BMW 220d GRAN TOURER xDRIVE: Η ΣΠΟΡ ΠΛΕΥΡΑ ΤΗΣ ΠΟΛΥΜΟΡΦΙΚΟΤΗΤΑΣ

Δυναμική είσοδος της BMW και στα επταθέσια πολυμορφικά

Η κατηγορία των πολυμορφικών τα τελευταία χρόνια γνωρίζει μία ιδιαίτερη άνθηση και μαζί με αυτή των κροσσόβερ είναι οι δύο πλέον αναπτυσσόμενες κατηγορίες. Το γεγονός αυτό δεν θα μπορούσε να περάσει απαρατήρητο από την BMW η οποία δημιούργησε τη σειρά 2 και στη συνέχεια προχώρησε και στην επιμήκυνση αυτής παρουσιάζοντας τη Gran Tourer, επταθέσια εκδοχή, της σειράς 2. Βέβαια το γεγονός πως η Γερμανική εταιρία εισήλθε σε μία κατηγορία όπου τα σπορ χαρακτηριστικά, που ανέκαθεν χαρακτήριζαν τη μάρκα με σήμα την έλικα, δεν είναι το πρωταρχικό ζητούμενο, δεν σημαίνει πως η BMW αποφάσισε να τα απεμπολήσει. Κάθε άλλο μάλιστα θα λέγαμε, ειδικά μετά τη συμβίωση με την 220d Gran Tourer xDrive, η οποία συμβίωση μπορεί να μην είναι έρωτας με τη πρώτη ματιά, αλλά στη πορεία η σχέση που αναπτύσσεται είναι, αν μη τι άλλο, ενδιαφέρουσα.

Θέλει το χρόνο της

Ασυνήθιστη εικόνα για BMW

Έχοντας συνηθίσει κανείς να βλέπει αμιγώς σπορ κατασκευές, εντυπωσιακές μπερλίνες και επιβλητικά SUV στη γκάμα της BMW, η αλήθεια είναι πως όταν πρωτοαντικρίσει τη σειρά 2 Gran Tourer θέλει έναν κάποιο χρόνο εξοικείωσης μαζί της. Όπως γράψαμε και στην εισαγωγή, η εικόνα της σε καμία περίπτωση δεν οδηγεί σε κεραυνοβόλο έρωτα. Τα 4.556 μέτρα του μήκους, τα 1.8 του πλάτους και το ύψος των 1.608 μέτρων σε συνδυασμό με τη γνωστή αισθητική των πολυμορφικών οχημάτων, δημιουργούν ένα σύνολο το οποίο από τη μία δεν έχει να δείξει κάτι το ιδιαίτερο εμφανισιακά, από την άλλη τραβάει τα βλέμματα μόλις οι περαστικοί συνειδητοποιήσουν πως πρόκειται για μία BMW. To εμπρός μέρος αποτελεί και το σήμα κατατεθέν της εταιρίας, αλλά από εκεί και πέρα τόσο τα πλαινά της όσο και το πίσω κομμάτι, σαφώς και δεν παραπέμπουν σε BMW.

Γνωστή εικόνα και θέσεις για επτά

Στην εταιρική φιλοσοφία το εμπρός μέρος

Στο εσωτερικό του αυτοκινήτου η εικόνα δεν διαφέρει από αυτή που συναντούμε και σε άλλα μοντέλα της εταιρίας. Οδηγοκεντρική αίσθηση, υψηλή εργονομία και εξαιρετική πρακτικότητα με τις θήκες για πάσης φύσεως μικροαντικείμενο να κάνουν τη ζωή του οδηγού και των συνεπιβατών πιο εύκολη. Ποιότητα και υλικά είναι προφανώς αντάξια του ονόματος της BMW ενώ οι χώροι για πέντε άτομα συν δύο στην Τρίτη σειρά καθισμάτων είναι ικανοποιητικοί. Η είσοδος και η έξοδος για τους δύο πίσω πίσω επιβάτες, έχει κάποια δυσκολία, αλλά τα συρόμενα καθίσματα της δεύτερης σειράς, διευκολύνουν σημαντικά. Βέβαια να σημειώσουμε πως, όπως και στη πλειονότητα των επταθέσιων οχημάτων, τα δυο τελευταία καθίσματα προορίζονται κυρίως για παιδιά, καθώς ενήλικες και μάλιστα με κάπως μεγάλο σωματότυπο, θα χρειαστεί να κάνουν αρκετές υποχωρήσεις ως προς την άνεσή τους. Ο χώρος αποσκευών σε 7θέσια διάταξη είναι ανάγκης, ενώ ξεδιπλώνει τις χάρες του σε 5θέσια, με τα καθίσματα της τρίτης σειράς αλλά και την πτυσσόμενη εταζέρα να αποθηκεύονται εύκολα, στο δάπεδο, μια πολύ καλή λύση.

Οικονομία και ασφάλεια

Χωρίς κάτι το ιδιαίτερο σχεδιαστικά το πίσω κομμάτι

Η πλήρης ονομασία του αυτοκινήτου της δοκιμής δηλώνει σαφώς πως πρόκειται για την έκδοση με τον δίλιτρο πετρελαιοκινητήρα των 190 ίππων και των 41 κιλών ροπής, ο οποίος στο αυτοκίνητο της δοκιμής μας συνδυαζότανε, ως στάνταρ, με το εξαιρετικό αυτόματο οκτάρι κιβώτιο και τη γνωστή τετρακίνηση xdrive της BMW. Παρά τα 1730 κιλά, ο κινητήρας αφενός είναι σε θέση να κινήσει γρήγορα το επταθέσιο αμάξωμα, αφετέρου παραμένει οικονομικός σε κάθε περίπτωση, καθώς κατά τη διάρκεια των 1500 και πλέον χιλιομέτρων σε κάθε είδους δρόμο, που κάναμε με το αυτοκίνητο, η μέση κατανάλωση βρέθηκε στα 7.5 λτ./100 χλμ. με ρυθμούς μάλιστα οι οποίοι δεν συνάδουν με τον οικογενειακό χαρακτήρα και προσανατολισμό του αυτοκινήτου.

Για πάσης φύσεως μετακίνηση

Η ταυτότητα της

Η αλήθεια είναι πως στο άκουσμα της παραλαβής του συγκεκριμένου αυτοκινήτου για δοκιμή, θεώρησα πως δεν θα ήταν από τις δοκιμές εκείνες που σου μένουν στο μυαλό. Ωστόσο αυτό άρχισε να διαφοροποιείται από τα πρώτα κιόλας χιλιόμετρα πίσω από το τιμόνι αυτής της BMW, για να αλλάξει άρδην όταν ξεκίνησε το ταξίδι από Αθήνα για Θεσσαλονίκη στις 12 το βράδυ μίας μακράς και κουραστικής Παρασκευής. Τα 500 βραδινά χιλιόμετρα, εκ των οποίων τα περισσότερα υπό βροχή, καλύφθηκαν με χαρακτηριστική άνεση, ασφάλεια και σβελτάδα. Κινητήρας, αναρτήσεις, πάτημα και τετρακίνηση προσφέρουν μία εξαιρετική αίσθηση ασφάλειας και σιγουριάς ακόμη και στα πολλά, χωρίς να ο οδηγός να ενδιαφέρεται ιδιαίτερα για το αν το οδόστρωμα είναι βρεγμένο ή όχι. Η ικανότητα του να σε ταξιδεύει νύχτα για κάτι περισσότερο από τρείς ώρες, μετά από μία πολύ γεμάτη ημέρα, αφαιρώντας σου και όχι προσθέτοντας κούραση απέδειξε με τον πλέον εμφατικό τρόπο πως πρόκειται για μία γνήσια BMW. Και όλα αυτά με τη κατανάλωση να μην ξεπερνάει τα 7.5 λίτρα, φωνάζοντας πως με λογική χρήση τα 6 λτ./100 χλμ, είναι ένα εύκολα επιτεύξιμο νούμερο.

Γνήσιο premium πολυμορφικό

Ποιότητα, εργονομία και πολύ υψηλή πρακτικότητα

Επταθέσιο, premium, απολαυστικό και ασφαλές σε κάθε κατάσταση. Αυτό είναι η BMW 220d Gran Tourer xdrive. Ένα αυτοκίνητο το οποίο θα υπερκαλύψει τις μεταφορικές σας ανάγκες, χωρίς όμως να αφήσει στην άκρη τη βασικότερη επιθυμία ενός υποψήφιου αγοραστή μίας BMW: Tην οδηγική απόλαυση και ευχαρίστηση σε κάθε στιγμή, σε κάθε μέτρο. Τα 45250 Ευρώ που κοστίζει, σε καμία περίπτωση δεν είναι λίγα, καθώς μπαίνει στα χωράφια των κροσσόβερ οχημάτων, αλλά η εύλογη απορία που μου δημιουργείται είναι που υστερεί άραγε σε σχέση με αυτά!

  • Οδική συμπεριφορά                                       
                                                     • Εμφάνιση 
  • Αίσθηση οδήγησης
  • Κατανάλωση
  • Χώροι
  • Ποιότητα
  • Τετρακίνηση


Τεχνικά Χαρακτηριστικά
Κινητήρας                                   2000 κ.εκ. Turbodiesel
Ίπποι                   190
Τελική ταχύτητα       225 χλμ/ώρα
0-100 χλμ/ώρα     8,3’’
Μέση κατανάλωση δοκιμής   7,5 λτ./100χλμ
Εκπομπές CO2       128 γρ./χλμ
Του Σωτήρη Βουτσελά

Θα βολέψει τρία άτομα, χωρίς υπαναχωρήσεις ως προς την άνεσή τους
Με την Τρίτη σειρά καθισμάτων όρθια, ο χώρος των αποσκευών είναι λογικά μικρός
Σημειολογικές αλλά και χρηστικές πινελιές
Άνετα και με πολύ καλή πλευρική στήριξη
Γνήσια BMW, προσανατολισμένη στην οδηγική απόλαυση

Απάντηση