AUDI Q7 3.0 TDI QUATTRO: ΠΛΗΘΩΡΙΚΟ

Οι εξωτερικές αλλαγές είναι μικρές σε σχέση με τον προκάτοχο του

H δημιουργία και παρουσίαση της πρώτης γενιάς του Audi Q7 είχε προκαλέσει ποικίλα σχόλια σε ότι είχε να κάνει με την εμφάνιση, τις διαστάσεις και τη συνολική του φιλοσοφία, παρά το γεγονός πως όταν είχε πρωτοπαρουσιαστεί ήταν η εποχή της υπερβολής σε όλα. Από τότε πέρασαν δέκα ολόκληρα χρόνια και η ώρα της πλήρους αντικατάστασης του μοντέλου έφτασε, με τις αλλαγές να είναι πολύ μα πολύ περισσότερες από αυτές που ίσως νομίσετε όταν πρωτοαντικρίσετε τη δεύτερη γενιά του πολυτελούς οχήματος ελευθέρου χρόνου της Audi. Όπως θα διαπιστώσουμε στη συνέχεια της δοκιμής, οι αλλαγές είναι ουσίας και μάλιστα σε όλα τα επίπεδα, καθώς οι άνθρωποι της Audi αφενός ήξεραν πως όφειλαν να παρουσιάσουν ένα κορυφαίο αυτοκίνητο, αφετέρου ο ανταγωνισμός στη κατηγορία είναι τέτοιος, όπως και οι απαιτήσεις των υποψηφίων αγοραστών, που και η παραμικρή λεπτομέρεια πρέπει να ελέγχεται πολλαπλά. 

Πιο συμμαζεμένο αλλά εξίσου επιβλητικό

Η συνολική  του εμφάνιση είναι αρκετά συντηρητική

Οι τεράστιες διαστάσεις του προηγούμενου μοντέλου έγινε προσπάθεια να συμμαζευτούν με αποτέλεσμα το νέο Q7 το μήκος του να μικρύνει κατά 3.7 εκατοστά, το πλάτος κατά 1.5 πόντους χωρίς ωστόσο αυτό να σημαίνει πως οι διαστάσει του δεν εξακολουθούν να είναι πληθωρικές (5.052 μέτρα μήκος, 1.968 μέτρα πλάτος και 1.741 μέτρα μήκος με το μεταξόνιο να βρίσκεται στα 2.994 μέτρα). Πολύ δύσκολη αλλά ιδιαίτερα σημαντική ήταν και η προσπάθεια των μηχανικών να μειώσουν το βάρος του αυτοκινήτου. Δύσκολη διότι ο εξοπλισμός που φέρει το αυτοκίνητο είναι ιδιαίτερα πλούσιος και προηγμένος σε σχέση με τον προκάτοχό του, σημαντική διότι τα 325 κιλά της τελικής ελάφρυνσης (πλέον ζυγίζει 2060 κιλά) είχαν θετικό αντίκτυπο τόσο στην οδική συμπεριφορά όσο φυσικά και στις επιδόσεις – κατανάλωση.

Παρά το γεγονός πως συνολικά οι διαστάσεις του μίκρυναν,
συνεχίζει να είναι πληθωρικό

Σε ότι αφορά αποκλειστικά στο αισθητικό μέρος της εξωτερικής εμφάνισης του νέου Q7, η Audi ακολούθησε και εδώ σταθερά τη φιλοσοφία της η οποία δεν θέλει μεγάλες αλλαγές στα μοντέλα της από γενιά σε γενιά. Στο εμπρός μέρος τα νέα φώτα και η ανασχεδιασμένη μάσκα προφανώς και δεν προκαλούν επιφωνήματα θαυμασμού για τη φαντασία των σχεδιαστών, ενώ κάτι ανάλογο συμβαίνει τόσο για τα πλαϊνά όσο και για το πίσω μέρος του αυτοκινήτου. Και αν η πρωτοτυπία και η φαντασία δεν συμπεριλαμβάνονται στα ατού της εξωτερικής εμφάνισης, η αρχοντιά και η σοβαρότητα είναι αναμφίβολα δύο από τα χαρακτηριστικά που αποπνέει η σχεδίαση της δεύτερης γενιάς του Audi Q7

Όλα αλλαγμένα και προχωρημένα

Το εμπρός μέρος του είναι το πλέον επιβλητικό

Και αν οι αλλαγές εξωτερικά δεν ενθουσιάζουν, στο εσωτερικό ισχύει το αντιστρόφως ανάλογο και μάλιστα σε όλους τους τομείς. Ξεκινώντας από το σχεδιαστικό κομμάτι, τα πάντα είναι διαφορετικά. Ο ψηφιακός πίνακας οργάνων με  τα καταπληκτικά γραφικά και τη πληθώρα των πληροφοριών, η πλήρης ανασχεδιασμένη κεντρική κονσόλα με το σύστημα MMI (infotainment) της Audi να διαθέτει πάμπολλες λειτουργίες και ρυθμίσεις οι οποίες απαιτούν χρόνο, διάβασμα και εξοικείωση προκειμένου να χρησιμοποιηθούν στο σύνολό τους. Στα σχεδιαστικά ατού και ο λεβιές του αυτόματου κιβωτίου. Σε ότι έχει να κάνει με τη τεχνολογία που φέρει το αυτοκίνητο, εκτός από το adaptive cruise control, υπάρχει το Audi Pre Sense,  το οποίο αναγνωρίζει  οχήματα που κινούνται με  μικρότερη ταχύτητα ή είναι ακινητοποιημένα, πεζούς, ακόμη και ζώα που μπορεί να πεταχτούν ξαφνικά στο δρόμο. Αρχικά προειδοποιεί μέσω ήχου τον οδηγό καθώς και με οπτικό σήμα, ενώ παράλληλα προετοιμάζει το σύστημα πέδησης, έτσι ώστε αν ο οδηγός δεν αντιδράσει εγκαίρως να επέμβει το ίδιο και να φρενάρει το αυτοκίνητο. Στην πράξη το σύστημα δουλεύει αποτελεσματικά, καθώς «βλέπει» νωρίς τα πιθανά εμπόδια και προειδοποιεί χωρίς να τρομάζει τον οδηγό.

Η σχεδίαση στο εσωτερικό είναι πολύ σύγχρονη,
ενώ και ο εξοπλισμός του είναι σε ιδιαίτερα πλούσιος.
Ποιότητα υλικών και κατασκευής, δεν επιδέχονται κριτικής

Από εκεί και πέρα η ποιότητα των υλικών και της κατασκευής θυμίζουν πολυτελή σουίτα εξάστερου ξενοδοχείου, ενώ αυτό που πραγματικά εντυπωσιάζει είναι η εξαιρετική ποιότητα κύλισης και η σχεδόν πλήρης απουσία θορύβων στην καμπίνα των επιβατών. Μία καμπίνα η οποία προσφέρει άφθονους χώρους σε πέντε ενήλικα άτομα, ενώ αν επιλέξετε την επταθέσια έκδοση θα διαπιστώσετε πως και στη τρίτη σειρά καθισμάτων θα μπούνε δύο ενήλικες, αλλά δεν θα νιώσουν ιδιαίτερα άνετα. Η προσοχή στη λεπτομέρεια είναι πανταχού παρούσα, καθώς τα καθίσματα της τελευταίας σειρά αναδιπλώνονται ηλεκτρικά. Ο χώρος των αποσκευών είναι τεράστιος στη πενταθέσια διάταξη με 890 λίτρα, ενώ και στην επταθέσια, τα 295 λίτρα που απομένουν δεν είναι ένα ευκαταφρόνητο νούμερο.

Βελούδινος

Οι άφθονοι χώροι για τους επιβάτες
είναι ένα από τα βασικά χαρακτηριστικά του

Το μηχανικό σύνολο που κινούσε το Q7 της δοκιμής ήταν V6 πετρελαιοκίνητο με 2967 κυβικά εκατοστά, απόδοσης 272 ίππων και 61.2 κιλά ροπής. Η λειτουργία του είναι πραγματικά βελούδινη σε όλο το φάσμα των στροφών και σε συνδυασμό με το οκτάρι αυτόματο steptronic κιβώτιο, προσφέρουν επιδόσεις που δύσκολα πιστεύει κανείς για ένα αυτοκίνητο αυτού του μεγέθους, καθώς τα 0-100 χλμ./ώρα επιτυγχάνονται σε 6.5’’ ενώ η τελική ταχύτητα φτάνει τα 235 χλμ./ώρα. Η ύπαρξη της προαιρετικής αερανάρτησης μπορεί να αυξήσει την απόσταση από το έδαφος κατά 2.5 εκατοστά από τα 24.5 που είναι κανονικά στο πρόγραμμα off road και μέχρι τα 80 χλμ./ώρα. Κάτω από τα 30 χλμ./ώρα μπορεί να «ψηλώσει» ακόμη 3.5 πόντους προκειμένου σε συνδυασμό με το σύστημα τετρακίνησης Quattro της Audi να ξεπεράσει πραγματικά δύσκολες εκτός δρόμους καταστάσεις. Σε κανονικές συνθήκες η μεταφορά της κίνησης γίνεται κατά 40-60 εμπρός πίσω και ανάλογα με τις ανάγκες μπορεί να φτάσει μέχρι 70% στον εμπρός και 80% στον πίσω άξονα. Μέσω του Audi drive select μπορείτε να επιλέξετε τη ρύθμιση που ταιριάζει περισσότερο στις ανάγκες σας (Auto, Comfort, Dynamic, Off Road)

Ισοπεδωτικό

Χαοτικά τα 890 λίτρα του χώρου των αποσκευών στη πενταθέσια διάταξη

Από τα πρώτα χιλιόμετρα οδήγησης της νέας γενιάς του Q7 δύο είναι τα χαρακτηριστικά εκείνα που εντυπωσιάζουν. Το πρώτο είναι ο τρόπος που αυξάνει η ταχύτητα χωρίς καν να το υποψιαστεί ο οδηγός, με αποτέλεσμα τα 150+ χιλιόμετρα να έρχονται με ένα απαλό άγγιγμα στο γκάζι και το δεύτερο είναι η ποιότητα κύλισης που προσφέρει. Τα δύο αυτά στοιχεία συνδυαστικά καθιστούν το Q7 ικανό να ταξιδεύει με εντελώς απαγορευτικές ταχύτητες στην εθνικό οδό και να καταπίνει χιλιόμετρα, χωρίς ο οδηγός να κάνει το παραμικρός και κυρίως χωρίς κανένα παράπονο για οτιδήποτε από τους συνεπιβάτες. Όταν αφήσαμε την εθνική οδό και ξεκινήσαμε την ανάβαση προς Αράχωβα, ναι μεν το αυτοκίνητο έδειξε τις πληθωρικές του διαστάσεις, ωστόσο οι μικρές κλίσεις στις στροφές, το αρκετά άμεσο τιμόνι, το «άρπαγμα» του κινητήρα σε όλο το εύρος της ωφέλιμης λειτουργίας, ήταν στοιχεία ικανά ακόμη και να σε κάνουν να ξεχάσεις τι οδηγείς και να παρασυρθείς σε ρυθμούς που δεν ταιριάζουν στον χαρακτήρα του αυτοκινήτου.

Με τη τρίτη σειρά καθισμάτων σε όρθια θέση,
ο χώρος για τα πράγματα μειώνεται στα 295 λίτρα

Ακόμη και σε αυτή τη περίπτωση όμως, πλαίσιο και κυρίως φρένα ήταν εκεί στιβαρά και ακούραστα για να σε γλιτώσουν από τη δύσκολη στιγμή που ενδεχομένως να φέρει η υπερβολή, λόγω της σιγουριάς που εμπνέει το σύνολο της κατασκευής. Εκτός δρόμου είναι η αλήθεια ότι δεν το ταλαιπωρήσαμε και ιδιαίτερα, αφενός διότι το πρόγραμμά μας δεν το επέτρεπε χρονικά, αφετέρου διότι δεν μπορούμε να φανταστούμε κάποιον που θα σκεφτεί να χαράξει νέους ορίζοντες εκτός δρόμου με ένα τέτοιο αυτοκίνητο. Ωστόσο στο βρεγμένο γρασίδι καθώς και στο παγωμένο χιόνι μας έδειξε και μας απέδειξε πως η λογική του οδηγού και όχι οι ικανότητες του αυτοκινήτου, είναι αυτή που θα θέσει τα όρια. Η κατανάλωση των 10.8 λτ./100 χλμ. κατά τη διάρκεια της δοκιμής μας φάνηκε απολύτως λογική για τον τρόπο με τον οποίο απολαμβάναμε το αυτοκίνητο σε κάθε στιγμή.

Σχεδόν ονειρικό

Ηλεκτρική η αναδίπλωση των καθισμάτων της τρίτης σειράς


Η νέα γενιά του Audi Q7 είναι ένα εντελώς διαφορετικό αυτοκίνητο σε σχέση με τον προκάτοχό του. Ένα μοντέλο το οποίο έχει πολύ περισσότερη εργασία και μελέτη από αυτή που δείχνει με τη πρώτη ματιά. Ένα πλήρες όχημα ελευθέρου χρόνου στη πολυτελή κατηγορία, που τα κάνει όλα χωρίς συμβιβασμούς πουθενά. Είναι λοιπόν πραγματικά κρίμα που τα τρείς χιλιάδες κυβικά του κινητήρα και τα 86100 Ευρώ από τα οποία ξεκινάει, το καθιστούν όνειρο και μάλιστα για ελάχιστους, στη χώρα μας.

  • Κινητήρας                                                    
                                • Μικρές αλλαγές εξωτερικά
σε σχέση με τον προκάτοχό του
  • Ποιότητα κατασκευής
• Τιμή
  • Χώροι
  • Ποιότητα κύλισης
  • Εικόνα εσωτερικού
  • Αίσθηση οδήγησης
  • Εξοπλισμός


Τεχνικά Χαρακτηριστικά
Κινητήρας                                   2967 κ.εκ. v6 turbo diesel
Ίπποι                   272
Τελική ταχύτητα       234 χλμ/ώρα
0-100 χλμ/ώρα     6,5’’
Μέση κατανάλωση δοκιμής   10.8 λτ./100χλμ
Εκπομπές CO2       153 γρ./χλμ

Κάμερα: Γιώργος Κωστούρος
Φωτογραφίες: Γιώργος Καραγιωργάκης
Video: Γιώργος Σπυριδάκης
Κείμενο / Επιμέλεια: Σωτήρης Βουτσελάς

Ο πίνακας οργάνων είναι εξαιρετικός σε πληροφόρηση, γραφικά, αισθητική, τεχνολογία

Βελούδινος στη λειτουργία του, με πολύ μα πάρα πολύ δύναμη παντού και αρκετά λογικός ως προς την κατανάλωσή του

Καταφέρνει και κρύβει με ιδιαίτερα απολαυστικό τρόπο τον όγκο του στις στροφές
Στις ευθείες είναι πραγματικά μαγικό χαλί, καθώς καμία ανωμαλία δεν ενοχλεί το εσωτερικό του αυτοκινήτου
«Μαζεύει» χιλιόμετρα και αυξάνει τη ταχύτητα χωρίς καν ο οδηγός να το αντιληφθεί

Απάντηση