MERCEDES GLE 250D 4MATIC: ΔΙΑΧΡΟΝΙΚΗ ΑΞΙΑ

Η GLE είναι επί της ουσίας η αντικαταστάτρια της ML

Η αλλαγή ονόματος της ML σε GLE, δεν διαφοροποίησε ούτε τον χαρακτήρα αλλά ούτε και τη φιλοσοφία του πολυτελούς οχήματος ελευθέρου χρόνου της Mercedes. Όπως και η ML έτσι και η GLE είναι ένα αυτοκίνητο που καταφέρνει να έχει και να προσφέρει απλόχερα τα πάντα. Κύρος, επιβλητικότητα, ποιότητα και βεβαίως εκτός δρόμου δυνατότητες για όσους από εσάς αρέσκεστε στην εξερεύνηση λασπωμένων χωματόδρομων, στη διάβαση ποταμιών και στην απόλαυση χιονισμένων διαδρομών. Και η αλήθεια είναι πως όσο μας το επέτρεψε το πολύ σφιχτό χρονικά πρόγραμμα κατά το οποίο είχαμε την GLE στα χέρια μας για δοκιμή, την απολαύσαμε σε κάθε είδους κατάσταση, όπως θα διαπιστώσετε στη συνέχεια της δοκιμής μας.

Σοβαρή επιβλητικότητα

Aρκετά αλλαγμένη η εικόνα στο εμπρός μέρος


Η εξωτερικό εικόνα της GLE αποπνέει μία σοβαρότητα και μία επιβλητικότητα. Οι ανασχεδιασμένοι προφυλακτήρες, η διαφορετική μάσκα, οι ευμεγέθεις αεραγωγοί και τα νέα φωτιστικά σώματα εμπρός, προσφέρουν μία γνήσια αισθητική Mercedes. Μία αισθητική η οποία στη συγκεκριμένη περίπτωση ισορροπεί με μεγάλη επιτυχία ανάμεσα στο συντηρητικό παρελθόν και στο προχωρημένο σχεδιαστικά, παρόν. Η επιβλητικότητα της κατασκευής προέρχεται αφενός από τις καθόλα σεβαστές διαστάσεις της (4.819 μέτρα μήκος, 1.935 πλάτος, 1.741 ύψος, με το μεταξόνιο να βρίσκεται στα 2.915 μέτρα) όσο και από το σχεδόν εντελώς κάθετο πίσω μέρος, όπου τα ανασχεδιασμένα φώτα αγκαλιάζουν τις γωνίες του αμαξώματος. Οι δύο χρωμιωμένες απολήξεις της εξάτμισης καθώς και η προστατευτική ποδιά στο ίδιο χρώμα, αφενός συμβάλλουν στη συνολική αισθητική, αφετέρου δείχνει και τον εκτός δρόμου χαρακτήρα που αναμφίβολα έχει η GLE.

Βρίθει ποιότητας

Το πίσω μέρος δείχνει αρκετά ογκώδες


Στη καμπίνα των επιβατών, αυτό που εντυπωσιάζει αν και το περιμένεις και είσαι προετοιμασμένος, είναι η ποιότητα τόσο των υλικών όσο και της κατασκευής. Από εκεί και πέρα σε ότι αφορά στο σχεδιαστικό σκέλος, αυτό είναι προφανές πως είναι πιο κοντά στο παρελθόν της Γερμανικής εταιρίας, καθώς η προσθήκη της μεγάλης οθόνης στη κορυφή της κονσόλας όπως και η προσθήκη του χειριστηρίου των πολυμέσων, δεν αρκούν για να φτάσει η αισθητική της στο επίπεδο της GLC για παράδειγμα. Ο εξοπλισμός δεν θα δυσαρεστήσει κανέναν, ενώ το σύστημα Dynamic Select αυξάνει κατακόρυφα τις ικανότητες του αυτοκινήτου, όπως θα εξηγήσουμε στη συνέχεια. Η εργονομία βρίσκεται σε ικανοποιητικό επίπεδο, αν και ο χειρισμός των πολυμέσων χρειάζεται αφενός μελέτη του βιβλίου χρήσης του αυτοκινήτου, αφετέρου αρκετή εξοικείωση στη χρήση του. Τέλος οι χώροι δεν θα δημιουργήσουν κανένα απολύτως πρόβλημα σε πέντε ενήλικα άτομα, τα οποία όχι μόνο θα βολευτούν, αλλά θα ταξιδέψουν και με άνεση για πολλές ώρες.

Ικανότερος στη πράξη παρά στη θεωρία

Επιβλητική η εικόνα της από τα πλαϊνά


Ο λόγος φυσικά για το πετρελαιοκίνητο μηχανικό σύνολο της GLE 250D. Στο πρώτο άκουσμα των 204 ίππων από τα 2143 κυβικά, δεν ενθουσιάζεσαι. Ωστόσο τα 51 κιλά της ροπής σε συνδυασμό με το εξαιρετικό ολοκαίνουριο αυτόματο κιβώτιο 9G-Tronic των εννέα σχέσεων, τα πράγματα αλλάζουν άρδην και το άνω των δύο τόνων αμάξωμα κινείται με περισσή σβελτάδα. Ο ήχος ωστόσο του κινητήρα είναι χαρακτηριστικός ενός μηχανικού συνόλου πετρελαίου, κάτι που δεν συνάδει με το επίπεδο του αυτοκινήτου. Η τετρακίνηση 4Matic υπό κανονικές συνθήκες κατανέμει τη ροπή 50-50 εμπρός-πίσω, αλλά μπορεί να μεταβάλλει συνεχώς την κατανομή ανάλογα με τη διαθέσιμη πρόσφυση. Σε ακραίες περιπτώσεις μπορεί να στείλει μέχρι και το 100% της ροπής στον εμπρός ή τον πίσω άξονα, ενώ για ακόμη μεγαλύτερες δυνατότητες προσφέρεται και το πακέτο Off-Road, που προσθέτει ένα μηχανικό μπλοκέ διαφορικό και ένα κιβώτιο μεταφοράς με κοντές βοηθητικές σχέσεις.

Γνώριμη εικόνα και από άλλα μοντέλα στο εσωτερικό,
με την ποιότητα των υλικών και της κατασκευής
να βρίσκονται σε ιδιαίτερα υψηλό επίπεδο

Πολύ σημαντική και η ύπαρξη της αερανάρτησης AirMatic που μπορεί να φτάσει το ύψος του αμαξώματος από το έδαφος μέχρι και στα 28.5 εκατοστά. Τέλος μέσω του Dynamic Select ο οδηγός μπορεί να επιλέξει ανάμεσα από πέντε προγράμματα λειτουργίας, ανάλογα με τις ανάγκες και τις συνθήκες στις οποίες κινείται.  Comfort για άνετη οδήγηση εντός ή εκτός πόλης, Slippery για οδήγηση σε χιόνι (την δοκιμάσαμε σε παγωμένο χιόνι και θα αναφερθούμε στη συνέχεια), Οff Road για πάσης φύσεως εκτός δρόμου κατάσταση, Sport για όσους θέλουν να κινούνται γρήγορα ακόμη και με ένα τέτοιο όχημα,  ενώ στην επιλογή Individual ο οδηγός κάνεις τις δικές του προσωπικές ρυθμίσεις, που ωστόσο δεν είναι απαραίτητο να είναι και πλέον ενδεδειγμένες.

Τρία ενήλικα άτομα θα βολευτούν
χωρίς υποχωρήσεις ως προς την άνεσή τους


Για πάσης φύσεως κατάσταση

Κατά τη διάρκεια της δοκιμής της GLE 250D ο καιρός μπορεί μεν να μας δυσκόλεψε πάρα πολύ στη φωτογράφιση και τη βιντεοσκόπηση, ωστόσο μας έδωσε τη δυνατότητα να οδηγήσουμε το αυτοκίνητο σε κάθε είδους κατάσταση και όταν λέμε σε κάθε είδους το εννοούμε. Από καλοκαιρία στην εθνική οδό, μέχρι χαλαζόπτωση σε επαρχιακό ορεινό δρόμο και από παγωμένο χιόνι μέχρι βαθιά λάσπη, οπότε μπορούμε να έχουμε μία πλήρη εικόνα για το τι μπορεί να κάνει. Και η αλήθεια είναι ότι η GLE μπορεί να κάνει πολλά μα πάρα πολλά περισσότερα από αυτά που θα τολμήσει να της ζητήσει ο ιδιοκτήτης της. Ξεκινώντας από τις εκτός δρόμου ικανότητες, αυτό που έχουμε να πούμε είναι πως  η λογική θα σταματήσει πολύ πιο νωρίς σε σχέση με το αυτοκίνητο. Σε πατημένο χωματόδρομο με λίγη λάσπη απλώς θα προσπεράσει χωρίς να καν να ασχοληθεί.

Στη βαθιά λάσπη η επιλογή off road σε συνδυασμό με την αερανάρτηση, θα σας βγάλουν αλώβητους σχεδόν σε κάθε κατάσταση. Εκεί όμως που εντυπωσιαστήκαμε είναι όταν γύρω στις 7 το πρωί και για τις ανάγκες της φωτογράφησης ανεβήκαμε στο χιονοδρομικό του Παρνασσού. Τα τελευταία 10 χιλιόμετρα είχαν παγωμένο χιόνι ενώ παράλληλα χιόνιζε. Η GLE μας έδειξε πως παρά τα ασφάλτινα ελαστικά μας πήγε στο προορισμό χωρίς υποψία γλιστρήματος. Το πλέον σημαντικό όμως είναι η ευκολία με την οποία κατεβήκαμε από εκεί, όπου χωρίς καν να ενεργοποιήσουμε το Hill Descent Control, επιλέξαμε μία δεύτερη σχέση χειροκίνητα στο κιβώτιο και το αυτοκίνητο έκανε τη κατάβαση στο παγωμένο χιόνι να δείχνει, παιχνιδάκι.

690 λίτρα η χωρητικότητά του

Στην άσφαλτο, όπου και θα διανύσει το μεγαλύτερο μέρος των χιλιομέτρων, η υψηλή ποιότητα κύλισης, η ροπή του κινητήρα και κυρίως το πολύ καλό αυτόματο κιβώτιο των εννέα σχέσεων  και η ιδιαίτερα προσεγμένη ηχομόνωση, καθιστούν το αυτοκίνητο ικανό να διανύει πολύ μεγάλες αποστάσεις χωρίς υποψίας κούρασης για οδηγό και συνεπιβάτες. Ο τρόπος με τον οποίο κινείται και απορροφάει σχεδόν το σύνολο των πάμπολλων ανωμαλιών των ελληνικών δρόμων, είναι πραγματικά εξαιρετικός.  Όποιος θελήσει να αγνοήσει το ύψος, το βάρος και κυρίως τον λόγο ύπαρξης της GLE, μπορεί να επιλέξει τη λειτουργία sport και να αναζητήσει στιγμές γρήγορης οδήγησης. Θα διαπιστώσει πως ναι αναρτήσεις, τιμόνι και απόκριση του κινητήρα λειτουργούν πιο άμεσα, οι νόμοι της φυσικής ωστόσο σε καμία περίπτωση δεν μπορούν να νικηθούν.

Πολλές οι ρυθμίσεις για εκτός δρόμου κίνηση,
με αποτέλεσμα οι δυνατότητές της να είναι πραγματικά πάρα πολλές

Ικανή για όλα

H Mercedes GLE 250d 4Matic είναι ένα αυτοκίνητο που συνδυάζει τα πάντα. Κύρος, πολυτέλεια, άνεση εντός δρόμου, υψηλές ικανότητες εκτός δρόμου, χώρους. Ο κινητήρας των 2.2 λίτρων μπορεί να ακούγεται λίγο παραπάνω, αλλά σε είναι σε θέση να κινήσει με αξιοπρέπεια το μεγάλο και βαρύ αμάξωμα. Όσο για τα 81650 Ευρώ από τα οποία ξεκινάει η τιμή της, πλέον φαντάζουν και είναι ονειρικά.

  • Ποιότητα κατασκευής                                      
                                                • Ήχος κινητήρα
  • Κιβώτιο
• Εικόνα εσωτερικού ίδια και με άλλα μοντέλα
  • Εκτός δρόμου δυνατότητες
  • Ποιότητα κύλισης
  • Αίσθηση οδήγησης
  • Κατανάλωση


Τεχνικά Χαρακτηριστικά
Κινητήρας                                   2143 κ.εκ. turbo diesel
Ίπποι                   204
Τελική ταχύτητα       210 χλμ/ώρα
0-100 χλμ/ώρα     8,6’’
Μέση κατανάλωση δοκιμής   9.8 λτ./100χλμ
Εκπομπές CO2       149 γρ./χλμ

Κάμερα: Γιώργος Κωστούρος
Φωτογραφίες: Γιώργος Καραγιωργάκης
Video: Γιώργος Σπυριδάκης
Κείμενο / Επιμέλεια: Σωτήρης Βουτσελάς

Ικανός χωρίς να ενθουσιάζει με την απόδοσή του και κυρίως με τον ήχο του
Σε πολύ υψηλό επίπεδο βρίσκεται η ποιότητα κύλισης της GLE
H αίσθηση οδήγησης που προσφέρει είναι ξεχωριστή
Ικανή να διανύει εκατοντάδες χιλιόμετρα χωρίς να κουράζει οδηγό και επιβάτες
Εκτός δρόμου είναι εξαιρετική και ανεβάζει κατακόρυφα τις δυνατότητες του οδηγού
Σοβαρή

Απάντηση