AUDI A3 G-TRON: OIΚΟΝΟΜΙΑ ΚΑΙ ΠΡΟΣΤΑΣΙΑ

Ίδια η εξωτερική εικόνα της έκδοσης G-Tron

Σε μία εποχή όπου η οικονομία, αλλά και η περιβαλλοντική ευαισθησία παίζουν σημαντικό ρόλο στην απόκτηση αυτοκινήτου, τα μοντέλα που έχουν ως καύσιμο το φυσικό αέριο, κερδίζουν συνεχώς πόντους. Βέβαια, όπως έχουμε γράψει πολλές φορές στο παρελθόν, η δημιουργία ενός έστω υποτυπώδους δικτύου πρατηρίων φυσικού αερίου, θα συμβάλλει τα μέγιστα στην αύξηση των πωλήσεων τέτοιων αυτοκινήτων, η οποία με τη σειρά της θα συνδράμει στον πολλαπλασιασμό των αναγκαίων πρατηρίων, σπάζοντας έτσι το φαύλο κύκλο του – δεν υπάρχουν πρατήρια δεν αγοράζουμε αυτοκίνητα φυσικού αερίου, δεν υπάρχουν αυτοκίνητα, δεν δημιουργούνται πρατήρια με φυσικό αέριο. Οπότε όπως αντιλαμβάνεστε δεν χάσαμε την ευκαιρία να κάνουμε πάνω από 1000 χιλιόμετρα με το Audi A3 Sportback G-Tron, διαπιστώνοντας αρετές αλλά και αδυναμίες.

Χωρίς αισθητικές αλλαγές 

Το λογότυπο στο πίσω μέρος θα προϊδεάσει τους γνωρίζοντες

Όπως είναι αναμενόμενο το A3 με φυσικό αέριο δεν διαθέτει καμία απολύτως σχεδιαστική διαφοροποίηση σε σχέση με το γνώριμο σχήμα του Sportback. Bεβαίως το λογότυπο G-Tron τόσο στο πίσω μέρος όσο και στα πλαϊνά του αυτοκινήτου, δηλώνει στον υποψιασμένο πως πρόκειται για ένα αυτοκίνητο «διπλού» καυσίμου. Αντίστοιχα και στο εσωτερικό του αυτοκινήτου οι διαφορές σε σχέση με τις υπόλοιπες εκδόσεις του A3 είναι ελάχιστες, καθώς η πολύ υψηλή ποιότητα της κατασκευής και των υλικών, η προσοχή στη λεπτομέρεια  και η κομψότητα στον σχεδιασμό συνεχίζουν να είναι και εδώ τα βασικότερα χαρακτηριστικά. 

Σπόρ κομψότητα

Οι ιδιαιτερότητες της έκδοσης g-tron εστιάζονται μόνο στον πίνακα οργάνων που χωρίς να χάσει την κεντρική ιδέα της εικόνας του προσφέρει τις πληροφορίες που χρειάζονται για το CNG. Ένας ξεχωριστός δείκτης στο στροφόμετρο για τις δεξαμενές φυσικού αερίου και ένας για την βενζίνη στην πλευρά του κοντέρ, ενώ το κεντρικά τοποθετημένο display ενημερώνει για την κατανάλωση και αυτονομία που αφορά τα δυο καύσιμα.

Συνδυαστικός

Ο χώρος αποσκευών, των 280 λίτρων είναι ικανοποιητικός για τη κατηγορία

Ο κινητήρας του Audi A3 G-Tron είναι ένας TFSI 1.4 λίτρων ο οποίος όμως αποδίδει 110 ίππους και ο οποίος είναι προγραμματισμένος να λειτουργεί τόσο με φυσικό αέριο όσο και με βενζίνη. Η κυλινδροκεφαλή, το τούρμπο, το σύστημα έγχυσης και ο καταλύτης έχουν δεχτεί τροποποιήσεις, προκειμένου να λειτουργούν χωρίς πρόβλημα και με τα δύο είδη καυσίμου. Οι επιδόσεις είναι ελαφρώς υποδεέστερες από του αντίστοιχου Α3 1.4 TFSI 122 PS, πράγμα λογικό λόγω επιπλέον βάρους και λιγότερων ίππων.  Το αέριο βρίσκεται αποθηκευμένο σε δύο δεξαμενές συνολικής χωρητικότητας 14 κιλών, οι οποίες βρίσκονται τοποθετημένες κάτω από το χώρο αποσκευών. Φυσικά υπάρχει και ένα ρεζερβουάρ 50 λίτρων βενζίνης, κάτι που σημαίνει πως η αυτονομία του αυτοκινήτου ξεπερνάει τα 1000 χιλιόμετρα, ανάλογα φυσικά και με τον τρόπο που θα οδηγηθεί.  Ωστόσο η χαρά να πηγαίνεις στο πρατήριο και να λες «φούλαρέ το» με φυσικό αέριο και να πληρώνεις 11 ευρώ, είναι πραγματικά μεγάλη. Σε ότι έχει να κάνει με τη κατανάλωση, αυτή κατά τη διάρκεια της δοκιμής κυμάνθηκε από 3.8 κιλά/100 χλμ. με σχετική προσοχή, μέχρι και 5 κιλά/100 χλμ, όταν χρειάστηκε να κινηθούμε αρκετά σβέλτα. Αυτό στη πράξη σημαίνει πως τα 280 χλμ κίνησης με φυσικό αέριο, είναι ένα εύκολα επιτεύξιμο νούμερο. 

Ίδια αίσθηση στην οδήγηση

Διπλού καυσίμου με 110 ίππους για την περίσταση

Η οδήγηση του A3 με φυσικό αέριο, δεν έχει καμία διαφορά σε σχέση με αυτά που ξέραμε για το Γερμανικό μοντέλο, εκτός φυσικά από το γεγονός ότι ο κινητήρας δεν έχει την εκρηκτικότητα της έκδοσης με τους 122 ίππους, χωρίς αυτό να σημαίνει πως δεν είναι «ζωντανός» και ικανός να κινήσει γρήγορα το αυτοκίνητο αν και εφόσον του ζητηθεί. Βεβαίως παραμένει ήσυχο και πολιτισμένο κάτι που διαπιστώνεις στις καθημερινές βόλτες αλλά και στο απολαυστικό ταξίδι που προσφέρει. Η μαλακή ρύθμιση στην ανάρτηση, ωφελεί την ισορροπημένη απόδοση, προσφέροντας ικανοποιητική άνεση και αποτελεσματική συμπεριφορά χωρίς ανησυχητικές κλίσεις που επηρεάζουν την αίσθηση. Τα φρένα παραμένουν στο ύψος των δεδομένων του αυτοκινήτου σε κάθε περίσταση, ενώ  συνολικά έχει τον τρόπο του να ισορροπεί την πολυτέλεια και την άνεση με τον σπορ χαρακτήρας, που μάλιστα στη συγκεκριμένη περίπτωση  πακετάρεται με τα συνδυαστικά οφέλη της χρήσης διπλού καυσίμου με έμφαση στην καθαρότητα και οικονομία. Ωστόσο τα 26000 Ευρώ με απόσυρση, που κοστίζει η απόκτησή του, σαφώς και δημιουργούν δεύτερες σκέψεις.

  • Ποιότητα κατασκευής                                       
                                                 • Τιμή κτήσης 
  • Οικονομία στη χρήση
  • Απολαυστικό στην οδήγηση
  • Αυτονομία σε συνδυασμό με βενζίνη
  • Σχεδίαση


Τεχνικά Χαρακτηριστικά
Κινητήρας                                   1400 κ.εκ. Turbo
Ίπποι                   110
Τελική ταχύτητα       197 χλμ/ώρα
0-100 χλμ/ώρα     10,8’’
Μέση κατανάλωση δοκιμής   4,5 κιλά/100χλμ
Εκπομπές CO2       97 γρ./χλμ
Του Σωτήρη Βουτσελά

Ενδείξεις για το φυσικό αέριο αλλά και για τη βενζίνη
Χωρίς αισθητικές αλλαγές το ποιοτικό εσωτερικό
Φυσικό αέριο και βενζίνη
Με έμφαση στην άνεση, χωρίς να απουσιάζει και η σπορ αίσθηση

Απάντηση