BMW i3 Rex: ΡΗΞΙΚΕΛΕΥΘΟ

Δεν χωράει καμία αμφιβολία περί τίνος πρόκειται

Η αλήθεια είναι πως το BMW i3 σου αλλάζει τον τρόπο σκέψης. Επαναπροσδιορίζει την κινητικότητα στην πόλη, παρέχοντας ευελιξία στην οδήγηση αντιμετωπίζοντας την ίδια στιγμή με φιλικό τρόπο το περιβάλλον. Αλλάζοντας νοοτροπία, αλλάζει και η καθημερινότητα μας καθώς ανοίγει νέο κεφάλαιο στον τομέα της σχεδίασης υιοθετώντας κορυφαία ποιότητα και εμπνευσμένο στιλ, εστιάζοντας στην βιωσιμότητα και την αποδοτικότητα. Περνώντας στο εσωτερικό είναι εμφανής η χρήση φυσικών πόρων και υλικών. Το 25% του συνολικού βάρους του πλαστικού που χρησιμοποιείται στο εσωτερικό προέρχεται από ανακυκλωμένα υλικά ή ανανεώσιμους πόρους, όταν τα υφάσματα που χρησιμοποιούνται στα καθίσματα είναι φτιαγμένα από 100% ανακυκλώσιμες ίνες.

Εξίσου εντυπωσιακό το πίσω τμήμα

Κι αν τα παραπάνω επαληθεύουν τον τίτλο του άρθρου αναφορικά με την ικανότητα του αυτοκινήτου να ανοίγει νέους δρόμους, δημιουργώντας πρόοδο, το σύστημα ηλεκτροκίνησης  -η BMW το ονομάζει eDrive-  συμβάλλει στην ξεκούραστη όσο και αθόρυβη εμπειρία που αποκομίζεις πίσω από το τιμόνι του αυτοκινήτου. Με ισχύ 125kW και ροπή 250 Nm άμεσα διαθέσιμης από στάση, είστε υποψιασμένοι για τις επιδόσεις του i3. Η επιτάχυνση είναι εντυπωσιακή σε κάθε περίπτωση, όπως και η παντελής απουσία θορύβου γενικότερα. Η μπαταρία ιόντων λιθίου τοποθετείται στο πάτωμα και χαρίζει στο mini της BMW ένα εξαιρετικά χαμηλό κέντρο βάρους.  Αυτό, σε συνδυασμό με την έλλειψη βάρους καθιστά το i3 εξαιρετικά απολαυστικό στην οδήγηση. Κατασκευασμένο σχεδόν εξ ολοκλήρου από ανθρακονήματα, ενισχυμένο πλαστικό και αλουμίνιο, οι 170 hp έχουν ένα εύκολο έργο απέναντι στα 1200 κιλά του αυτοκινήτου. Οι αριθμοί προκαλούν..

Η επάνω πρίζα αφορά την φόρτιση Level 2 & 1.
Η χαμηλότερη αφορά την φόρτιση DC

Το BMW i3 μπορεί να φορτιστεί εύκολα τόσο στο σπίτι   -χρησιμοποιώντας το παρεχόμενο καλώδιο φόρτισης-   όσο και καθ’ οδόν. Κρατήστε κατά νου όμως πως ο συγκεκριμένος τρόπος  (η BMW παρέχει τρεις διαφορετικούς τρόπους φόρτισης: Level 1 με το παρεχόμενο καλώδιο, Level 2  με το BMW Wallbox ή σε δημόσιο σταθμό φόρτισης και φόρτιση DC charging-80% φόρτιση σε 20-30’)  είναι και ο πιο αργός. Με την μπαταρία στο 24%, χρειασθήκαμε επτά ώρες για να φτάσουμε στο 90% της φόρτισης (Level 1). Η εταιρεία συνιστά το Level 2, όπου μία πλήρης φόρτιση επιτυγχάνεται σε 3,5 ώρες.

Η υποδοχή φόρτισης είναι πίσω.
Μπροστά τροφοδοτείται με καύσιμο ο κινητήρας της έκδοσης REx

Η έκδοση REx (Range Extender) που είχαμε στην διάθεση μας, διαθέτει ένα δικύλινδρο κινητήρα βενζίνης χωρητικότητας 647 κ. εκ. (είναι ο ίδιος που συναντάται και στο σκούτερ C650 GT της εταιρείας) με απόδοση 34 hp. Στην προκειμένη περίπτωση η αυτονομία διπλασιάζεται (300+  χλμ.).

Στον δρόμο το μόνο που ακούγεται είναι οι ιδιαίτερα στενοί  -αφενός για λόγους περιορισμού της αντίστασης κύλισης, αφετέρου για την μείωση της αεροδυναμικής αντίστασης-   τροχοί,  διαστάσεων 155/70 εμπρός και 175/60 πίσω, σε ζάντες 19(!) ιντσών. Μεγάλη αίσθηση προκαλεί ο τρόπος που επιταχύνει, ακόμη μεγαλύτερη όμως ο τρόπος που αντιδρά στο άφημα του πεντάλ του γκαζιού και το  -προοδευτικό είναι η αλήθεια-  φρενάρισμα του αυτοκινήτου.

Ξεχωριστό σχήμα. Αρκετά αναγνωρίσιμο, όπως διαπιστώσαμε

Από την στιγμή που θα εξοικειωθείς όμως, είσαι σε θέση να κινηθείς μόνο με το γκάζι (one pedal drive), συμβάλλοντας αποφασιστικά στην μακροημέρευση του συστήματος πέδησης, μειώνοντας περαιτέρω το κόστος χρήσης. Η απομόνωση από το εξωτερικό περιβάλλον είναι πλήρης και πιάνεις τον εαυτό σου να ενεργεί και να σκέφτεται διαφορετικά. Όπου σταθείς και σταματήσεις βεβαίως, καλείσαι να απαντήσεις στις ερωτήσεις υποψιασμένων και μη, λύνοντας απορίες αναφορικά με την λειτουργία του αυτοκινήτου.

Οι 19άρηδες στενοί τροχοί έχουν διπλό ρόλο.
Μείωση των αντιστάσεων κύλισης & αεροδυναμικής

Αντί επιλόγου: η  συμβίωση  -μας άρεσε πολύ, δεν το κρύβουμε-   με το αυτοκίνητο αποδείχθηκε καταλυτική. Αποτελεί ίσως το απόλυτο όχημα για τις μετακινήσεις εντός και πέριξ του περιβάλλοντος μίας σύγχρονης μεγαλούπολης. Η τιμή της έκδοσης REx  που οδηγήσαμε κυμαίνεται στις 40.800€.

 Το σύστημα επέκτασης της αυτονομίας (Range Extender) αναιρεί το άγχος της αυτονομίας, συνώνυμο των αμιγώς ηλεκτροκίνητων. Ο αντίλογος βέβαια είναι πως κάπου εκεί αμφισβητείται η έννοια του αυτοκινήτου μηδενικών ρύπων. Επιτρέψτε μου κλείνοντας, να παραθέσω αυτούσια τα σχόλια ενός πιτσιρικά  -ήταν δεν ήταν δέκα ετών-  αντικρίζοντας το αυτοκίνητο : ..’’ουάου, ηλεκτρικό αυτοκίνητο..’’

Του Νάκου Γιαννέλη
Ρηξικέλευθος και ο πίνακας οργάνων
Διαφορετικός και ο τρόπος που ανοίγουν οι πόρτες
Δύο άτομα δεν θα ενθουσιαστούν, αλλά θα μπούνε στις πίσω θέσεις
Γρήγορο στις επιταχύνσεις και κυρίως εντελώς αθόρυβο

Απάντηση