HONDA CIVIC 1.6 I-DTEC vs NISSAN PULSAR 1.5 DCI: ΕΝΔΟΙΑΠΩΝΙΚΗ ΜΑΧΗ

Τελείως διαφορετική η σχεδιαστική τους φιλοσοφία

O τίτλος του συγκεκριμένου συγκριτικού θα μπορούσε κάλλιστα να είναι και «ο νέος απέναντι στον παλιό» καθώς από τη μία έχουμε το νεοφερμένο Pulsar το οποίο είναι κάτι εντελώς καινούριο για τη Nissan και από την άλλη το Civic με μία ιδιαίτερα μακρά ιστορία πίσω του και βεβαίως αποδεδειγμένα ένα από τα πιο σημαντικά μοντέλα για την Honda. Ξεκινώντας από τις ομοιότητες, οι οποίες είναι προφανώς απαραίτητες ώστε να έχει βάση μία συγκριτική δοκιμή, αμφότερα είναι πεντάθυρα, ανήκουν στη μικρομεσαία κατηγορία, είναι πετρελαιοκίνητα με παρεμφερή κυβισμό και φυσικά στην ίδια, τάξη μεγέθους, τιμή. Από εκεί και πέρα όμως οι διαφορές τους, όπως θα διαπιστώσετε στη συνέχεια είναι πάρα πολλές, με αποτέλεσμα η σύγκριση των δύο να παρουσιάζει ιδιαίτερα μεγάλο ενδιαφέρον. 

Διαφορετικής φιλοσοφίας αισθητική

Από όποια πλευρά και αν τα παρατηρήσετε
οι αισθητικές τους διαφορές είναι πολλές

Μία εταιρία όπως η Nissan που έχει πρωτοτυπήσει με τη πρώτη γενιά του Qashqai και που έχει φτάσει στα όρια της σχεδιαστικής αυθάδειας, με την καλή έννοια, με ένα μοντέλο όπως το  Juke, ο αισθητικός συντηρητισμός μπορεί να δείχνει λίγο παράταιρος, είναι ωστόσο απόλυτα δικαιολογημένος. Και η εμφάνιση του Pulsar είναι σαφές πως παραπέμπει και μάλιστα με ιδιαίτερα έντονο τρόπο στο Qashqai. Από την άλλη η εξωτερική εικόνα του Civic εξακολουθεί και είναι μία από τις πλέον πρωτότυπες και ρηξικέλευθες στη κατηγορία. Από όποια πλευρά και αν το παρατηρήσεις έχεις κάτι να προσέξεις, κάπου να «κολλήσει» το βλέμμα σου και φυσικά πολλά μα σχολιάσεις. Η πρόσφατη ανανέωση στην οποία υπεβλήθη δεν άλλαξε κάτι ιδιαίτερα, καθώς η αλήθεια είναι πως η απόφαση και μόνο να πειράξεις ένα τέτοιο σχήμα, είναι πολύ δύσκολη. Αν και πρόκειται για ένα τελείως υποκειμενικό θέμα, η πλάστιγγα γέρνει υπέρ του Civic. 

Τόλμη και ατολμία

Και φυσικά το πίσω μέρος είναι ένα από τα πλέον ξεχωριστά για το Civic,
χωρίς κάτι το ιδιαίτερο στο Pulsar

Περνώντας στο εσωτερικό των δύο αυτοκινήτων συναντούμε τα χαρακτηριστικά του τίτλου της παραγράφου. Αυτό διότι το Civic διαθέτει ένα φουτουριστικό εσωτερικό με πολύ ιδιαίτερες σχεδιαστικές πινελιές, ενώ η εικόνα της καμπίνας του Pulsar είναι γνώριμη από άλλα μοντέλα της εταιρίας. Από εκεί και πέρα οφείλουμε να σταθούμε σε δυο στοιχεία. Το πρώτο είναι η πολύ καλή ποιότητα των υλικών αλλά και της κατασκευής και στα δύο αυτοκίνητα και φυσικά στους τεράστιους χώρους του Pulsar. Εδώ οι άνθρωποι της Nissan έδωσαν τα ρέστα τους και κατάφεραν να δημιουργήσουν μία ιδιαίτερα ευρύχωρη καμπίνα τόσο επί πραγματικού όσο και στην αίσθηση που προσφέρει, ακόμη και στους πέντε επιβάτες. Αντίθετα οι τέσσερις ενήλικοι που θα βολευτούν στο εσωτερικό του Civic δεν θα νιώσουν άβολα, αλλά δεν θα αισθανθούν κιόλας το αίσθημα της άνεσης που προσφέρει το Pulsar. 

Πολύ μεγάλες είναι οι διαφορές της σχεδίασης
και στο εσωτερικό των δύο μοντέλων

Αν στα παραπάνω προσθέσουμε την υψηλή θέση οδήγησης του Pulsar η οποία δεν μας βόλεψε, σε αντίθεση με αυτή του Civic που μας άρεσε, θα λέγαμε πως η κατάσταση βρίσκεται σε μία ισορροπία. Μία ισορροπία η οποία επιβεβαιώνεται και από το πολύ υψηλό επίπεδο εξοπλισμού και των δύο αυτοκινήτων, από τα οποία πραγματικά δεν έλειπε τίποτα. 

Εξαιρετικά δείγματα μηχανολογίας

Και τα δύο αυτοκίνητα, όπως γράψαμε πιο πάνω, είναι εφοδιασμένα με πετρελαιοκίνητα μηχανικά σύνολα. Το μεν Pulsar με τον γνωστό πετρελαιοκινητήρα των 1500 κυβικών με τους 110 ίππους και τα 260 Nm ροπής, το δε Civic με τον 1.600άρη diesel i-DTEC  που αποδίδει 120 ίππους και 300 Nm ροπής. Με το συγκεκριμένο μηχανικό σύνολο η Honda έδειξε για ακόμη μία φορά τις ικανότητες της, καθώς κατάφερε να συνδυάσει με παραδειγματικό τρόπο τον ομαλό τρόπο λειτουργίας, τις επιδόσεις και την οικονομία στη κατανάλωση. Από την άλλη και ο κινητήρας του Pulsar είναι πολύ καλός, αλλά δεν καταφέρνει να φτάσει τα χαρακτηριστικά και τον τρόπο λειτουργίας αυτού του Civic. 

Οι διαθέσιμοι χώροι του Pulsar
είναι από τους καλύτερους στη κατηγορία,
ενώ για το Civic κρίνονται ικανοποιητικοί

Και φυσικά πρίν βιαστείτε να πείτε ότι είναι η Nissan έχει και τον 1.6 λίτρων με τους 130 ίππους και ότι με αυτόν θα έπρεπε να γίνει η σύγκριση, το μόνο που έχουμε να πούμε είναι πως δεν τον τοποθετεί στο Pulsar. Όταν και αν πάρει μία τέτοια απόφαση πολύ ευχαρίστως να επαναλάβουμε το συγκριτικό μας. Αμφότερα τα αυτοκίνητα διαθέτουν μηχανικό κιβώτιο έξη σχέσεων, όπου και πάλι η ζυγαριά γέρνει υπέρ του Civic τόσο σε κλιμάκωση όσο και σε αίσθηση. Με λίγα λόγια και ενώ το Pulsar είναι ένα άρτιο μηχανολογικά αυτοκίνητο, έχει απέναντί του το κορυφαίο, ίσως της κατηγορίας, σε αυτόν τον τομέα. 

To ίδιο απολαυστικά

Όταν βρεθείς στη θέση του οδηγού και συνηθίσεις το ότι το κάθισμα δεν χαμηλώνει αρκετά, αλήθεια γιατί άραγε, θα διαπιστώσεις από τα πρώτα κιόλας χιλιόμετρα πως το Pulsar είναι ένα πραγματικά ευχάριστο αυτοκίνητο στην οδήγηση. Ξεκινώντας από τη λειτουργία του κινητήρα και το μεστό τράβηγμα από τις 1500 στροφές, συνεχίζοντας με την αίσθηση στην αλλαγή των σχέσεων και ολοκληρώνοντας με την οδική του συμπεριφορά. Η αλήθεια είναι πως η τελευταία αποτέλεσε μία πραγματικά ευχάριστη έκπληξη, καθώς το αυτοκίνητο στρίβει με τρόπο που το κατατάσσει πολύ ψηλά στη κατηγορία του. Ουδέτερο ακόμη και όταν το πιέσεις πολύ μα πάρα πολύ, καθώς το εμπρός μέρος διαγράφει με ακρίβεια τη τροχιά που έχεις επιλέξει με το τιμόνι, ενώ το πίσω ακολουθεί πιστά, χωρίς καμία μα απολύτως καμία αντίδραση.

Πολύ καλοί και οι δύο,
με αυτόν του Civic να διαθέτει εξαιρετικά χαρακτηριστικά
και τρόπο λειτουργίας

Η τοποθέτηση του πετρελαιοκινητήρα των 1.6 λίτρων έδωσε στο Civic, όσο και αν αυτό ακούγεται παράδοξο, τη σπορ χροιά που αποπνέει το αυτοκίνητο αλλά δεν ήταν σε θέση να ολοκληρώσω ο βενζινοκινητήρας των 1400 κυβικών. Μπαίνεις στο εσωτερικό, βρίσκεις εύκολα τη θέση οδήγησης που επιθυμείς, προσαρμόζεσαι στο ότι δεν έχεις και τη καλύτερη δυνατή ορατότητα προς τα πίσω και ξεκινάς. Το πρώτο χαρακτηριστικό που εντυπωσιάζει τους περαστικούς είναι το ότι δεν υπάρχει ο αναμενόμενος ήχος.  Είτε είσαι μέσα στην καμπίνα είτε έξω από αυτή, το νέο μοτέρ δεν ακούγεται σαv ντίζελ. Χωρίς κραδασμούς, χωρίς κροταλίσματα, το πετρελαιοκίνητο Civic κάνει τη διαφορά, σε σχέση με τους ανταγωνιστές του.

Πραγματικά δυσκολεύομαι πάρα πολύ να αποφασίσω ποιο από τα δύο μου άρεσε περισσότερο οδηγώντας το. Από τη μία το Pulsar έχει ένα πάτημα και μία συμπεριφορά η οποία πραγματικά σε ενθουσιάζει, αλλά η υψηλή θέση οδήγησης δεν σου επιτρέπει να «φορέσεις» το αυτοκίνητο. Από την άλλη ο κινητήρας και το κιβώτιο του Civic σε προτρέπουν να «παίζεις» συνεχώς μαζί τους απολαμβάνοντας τη κάθε διαδρομή, κοντίνη ή μακρινή, αστική ή ταξίδι. 

Στο ταμείο

Πολύ προσεγμένη η οδική τους συμπεριφορά,
με αυτή του Pulsar να αποτελεί την ευχάριστη έκπληξη

Η επάνοδος της Nissan στα μικρομεσαία πεντάθυρα οικογενειακά, γίνεται με τρόπο σίγουρο και τελικά αποτελεσματικό. Με βασικό ατού τους χώρους, μπαλαντέρ τον κινητήρα και άσσο από το μανίκι την οδική συμπεριφορά, το Pulsar μπορεί να ξανακερδίσει για την Nissan τον χαμένο χώρο από τη πίτα της κατηγορίας, λόγω της απουσίας της για μεγάλο χρονικό διάστημα. Τα 18300 Ευρώ για την πλούσια έκδοση Acenta της δοκιμής είναι τελικά μία λογική τιμή για τα όσα, πολλά, προσφέρει το αυτοκίνητο. Από την άλλη το Civic είναι  μια γνώριμα ολοκληρωμένη και ενδιαφέρουσα πρόταση με μακρά ιστορία πίσω του.  Το ότι διαθέτει έναν ξεχωριστό και ολοκληρωμένο χαρακτήρα, είναι αδιαπραγμάτευτο. Το ότι ζητάει 21170 Ευρώ με απόσυρση είναι κάτι που δημιουργεί δεύτερες σκέψεις και που ίσως, λόγω και των οικονομικών συνθηκών που βιώνουμε, δεν επιτρέπει στο μοντέλο της Honda να έχει μία ακόμη καλύτερη εμπορική πορεία, παρά το γεγονός ότι την αξίζει. 

HONDA ΘΕΤΙΚΑ NISSAN ΘΕΤΙΚΑ

• Εμφάνιση                                                           
                                                                • Χώροι
• Κινητήρας – κιβώτιο                             
• Τιμή

Του Σωτήρη Βουτσελά
Πανέμορφες και οι δύο, προσθέτουν πολλούς πόντους στην εμφάνιση των δύο αυτοκινήτων

Απάντηση