JEEP RENEGADE 1.6 DIESEL: ΠΡΟΣΑΡΜΟΣΜΕΝΟ ΣΤΑ ΝΕΑ ΔΕΔΟΜΕΝΑ

Σημαντικό όνομα για ένα εξαιρετικά σημαντικό αυτοκίνητο
στην ιστορία της Jeep

Πρίν από μερικά χρόνια μία αντίστοιχη κίνηση εκ μέρους της Jeep να δημιουργήσει ένα αυτοκίνητο από κοινού με τη Fiat, το οποίο θα μοιραζότανε μηχανικά μέρη, πάτωμα, εσωτερικό και το οποίο θα έφερε το όνομα Renegade, θα μπορούσε να χαρακτηριστεί μέχρι και ιεροσυλία. Ωστόσο τα νέα δεδομένα στη παγκόσμια οικονομία αλλά και στη σύγχρονη αυτοκινητοβιομηχανία, έχουν λειάνει τις γωνίες σε τέτοιο βαθμό, που η δημιουργία ενός μοντέλου όπως το Jeep Renegade όχι απλώς θεωρείται επιβεβλημένη, αλλά ίσως στη πορεία αποδειχθεί και σωτήρια λύση για τα οικονομικά της εταιρίας. Άλλωστε κάθε άλλο παρά τυχαία είναι η εκτόξευση των πωλήσεων της Jeep από τον Ιανουάριο μέχρι και τον Σεπτέμβριο του τρέχοντος έτους, τόσο σε παγκόσμιο και πανευρωπαϊκό επίπεδο, όσο και στην Ελληνική αγορά. Και μπορεί το εύλογο ερώτημα που δημιουργείται να είναι αν «πρόκειται για ένα γνήσιο Jeep», στη συνέχεια της δοκιμής ωστόσο θα απαντηθούν όχι μόνο το συγκεκριμένο, αλλά και πολλά άλλα ερωτήματα. 

Σαφέστατη σχεδιαστική ταυτότητα

H σχεδιαστική του φιλοσοφία, παραμένει γνήσια Jeep

Μπορεί η Αμερικάνικη εταιρία να έκανε κάποιους αναγκαστικούς συμβιβασμούς από τη μία, από την άλλη ωστόσο φρόντισε να διατηρήσει αναλλοίωτα και κάποια από τα χαρακτηριστικά της. Και φυσικά ένα από αυτά είναι η εμφάνιση, που όπως μπορείτε να δείτε και στις φωτογραφίες παραπέμπει σαφώς σε ένα γνήσιο Jeep. Έντονες γραμμές, «τετράγωνη» φιλοσοφία και οι επτά κάθετες γραμμές στη μάσκα να στέκουν εκεί ως σύμβολο μιας άλλης εποχής η οποία μπορεί να εκσυγχρονίστηκε, αλλά διατηρεί την αίγλη και την άποψή της για τα εκτός δρόμου αυτοκίνητα. Το Renegade τοποθετείται κάτω από το Cherokee και το Wrangler, είναι μικρότερο από τα Patriot και Compass και “παίζει” κόντρα σε μοντέλα όπως το Mini Countryman. Η ονομασία βέβαια δεν είναι καινούργια, μιας και τη γνωρίζουμε από ειδικές εκδόσεις του παρελθόντος, είτε του θρυλικού CJ είτε του Cherokee. Σε κάθε περίπτωση το Jeep Renegade ξεχωρίζει από μακριά και φροντίζει να δηλώνει με τον πλέον σαφή και απερίφραστο τρόπο τη καταγωγή του και κατά τη γνώμη μας πολύ καλά κάνει. 

«Τζιπίσια» αίσθηση

Με πολύ έντονη προσωπικότητα και το πίσω μέρος του

Και αν εξωτερικά το Renegade δηλώνει πως πρόκειται για ένα πραγματικό Jeep, με το που θα βρεθείτε στο εσωτερικό του, αυτή η αίσθηση θα γίνει ακόμη πιο έντονη. Το μικρό παρμπρίζ, η «σηκωμένη» μούρη η χοντρή στεφάνη του τιμονιού, όλα παραπέμπουν στο παρελθόν, όντας όμως σύγχρονα και ταυτισμένα με το σήμερα. Ο πλούσιος εξοπλισμός όπως, οι  6 αερόσακοι, το ESP, σύστημα πολυμέσων Uconnect, ηλεκτρικό χειρόφρενο, κλιματισμός και έγχρωμη οθόνη πληροφοριών TFT είναι στάνταρ, ενώ αναλόγως της έκδοσης προστίθενται, cruise control, αυτόματος διζωνικός κλιματισμός, navigation, πανοραμική ηλιοροφή My Sky με δύο αφαιρούμενα τμήματα και συστήματα έγκαιρης προειδοποίησης αποφυγής σύγκρουσης, προειδοποίησης ακούσιας αλλαγής λωρίδας κυκλοφορίας και ανίχνευσης τυφλού σημείου, είναι προφανώς αναγκαία για ένα μοντέλο του 2015.  Η ποιότητα της κατασκευής αλλά και των υλικών είναι σε πολύ υψηλό επίπεδο ενώ αντίστοιχα θετική είναι η εντύπωση και από τους διαθέσιμους χώρους τόσο για τους επιβάτες όσο και για τις αποσκευές, καθώς αυτός φτάνει τα 351 λίτρα. 

Diesel αλλά χωρίς τετρακίνηση

Τα πίσω φώτα
είναι ίσως από τα πλέον χαρακτηριστικά σημεία του αυτοκινήτου

Το αυτοκίνητο της δοκιμής μας ήταν εφοδιασμένο με τον πετρελαιοκινητήρα των 1.6 λίτρων που αποδίδει 120 ίππους με τη ροπή να φτάνει τα 320 Nm και να συνδυάζεται με ένα πολύ καλό σε αίσθηση αλλά και κλιμάκωση χειροκίνητο κιβώτιο έξη σχέσεων. Το συγκεκριμένο μηχανικό σύνολο ταιριάζει με τον χαρακτήρα του αυτοκινήτου, αλλά δυστυχώς δεν συνδυάζεται με τετρακίνηση, ένω όποιος επιθυμεί diesel και 4χ4 θα πρέπει να καταφύγει στον δίλιτρο με τους 170 ίππους. Η λειτουργία του 1600άρη είναι ήρεμη, χωρίς έντονους θορύβους, ενώ τα δυνατά του σημεία είναι η ελαστικότητα από χαμηλά, καθώς και η κατανάλωση η οποία σε μικτές συνθήκες κίνησης, εντός και εκτός πόλης, δεν ξεπέρασε τα 6.5 λίτρα για κάθε 100 χιλιόμετρα. Και αν και πρόκειται για δικίνητη έκδοση, καλό θα είναι να γνωρίζετε όσο διαθέτει  απόσταση από το έδαφος 17,5 εκατοστά και γωνίες προσέγγισης, προσπέλασης και φυγής στις 17,9, 21,2 και 29,7 μοίρες αντίστοιχα. 

Aίσθηση Jeep

Σύγχρονο και καλοφτιαγμένο το εσωτερικό του

Όταν οδηγείς το αυθεντικό Jeep, είναι απαραίτητο να έχεις και την αίσθηση ότι οδηγείς ένα τέτοιο όχημα. Και το νέο Renegade σου την προσφέρει αυτή τη χαρά από τα πρώτα κιόλας μέτρα που θα βρεθείς πίσω από το τιμόνι με τη χοντρή στεφάνη, από τις πρώτες κιόλας στιγμές που θα διαπιστώσεις πως το παρμπρίζ μπορεί να είναι μικρό, αλλά το εσωτερικό δεν είναι κλειστοφοβικό. Η ψηλή θέση οδήγησης, το μακρύ επίσης ψηλό καπό και η όλη ατμόσφαιρά συνηγορούν πως βρίσκεσαι σε ένα πραγματικό Jeep. Σε ένα αυτοκίνητο ικανό να πάς παντού, αρκεί να μην ξεχάσεις πως η συγκεκριμένη έκδοση δεν διαθέτει κίνηση σε όλους τους τροχούς. Στην πράξη και οδηγώντας το αυτοκίνητο τόσο εντός όσο και εκτός πόλης, διαπιστώσαμε πως έχουμε να κάνουμε με το πιο καλοστημένο Jeep. Η ρύθμιση της ανάρτησης είναι ξεκάθαρα προσανοτλισμένη στη σωστή οδική συμπεριφορά, όντας ένα κλικ πιο σφιχτή απ’οσο περιμένεις από ένα τέτοιο αυτοκίνητο. Αυτό όμως έχει σαν συνέπεια το περιορισμό των κλίσεων και την αίσθηση του πολύ καλού πατήματος στο δρόμο. Σε συνδυασμό μάλιστα με την καλή ηχομόνωση και την έλλειψη έντονου αεροδυναμικού θορύβου, εξασφαλίζει πολύ ευχάριστο ταξίδι.

Οι χώροι είναι ιδιαίτερα ικανοποιητικοί για τις διαστάσεις του

Για τις εκτός δρόμου δυνατότητες δεν έχουμε πολλά να σας πούμε καθώς τις λίγες ημέρες που το είχαμε στη διάθεσή μας, η συνεχής βροχή μας απέτρεψε από το να μπούμε σε περιπέτειες. Ωστόσο πολύ σύντομα θα έχουμε τη τετρακίνητη έκδοση στη διαθεσή μας και φυσικά εκεί θα απολαύσουμε εκτός δρόμου οδήγηση και θα διαπιστώσουμε τις ικανότητές του. Τέλος ο κινητήρας είναι ελαστικός από χαμηλά, με τη ροπή να είναι διαθέσιμη σε όλο το εύρος των στροφών. 

Γνήσιος απόγονος

Και αυτός για τις αποσκευές είναι πολύ βολικός

Το νέο Renegade είναι ένα πραγματικό Jeep το οποίο φέρει επάξια το όνομα. Από την εμφάνιση, το χαρακτήρα μέχρι και την αίσθηση που προσφέρει στον οδηγό, όλα φωνάζουν από μακριά πως πρόκειται για Jeep. Προφανώς και θα το θέλαμε διαθέσιμο και ως τετρακίνητο με τον συγκεκριμένο κινητήρα, αλλά δυστυχώς. Ωστόσο λαμβάνονται υπόψη τις εντελώς διαφορετικές ανάγκες των σημερινών αγοραστών, νομίζουμε πως η εμπορική πορεία της συγκεκριμένης έκδοσης θα είναι με διαφορά η πιο επιτυχημένη. Σε αυτό φυσικά θα βοηθήσει και η λογική τιμή των 23500 Ευρώ με απόσυρση.

  • Σχεδίαση                                       
 • Δεν διατίθεται και ως τετρακίνητο με αυτόν τον κινητήρα 
  • Χώροι
  • Αίσθηση οδήγησης
  • Οδική συμπεριφορά
  • Κατανάλωση
  • Ποιότητα κατασκευής


Τεχνικά Χαρακτηριστικά
Κινητήρας                                   1600 κ.εκ. turbodiesel
Ίπποι                   120
Τελική ταχύτητα       178 χλμ/ώρα
0-100 χλμ/ώρα     12,4’’
Μέση κατανάλωση δοκιμής   6,5 λτ./100χλμ
Εκπομπές CO2       120 γρ./χλμ
Του Σωτήρη Βουτσελά

Ως γνήσιο Jeep διαθέτει και το απαιτούμενο χερούλι για να κρατιέται στις εκτός δρόμους διαδρομές ο συνοδηγός
Η ιστορία είναι μακρά και σημαντική
Ταιριάζει γάντι στο αυτοκίνητο. Κρίμα που δεν συνδυάζεται με τετρακίνηση
Όνομα βαρύ και σημαντικό
Σήμα κατατεθέν το εμπρός μέρος

Απάντηση