VW GOLF GTD 5D DSG: ΑΠΟΛΑΥΣΗ ΧΩΡΙΣ ΤΥΨΕΙΣ

Διακριτικό, όπως κάθε Golf άλλωστε

Aν κάποιος πρίν από μερικά, λίγα μόλις, χρόνια προσπαθούσε να μας πείσει πως θα υπάρξει ένα πετρελαιοκίνητο αυτοκίνητο το οποίο αφενός δεν θα κόστιζε μία περιουσία και αφετέρου θα μπορούσε να χαρακτηριστεί ως το GTI των diesel, προφανώς και θα τον αφήναμε να ονειρεύεται για να μην πούμε τίποτα πιο βαρύ. Και όμως αυτό πλέον είναι πραγματικότητα, με το Golf GTD να αποτελεί το αντίπαλο δέος του GTI και όχι μόνο να μην θεωρείται ιεροσυλία, αλλά υπό προϋποθέσεις να αποδεικνύεται και καλύτερο, ειδικά στη σημερινή πραγματικότητα. Μία πραγματικότητα η οποία τείνει να ενοχοποιεί σχεδόν τη κάθε ευχαρίστηση, μία πραγματικότητα στην οποία η συζήτηση για οδήγηση και δη απολαυστική, έχει εκλείψει, μία πραγματικότητα στην οποία τα αυτοκίνητα που μπορούν να προκαλέσουν γέλιο, χαρά, ευχαρίστηση ανήκουν στη σφαίρα της φαντασίας. Ευτυχώς όμως που η αυτοκίνηση στις μέρες μας έχει την απάντηση σε αυτή τη μίζερη και γκρίζα πραγματικότητα και ακούει στο όνομα VW Golf GTD ή αλλιώς απόλαυση χωρίς τύψεις. 

Το απαύγασμα της διακριτικότητας 

Ωστόσο υπάρχουν λεπτομέρειες οι οποίες
θα βάλουν σε σκέψεις τους υποψιασμένους


Όλες οι γενιές και το σύνολο των εκδόσεων του Golf είχαν ως κοινό τόπο τη διακριτικότητα ως προς την εξωτερική τους εικόνα. Και φυσικά αυτό συνεχίζει να ισχύει και στην περίπτωση του GTD το οποίο μπορεί να διαθέτει κάποιες στιλιστικές επεμβάσεις οι οποίες είναι απαραίτητες για να δηλώνουν το διαφορετικό της κατασκευής, ωστόσο το σύνολο είναι υπέρ του δεόντως διακριτικό. Οι αισθητικές βελτιώσεις σε σχέση με τις απλές εκδόσεις του Golf περιορίζονται στο μπροστινό προφυλακτήρα, στα ψαρωτικά βράγχια εκατέρωθεν των  προβολέων ομίχλης, στις πλευρικές ποδιές και στα φανάρια led εμπρός και πίσω. Η αισθητική ομοιότητα με το GTI είναι εμφανής και οι μόνες διαφοροποιήσεις επικεντρώνονται σε ένα γκρι σιρίτι στην κυψελωτή γρίλια του ψυγείου και στη διπλή απόληξη της εξάτμισης, αντί των δύο εξατμίσεων που διαθέτει το GTI. Οι πανέμορφες, έξτρα, 18άρες ζάντες χαρίζουν πόντους στην εικόνα αλλά δεν ταιριάζουν με την πραγματικότητα των ελληνικών δρόμων. Οι κόκκινες δαγκάνες των φρένων ανήκουν στο έξτρα πακέτο εξοπλισμού μαζί με τις ζάντες και τον ξεσηκωτικό ήχο της εξάτμισης. 

Το λογότυπο GTD και η διπλή μπούκα της εξάτμισης,
δίνουν τον τόνο στο πίσω μέρος

Περνώντας στο εσωτερικό του VW Golf GTD, θα διαπιστώσετε πως και εδώ λάμπουν διά της απουσίας τους οι κραυγαλέες αισθητικές παρεμβάσεις. Η υψηλή ποιότητα της κατασκευής και των υλικών, συνοδεύεται από κάποιες σημειολογικές αλλαγές, αναγκαίες αλλά και ικανές να προσφέρουν την απαραίτητη διαφορετικότητα. Η καρό υφασμάτινη επένδυση των άνετων καθισμάτων, τα αλουμινένια πενταλ, και το τιμόνι με το επίπεδο κάτω μέρος, είναι μερικές μόνο από τις αλλαγές αυτές. Η θέση οδήγησης και η εργονομική αρτιότητα όλων των χειριστηρίων σού επιτρέπουν να αφοσιωθείς στην απόλαυση ακόμη και στις απλές αστικές διαδρομές. Το κάθισμα εκτός από άνεση, παρέχει και πολύ καλή πλευρική στήριξη, όταν οι ρυθμοί ανεβαίνουν και συμβάλει στον ιδιαίτερο χαρακτήρα του GTD. Φυσικά χώροι για επιβάτες αλλά και αποσκευές, παραμένουν στα ίδια ικανοποιητικά επίπεδα του Golf.

Φουλ του πετρελαίου

Αρκούντως ψαρωτική η εμπρός εικόνα του


Ο κινητήρας του Golf GTD έχει χωρητικότητα 2000 κυβικών και η απόδοσή του φθάνει τους 184 ίππους με τη ροπή να ανέρχεται στα 38 Nm και να είναι διαθέσιμη από τις 1750 στροφές.  Στη περίπτωση του αυτοκινήτου της δοκιμής μας, ο κινητήρας συνδυαζότανε και με το εξαιρετικό εξάρι αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη DSG, το οποίο μάλιστα έχει και πιο πυκνή κλιμάκωση σε σχέση με το GTI, με αποτέλεσμα τα 0-100 χλμ./ώρα να έρχονται σε 7,5’’ και η τελική ταχύτητα να φτάνει τα 228 χλμ./ώρα. Τα συστήματα που αξίζει να αναφέρουμε είναι το ηλεκτρονικό διαφορικό XDS, το MSR που αποτρέπει το μπλοκάρισμα των τροχών και το Progressive Steering, το οποίο όταν κινείστε γρήγορα «κονταίνει» την κρεμαγιέρα ώστε να χαράσσετε την πορεία σας με μικρές κινήσεις ακριβείας!

Για ασταμάτητη οδήγηση

Ποιοτικό στο σύνολο, με στιλιστικές λεπτομέρειες για να κάνουν τη διαφορά


Η παραλαβή και μόνο του Golf GTD μας δημιούργησε ένα τεράστιο χαμόγελο, το οποίο δεν έφυγε σχεδόν ποτέ. Παρά το γεγονός πως το διάστημα που το είχαμε στα χέρια μας συνέπεσε με το κλείσιμο των τραπεζών, τον έλεγχο στην κίνηση των κεφαλαίων και το δημοψήφισμα, το GTD αποτέλεσε τη βαλβίδα διαφυγής της τεράστιας πίεσης και του αφόρητου άγχους. Από τις μικρές αστικές μετακινήσεις προς το ραδιόφωνο, μέχρι τα ταξίδια των εκατοντάδων χιλιομέτρων στην εθνική οδό και κυρίως οι περιηγήσεις μας σε ορεινούς επαρχιακούς δρόμους με κλειστές στροφές και ελάχιστη κίνηση, όλα κατέληγαν σε ένα κοινό συμπέρασμα.

Για να επιλέγετε ανάλογα με τη διάθεσή σας.

Πως η οδήγηση κάποιων αυτοκινήτων δεν είναι απλά απολαυστική, αλλά είναι καταλυτικά αγχολυτική. Εντός του αστικού περιβάλλοντος και με επιλεγμένο το πρόγραμμα ECO η κατανάλωση βρισκότανε πέριξ των 5 λτ./100 χλμ. Στις ευθείες της εθνικής οδού εκτιμήσαμε δεόντως αφενός την πολύ καλή ποιότητα κύλισης και την ηχομόνωση, αφετέρου την απρόσμενη άνεση από την ανάρτηση η οποία σε καμία περίπτωση δεν έγινε κουραστική. Όσο για την κατανάλωση, αυτή βρέθηκε λίγο πάνω από τα 6 λτ./100 χλμ με το ταξίδι Αθήνα –Θεσσαλονίκη να διαρκεί πολύ λιγότερο ακόμη και από την υπερταχεια…

Η σωστή επιλογή
για τον χαρακτήρα του αυτοκινήτου

Εκεί όμως που το χαμόγελο έγινε γέλιο συνεχές και ασταμάτητο είναι στα επαρχιακά ορεινά κομμάτια. Η επιλογή του προγράμματος sport, εκτός όλων των άλλων προσφέρει και έναν μοναδικά μεθυστικό ήχο από την εξάτμιση. Έναν ήχο που σε πωρώνει και σε προδιαθέτει επιτέλους να ξεχάσεις την πραγματικότητα και απολαύσεις οδήγηση. Άμεση απόκριση από τον κινητήρα, αλλαγές ταχυτήτων από το τιμόνι μέσω των paddles, σκληρότερη ανάρτηση, πλαίσιο γρανίτης και φρένα χωρίς ίχνος κόπωσης. Το άμεσο τιμόνι συμπληρώνει το παζλ και η κατανάλωση που σε ρυθμούς, έντονης εφίδρωσης, δεν ξεπέρασε τα 9 λτ./100 χλμ. είναι το κερασάκι σε ένα εξαιρετικό σύνολο. Σε ένα σύνολο το οποίο στη πλέον δύσκολη περίοδο για τη χώρα και τη ζωή μας, κατάφερνε να μας κάνει να ξεχαστούμε, να ξεφύγουμε έστω για λίγο. Η αλήθεια είναι πως θα θέλαμε το ESC να απενεργοποιείται πλήρως, αλλά τι να κάνουμε, δεν μπορούμε να τα έχουμε όλα. 

Ολοκληρωμένα απολαυστικά

Η δοκιμή του VW Golf GTD θα μείνει ανεξίτηλα χαραγμένη στη μνήμη μας, καθώς ένα ιδιαίτερο αυτοκίνητο βρέθηκε στα χέρια μας στην πλέον δύσκολη περίοδο για τη χώρα μας. Ένα αυτοκίνητο συνολικά ολοκληρωμένο, διακριτικά καλαίσθητο, προσεγμένα ποιοτικό, φροντισμένα εκρηκτικό. Ένα αυτοκίνητο το οποίο θα θέλαμε με τις κόκκινες δαγκάνες των φρένων και το σύστημα παράγωγης του ψαρωτικού ήχου από την εξάτμιση, αλλά χωρίς τις 18άρες όμορφες μεν, ασύμβατες δε με τους ελληνικούς δρόμους, ζάντες. Ένα αυτοκίνητο του οποίου τα 33250 Ευρώ που κοστίζει με απόσυρση, αξίζουν μέχρι το τελευταίο Ευρώ.

• Διακριτική εμφάνιση                                         
                  • Αχρείαστες οι έξτρα 18άρες ζάντες
• Επιδόσεις
 ESC που δεν απενεργοποιείται
• Κατανάλωση
• Οδική συμπεριφορά
• Κιβώτιο
• Χώροι
• Ήχος

Τεχνικά Χαρακτηριστικά
Κινητήρας                                   2000 κ.εκ. turbodiesel
Ίπποι                   184
Τελική ταχύτητα       228 χλμ/ώρα
0-100 χλμ/ώρα     7,5’’
Μέση κατανάλωση δοκιμής   6,8λτ./100χλμ
Εκπομπές CO2       122 γρ./χλμ

Τέλη κυκλοφορίας                      134,2€

Του Σωτήρη Βουτσελά

Απαραίτητα τα paddles, ώστε να απογειώνεται η απόλαυση της οδήγησης
Πηγαίνει αέρα, χωρίς να καίει
Οι αναρτήσεις ισορροπούν με εξαιρετικό τρόπο ανάμεσα σε άνεση και απόλαυση
Πανέμορφες οι 18άρες, αλλά όχι για την  πραγματικότητα των ελληνικών δρόμων.
Οι κόκκινές δαγκάνες σαφώς και είναι ευπρόσδεκτες
Ακόμη και τα λογότυπα είναι διακριτικά και καλαίσθητα
Τα καρό καθίσματα είναι το σήμα κατατεθέν των γρήγορων Golf. Άνετα και με επαρκή πλευρική στήριξη
Δυνατός παντού, και οικονομικός ακόμη και όταν τον λειτουργείτε στα όριά του
Μεγάλη και πολύ σημαντική η ιστορία του Golf, σε όλα τα επίπεδα

Απάντηση