VW GOLF 1.6 TDI BLUEMOTION: ΓΙΑ ΛΑΤΡΕΙΣ ΤΗΣ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑΣ

Η εικόνα της BlueMotion έκδοσης,
δεν διαφέρει στα βασικά της χαρακτηριστικά

Ένα θέλουμε να μιλήσουμε για την πιο πλήρη γκάμα μοντέλου, τότε το Golf της VW διεκδικεί με μεγάλες αξιώσεις τον τίτλο του νικητή, καθώς δεν υπάρχει περίπτωση να μην βρεί κάποιος την εκδοχή που αναζητά, όσο περίεργες και δύσκολες και αν είναι οι απαιτήσεις του. Αυτή τη φορά στα χέρια μας για δοκιμή είχαμε την πετρελαιοκίνητη έκδοση BlueMotion, η οποία απευθύνεται στους φετιχιστές της οικονομίας στην οδήγηση. 

Οι εμφανισιακές διαφοροποιήσεις

Ωστόσο στο εμπρός μέρος η μαύρη κλειστή γρίλια,
δίνει τον τόνο στους υποψιασμένους

Μπορεί με τη πρώτη ματιά κάποιος να μην παρατηρήσει τις αλλαγές της έκδοσης BlueMotion του Golf, ωστόσο αυτές υπάρχουν και πηγάζουν κυρίως από την ανάγκη για καλύτερη αεροδυναμική απόδοση, καθώς ο συντελεστής αεροδυναμικής έχει πέσει στο 0,27 από 0,29. Οι εμφανισιακές αλλαγές  αφορούν στην κλειστού τύπου γρίλια στο ψυγείο σε μαύρο μάλιστα χρώμα, στη νέα σχεδίαση της πίσω αεροτομής, στο χαμήλωμα του αυτοκινήτου κατά 15 χλστ., αλλά και στις αλλαγμένες εισαγωγές του εμπρόσθιου προφυλακτήρα. Μικρότερων διαστάσεων είναι και τα ελαστικά με χαμηλή αντίσταση κύλισης, με ζάντες αλουμινίου «Lyon» 15 ιντσών, ενώ τέλος η VW προσφέρει ειδικά για το BlueMotion τον εξωτερικό χρωματισμό σε μεταλλικό γαλάζιο χρώμα του αυτοκινήτου της δοκιμής.

Σεμνό και το πίσω μέρος με το λογότυπο
να δηλώνει τα χαρακτηριστικά της έκδοσης

Μπαίνοντας στο εσωτερικό του Golf BlueMotion θα παρατηρήσετε πως δεν υπάρχουν αλλαγές ως προς την εικόνα, με τα υλικά να διατηρούν την υψηλή ποιότητα κατασκευή τους και το φινίρισμα και την συναρμογή να βρίσκονται στο ανώτερο άκρο της κατηγορίας. Σε ό,τι αφορά στους χώρους, το Golf BlueMotion συνεχίζει να προσφέρει πολύ καλά επίπεδα για τέσσερις  και με κάποιες παραχωρήσεις, πέντε επιβάτες, ενώ το πορτ-μπαγκάζ των πολύ καλών 380  λίτρων διατηρείται επίσης αναλλοίωτο.  

Στο επίκεντρο η οικονομία

110 ίπποι και έμφαση στην οικονομία της κατανάλωσης

Και μπορεί σε ότι έχει να κάνει με την εμφάνιση, οι αλλαγές να είναι μικρές, δεν συμβαίνει όμως το ίδιο με κινητήρα και κιβώτιο.  Το μηχανικό σύνολο του Golf BlueMotion, είναι η νεότερη γενιά του 1,6 TDI πετρελαιοκινητήρα της VW, με αρκετές βελτιώσεις  που στόχο έχουν να βοηθήσουν στη μείωση της κατανάλωσης καυσίμου. Παράλληλα, το  μοτέρ αποδίδει 110 ίππους με τη ροπή να ανέρχεται στα 250 Nm. Mία ακόμη μεγάλη και σημαντική αλλαγή είναι πως το μηχανικό κιβώτιο είναι έξη και όχι πέντε σχέσεων, των οποίων η σχετικά μακριά κλιμάκωση έχει ως στόχο τη μείωση της κατανάλωσης.  Στην πράξη, ο κινητήρας τραβάει από χαμηλά και ο οδηγός του μπορεί εύκολα να επιτύχει μια μέση τιμή κατανάλωση κάτω από 5 λτ./100 χλμ. 

Με αναλλοίωτα τα δυναμικά του χαρακτηριστικά

Στα σαράντα χρόνια ύπαρξης, η υπάρχουσα γενιά είναι η πιο πλήρης
σε ότι έχει να κάνει με τις διαθέσιμες εκδόσεις

Το ζητούμενο όλων των BlueMotion εκδόσεων των μοντέλων της VW είναι η μικρότερη κατανάλωση, χωρίς όμως να επηρεαστούν ούτε κατ’ελάχιστο τα δυναμικά χαρακτηριστικά του αυτοκινήτου. Και αυτό ισχύει και στη συγκεκριμένη περίπτωση, καθώς παρά τον οικονομικό του προσανατολισμό, το Golf BlueMotion δεν διαφοροποιεί τα οδικά και οδηγικά χαρακτηριστικά του σε σχέση με τα υπόλοιπα Golf. Eπιπλέον και η συγκεκριμένη έκδοση του Golf χαρακτηρίζεται από  σταθερότητα και ασφάλεια στην ευθεία και το ταξίδι, ενώ είναι εύκολο στους χειρισμούς και με λογικές αντιδράσεις στις στροφές. Στο κομμάτι της άνεσης, το χαμήλωμα της ανάρτησης δεν έδειξε να επιδρά αρνητικά στην αποτελεσματικότητά της κατά το πέρασμα από ανωμαλίες του οδοστρώματος, απορροφώντας τες εμφατικά. Στα ίδια πολύ υψηλά επίπεδα παραμένει και η ποιότητα κύλισης, ενώ και τα φρένα διατηρούνται άκρως αποτελεσματικά. 

Το ίδιο συν κάτι παραπάνω

Όμορφες

Το VW Golf TDi BlueMotion έχει όλα τα θετικά που έχουμε συνηθίσει από το Golf συν το  γεγονός πως η κατανάλωση του, χωρίς προσπάθεια από τον οδηγό, μπορεί να βρεθεί στα 5 λτ./100 χλμ. Από την άλλη τα 22000 Ευρώ που κοστίζει με απόσυρση, μπορεί να φαίνονται  και να είναι αρκετά, ωστόσο αν διανύετε πολλά χιλιόμετρα, είναι σίγουρο πως σύντομα θα τα αποσβέσετε.

• Κατανάλωση                                                       
                                     • Σπιρτάδα κινητήρα
• Ποιότητα
 Υπερβολικά λιτό εσωτερικό
• Χώροι
• Άνεση στην οδήγηση
• Οδική συμπεριφορά
• Φρένα

Τεχνικά Χαρακτηριστικά
Κινητήρας                                   1600 κ.εκ. turbo diesel
Ίπποι                   110
Τελική ταχύτητα       195 χλμ/ώρα
0-100 χλμ/ώρα     10,5’’
Μέση κατανάλωση δοκιμής   5,1λτ./100χλμ
Εκπομπές CO2       85 γρ./χλμ

Τέλη κυκλοφορίας                      Δεν πληρώνει

Του Σωτήρη Βουτσελά

Απάντηση