HYUNDAI I20 1.1 CRDI: ΟΛΙΚΗ ΑΝΑΓΕΝΝΗΣΗ

Σαφείς ευρωπαϊκές επιρροές στη σχεδίασή του

Είναι πλέον αδιαμφισβήτητο το γεγονός πως η Hyundai έχει περάσει σε ένα άλλο επίπεδο το σύνολο των μοντέλων της, καθώς η προσοχή στην αισθητική, η απτή ποιότητα και η οδική συμπεριφορά των αυτοκινήτων της, όχι απλώς προσεγγίζουν, αλλά είναι σε θέση να κοιτάξουν ασκαρδαμυκτί τον Ευρωπαϊκό ανταγωνισμό. Η αναβάθμιση αυτή μπορεί να ξεκίνησε με το i30 και να συνεχίστηκε ακόμη πιο έντονα με το i10, η νέα γενιά του i20 όμως είναι αυτή που δεν αφήνει κανένα περιθώριο αμφιβολίας για τις διαθέσεις της εταιρίας. Διαθέσεις οι οποίες είναι γνωστές και σαφείς. Να πρωταγωνιστήσει στην Ευρωπαϊκή αγορά. Βεβαίως το i20 ήταν ένα ήδη επιτυχημένο μοντέλο, καθώς έχει στο ενεργητικό του πάνω από ένα εκατομμύριο πωλήσεις.  Πάμε όμως να το αναλύσουμε βήμα προς βήμα, έτσι όπως το ζήσαμε κατά τη διάρκεια της δοκιμής, αφού πρώτα διευκρινίσουμε πως η έκδοση της δοκιμής μας διέθετε τον πετρελαιοκινητήρα των 1.1 λίτρων. 

Με σαφή Ευρωπαϊκό αέρα 

Δική του ξεχωριστή ταυτότητα

Η εξωτερική εικόνα του νέου i20 είναι ότι πιο φρέσκο και εντυπωσιακό υπάρχει αυτή τη στιγμή στην κατηγορία. Παράλληλα είναι και σαφώς μεγαλύτερο ως προς τις διαστάσεις του, καθώς, είναι πιο μακρύ, πιο χαμηλό και πιο φαρδύ. Μάλιστα η νέα, μεγαλύτερη πλατφόρμα πάνω στην οποία βασίζεται το i20, έχει μεγαλώσει τις εξωτερικές διαστάσεις με το μήκος να έχει αυξηθεί κατά 4 εκ., ενώ το αμάξωμα είναι φαρδύτερο και ελαφρώς χαμηλότερο με καλύτερη αεροδυναμική, ενώ το μεταξόνιο είναι 4.5 εκατοστά μακρύτερο (τώρα 2.570 χιλιοστά), παρέχοντας τους πιο άνετους εσωτερικούς χώρους της κατηγορίας. Βεβαίως οι χώροι δεν είναι το μοναδικό στοιχείο εντυπωσιασμού στο εσωτερικό. Αυτό διότι με το που εισέρχεσαι σε αυτό, αντιλαμβάνεσαι αυτομάτως πως η νέα γενιά του i20 είναι η απτή απόδειξη της νεάς φιλοσοφίας της Hyundai.

Τα φώτα εμπρός αλλά και πίσω αγκαλιάζουν το αμάξωμα

Η πολύ καλή  ποιότητα των υλικών, η άνεση, οι χώροι ακόμα και πέντε ενήλικα άτομα και πάνω απ’όλα η αντιληπτή αίσθηση, είναι στοιχεία που αρέσουν στους σύγχρονους πελάτες και θα τα υπολογίσουν σοβαρά. H εργονομία βρίσκεται σε εξίσου υψηλό επίπεδο, ενώ και από τον εξοπλισμό δεν λείπει απολύτως τίποτα, παρά το γεγονός πως το αυτοκίνητο της δοκιμής μας ήταν η βασική έκδοση. Θα λέγαμε λοιπόν πως το νέο i20 αν και είναι ένα μικρό αυτοκίνητο μπορεί να καλύψει τις ανάγκες μίας οικογένειας από πολλές πλευρές. Από χώρους, που μπορούν να καθίσουν ακόμα και πέντε επιβάτες, μέχρι και το χώρο αποσκευών που αγγίζει  τα 326 λίτρα.

Σημαντικό ατού

Εντελώς διαφορετικό και το πίσω μέρος

Όπως γράψαμε και πιο πάνω το αυτοκίνητο της δοκιμής μας διέθετε τον τρικύλινδρο πετρελαιοκινητήρα των 1120 κυβικών, ο οποίος αποδίδεις 75 ίππους με τη ροπή να φτάνει στο εντυπωσιακό νούμερο των 18,4 κιλών. Παρά το γεγονός πως είναι και τρικύλινδρος και diesel, η λειτουργία του είναι ιδιαίτερα ομαλή και μάλιστα σε καμία περίπτωση ο ήχος του δεν είναι σε θέση να διαπεράσει τη προσεγμένη ηχομόνωση της καμπίνας. Το μηχανικό αυτό σύνολο συνδυάζεται ιδανικά με ένα εξάρι μηχανικό κιβώτιο το οποίο εκτός από σωστή κλιμάκωση, διαθέτει και ευχάριστη αίσθηση κατά την αλλαγή των σχέσεων. 

Η ολοκλήρωση της αναγέννησης

Ποιοτικό και με μεγάλη προσοχή στην εργονομία

Μπορεί ένα καινούριο μοντέλο να διαθέτει ωραία εμφάνιση, άνετο εσωτερικό, ικανό κινητήρα, αλλά αν όλα αυτά δεν συνοδεύονται και από τη σωστή οδική συμπεριφορά, τότε το πακέτο προφανώς και δεν μπορεί να θεωρηθεί πλήρες. Στη περίπτωση του καινούριου i20, η οδική του συμπεριφορά αλλά και η συνολική αίσθηση που προσφέρει κατά την οδήγηση, συμπληρώνουν με τον ιδανικότερο τρόπο την αναγέννηση του μοντέλου. Το στήσιμο και το πάτημα του αυτοκινήτου σε κάνουν να νομίζεις ότι οδηγείς μοντέλο από μεγαλύτερη κατηγορία. Ξεκινώντας από τον κινητήρα, αυτός χαρακτηρίζεται από ικανή δύναμη αλλά και ελαστικότητα από χαμηλά, συνεπικουρούμενος τα μέγιστα από το κιβώτιο. 

Χώρος ακόμη και για τρία άτομα

Αφού ξεπεράσεις την ευχάριστη έκπληξη του συνδυασμού κινητήρας κιβώτιο, έρχεται η δεύτερη που είναι οι αντιδράσεις του αυτοκινήτου, όταν αποφασίσεις να κινηθείς πιο σβέλτα. Έρχεσαι με αρκετά, μπαίνεις, στρίβεις, βγαίνεις και η μούρη δεν έχει μετακινηθεί ούτε χιλιοστό και το τιμόνι δεν έχει διορθώσει ούτε κατ’ελάχιστο. Αφού το κάνεις αυτό για αρκετές στροφές, μετά βγαίνεις στην εθνική οδό και ανεβάζεις χιλιόμετρα, αρκετά μάλιστα, με την κουβέντα στο εσωτερικό να συνεχίζει να γίνεται χαμηλόφωνα, καθώς οι πάσης φύσεως θόρυβοι, απλώς βρίσκονται έξω από το αυτοκίνητο. Όσο για την κατανάλωση, αυτή χωρίς ιδιαίτερη προσπάθεια και προσοχή, κυμάνθηκε στα 5.3 λτ./100 χλμ. 

Άλλο αυτοκίνητο

Άκρως ικανοποιητικά τα 326 λίτρα

Ή νέα γενιά του Hyundai i20 είναι ένα πλήρως ολοκληρωμένο αυτοκίνητο, ένα τελείως διαφορετικό αυτοκίνητο σε σχέση με τον προκάτοχό του αφού πραγματικά έχει όλο το πακέτο. Εμφάνιση, χώρους, εξοπλισμό, ποιότητα, οδική συμπεριφορά και ένα κινητήρα πετρελαίου στα 1100 κυβικά που απλώς δεν υπάρχει λόγος να ανέβεις πιο πάνω. Όσο για την τιμή, αυτή βρίσκεται στα 1400 με απόσυρση.  Μπορεί στο πρώτο άκουσμα να σας φανεί κάπως υψηλή, αλλά θα πρέπει να σκεφτείτε πως το νέο i20, όπως και τα υπόλοιπα μοντέλα της σειρά I της Hyundai, πλέον είναι σε θέση να κοιτάζουν τον ανταγωνισμό στα μάτια και μάλιστα σε πολλές περιπτώσεις να υπερτερούν αυτού και μάλιστα σημαντικά. Τέλος σε όλα τα παραπάνω έρχεται να προστεθεί και η εγγύηση των πέντε ετών ανεξαρτήτως χιλιομέτρων, για να ολοκληρώσει ακόμη περισσότερο τη πρόταση.

• Εμφάνιση                                                              
               • Ίδιο όνομα με τον προκάτοχό του
• Ποιότητα κατασκευής
 Ελαφρώς αυξημένη τιμή
• Αίσθηση οδήγησης
• Οδική συμπεριφορά
• Χώροι

Τεχνικά Χαρακτηριστικά
Κινητήρας                                   1100 κ.εκ. turbo diesel
Ίπποι                   75
Τελική ταχύτητα       159 χλμ/ώρα
0-100 χλμ/ώρα     16’’
Μέση κατανάλωση δοκιμής   5,3λτ./100χλμ
Εκπομπές CO2       97 γρ./χλμ

Τέλη κυκλοφορίας                      Δεν πληρώνει

Του Σωτήρη Βουτσελά 
Αποδείχθηκαν άνετα στη πολύωρη οδήγηση
Σημαντικός αρωγός του κινητήρα
Δεν θα ζητήσετε κάτι παραπάνω

Απάντηση