FORD MONDEO 1.5 TDCI ECONETIC: ΜΕΤΑΜΟΡΦΩΜΕΝΟ

Πραγματικά ξεχωριστή η σχεδίαση του εξωτερικά

Κάθε άλλο παρά λίγες είναι οι περιπτώσεις εκείνες που ο κινητήρας όχι μόνο δεν ήταν σε θέση  να αναδείξει τις αρετές ενός αυτοκινήτου, αλλά αντίθετα ήταν σε θέση να σε μπερδέψει συνολικά για τις ικανότητες ενός μοντέλου. Κάτι ανάλογο, όχι όμως σε τόσο ευρεία έκταση, συνέβη και στη περίπτωση του νέου Ford Mondeo. Όταν το πρωτοοδηγήσαμε κατά τη διάρκεια της πανελλήνιας παρουσίασης, με τον 1600άρι τότε πετρελαιοκινητήρα, μας δημιούργησε κάποια ερωτηματικά για το αν η επιλογή της Ford να τοποθετήσει το συγκεκριμένο μηχανικό σύνολο ήταν η καλύτερη δυνατή. Τώρα έχοντας στα χέρια μας το αυτοκίνητο με τον καινούριο πετρελαιοκινητήρα των 1.5 λίτρων στην έκδοση Econetic, πολλές από τις τότε απορίες παίρνουν απαντήσεις και μάλιστα με ιδιαίτερη ευκολία.

Eντυπωσιακό εξωτερικά

Οι διαστάσεις του είναι μεγάλες

Η κάθε γενιά του Mondeo, από τότε που πρωτοπαρουσιάστηκε, διέθετε ένα χαρακτηριστικό που έκανε το μοντέλο της Ford να ξεχωρίζει από τον ανταγωνισμό. Στο ολοκαίνουριο Ford Mondeo, το χαρακτηριστικό αυτό είναι προφανώς η σχεδίαση. Ωστόσο στη συνέχεια θα διαπιστώσετε πως οι αλλαγές είναι πολύ μα πολύ περισσότερες από τις εμφανισιακές.  Το νέο Mondeo που κατασκευάζεται στο εργοστάσιο της Ford στη Βαλένθια της Ισπανίας, διαθέτει σπορ coupe προφίλ με χαμηλή γραμμή οροφής. Το λεπτό προφίλ είναι σμιλεμένο ώστε να αποπνέει μία αίσθηση ‘ανάλαφρη’, ενώ στην σχεδίαση  ξεχωρίζει η τραπεζοειδής μάσκα, ένα καπό με φούσκωμα στο κέντρο και οι προσαρμοζόμενοι προβολείς διαμορφωμένοι με λέιζερ.

Πολύ εντυπωσιακό το εμπρός μέρος του

Οι προσαρμοζόμενοι προβολείς LED του νέου Mondeo LED συνδυάζουν την διαύγεια του φωτός ημέρας των προβολέων LED με το Adaptive Front Lighting System της Ford για  να προσαρμόζει τη γωνία δέσμης και την ένταση του προβολέα στο οδηγικό περιβάλλον. Μπορεί να επιλεγεί μία από τις επτά ρυθμίσεις σύμφωνα με την ταχύτητα του αυτοκινήτου, τις συνθήκες φωτισμού περιβάλλοντος, τη γωνία διεύθυνσης, την απόσταση από το προπορευόμενο όχημα και την ενεργοποίηση των καθαριστήρων παρμπρίζ.

Χώροι και ποιότητα

Τεχνολογικά προηγμένο εσωτερικό,
με λειτουργίες που μαθαίνονται εύκολα

Μέσα στην καμπίνα, κυριαρχούν όργανα με αναλογικές και ψηφιακές ενδείξεις και μαζί με την κομψή σχεδίαση της κεντρικής κονσόλας δημιουργούν τη σπορ αίσθηση ενός cockpit. Με το σύστημα SYNC 2  ο οδηγός ελέγχει σημαντικά συστήματα του αυτοκινήτου με απλές φωνητικές εντολές και μία έγχρωμη οθόνη αφής υψηλής ανάλυσης 8 ιντσών. Η συνδεσιμότητα προσφέρεται μέσω Bluetooth, και θυρών USB και SD card. Ένα μαλακό ταμπλό οργάνων, ο επενδεδυμένος εμπρός κεντρικός αποθηκευτικός χώρος και το ντουλαπάκι υποδηλώνουν την υψηλή ποιότητα υλικών και κατασκευής. Χρωμιωμένα πλαίσια και ένθετα κοσμούν τους αεραγωγούς και τα μπουτόν αφής. Εκτός από την πολύ υψηλή ποιότητα και τεχνολογία, το άλλο βασικό χαρακτηριστικό στο εσωτερικό του αυτοκινήτου είναι η ευρυχωρία. Πέντε άτομα με το σύνολο των αποσκευών τους, δεν θα αντιμετωπίσουν κανένα απολύτως πρόβλημα ακόμη και στα πολύωρα ταξίδια.

Η ουσία της μεταμόρφωσης

Σημαντική συνεργασία

Όπως γράψαμε και πιο πάνω ο 1.6 diesel ήταν λίγος για ένα αυτοκίνητο όπως το Mondeo, καθώς σε καμία περίπτωση δεν ήταν σε θέση να αναδείξει τις οδηγικές αρετές που ανέκαθεν χαρακτήριζαν το μοντέλο. Το θέμα αυτό αποκαταστάθηκε με τη τοποθέτηση ενός νέου πετρελαιοκίνητου μηχανικού συνόλου 1.5 λίτρων το οποίο αποδίδει 120 ίππους και 27.5 κιλά ροπής. Ο κινητήρας αυτός είναι οκταβάλβιδoς, αλουμινένιος και έχει αποδείξει τις δυνατότητές του στο Focus. Γρήγορη απόκριση στο γκάζι και απόδοση η οποία αρχίζει να γίνεται αισθητή από τις 1.500 κιόλας στροφές και συνεχίζεται μέχρι και τις 4000 χωρίς να αισθάνεσαι σε κάνενα σημείο ότι «μένεις» από ισχύ. Μάλιστα η έκδοση Econetic της δοκιμής μας έχει μακρύτερη τελική σχέση μετάδοσης, για οικονομία και χαμηλότερους ρύπους.

Πηγαίνεις σβέλτα, χωρίς να καταναλώνεις

Άνετοι χώροι για πέντε άτομα

Η διαφορά στο δρόμο σε σχέση με τον 1.6 είναι εμφανής από τα πρώτα κιόλας χιλιόμετρα. Μπορεί και οι 120 ίπποι να μην είναι πολλοί για τις ικανότητες του πλαισίου, αλλά σε κάθε περίπτωση και σε συνδυασμό με την αυξημένη ροπή, η κατάσταση είναι σαφώς μεταμορφωμένη. Η σφιχτή ανάρτηση που σε καμία όμως περίπτωση δεν κουράζει, το άκαμπτο πλαίσιο και το πολύ καλό σε πληροφόρηση τιμόνι, συνδυάζονται σχεδόν ιδανικά με τον νέο κινητήρα και δίνουν στον οδηγό τη δυνατότητα να κινείται από σβέλτα έως και πολύ γρήγορα, αφενός χωρίς να καταβάλει καμία απολύτως προσπάθεια, αφετέρου με τη κατανάλωση να παραμένει σε ιδιαίτερα λογικά επίπεδα σε κάθε περίπτωση, χάρη φυσικά και στη μακριά έκτη σχέση. Πιο συγκεκριμένα στο ταξίδι στην εθνική οδό, η μέση κατανάλωση δεν ανέβηκε από τα 6.6 λίτρα, με την ταχύτητα να είναι αντιστρόφως ανάλογα υψηλή.

Ξεκούραστα και αναπαυτικά στα πολύωρα ταξίδια

Ακόμη και στις στροφές του Δομοκού, όπου πραγματικά θυμηθήκαμε το λόγο που το Mondeo είναι η επιλογή του πραγματικού οδηγού στη κατηγορία, η κατανάλωση παρέμεινε στα ίδια επίπεδα. Εκεί όμως που πραγματικά εκπλαγήκαμε ήταν στην ενός πόλης κίνηση, όπου τα 6.6 έγιναν 6.4, δείχνοντας με τον τρόπο αυτό ότι αφενός στην εθνική οδό, οι ταχύτητές μας ήταν υψηλές αφετέρου ότι το αυτοκίνητο με άνεση μπορεί να βρεθεί κάτω από τα 6 λτ. / 100 χλμ. Και όλα αυτά με μία χαρακτηριστική άνεση για τους συνεπιβάτες, αλλά και με πραγματική αίσθηση Mondeo, για τον οδηγό όταν και όποτε αυτός το αναζητήσει.

Τώρα μάλιστα

Τα 541 λίτρα του θα χωρέσουν τα πάντα

Η τοποθέτηση του νέου πετρελαιοκινητήρα των 1.5 λίτρων έκανε το Mondeo πιο γρήγορο, πιο οικονομικό,  πιο ευχάριστο και φυσικά πιο ολοκληρωμένο. Όσο για την τιμή αυτή ξεκινάει για την έκδοση Econetic ξεκινάει από τα 25545.



  • Εμφάνιση                                                   
                                        • Άβολες ποτηροθήκες 
  • Χώροι
  • Ποιότητα
  • Οδική συμπεριφορά
  • Κατανάλωση
  • Εξοπλισμός
  • Αίσθηση οδήγησης


Τεχνικά Χαρακτηριστικά
Κινητήρας                                   1500 κ.εκ. Turbodiesel
Ίπποι                   120
Τελική ταχύτητα       210 χλμ/ώρα
0-100 χλμ/ώρα     11,6’’
Μέση κατανάλωση δοκιμής   6,4 λτ./100χλμ
Εκπομπές CO2       94 γρ./χλμ
Του Σωτήρη Βουτσελά

Άβολη η θέση για τα ποτήρια
Με τον καινούριο κινητήρα άλλαξε η συνολική αίσθηση του αυτοκινήτου στο δρόμο

Απάντηση