VOLVO XC90 D5: ΚΟΜΨΟΤΕΧΝΗΜΑ

Ότι πιο εντυπωσιακό έχει δημιουργήσει μέχρι σήμερα η Volvo

H δημιουργία ενός αυτοκινήτου, που έχει μία διττή αποστολή με εξαιρετικά μεγάλη σημασία για μία ολόκληρη αυτοκινητο-βιομηχανία, όπως αντιλαμβάνεστε είναι μία εξόχως δύσκολη προσπάθεια. Ο λόγος για το XC90 της Volvo. Ένα μοντέλο μέσα από το οποίο η Σουηδική εταιρία αφενός ήθελε να παρουσιάσει τη ναυαρχίδα του στόλου της και αφετέρου επιθυμούσε να δείξει την είσοδο της σε μία εντελώς νέα εποχή. Σε μία εποχή όπου αφού πλέον κατάφερε να αφήσει οριστικά πίσω της τα προβλήματα του παρελθόντος, οικονομικής κυρίως φύσεως, θα προχωρήσει ανεμπόδιστη στη πλήρη ανάπτυξη της στρατηγικής της, η οποία έχει ως χρονική κατάληξη το 2020.

To εμπρός μέρος χαρακτηρίζεται από μία καλαίσθητη επιβλητικότητα

Μια χρόνια η οποία είναι ορόσημο για την ίδια, τόσο για το ότι η γκάμα της θα είναι πλήρως ανανεωμένη και έντονα εμπλουτισμένη με νέα μοντέλα σε καινούριες κατηγορίες, όσο κυρίως διότι θα έχει φτάσει στην εκπλήρωση του VISION 2020. Ένα πραγματικό όραμα, καθώς έχει ως στόχο να μην υπάρχει κανένας νεκρός σε μοντέλο της Σουηδικής εταιρίας, ύστερα από κάποιο τροχαίο ατύχημα. Όταν λοιπόν βρίσκεσαι πίσω από το τιμόνι ενός μοντέλου το οποίο σηματοδοτεί όλα τα παραπάνω, ο όρος δοκιμή λαμβάνει άλλες διαστάσεις.

Έργο τέχνης

Σχεδόν πέντε μέτρα το μήκος του

Η εξωτερική εμφάνιση του νέου Volvo XC90 είναι ένα πραγματικό έργο τέχνης και μάλιστα πολύ υψηλής αισθητικής. Οι δημιουργοί του, φρόντισαν να συνδυάσουν την εντυπωσιακή επιβλητικότητα με την εκλεπτυσμένη κομψότητα, με αποτέλεσμα το τελικό σύνολο να είναι ένας πραγματικός μαγνήτης για όποιον το βλέπει. Στο εμπρός μέρος το οποίο είναι και το πλέον όμορφο ολόκληρου του αυτοκινήτου το  νέο λογότυπο της εταιρίας σε συνδυασμό  με τα καινούρια φωτιστικά σώματα τεχνολογία led σε σχήμα πλαγιαστού «T» που παραπέμπουν στο «σφυρί του Θεού Θωρ», δημιουργούν μία πραγματικά φρέσκια και πρωτότυπη εικόνα.

Το πίσω μέρος είναι ιδιαίτερα κομψό

Από εκεί και πέρα οι αρκετές καμπύλες που διαθέτει το αυτοκίνητο, καταφέρνουν να κρύβει με περισσή τέχνη τις διαστάσεις του, οι οποίες επίσης εντυπωσιάζουν. Αυτό διότι το μήκος του βρίσκεται στα 4.950 μέτρα, το πλάτος στα 1.923 και το ύψος στα 1.776 με το μεταξόνιο να ανέρχεται στα 2.984 μέτρα. Στο πίσω μέρος τα ευμεγέθη φώτα αγκαλιάζουν τις γωνίες του αμαξώματος, συμβάλλοντας και αυτά με τη σειρά τους στη συνολική αίσθηση της επιβλητικότητα που αποπνέει το XC90. Oι τροχοί των 20 ιντσών ολοκληρώνουν το σύνολο αισθητικά, αλλά είναι υπερβολικοί για την άθλια κατάσταση στην οποία βρίσκονται οι ελληνικοί δρόμοι.

Αισθητικός μινιμαλισμός, τεχνολογικός πλουραλισμός

Η προσοχή στη λεπτομέρεια είναι πάντα αυτή που κάνει τη διαφορά

Αν στο εξωτερικό του οι σχεδιαστές υπερέβαλλαν εαυτούς, στο εσωτερικό παραδίδουν μαθήματα σύγχρονου σχεδιασμού, καθώς η πολυτέλεια συναντάει τον μινιμαλισμό και η υψηλή τεχνολογία την απτή εργονομία. Ξεκινώντας από την αισθητική της καμπίνας, αυτή είναι απλή χωρίς φρου φρού και αρώματα. Καθαρές γραμμές παντού με την ελάχιστη δυνατή χρήση διακοπτών να δημιουργεί ερωτηματικά για το που «κρύβονται» όλα αυτά τα συστήματα που φέρει μαζί του η νέα γενιά του XC90. Η απάντηση είναι απλή και κυρίως εύχρηστη καθώς η τύπου tablet τεράστια οθόνη αφής των 12,3 ιντσών μπορεί να ελέγξει το σύνολο των λειτουργιών του αυτοκινήτου. Και αν σας προβληματίζει η χρήση της, διότι πιθανόν να μην είστε εξοικειωμένοι με τη αυτού του τύπου τη τεχνολογία, η ενασχόληση μαζί της για περίπου πέντε λεπτά θα σας μαγέψει και κυρίως θα σας προσελκύσει με τον πλέον εύκολο τρόπο για να μπείτε στη λογική της νέας τεχνολογίας.

Μινιμαλιστική πολυτέλεια,
με τον εξοπλισμό να διαθέτει ότι πιο σύγχρονο υπάρχει

Σε ότι αφορά τα συστήματα ασφάλειας που διαθέτει το νέο XC90 αξίζει να αναφέρουμε πως διαθέτει στο βασικό του εξοπλισμό δύο εντελώς νέες, καινοτόμες τεχνολογίες. Το σύστημα προστασίας σε περίπτωση εκτροπής από το δρόμο και δυνατότητα αυτόματου φρεναρίσματος σε διασταύρωση με αντίθετα ερχόμενο όχημα, με αυξημένο κίνδυνο για τα δύο οχήματα. Παράλληλα, έχει στο βασικό του εξοπλισμό το City Safety, το οποίο πλέον στο Νέο XC90 λειτουργεί σε όλο το εύρος ταχυτήτων, χωρίς περιορισμούς! Αξίζει επίσης να σημειωθεί ότι ως όρος, το City Safety είναι πλέον ιδιαίτερα διευρυμένο, αφού εκτός του συστήματος αυτόματου φρεναρίσματος για αποφυγή συγκρούσεων περιλαμβάνει και την ανίχνευση πεζών και ποδηλατών/δικυκλιστών με επίσης αυτόματο φρενάρισμα, που πλέον λειτουργεί και τη νύχτα!

Στη πενταθέσια διάταξη ο χώρος των αποσκευών είναι τεράστιος

Σε ότι έχει να κάνει με τη ποιότητα των υλικών και της κατασκευής, αμφότερα  βρίσκονται σε κορυφαίο επίπεδο, όπως άλλωστε αρμόζει στη ναυαρχίδα μίας premium αυτοκινητοβιομηχανίας. Οι χώροι είναι εξαιρετικοί ακόμη και για επτά άτομα, καθώς η τρίτη σειρά καθισμάτων μπορεί να φιλοξενήσει δύο ενήλικες με κανονικό σωματότυπο, χωρίς να χρειαστεί να κάνουν καμία υποχώρηση ως προς την άνεση τους. Ο χώρος των αποσκευών με τη τρίτη σειρά καθισμάτων όρθια βρίσκεται στα, ικανοποιητικά 314 λίτρα, ενώ αν αναδιπλωθούν εκτοξεύεται στα 692.  Τέλος σε ότι αφορά το εσωτερικό του αυτοκινήτου δεν θα μπορούσαμε να μην αναφερθούμε στο προαιρετικό ηχοσύστημα της Bowers & Wilkins με ενισχυτή κλάσης D 1400 W και 19 ηχεία, το οποίο ταιριάζει γάντι στον χαρακτήρα του αυτοκινήτου, προσφέροντας μία μοναδική ακουστική εμπειρία.

Ικανός χωρίς να προκαλεί

Με τη τρίτη σειρά καθισμάτων όρθια,
πάλι υπάρχει χώρος για κάποια πράγματα

Ερχόμενοι στο κινητήριο σύνολο του Volvo XC90 D5, να πούμε ότι πρόκειται για έναν δίλιτρο πετρελαιοκινητήρα της σειράς Drive-E o οποίος αποδίδει 225 ίππους και 47.9 κιλά ροπής. Συνδυάζεται με αυτόματο κιβώτιο οκτώ σχέσεων και την αυτόματη τετρακίνηση της Σουηδικής εταιρίας, η οποία σε κανονικές συνθήκες μεταφέρει τη κίνηση στους εμπρός τροχούς, ενώ αν χρειαστεί αυτή μπορεί να μοιραστεί μέχρι και 50% στον πίσω άξονα. Πολύ σημαντικό είναι το γεγονός πως όσο το όχημα βρίσκεται σε στάση, η τετρακίνηση είναι ενεργή, με σκοπό να προσφέρει τη μέγιστη ελκτική δύναμη κατά την επιτάχυνση.

Χωρίς πρόβλημα
θα βολευτούν τρία ενήλικα άτομα

 Όσοι, ευλόγως, αναρωτηθείτε αν το συγκεκριμένο μηχανικό σύνολο μπορεί να τα βγάλει πέρα με τα 2060 κιλά του αμαξώματος, οι αριθμοί αποτυπώνουν την αλήθεια. Τα 8.3’’ για τα 0-100 χλμ./ώρα και 225 χλμ./ώρα τελικής αφενός δεν αφήνουν περιθώρια αμφισβήτησης, αφετέρου ο κυβισμός των δύο λίτρων δεν σας βάζει στο στόχαστρο της εφορίας καθώς δεν προκαλεί. Και αν οι επιδόσεις ικανοποιούν πλήρως, η μέση κατανάλωση των 9 λίτρων της δοκιμής, απολαμβάνοντας κάθε χιλιόμετρο οδήγησης και χωρίς ιδιαίτερη φειδώ στο γκάζι, επιβεβαιώνει πως ο συγκεκριμένος κινητήρας είναι και εξαιρετικά ικανός αλλά πολύ οικονομικός συνάμα.

Για πολλά χιλιόμετρα

Το αυτοκίνητο το πήραμε από την Αθήνα, πήγαμε στην Αράχωβα, κάναμε φωτογραφίες και βίντεο και από εκεί Θεσσαλονίκη. Πρίν το επιστρέψουμε στην Αθήνα πεταχτήκαμε και μέχρι το χιονισμένο Μέτσοβο, προκειμένου να δούμε πως τα καταφέρνει και σε τέτοιες συνθήκες. Κοινώς κάναμε μαζί του περίπου δύο χιλιάδες χιλιόμετρα, σε κάθε είδους κατάσταση που μπορεί να αντιμετωπίσει κάποιος οδηγός. Ξεκινώντας από την εθνική οδό, με τη ρύθμιση της, προαιρετικής, αερανάρτησης στη θέση Comfort το Volvo XC90 είναι σε θέση να διανύσει πολλές εκατοντάδες χιλιόμετρα, χωρίς να προκαλέσει υποψία γκρίνιας για κούραση από τους επιβάτες. Υψηλή ποιότητα κύλισης, παρά το γεγονός πως τα οι 20άρηδες τροχοί ταλαιπωρούνται και ταλαιπωρούν πλαίσιο και αναρτήσεις, προσεγμένη ηχομόνωση και όλα κυλούνε άνετα και ήρεμα. Στο επαρχιακό κομμάτι επιλέγεις τη ρύθμιση dynamic, βάζει στο μυαλό σου πως οδηγείς ένα πολυτελές όχημα ελευθέρου χρόνου με βάρος πάνω από δύο τόνους και ξεκινάς. Όταν «ορμήξεις» ση στροφή, οι κλίσεις δεν μπορούν να αποφευχθούν, αλλά φρένα και πλαίσιο σε επαναφέρουν και σε κάνουν να σκεφτείς πως δεν είναι αυτός ο λόγος ύπαρξης ενός τέτοιου μοντέλου.

Με πλήρη παροχή πληροφοριών

Εκτός δρόμου τοποθετείς την αερανάρτηση στη θέση Off road και πηγαίνεις. Από τα πρώτα μέτρα διαπιστώνεις πως και πάλι οι 20άρηδες τροχοί με τα αμιγώς ασφάλτινα ελαστικά δεν βοηθάνε την κατάσταση. Από την άλλη κινούμενοι σε αστικό περιβάλλον διαπιστώσαμε πως είναι σαφώς πιο εύκολο στο χειρισμό του απ’ότι περιμένει κάνεις από ένα αυτοκίνητο αυτών των διαστάσεων. Το σημαντικό όμως συμπέρασμα μετά τα 2000 χιλιόμετρα ήταν πως ο δίλιτρος κινητήρας είναι παραπάνω από αρκετός για το XC90. Με τη βοήθεια του αυτόματου κιβωτίου των οκτώ σχέσεων, σε καμία περίπτωση δεν αισθανθήκαμε να μας λείπει η δύναμη, ενώ όπου οι συνθήκες το απαίτησαν το άμεσο kick down έδωσε λύση.   
Ναυαρχίδα με τα όλα της.

Πολιτισμένος στη λειτουργία,
ικανός και με πολύ μικρές ανάγκες ως προς το καύσιμο.
Κερασάκι στη τούρτα το ότι είναι δίλιτρος
και δεν προκαλεί φορολογικό πονοκέφαλο

Με τη δεύτερη γενιά του XC90 η Volvo δεν αφήνει κανένα περιθώριο αμφιβολίας για την πολύ σκληρή και σοβαρή δουλειά που κάνουν οι Σουηδοί. Υψηλή αισθητική, σύγχρονη τεχνολογία, απτή ποιότητα, χώροι και κυρίως αίσθηση στην οδήγηση, είναι τα χαρακτηριστικά εκείνα που συντελούν στη διαγραφή ήδη μίας εξαιρετικής εμπορικής πορείας. Κερασάκι σε όλα τα προηγούμενα αποτελούν αφενός ο δίλιτρος πετρελαιοκινητήρας – φορολογικό ατού και φυσικά η πολύ σωστά τοποθετημένη τιμή των 67000 Ευρώ από τα οποία ξεκινάει το Volvo XC90 D5.

  • Σχεδίαση                                                     
               • Υπερβολικοί οι τροχοί των 20 ιντσών
  • Ποιότητα
  • Χώροι
  • Εξοπλισμός
  • Φρένα
  • Αίσθηση οδήγησης
  • Τιμή
  • Δίλιτρος κινητήρας


Τεχνικά Χαρακτηριστικά
Κινητήρας                                   2000 κ.εκ. turbo diesel
Ίπποι                   225
Τελική ταχύτητα       220 χλμ/ώρα
0-100 χλμ/ώρα     8,3’’
Μέση κατανάλωση δοκιμής   9 λτ./100χλμ
Εκπομπές CO2       152 γρ./χλμ

Κάμερα: Γιώργος Κωστούρος
Φωτογραφίες: Γιώργος Καραγιωργάκης
Video: Γιώργος Σπυριδάκης
Κείμενο / Επιμέλεια: Σωτήρης Βουτσελάς

Πραγματικά αρχοντικό ως προς την αίσθηση οδήγησης που παρέχει
Ικανό να ταξιδεύει για πολλές ώρες χωρίς να κουράζει οδηγό και επιβάτες
Στις στροφές δείχνει τον όγκο του,
ενώ και οι τροχοί των 20 ιντσών είναι υπερβολικοί για την πραγματικότητα των ελληνικών δρόμων

Απάντηση