NISSAN QASHQAI 1.5 DCi: H MEΣΗ ΛΥΣΗ

Χωρίς διαφορές η, ούτως ή άλλως, καλαίσθητη εξωτερική του εμφάνιση

Έχοντας δοκιμάσει στο παρελθόν αφενός τον βενζινοκίνητη έκδοση του Nissan Qashqai με τον 1200άρι turbo κινητήρα, καθώς και την ισχυρότερη πετρελαιοκίνητη εκδοχή του με τον 1.6 λίτρων των 130 ίππων, ήρθε η στιγμή να δοκιμάσουμε και τη μέση λύση ανάμεσα σε αυτούς τους δύο, που φυσικά δεν είναι άλλη από το πετρελαιοκίνητο μηχανικό σύνολο των 1500 κυβικών με τους 110 ίππους, το οποίο διατίθεται αποκλειστικά με κίνηση στους εμπρός τροχούς. Στη συνέχεια θα εξετάσουμε πόσο ολοκληρωμένη είναι αυτή η μέση λύση και τι προσφέρει περισσότερο ή λιγότερη σε σχέση με τις δύο άλλες εκδόσεις του αυτοκινήτου.

Χωρίς αισθητικές διαφορές

Το εμπρός μέρος του είναι και το πιο εντυπωσιακό

Όπως είναι λογικό και αναμενόμενο η έκδοση με τον πετρελαιοκινητήρα των 1.5 λίτρων δεν έχει καμία απολύτως σχεδιαστική διαφορά, τόσο εξωτερικά όσο και στο εσωτερικό, σε σχέση με τις άλλες εκδόσεις. Το Qashqai δεύτερης γενιάς είναι ένα εντελώς διαφορετικό αυτοκίνητο σε ότι έχει να κάνει με την αισθητική πλευρά του θέματος. Οι διαστάσεις αυξήθηκαν ελαφρώς, με εξαίρεση το ύψος, αλλά η εικόνα του άλλαξε πλήρως. Πιο επιθετικές γραμμές, σαφώς πιο εντυπωσιακό και αντικειμενικά καλαίσθητο το εμπρός μέρος, σε αντίθεση με το πίσω που δεν χαρακτηρίζεται από ιδιαίτερη έμπνευση και πρωτοτυπία. Συνολικά η αίσθηση που αφήνει είναι άκρως θετική, ενώ διαθέτει όλα εκείνα τα χαρακτηριστικά που θα το κρατήσουν φρέσκο για αρκετά χρόνια.

Γνώριμο και αυτό

Το ίδιο ισχύει και για την εσωτερική εικόνα του αυτοκινήτου. Πλήρως διαφοροποιημένη σε σχέση με το μοντέλο της πρώτης γενιάς, διαθέτει έναν έντονο αέρα εκσυγχρονισμού αλλά και αναβαθμισμένη ποιότητας. Και όντως ο συνδυασμός υλικών, κατασκευής, φινιρίσματος και επιπέδου εξοπλισμού, προσφέρει την αίσθηση ότι βρίσκεσαι μέσα σε ένα αυτοκίνητο υψηλότερης κατηγορίας τιμής. Θετικά είναι και τα νέα από πλευράς χώρων. Τέσσερα ή ακόμη και πέντε άτομα θα φιλοξενηθούν στη καμπίνα του Ιαπωνικού μοντέλου χωρίς πρόβλημα, ενώ και τα 430 λίτρα του χώρου των αποσκευών, είναι ένα άκρως ικανοποιητικό νούμερο για τα δεδομένα της κατηγορίας.

Η ομορφιά της ισορροπίας

Τα καταφέρνει αξιοπρεπέστατα και δεν καταναλώνει

Η ουσία της συγκεκριμένης δοκιμής κρύβεται κάτω από το καπό, όπου βρίσκεται το πετρελαιοκίνητο μηχανικό σύνολο των 1.5 λίτρων με τους 110 ίππους και τη ροπή των 260 Nm. και συνδυάζεται με ένα μηχανικό κιβώτιο πέντε σχέσεων. Τα 1318 κιλά του αμαξώματος κάθε άλλο παρά λίγα είναι, ωστόσο όπως θα διαβάσετε και στη συνέχεια τα καταφέρνει πολύ καλά. Το δυνατό του χαρακτηριστικό είναι η κατανάλωση η οποία με κανονικούς ρυθμούς οδήγησης και σε μεικτές συνθήκες, εντός αλλά και εκτός πόλης βρέθηκε λίγο πάνω από τα 5 λτ./100 χλμ.

Ευχάριστο παντού

Οι χώροι είναι ένα από τα δυνατά του σημεία

Οδηγώντας το αυτοκίνητο σε όλες τις συνθήκες η πρώτη αίσθηση είναι ότι το χαίρεσαι παντού. Εντός δρόμου και σε συνθήκες πόλης η υψηλή θέση οδήγηση, η καλή περιμετρική ορατότητα και οι λογικές διαστάσεις αποτελούν σύμμαχο για τον οδηγό του. Στην εθνική οδό είναι σε θέση να καλύψει μεγάλες χιλιομετρικές αποστάσεις χωρίς να κουράσει τους επιβάτες. Οι αναρτήσεις είναι σαφώς προσανατολισμένες προς την άνεση και πολύ καλά κάνουν, καθώς δεν θα πρέπει να λησμονούμε πως πρόκειται για ένα οικογενειακό όχημα ελευθέρου χρόνου. Στις εκτός δρόμου διαδρομές η μεγάλη απόσταση από το έδαφος θα βοηθήσει, αλλά δεν θα πρέπει να ξεχνάτε αφενός πως έχει κίνηση μόνο στους εμπρός τροχούς, αφετέρου τα ελαστικά του είναι αμιγώς ασφάλτινα.

Όπως και αυτός των αποσκευών

Ωστόσο ένας αποφασισμένος οδηγός θα μπορέσει να το απολαύσει και σε, ήπιες και βατές, εκτός δρόμου καταστάσεις. Ο κινητήρας μπορεί να μην έχει τη ζωντάνια και τη σπιρτάδα του 1600άρι, αλλά τα καταφέρνει εξαιρετικά καλά για τον χαρακτήρα του αυτοκινήτου. Τα μόλις 5.3 λτ./100 χλμ. που έκαψε κατά τη διάρκεια της δοκιμής, έρχεται ως επιστέγασμα ενός πραγματικά ολοκληρωμένου αυτοκινήτου, που κάνει τα πάντα πολύ καλά. Τέλος τα 20690 Ευρώ από τα οποία ξεκινάει η πετρελαιοκίνητη έκδοση των 1.5 λίτρων με πλήρη εξοπλισμό, το καθιστά ακόμη και ελκυστικό και φυσικά εξηγεί πλήρως την εξαιρετική εμπορική πορεία που διαγράφει το Ιαπωνικό μοντέλο.

  • Σχεδίαση                                 
       • Δεν διατίθεται ως 4κίνητο με τον συγκεκριμένο κινητήρα
  • Χώροι
  • Κατανάλωση
  • Οδική συμπεριφορά
  • Αίσθηση οδήγηση
  • Τιμή


Τεχνικά Χαρακτηριστικά
Κινητήρας                                   1500 κ.εκ. turbodiesel
Ίπποι                   110
Τελική ταχύτητα       182 χλμ/ώρα
0-100 χλμ/ώρα     11,9’’
Μέση κατανάλωση δοκιμής   5,3 λτ./100χλμ
Εκπομπές CO2       99 γρ./χλμ
Του Σωτήρη Βουτσελά

Πολλές θήκες
Πολύ προσεγμένο είναι και το εσωτερικό του

Απάντηση