RENAULT TWINGO: ΠΑΛΙΕΣ ΔΟΞΕΣ ΣΤΟ ΣΗΜΕΡΑ

Ένα από τα πλέον φρέσκα σχήματα
αυτή τη στιγμή στη κατηγορία

Από τις ιστορικότερες μάρκες σε πίστες και δρόμους η Renault φέρνει μαζί της μεγάλη δόξα και κορυφαία τεχνογνωσία την οποία εφαρμόζει εξίσου σε όλα τα μοντέλα της ασχέτως κατηγορίας στην οποία ανήκουν. Μεγάλο παράδειγμα το «μικρό» Twingo και τα εισαγωγικά δικαιολογούνται διότι μόνο μικρό δεν είναι, τηρουμένων βεβαίως των αναλογιών και των δεδομένων.

Φέρνει μαζί του…

κάτι από το παρελθόν και αυτό είναι κινητήρας αλλά και κίνηση πίσω θυμίζοντας παλιές δόξες και καταφέρνοντας να κάνει συναρπαστικό ένα αυτοκίνητο ουσιαστικά πόλης. Αυτό το διαφορετικό είναι που κάνει την Γαλλική εταιρία να ξεχωρίζει και να γίνεται αγαπητή. Αν περάσουμε στα πρακτικά το Twingo δεν ήταν ποτέ μικρό (αν εξαιρέσουμε τις διαστάσεις του) από το πρώτο ακόμη το 1993 όταν το οδηγήσαμε για πρώτη φορά και μείναμε έκπληκτοι από την άνεση των εσωτερικών χώρων. Το ίδιο και μάλιστα σε πολύ μεγαλύτερο βαθμό ισχύει και στο σημερινό τρίτης γενιάς το οποίο αν και είναι κατά 10 ολόκληρα εκατοστά μικρότερο σε μήκος φθάνοντας στα 3,59 μέτρα συγχρόνως έχει μεγαλύτερο μεταξόνιο κατά 12 ολόκληρα εκατοστά, πάντα σε σύγκριση με το προηγούμενο!

Για αστικές και όχι μόνο, βόλτες

Αυτό οφείλεται στην τοποθέτηση του κινητήρα πίσω που επέτρεψε στους μηχανικούς να μεταφέρουν το ταμπλό προς τα εμπρός και πιστέψτε μας δεν είναι καθόλου εύκολο για να το καταφέρεις και χρειάστηκε μεγάλη έρευνα. Το δεύτερο καλό από την τοποθέτηση του κινητήρα πίσω είναι ο ιδιαίτερα μικρός κύ6κλος στροφής αφού τώρα οι τροχοί στρίβουν μέχρι 45 μοίρες σε σχέση με τις 30 μοίρες του προηγούμενου ή πιο πρακτικά ο κύκλος στροφής είναι μόλις 8,59 μέτρα και καταλαβαίνετε πόσο ευεργετικό είναι αυτό για την κίνηση της πόλης. Το βάρος είναι μοιρασμένο σε 45% εμπρός και 55%πίσω αλλά δεν θεωρείται οπισθόβαρο αφού δεν παίζει κανένα ρόλο στην οδική του συμπεριφορά. 

Πολύ όμορφο έξω-μέσα

Πόσο δυναμικό μπορεί να δείξει ένα αυτοκίνητο πόλης; Στο Twingo ισχύει καθώς είναι μυώδες και χαριτωμένο συγχρόνως με μεγάλα φωτιστικά, γλυπτές επιφάνειες, διπλά φώτα εμπρός και μία  αίσθηση τρίθυρου χάρη στις πίσω χειρολαβές που είναι «κρυμμένες» στο αμάξωμα. Να σημειώσουμε ότι διατίθεται αποκλειστικά σε πεντάθυρη έκδοση. Εκείνο όμως που μου άρεσε περισσότερο είναι το πίσω μέρος που, χωρίς να γίνομαι ιερόσυλος, μου θυμίζει έντονα 5 Turbo για να μην σας πώ Maxi! Εσωτερικά συναντάς ένα άνετο και φιλόξενο περιβάλλον, με μεγάλα (για την κατηγορία) και άνετα καθίσματα στα οποία θα φιλοξενηθούν τέσσερα άτομα χωρίς ιδιαίτερες παραχωρήσεις ακόμη και για ένα σύντομο ταξίδι, έχοντας στην διάθεσή τους αρκετούς και μεγάλους χώρους για μικροαντικείμενα. Σε αντίθεση ο χώρος αποσκευών περιορίζεται στα 188 λίτρα και βρίσκεται μόνο πίσω πάνω από τον κινητήρα αφού εμπρός υπάρχουν διάφορα δοχεία υγρών του αυτοκινήτου. Η θέση οδήγησης είναι κάπως ψηλή και η ορατότητα προς όλες τις κατευθύνσεις είναι ιδιαίτερα καλή, μεγάλα προσόντα και τα δύο για αυτοκίνητο πόλης.

Το πίσω μέρος του είναι και το πιο όμορφο

Ικανός κινητήρας

Το αυτοκίνητο της πρώτης αυτής γνωριμίας μας φορούσε τον τρικύλινδρο τούρμπο κινητήρα των 898 κ.εκ. που αποδίδει 90 ίππους στις 5.500 σ.α.λ.  και ροπή 135 Nm στις 2.500 σ.α.λ. Ενας ικανότατος κινητήρας που κινεί αξιοπρεπέστατα το αμάξωμα βάρους 945 κιλών που μεταφράζεται στην αναλογία περίπου 10 κιλών ανά ίππο. Στα υπέρ του να προσθέσουμε και την οικολογική του πλευρά καθώς οι ρύποι του είναι στα 99 γρμ./χλμ. που για εσάς σημαίνει απαλλαγή τελών κυκλοφορίας. Το κιβώτιο είναι μηχανικό πέντε σχέσεων και στα φρένα υπάρχουν δίσκοι εμπρός και ταμπούρα πίσω.

Είναι αυτοκίνητο πόλης;

Σύμφωνο με τις επιταγές της εποχής


Ο βασικός του χαρακτήρας είναι αυτός και εκεί αποδεικνύεται πολύτιμος βοηθός με τις συμπαγείς του διαστάσεις, τις πέντε πόρτες την εύκολη πρόσβαση στο εσωτερικό, την ευκολία χειρισμών, την ευελιξία του και τον μικρό κύκλο στροφής. Ιδανικό για τις μετακινήσεις και την γενικότερη εξυπηρέτηση της πόλης. Αυτό δεν αναιρεί ότι μπορείτε να ταξιδέψετε σε μικρές και μεσαίες αποστάσεις και μάλιστα με αξιώσεις, καθώς στρίβει με τρόπο που δύσκολα προδίδει ότι πρόκειται για πισωκίνητο αυτοκίνητο και μετά από λίγα χιλιόμετρα δεν καταλαβαίνετε που έχει την κίνηση. Σε κάθε περίπτωση η οδήγησή του χαρακτηρίζεται τόσο ευχάριστη όσο και ασφαλής, στοιχεία που ξεχωρίζουν στην Γαλλική εταιρία. Είτε στις ευθείες είτε σε δρόμο με στροφές το μικρό Twingo σας καλεί να διασκεδάσετε καθώς είναι ευθύβολο και ασφαλές. Μοναδική μας ένσταση ο ήχος του που γίνεται κάπως τραχύς αν τον «κρατήσετε ψηλά» και προσθέτουμε την έλλειψη στροφόμετρου. 

Οι χώροι είναι και πάλι ένα από τα δυνατά σημεία του…


Έχει το DNA της μάρκας

Είναι διαφορετικό από τα δύο προηγούμενα και κυρίως φέρνει τυην καινοτομία στην κατηγορία ενώ διατηρεί το DNA της μάρκας που σημαίνει αξιοπιστία και ασφάλεια σε όλους τους τομείς. Από τις καλύτερες επιλογές της κατηγορίας.

• Σχεδίαση                                                         
                             • Μικρός χώρος αποσκευών
• Οδική συμπεριφορά
• Έλλειψη στροφόμετρου
• Κατανάλωση
• Ευελιξία

Τεχνικά Χαρακτηριστικά

Κινητήρας                                   898 κ.εκ. turbo
Ίπποι                   90
Τελική ταχύτητα       169 χλμ/ώρα
0-100 χλμ/ώρα     12,3’’
Εκπομπές CO2       99 γρ./χλμ
Τέλη κυκλοφορίας                      Δεν πληρώνει
Του Τριαντάφυλλου Τσουλφά

… ειδικά για μικροαντικείμενα

Απάντηση