυράφι, κινητήρας με ροπή παντού, κιβώτιο έτοιμο για όλα, ανάρτηση προς μελέτη από άλλες αυτοκινητοβιομηχανίες και αμάξωμα από γρανίτη, συνθέτουν ένα πλαίσιο που πραγματικά μπορεί να σε παρασύρει. Αλλά ακόμη και όταν αυτό συμβεί τα αποτελεσματικά και ακούραστα φρένα είναι εκεί αφενός για να σε γλιτώσουν, αφετέρου για να σε συνεφέρουν. Αναμφίβολα το νέο Focus είναι πιο Focus από κάθε άλλη γενιά του μοντέλου.

Υπέρβαση

Εξαιρετικός στη λειτουργία του, με υψηλά αποθέματα ροπή
και ιδιαίτερα οικονομικός ακόμη και όταν πιεστεί πάρα πολύ

Τελικά η Ford έκανε την υπέρβαση και κατέστησε το νέο Focus σημείο αναφορά συνολικά για την κατηγορία. Όχι μόνο σε ότι έχει να κάνει με την οδική του συμπεριφορά η οποία είναι σημείο αναφορά γενικά, αλλά και σε ότι έχει σχέση με την ποιότητα των υλικών, την τεχνολογία και τη συνολική αίσθηση που δημιουργεί κατά την οδήγησή του. Και όλα αυτά διατηρώντας τη τιμή σε λογικά επίπεδα καθώς η έκδοση με τον πετρελαιοκινητήρα των 1.5 λίτρων με τους 120 ίππους ξεκινάει από τα 19560 ενώ η πλούσια έκδοση Titanium της δοκιμής μας βρίσκεται στα 24025 ΕυρώD5.

  • Σχεδίαση                                                           
                                                          • Χώροι
  • Ποιότητα κατασκευής
  • Εξοπλισμός
  • Κατανάλωση
  • Οδική συμπεριφορά
  • Φρένα
  • Ποιότητα κύλισης
  • Τιμή


Τεχνικά Χαρακτηριστικά
Κινητήρας                                   1500 κ.εκ. turbo diesel
Ίπποι                   120
Τελική ταχύτητα       195 χλμ/ώρα
0-100 χλμ/ώρα     10,5’’
Μέση κατανάλωση δοκιμής   5,9 λτ./100χλμ
Εκπομπές CO2       98 γρ./χλμ
Του Σωτήρη Βουτσελά

Χαρίζουν πόντους ομορφιάς
Στρίβει πραγματικά σα να βρίσκεται πάνω σε ράγες
Η οδική του συμπεριφορά αποτελεί σημείο αναφοράς  και μάλιστα όχι μόνο για τη κατηγορία του

Απάντηση