OPEL CORSA 1.0 ECOTEC: EΠΙ ΤΗΣ ΟΥΣΙΑΣ

Σύμφωνο με τις σύγχρονες επιταγές

Η δημιουργία από την Opel ενός τρικύλινδρου turbo κινητήρα 1000 κυβικών και η τοποθέτησή του στο ολοκαίνουριο Corsa, αφενός ήταν επιτακτική ανάγκη προκειμένου να αντιμετωπίσει τον ανταγωνισμό, αφετέρου σήμερα αποδεικνύεται μία πολύ σοφή κίνηση με όλα όσα γίνονται και ακούγονται για τους κινητήρες πετρελαίου. Βεβαίως η στροφή προς βενζινοκίνητα μηχανικά σύνολα, έχει αρχίσει εδώ και αρκετό καιρό στην Ευρώπη, ενώ και στη χώρα μας ο «τυφλοσούρτης» του πετρελαίου, δείχνει σημάδια κόπωσης, καθώς οι υποψήφιοι αγοραστές αυτοκίνητου, ρωτάνε πλέον και για τις υπόλοιπες εκδόσεις κινητήρων και όχι μόνο και αποκλειστικά για όσους χρησιμοποιούν το πετρέλαιο ως καύσιμο. Όπως λοιπόν αντιλαμβάνεστε η δοκιμή του Opel Corsa με τον χιλιάρι turbo των 115 ίππων (διατίθεται και με 90) είναι εξόχως επίκαιρη.

Η διχρωμία το διαφοροποιεί

Απλή και λιτή η εικόνα εμπρός

Το αυτοκίνητο της δοκιμής μας χαρακτηριζότανε από μία ασπρόμαυρη διχρωμία η οποία του προσέφερε έναν άλλο σαφώς πιο σπορ και δυναμικό χαρακτήρα. Από εκεί και πέρα οι σχεδιαστές της Opel δημιούργησαν μία καινούρια εμπρός μάσκα, την οποία μάλιστα τοποθέτησαν και πιο χαμηλά σε σχέση με τον προκάτοχό του, ενώ και τα φώτα είναι πλήρως επανασχεδιασμένα. Στο πλάι, υπάρχει η γνωστή «λεπίδα» της Opel, ενώ πίσω τοποθετήθηκαν μεγαλύτερα φώτα με πιο έντονο το εταιρικό μπούμερανγκ που σχηματίζουν όταν είναι αναμμένα. Σε ότι έχει να κάνει με τις διαστάσεις της πεντάθυρης έκδοσης, υπάρχει και τρίθυρη, που είχαμε στη διάθεσή μας για δοκιμή αυτές είναι 4,02 μέτρα το μήκος, 1,74 μέτρα πλάτος και  1,48 μέτρα ύψος με το μεταξόνιο να φτάνει τα 2.51 μέτρα.

Η διχρωμία του χαρίζει πόντους στην εμφάνιση

Όπως είναι φυσικό, όταν μιλάμε για ένα αυτοκίνητο νέας γενιάς, οι αλλαγές θα πρέπει να συνεχίζονται και στο εσωτερικό του αυτοκινήτου. και όντως η εικόνα στο νέο Opel Corsa είναι τελείως διαφορετική σε σχέση με αυτή του προκατόχου του. Σε ότι έχει να κάνει με τη σχεδίαση, αυτή προσπαθεί να δείξει νεανική και τα καταφέρνει σε αρκετά μεγάλο βαθμό. Επίσης νέα και ποιοτικότερα είναι και τα υλικά που έχουν χρησιμοποιηθεί σε ταμπλό, πάνελ θυρών και ταπετσαρίες, ενώ μεγάλη προσοχή έχει δοθεί στη συνδεσιμότητα. Οι χώροι είναι πολύ καλοί για τέσσερις ενηλίκους και το πορτμπαγκάζ των 285 λίτρων με το πλήρως εκμεταλλεύσιμο σχήμα κατατάσσεται πάνω από τον μέσο όρο της κατηγορίας. Το νέο Corsa έχει σύστημα πολυμέσων IntelliLink με οθόνη αφής 7” που συνδέεται με Apple και Android και διαθέτει λειτουργία φωνητικών εντολών. 

Η ουσία του θέματος

Όμορφες και ταιριαστές

Προφανώς και η Opel δεν θα μπορούσε να αφήσει χωρίς απάντηση τον καταιγισμό από 1000άρια τρικύλινδρα υπερσυμπιεσμένα μοντέλα βενζίνης, τα οποία δείχνουν να κερδίζουν συνεχώς έδαφος έναντι των πετρελαιοκίνητων προτάσεων. Στην έκδοση της δοκιμής μας ο ολοκαίνουριος αυτός κινητήρας της Γερμανικής εταιρίας απoδίδει 115 ίππους και 17,3 κιλά ροπής και είναι προδιαγραφών ρύπων Euro 6. Στη πράξη το πιο σημαντικό στοιχείο είναι ότι λείπουν πλήρως οι οποίοι κραδασμοί περιμένει κάποιος να έχει ένα τρικύλινδρο μηχανικό σύνολο. Από εκεί και πέρα το τράβηγμα είναι ικανοποιητικό από τις χαμηλές στροφές, χωρίς να «λαχανιάζει» ψηλά αλλά και χωρίς να υπάρχει ουσιαστικός λόγος να πλησιάζεται τη κόκκινη περιοχή του στροφόμετρου. Το σφιχτό σε κλιμάκωση εξάρι κιβώτιο, βοηθάει τα μέγιστα τον κινητήρα και αναδεικνύει στη πράξη τις αρετές του. Από την άλλη όμως δύσκολα θα καταφέρετε να κρατήσετε τη κατανάλωση κάτω από τα 6.5 λίτρα σε πραγματικές συνθήκες οδήγησης. 

Με γνώμονα την άνεση

Το “turbo” κάνει τη διαφορά

Ευθύς εξαρχής με το που θα βρεθείς πίσω από το τιμόνι του Opel Corsa με τον χιλιάρι turbo τρικύλινδρο, θα διαπιστώσεις πως όλα είναι προσανατολισμένα προς τον τομέα της άνεσης. Ρύθμιση αναρτήσεων, πληροφόρηση από το τιμόνι, αίσθηση επιλογέα, σου δίνουν το μήνυμα πως παρά το γεγονός πως πρόκειται για ένα σουπερμίνι, έχει τη δυνατότητα να ταξιδέψει για πολλές ώρες χωρίς να κουράσει. Εντός πόλης είναι άνετο και ευέλικτο, ενώ στην εθνική οδό σου δημιουργεί ένα αίσθημα ασφάλειας και σου δίνει την εντύπωση ότι οδηγείς κάτι μεγαλύτερο. Σε δρόμο με στροφές, δεν θα δυσανασχετήσει αν του ζητήσετε να κινηθείτε σβέλτα, αλλά δεν θα σας ξεσηκώσει κιόλας, κυρίως λόγω της αίσθησης του τιμονιού αλλά και του επιλογέα. Αντίθετα σε κάθε περίπτωση αρωγός σας είναι ο κινητήρας, που ακούει από χαμηλά και έχει διαθέσιμα αποθέματα δύναμης σε όλο το εύρος των στροφών. 

Κερδίζει έδαφος

Ομαλή αλλά και αποδοτική η λειτουργία του

Αναμφίβολα η Πέμπτη γενιά του Opel Corsa κέρδισε πολύ από το χαμένο έδαφος έναντι του ανταγωνισμού, με το συγκεκριμένο μηχανικό σύνολο. Αυτό διότι στους πολύς καλούς χώρους, στην υψηλή ποιότητα και στην σωστή εργονομία, ήρθε να προστεθεί και ένας πολύ καλό σε λειτουργία και απόδοση βενζινοκινητήρας, ο οποίος πραγματικά το ολοκληρώνει ως αυτοκίνητο. Τα 14500 Ευρώ με απόσυρση από τα οποία ξεκινάει, είναι κάπως υψηλότερα σε σχέση με τον ανταγωνισμό, αλλά σε κάθε περίπτωση τα αξίζει.

  • Λειτουργία και απόδοση κινητήρα                         
         • Κατανάλωση στη γρήγορη οδήγηση 
  • Ποιότητα κατασκευής
 Τιμή 
  • Χώροι
  • Ευκολία στην οδήγηση


Τεχνικά Χαρακτηριστικά
Κινητήρας                                   1000 κ.εκ. turbo
Ίπποι                   115
Τελική ταχύτητα       195 χλμ/ώρα
0-100 χλμ/ώρα     10,5’’
Μέση κατανάλωση δοκιμής   6,5λτ./100χλμ
Εκπομπές CO2       115 γρ./χλμ

Τέλη κυκλοφορίας                      103,5 €

Του Σωτήρη Βουτσελά

Σύμφωνο με τις σύγχρονες επιταγές

Απάντηση