PEUGEOT 2008 1.6 e-HDi: ME ΣΤΥΛ ΚΑΙ ΑΠΟΨΗ

Η ομορφιά και η καλαισθησία είναι δεδομένη καθώς στηρίζεται στο 208

Tα κροσσόβερ οχήματα αυξάνονται και πληθύνονται με απίστευτα γρήγορο ρυθμό και ως εκ τούτου σχεδόν καμία αυτοκινητοβιομηχανία δεν μπορεί να αντισταθεί στον πειρασμό να εντάξει τουλάχιστον ένα ανάλογο μοντέλο στη γκάμα της. Φυσικά η Peugeot δεν υπήρχε κανένας λόγος να αποτελέσει την εξαίρεση και έχοντας ως βάση το 208, δημιούργησε την «περιπετειώδη» εκδοχή του, το 2008 το οποίο διαθέτει και στυλ αλλά και άποψη. 

Περί στυλ ο λόγος αρχικά

Λογικές διαστάσεις

Τα σύγχρονα κροσσόβερ και ειδικά όταν αυτό προέρχεται από μία εταιρία με έμφαση στην αισθητική, όπως η Peugeot, οφείλουν αφενός να είναι καλαίσθητα και στυλάτα αφετέρου η εμφάνισή τους να είναι τέτοια ώστε να αποτυπώνεται και ο κάπως περιπετειώδης χαρακτήρας τους. Και το 2008 καταφέρνει και συνδυάζει με πολύ μεγάλη επιτυχία τα δύο αυτά χαρακτηριστικά. Καταρχήν η συνολική του εικόνα είναι αυτή ενός station αυτοκινήτου με αυξημένη απόσταση από το έδαφος, αλλά με πολύ προσεγμένες στιλιστικές λεπτομέρειες. Κομψές γραμμές συνδυασμένες με καμπύλες, δυναμικό στιλ και άρωμα περιπέτειας από την υπερυψωμένη εμφάνιση, τη διακριτική πλαστική προστασία περιμετρικά και τις χρωμιωμένες μπάρες στην οροφή δίνουν τον τόνο διαφοροποίησης.

Οι στιλιστικές λεπτομέρειες που κάνουν τη διαφορά


Μεγαλύτερο σε μήκος κατά 197 χιλιοστά και ψηλότερο κατά 96 χιλιοστά, το 2008 τουλάχιστον σε θεωρητικό επίπεδο έχει κερδίσει τα εφόδια που θα του αναπτύξουν τους εσωτερικούς χώρους και θα του ανεβάσουν το επίπεδο πρακτικότητας.  Οι χρωμιωμένες λεπτομέρειες ίσως είναι λίγο περισσότερες από αυτές που θα θέλαμε, χωρίς ωστόσο να γίνονται υπερβολικές, ενώ τα 160 χιλιοστά της απόστασης από το έδαφος είναι ένα από τα χαρακτηριστικά που θα εκτιμήσετε όσοι από εσάς τολμήσετε να κινηθείτε και εκτός δρόμου. Προαιρετικά μάλιστα υπάρχει και το σύστημα Grip Control που διευκολύνει ηλεκτρονικά την πρόσφυση των κινητήριων εμπρός τροχών, που συνδυάζεται και με ανάλογα ελαστικά 

Στα ενδότερα

Όσο πρέπει ογκώδες το πίσω μέρος


Στο εσωτερικό η προσεγμένη αισθητική συνδυάζεται με πρακτικότητα και εργονομία, ενώ τη παράσταση κλέβουν το τιμόνι μικρής διαμέτρου και η υπερυψωμένη τοποθέτηση των οργάνων όπως και στο 208. Στην κονσόλα δεσπόζει η έγχρωμη οθόνη αφής των επτά ιντσών. Ο εξοπλισμός είναι ικανοποιητικός , ενώ και η ποιότητα αφήνει καλές εντυπώσεις, αν και στο σύνολο τους τα υλικά αποδεικνύονται σκληρά.  Οι χώροι είναι ένα από τα δυνατά χαρτιά του 2008,  με τα αναπαυτικά καθίσματα να προσφέρουν ταυτόχρονα και σωστή πλευρική στήριξη, ενώ πίσω έχουν κερδίσει σε φωτεινότητα την στιγμή που ικανοποιούν και σε διαθέσιμο χώρο, τόσο στα γόνατα όσο και στο κεφάλι. Τέσσερις ενήλικες θα ταξιδέψουν ευχάριστα, πέντε ικανοποιητικά, ενώ και ο χώρος αποσκευών των 350 λίτρων, με χαμηλό κατώφλι φόρτωσης θα φιλοξενήσει περισσότερα από τα απαραίτητα.

Με άποψη για την οικονομία

Γνώριμη εικόνα στο εσωτερικό με το μικρό τιμόνι
και τη φιλοσοφία να βλέπει ο οδηγός τα όργανα πάνω από αυτό

Το αυτοκίνητο της δοκιμής μας είχε τον πετρελαιοκινητήρα των 1600 κυβικών στην έκδοση με τους 92 ίππους, ο οποίος αποδείχτηκε πως πραγματικά διαθέτει άποψη για την οικονομία ως προς την κατανάλωση. Οι 92 ίπποι αποδίδονται στις 4000 στροφές με τη ροπή των 230 Nm να είναι διαθέσιμη από τις 1750 στροφές. Το 0-100 km/h έρχεται σε 13.3’’ και όταν επιμείνεις στο γκάζι θα δεις έως και 180 χλμ./ώρα τελικής ταχύτητας, όμως περισσότερη σημασία έχει ο τρόπος απόδοσης του συνόλου. Το τράβηγμα του κινητήρα είναι αρκετά ικανοποιητικό ενώ αποδείχθηκε και πολιτισμένος σε αίσθηση και ήχο. Το δυνατό του σημείο όμως είναι αναμφίβολα η πολύ λογική κατανάλωση η οποία κατά τη διάρκεια της δοκιμής μας κυμάνθηκε στα 4.7 με 5 λίτρα για κάθε  100 χιλιόμετρα. 

Ευχάριστο παντού

Και φυσικά ακούμε ραδιοφωνικό ΕΝ ΚΙΝΗΣΕΙ


Κατά τη διάρκεια της δοκιμής του Peugeot 2008 είχαμε τη δυνατότητα να το οδηγήσουμε παντού. Εντός πόλης, σε περιαστικές συνθήκες, στην εθνική αλλά και λίγο εκτός δρόμου. Το πρώτο πράγμα που σε κερδίζει είναι η ευκολία στην οδήγηση. Πολύ καλή περιμετρική ορατότητα, ικανοποιητικός κινητήρας, αν και η αλήθεια είναι πως θα προτιμούσαμε την έκδοση με τους 115 ίππους για λίγο περισσότερη σβελτάδα, άνεση στην εθνική και κυρίως κατανάλωση η οποία ποτέ μα ποτά δεν ξεπερνάει τα όρια της λογικής. Η ανάρτηση είναι σαφώς προσανατολισμένη στις απροβλημάτιστες οικογενειακές μετακινήσεις, ωστόσο όταν της ζητήσετε το κάτι παραπάνω δεν πρόκειται να σας δημιουργήσει πρόβλημα ή κάποια άτσαλη και απρόβλεπτη αντίδραση σε σβέλτη οδήγηση σε επαρχιακό δρόμο. Το μόνο που θα θέλαμε λίγο καλύτερο είναι η αίσθηση του επιλογέα ταχυτήτων η οποία είναι αρκετά ελαστική. 

Επιτυχημένη κίνηση

Πολύ ικανοποιητικοί οι χώροι για τους πίσω επιβάτες


Η επιλογή της Peugeot να δημιουργήσει ένα κροσσόβερ μοντέλο στηριζόμενη στο 208, κρίνεται τελικά επιτυχημένη. Αυτό διότι έχοντας στο τσεπάκι τη καλαισθησία, πρόσθεσε χώρους, στιλιστικές λεπτομέρειες, απόσταση από το έδαφος και έναν πολύ καλό και οικονομικό πετρελαιοκινητήρα ο οποίος συμπληρώνει και ολοκληρώνει το σύνολο. Ένα σύνολο που απαιτεί 20000 Ευρώ με απόσυρση για να αποκτηθεί στην έκδοση της δοκιμής μας. Τιμή η οποία ακούγεται και είναι λογική, αλλά και η οποία βάζει το 2008 της Peugeot σε μία κατηγορία με πολλούς και ιδιαίτερα ισχυρούς ανταγωνιστές, τους οποίους όμως είναι σε θέση να αντιμετωπίσει και να κοιτάξει στα μάτια.

• Σχεδίαση                                                         
                                          • Αίσθηση επιλογέα
• Άνεση
• Σκληρά πλαστικά
• Οδική συμπεριφορά
• Κατανάλωση
• Χαρακτήρας

Τεχνικά Χαρακτηριστικά
Κινητήρας                                   1600 κ.εκ. turbodiesel
Ίπποι                   92
Τελική ταχύτητα       180 χλμ/ώρα
0-100 χλμ/ώρα     13,3’’
Μέση κατανάλωση δοκιμής   4,8λτ./100χλμ
Εκπομπές CO2       103 γρ./χλμ

Τέλη κυκλοφορίας                      93€

Του Σωτήρη Βουτσελά

Πολύ λογικός στις απαιτήσεις του για καύσιμο
350 λίτρα με επίπεδο χώρο και χαμηλό κατώφλι
Η χρήση χρωμίου είναι παντού έντονη

Απάντηση