MERCEDES CLA 200 SHOOTING BRAKE 7G-DCT: ΟΜΟΡΦΗ ΚΑΙ ΧΡΗΣΤΙΚΗ

Ένα από τα πλέον ξεχωριστά σχήματα διαθέτει η CLA Shooting Brake

Όταν είσαι μία μεγάλη premium αυτοκινητοβιομηχανία, με σημαντική ιστορία και φανατικούς λάτρεις σε ολόκληρο τον κόσμο, τότε εκτός όλων των υπολοίπων στοιχείων, οφείλεις να χαρακτηρίζεσαι και από τόλμη. Τόλμη για νέα μοντέλα, τόλμη για καινούρια σχήματα, τόλμη για προχωρημένη σχεδίαση, τόλμη για υψηλή τεχνολογία. Και τα τελευταία χρόνια η Mercedes έχει αποδείξει και με το παραπάνω πως διαθέτει πολύ από δαύτη. Νέα μοντέλα, καινούριες κατηγορίες, πρωτοποριακές τεχνολογίες, εμπνευσμένα σχήματα, είναι μερικά μόνο από τα στοιχεία που χαρακτηρίζουν τη νέα εποχή της Γερμανικής εταιρίας. Μια εποχή στην οποία ο συνδυασμός γνωρισμάτων από διαφορετικές κατηγορίες μπορεί να είναι μια συνήθης πρακτική, η επιτυχία ωστόσο είναι δύσκολη και απαιτεί, εκτός από τόλμη, γνώση και προσεκτικές κινήσεις. Σε αυτή τη νέα εποχή της Μercedes εντάσσεται και η CLA Shooting Brake. Ένα station wagon αυτοκίνητο με κουπεδίζουσα φιλοσοφία, η οποία προφανώς θέλει να τα κάνει όλα και μάλιστα με τον καλύτερο δυνατό τρόπο. Αν και κατά πόσο τα καταφέρνει, θα το διαπιστώσετε στη συνέχεια. 

Η αρχή των πάντων

Η πλέον ενδιαφέρουσα πλευρά της,
καθώς αναδεικνύεται η διαφορετικότητα που τη χαρακτηρίζει

Καλός ο χαρακτήρας, αλλά η εμφάνιση είναι αυτή που θα σε τραβήξει ή όχι, ώστε να γνωρίσεις στη συνέχεια τον χαρακτήρα. Και προφανώς αυτό δεν ισχύει μόνο για τους ανθρώπους αλλά και για τα αυτοκίνητα. Διότι όπως και να το κάνουμε μία θελκτική εικόνα, μία εντυπωσιακή σχεδίαση, θα κινήσει το ενδιαφέρον ακόμη και ενός αδιάφορου, προκειμένου να αναρωτηθεί περί τίνος ακριβώς πρόκειται. Και η Mercedes CLA Shooting Brake, διαθέτει πολύ από εμφάνιση. Πλήρως αποστασιοποιημένη από ότι έχουμε στο μυαλό μας ως «κάραβαν» αυτή εδώ η Γερμανίδα δεν υπάρχει περίπτωση να μην συγκινήσει σχεδόν τους πάντες. Έχοντας ως βάση, την ούτως ή άλλως κούκλα Cla, καταφέρνει να πάει ένα βήμα πιο μακριά σε σχέση με την εμφάνιση και τον τρόπο με τον οποίο έγινε η προσθήκη του επιπλέον όγκου.

Γνώριμη η εμπρός εικόνα της

Ξεκινώντας από το εμπρός μέρος, οι διαφορές είναι ανύπαρκτες σε σχέση με την τετράθυρη CLA, αλλά διατρέχοντας τα πλαινά προς τα πίσω, θα διαπιστώσετε πως όλα τα υπόλοιπα είναι διαφορετικά. Από τον τρόπο με τον οποίο η οροφή «σβήνει» προς τα πίσω μέχρι το πανέμορφο τελείωμα. Με μήκος 4.63 μέτρα, πλάτος 1.777 και μήκος 1.435 σαφώς και δεν περνάει απαρατήρητη και εξαιτίας των διαστάσεών της. 

Μικρές χωροταξικές διαφορές

Επίσης όμορφο και θελκτικό το πίσω μέρος

Mπαίνοντας στο εσωτερικό της CLA Shooting Brake μην περιμένετε να εντοπίσετε σχεδιαστικές ή άλλες διαφορές. Αυτό διότι η εικόνα είναι παντελώς ίδια με αυτή που γνωρίζαμε από την τετράθυρη Cla, με την υψηλή ποιότητα κατασκευής και υλικών, ενώ ένας έντονος τριγμός από το ταμπλό νομίζουμε πως είναι ένα πρόσκαιρο θέμα του συγκεκριμένου αυτοκινήτου.  Το τριάκτινο πολυλειτουργικό τιμόνι και οι ιδιαίτερης σχεδίασης και καλαισθησίας αεραγωγοί συμπληρώνουν τα σπορτίφ χαρακτηριστικά του εσωτερικού. Περνώντας στους διαθέσιμους χώρους, αυτοί θα ικανοποιήσουν τέσσερα ενήλικα άτομα και μόνο αν οι πίσω επιβάτες είναι σχετικά ψηλοί θα νιώσουν κάπως κλειστοφοβικά, καθώς τα τέσσερα επιπλέον εκατοστά για τα κεφάλια τους, σε σχέση με την τετράθυρη Cla, είναι ικανά να κάνουν τη διαφορά.

Χωρίς αλλαγές η εικόνα στο εσωτερικό

H μεγάλη κεντρική οθόνη, ο πιεζοπεριστροφικός διακόπτης και το σύνολο των λειτουργιών είναι γνωστά και όπως έχουμε γράψει στο παρελθόν μετά από ένα μικρό, εύλογο, χρόνο εξοικείωσης θα σας φαίνονται αρκετά εύκολα στη χρήση. Τέλος ο χώρος των αποσκευών έχει αποκτήσει 25 επιπλέον λίτρα χωρητικότητας, καθώς από τα 470 της τετράθυρης, βρίσκεται στα 495, με μπόνους φυσικά το μεγάλο άνοιγμα της πέμπτης πόρτας και την ευκολία στη φόρτωση που αυτό συνεπάγεται. 

Γνώριμος

Ικανοποιητικός χώρος για τα πόδια,
όχι όμως και για τα κεφάλια των πίσω επιβατών

Το αυτοκίνητο της δοκιμής μας ήταν η CLA Shooting Brake 200 που σημαίνει ότι ήταν εφοδιασμένη με τον turbo αλουμινένιο κινητήρα βενζίνης των 1.6 λίτρων που αποδίδει 156 ίππους με τη ροπή του να ανέρχεται στα 250 Nm. Συνδυαζότανε με το εφτάρι αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη της Mercedes 7G-DCT, το οποίο ταιριάζει γάντι στον σπορ χαρακτήρα του αυτοκινήτου. Τα 0-100 χλμ έρχονται σε 8.8’’ με την τελική ταχύτητα να σταματάει στα 225 χλμ./ώρα. ΟΙ εκπομπές CO2 βρίσκονται στα 130 γρ./χλμ ενώ η μέση κατανάλωση κατά τη διάρκεια της δοκιμής μας βρέθηκε στα 7.8 λίτρα για κάθε 100 χιλιόμετρα, οφείλοντας ωστόσο να τονίσουμε πως απολαμβάναμε κάθε χιλιόμετρο οδήγησης της τόσο εντός όσο και εκτός πόλης. Σε ότι έχει να κάνει με τις αναρτήσεις, υπάρχουν γόνατα Μακφερσον εμπρός και πολλαπλοί σύνδεσμοι πίσω. 

Το ίδιο απολαυστική

Το μεγάλο ατού της είναι η χρηστικότητα

Ο λόγος φυσικά για τον τρόπο με τον οποίο το αυτοκίνητο συμπεριφέρεται στο δρόμο. Το πρώτο πράγμα που σε κερδίζει είναι το γεγονός πως ο κινητήρας συνδυάζεται εξαιρετικά με το κιβώτιο και δημιουργεί ένα σύνολο που μας άρεσε πολύ αν και όταν πιεστεί πάρα πολύ, η κατανάλωση ανεβαίνει αρκετά. Το πλαίσιο και οι αναρτήσεις είναι σε θέση να διαχειριστούν ακόμη δυνατότερα μηχανικά σύνολα κάτι που σημαίνει ότι με τον συγκεκριμένο κινητήρα όσο και αν πιέσετε δύσκολα η οδική συμπεριφορά του αυτοκινήτου θα σας προβληματίσει. Οι ζάντες των 18 ιντσών, θα το πούμε για πολλοστή φορά, πως είναι υπερβολή άνευ λόγου για την ελληνική πραγματικότητα αφού δεν ήταν λίγες οι φορές εκείνες που ακόμη και μικρές ανωμαλίες, έδειχναν μεγάλες. Στις ευθείες των εθνικών δρόμων θα εκτιμήσετε ιδιαιτέρως την πολύ καλή ηχομόνωση καθώς και την υψηλή ποιότητα κύλισης, η οποία αφήνει έξω από την καμπίνα το σύνολο σχεδόν των θορύβων.

Πολύ καλά τόσο ως προς την άνεση,
όσο και ως προς την πλευρική στήριξη

Το έργο των δημιουργών της CLA Shooting Brake ήταν εξαιρετικά δύσκολο καθώς η δημιουργία ενός κουπέ station κάθε άλλο παρά εύκολο πράγμα είναι. Ωστόσο ο στόχος επετεύχθη και μάλιστα με το παραπάνω. Το αυτοκίνητο είναι πολλά παραπάνω από ένα εξαιρετικής ομορφιάς και αισθητικής αυτοκίνητο. Είναι ένα νεανικό μοντέλο που έχει όλα τα εχέγγυα να προσφέρει χαρά και απόλαυση είτε κινείστε εντός της πόλης, είτε πολύ περισσότερο σε δρόμους με στροφές. Βέβαια όπως αντιλαμβάνεστε ένα τέτοιο αυτοκίνητο έχει και το ανάλογο τίμημα, το οποίο ξεκινάει από τα 34000 Ευρώ  και το οποίο είναι σχετικά υψηλό ακόμη και για τα όσα είναι σε θέση να σας προσφέρει το συγκεκριμένο αυτοκίνητο.

  • Εμφάνιση                                                         
                                                            • Άνεση 
  • Οδική συμπεριφορά
• Κατανάλωση υπό πίεση
  • Χρηστικότητα
  • Ποιότητα


Τεχνικά Χαρακτηριστικά
Κινητήρας                                   1600 κ.εκ. Turbo
Ίπποι                   156
Τελική ταχύτητα       225 χλμ/ώρα
0-100 χλμ/ώρα     8,8’’
Μέση κατανάλωση δοκιμής   7,8 λτ./100χλμ
Εκπομπές CO2       130 γρ./χλμ
Του Σωτήρη Βουτσελά

Λειτουργεί καλύτερα μετά τις 2200 στροφές
Μπορεί να οδηγηθεί γρήγορα και να προσφέρει απόλαυση 
Αν έλειπαν οι 18άρες ζάντες θα ήταν σαφώς πιο άνετη

Απάντηση