AUDI Q7 vs MERCEDES GLE vs VOLVO XC90: ΤΙΤΑΝΟΜΑΧΙΑ

Και τα τρία αποτελούν απτά δείγματα
της σύγχρονης αυτοκίνησης και της υψηλής τεχνολογίας

Υπάρχουν πολλοί που υποστηρίζουν σθεναρά την άποψη πως τα νούμερα, στη συγκεκριμένη περίπτωση αυτά των πωλήσεων, λένε πάντα την αλήθεια. Βεβαίως υπάρχει και ο αντίλογος που λέει πως πίσω από τα νούμερα κρύβονται άνθρωποι, που για την περίσταση δεν είναι άλλοι από τους υποψήφιους ιδιοκτήτες – οδηγούς των αυτοκινήτων. Επειδή επί προσωπικού ανέκαθεν ήμουν υποστηρικτής της άποψης πως ο ανθρώπινος παράγοντας είναι αυτός που καθορίζει τα πάντα, θα ξεκινήσω το μεγάλο συγκριτικό λαμβάνοντας πρωτίστως υπόψη τον άνθρωπο. Αν το συμπέρασμα που προκύψει επιβεβαιώνεται ή διαψεύδεται από τα νούμερα των πωλήσεων των τριών αυτοκινήτων στη χώρα μας, θα το διαπιστώσουμε όλοι μαζί στο τέλος του συγκριτικού. Μάλιστα έχοντας δοκιμάσει αναλυτικά τα τρία αυτοκίνητα Volvo XC90, Mercedes GLE και Audi Q7 σε προηγούμενα άρθρα μας, εδώ θα σταθούμε αποκλειστικά και μόνο στη σύγκριση τους.

Το φαίνεσθαι είναι η αρχή όλων

Το μόνο κοινό αισθητικό τους στοιχείο είναι οι μεγάλες διαστάσεις.
Από εκεί και πέρα η σχεδιαστική τους προσέγγιση
είναι ξεχωριστή για το καθένα

Ξεκινώντας από την εμφάνιση, το μάτι στέκεται στη δεύτερη γενιά του Volvo XC90. Οι δημιουργοί του είναι φανερό πως έβαλαν όλη τους τη φαντασία προκειμένου όχι απλώς να δείξουν ότι πρόκειται για ένα εντελώς καινούριο αυτοκίνητο, αλλά κυρίως για να αποδείξουν πως με αυτό η Σουηδική μάρκα μπαίνει σε μία νέα σχεδιαστική περίοδο. Το Q7 παραμένει πιστό στη φιλοσοφία της Audi η οποία δεν αναζητά μεγάλες σχεδιαστικές αλλαγές στα μοντέλα της από γενιά σε γενιά. Αυτό είναι στάση ζωής για την Γερμανική εταιρία η οποία εξελίσσει σταδιακά τα μοντέλα της σε ότι αφορά βεβαίως στη σχεδιαστική τους ταυτότητα. Η GLE από την άλλη αποπνέει μία «αγριάδα» θέλοντας να καταστήσει σαφές πως είναι σε θέση να πάει και πολύ μακριά στο χώμα, καθώς οι δυνατότητές της πραγματικά της επιτρέπουν να κάνει πράγματα εκτός δρόμου, πολύ πιο δύσκολα από αυτά που θα της ζητηθούν. 

Με εντελώς διαφορετική αφετηρία 

Προορισμένα να καλύπτουν εκατοντάδες χιλιόμετρα
χωρίς να κουράζουν οδηγό και συνεπιβάτες

Και στο εσωτερικό η φιλοσοφία του καθενός από τα τρία πολυτελή οχήματα ελευθέρου χρόνου είναι εντελώς διαφορετική. Η εικόνα της καμπίνας των επιβατών της GLE δεν διαφέρει σημαντικά από αυτή άλλων μοντέλων της Μercedes. Βεβαίως η ποιότητα των υλικών και της κατασκευής είναι κορυφαία, αλλά αυτό ισχύει και για τα δύο άλλα μοντέλα της δοκιμής μας. Οι χώροι είναι πολύ καλοί για πέντε άτομα μαζί με τις αποσκευές τους, αλλά δεν φτάνουν στο επίπεδο των Audi και Volvo. Ο εξοπλισμός ασφάλειας και άνεσης βρίσκεται σε ανάλογο επίπεδο με τα άλλα δύο αυτοκίνητα, ενώ η εργονομία βρίσκεται ένα κλικ χαμηλότερα. Στο Audi οι σχεδιαστές του εσωτερικοί έδειξαν πως έχουν και φαντασία και μπορούν να δώσουν μία σύγχρονη εικόνα στο εσωτερικό των αυτοκινήτων τους. Φρέσκια σχεδίαση, πλούσιος εξοπλισμός, εξαιρετική ιδέα και υλοποίηση του virtual cockpit, ιδιαίτερα προσεγμένη ποιότητα και χαρακτηριστική άνεση χώρων ακόμη και για επτά επιβάτες. Ωστόσο η τρίτη σειρά καθισμάτων δεν θα φιλοξενήσει με την ίδια άνεση δύο ενήλικες, όπως αυτή του Volvo. 

Η Mercedes δείχνει και στην εμφάνιση ότι πρόκειται για ένα όχημα
που έχει και εκτός δρόμου προσανατολισμό.
Το Audi, παραμένει πιστό στη φιλοσοφία της εταιρίας
που δεν θέλει μεγάλες σχεδιαστικές αλλαγές από γενιά σε γενιά.
Με το XC90 οι άνθρωποι της Volvo απέδειξαν
πως ένα αυτοκίνητο αυτών των διαστάσεων, μπορεί να είναι κομψό

Οι Σουηδοί εκτός από την πολύ προσεγμένη και μελετημένη χωροταξία, έκαναν την υπέρβαση και παρουσίασαν ένα άκρως μινιμαλιστικό εσωτερικό. Μία καμπίνα επιβατών η οποία διαθέτει τον ελάχιστο δυνατό αριθμό διακοπτών και μέσω μία οθόνης αφής 9 ιντσών στη κεντρική κονσόλα ο οδηγός είναι σε θέση να ρυθμίσει τα πάντα. Η εργονομία στο Σουηδικό μοντέλο βρίσκεται πραγματικά στα καλύτερά της, όπως  άλλωστε και η πρωτοτυπία στο σχεδιασμό, καθώς η πολυτέλεια συναντά τον μινιμαλισμό. Τέλος ποιότητα υλικών και κατασκευής είναι εφάμιλλη με αυτή των δύο Γερμανικών μοντέλων. 

Ξεκάθαρη εικόνα

Η ποιότητα κύλισης του Audi είναι ξεχωριστή.
Η Mercedes είναι το ιδανικό για όσους αναζητούν
τις εκτός δρόμου περιπέτειες.
Το Volvo είναι επίσης ξεκούραστο και άνετο στην άσφαλτο,
ενώ εκτός δρόμου οι τροχοί των 20 ιντσών
ταλαιπωρούν αναρτήσεις και αμάξωμα.



Ένα από τα κοινά χαρακτηριστικά των τριών αυτοκινήτων είναι η χρήση κινητήρων πετρελαίου. Πρίν βιαστείτε να πείτε ότι ο κυβισμός τους είναι διαφορετικός (τρίλιτρο το Audi, 2.2 η Mercedes και δίλιτρο το Volvo) να σας πούμε ότι είναι οι μικρότερες δυνατές διαθέσιμες πετρελαιοκίνητες εκδόσεις. Ο V6 της Audi εκτός από τη δύναμη των 272 ίππων, διαθέτει και μία πραγματικά μεταξένια λειτουργία σε όλο το εύρος των στροφών. Συνδυάζεται με αυτόματο κιβώτιο οκτώ σχέσεων και τη γνωστή τετρακίνηση Quattro της Audi.  Ωστόσο τα τρείς χιλιάδες κυβικά του, καθιστούν ακριβή τη κτήση και σχεδόν απαγορευτική τη χρήση του στη χώρα μας. 

Το μηχανικό σύνολο της Mercedes είναι το λιγότερο εξελιγμένο από τα τρία τόσο σε ότι αφορά την ονομαστική ισχύ καθώς αποδίδει 204 ίππους όσο και σε ότι έχει να κάνει με τον ήχο που παράγει. Συνδυάζεται με το εξαιρετικό ολοκαίνουριο κιβώτιο των 9 σχέσεων 9G-Tronic και τη τετρακίνηση 4Matic, η οποία δίνει στη GLE με διαφορά τις μεγαλύτερες εκτός δρόμου ικανότητες. Τέλος το δίλιτρο μοτέρ, της καινούριας σειράς Drive-E, του XC90 εκτός από τη πολύ καλή απόδοση των 225 ίππων, χαρακτηρίζεται από ραφιναρισμένη λειτουργία και πολύ λογική κατανάλωση καυσίμου σε κάθε περίπτωση. Συνδυάζεται με οκτάρι αυτόματο κιβώτιο ενώ η κατανομή της κίνησης και στους τέσσερις τροχούς γίνεται μέσω ενός ηλεκτρουδραυλικά ελεγχόμενου συμπλέκτη Haldex 5ης γενιάς.

Το εμπρός μέρος του XC90 είναι αναμφίβολα το δυνατό του σημείου,
τόσο σε απόλυτη κρίση, όσο και σε σύγκριση με την GLE και το Q7


Κορυφαίες καταστάσεις

Kαι τα τρία αυτοκίνητα του συγκριτικού μας είναι ότι καλύτερο έχει να δείξει η σύγχρονη αυτοκίνηση στα premium οχήματα ελευθέρου χρόνου. Ωστόσο εκτός των διαφορών που εντοπίσαμε παραπάνω, σημαντικές διαφοροποιήσεις υπάρχουν και στον τρόπο με τον οποίο αυτά συμπεριφέρονται στο δρόμο. Το Q7 της Audi χαρακτηρίζεται από μία αψεγάδιαστη ποιότητα κύλισης η οποία του επιτρέπει να κινείται με ιδιαίτερα υψηλές ταχύτητες στην εθνική οδό, χωρίς καν να το υποψιάζονται οι επιβάτες. Η τετρακίνηση Quattro και η επιλογή off road στο drive select σε συνδυασμό με την αερανάρτηση, του επιτρέπουν να κινηθεί και σε αρκετά δύσκολες εκτός δρόμου καταστάσεις.

Το εσωτερικό της Mercedes δεν διαθέτει την εικόνα και κυρίως τη φαντασία των δύο άλλων αυτοκινήτων.
Μινιμαλισμός στο Volvo, πλουραλισμός στο Q7. Εργονομικά πάντως, νικητής είναι το Σουηδικό μοντέλο.

Η GLE της Mercedes είναι πολύ άνετη και ήσυχη στο δρόμο, χωρίς να φτάνει τη ποιότητα κύλισης του Audi. Εκτός δρόμου είναι μακράν η πιο ικανή από τη τριάδα, καθώς δύσκολα θα βρεθεί εμπόδιο που θα σταματήσει το αυτοκίνητο και όχι τη λογική σας. Το XC90 χαρακτηρίζεται από μία εντελώς μοναδική αίσθηση. Στην άσφαλτο η αίσθηση που προσφέρει, η ηρεμία και η ησυχία στη καμπίνα των επιβατών είναι εφάμιλλη με αυτή του Q7. Εκτός δρόμου επίσης θα σταθεί στο ύψος των περιστάσεων που απαιτεί η Σουηδική καταγωγή του. Σε αμφότερες τις περιπτώσεις οι τεράστιοι τροχοί των 20 ιντσών καταπονούν χωρίς λόγο αμάξωμα και αναρτήσεις.



Στην ελληνική πραγματικότητα

Αντικρίζοντας τα τρία «θηρία» δεν μπορείς παρά να παραδεχθείς πως οι Σουηδοί υπερέβαλλαν εαυτούς σε ότι έχει να κάνει τόσο με την εσωτερική όσο και με την εξωτερική σχεδίαση. Το XC90 είναι ότι πιο πρωτότυπο και φρέσκο υπάρχει σήμερα στη συγκεκριμένη κατηγορία τόσο εξωτερικά, όσο και στο εσωτερικό του. Ο εξοπλισμός και των τριών είναι υπεράνω κριτικής, όπως και η ποιότητα της κατασκευής. Βέβαια στο θέμα της ποιότητα, είναι κάτι που το περιμένεις τόσο από την Μercedes όσο και από την Audi. Η Volvo όμως έκανε και εδώ την υπέρβαση ανεβάζοντας κατά πολύ τον πήχη των δεδομένων της, προκειμένου να κοιτάζει ασκαρδαμυκτί τους Γερμανούς ανταγωνιστές της. 

Ο τρίλιτρος V6 του Audi εκτός από δύναμη διαθέτει και μία πραγματικά μεταξένια λειτουργία. Αντίθετα αυτός της Mercedes εκτός του ότι η ονομαστική ισχύς δεν είναι ανάλογη με τα 2.2 λίτρα του, είναι και αυτός που παράγει τον περισσότερο ήχο.
Ο δίλιτρος του Volvo διαθέτει δύναμη παντού, πολύ καλή λειτουργία και απόδοση, ενώ η χωρητικότητα του δεν αποτελεί «αμαρτία» για την ελληνική πραγματικότητα

Και σε όλα τα παραπάνω έρχονται και δύο ακόμη δεδομένα, που κανείς δεν μπορεί να παραβλέψει παρά το γεγονός πως μιλάμε για αυτοκίνητα αυτής της κατηγορίας. Το πρώτο είναι ότι ο δίλιτρος κινητήρας του Σουηδικού μοντέλου δεν αποτελεί μεγάλο φορολογικό «έγκλημα» για τη χώρα μας σε σχέση φυσικά με τον 2.2 της Mercedes και πολύ περισσότερο με τον τρίλιτρο του Q7. Και βεβαίως η τεράστια διαφορά στις αρχικές τιμές των τριών ανταγωνιστών με το XC90 D5 να ξεκινάει από τις 67000 Ευρώ, την GLE από τα 81150 Ευρώ και το Q7 από τα 86100, καθιστώντας το Σουηδικό μοντέλο νικητή καθώς προσφέρει ότι και οι δύο αντίπαλοί του με σαφώς πιο οικονομικό τρόπο.

Τελικά οι αριθμοί, αυτοί των πωλήσεων των τριών μοντέλων στη χώρα μας, λένε την αλήθεια. 

Κάμερα: Γιώργος Κωστούρος
Φωτογραφίες: Γιώργος Καραγιωργάκης
Βίντεο: Γιώργος Σπυριδάκης
Kείμενο: Σωτήρης Βουτσελάς

Απάντηση