BMW X3 xDRIVE 20D vs VOLVO XC60 D4: ΣΥΝΟΔΟΣ ΚΟΡΥΦΗΣ

Δύο εξαιρετικοί εκπρόσωποι της κατηγορίας των οχημάτων ελευθέρου χρόνου

Ένα συγκριτικό τέστ ανάμεσα σε δύο μοντέλα της BMW και της Volvo, έχει μεγάλο ενδιαφέρον από πολλές και διαφορετικές οπτικές γωνίες. Αυτό διότι πέρα από το αμιγώς αυτοκινητικό κομμάτι, υπάρχει και η πορεία, η ιστορία και οι εξελίξεις των δύο εταιριών, οι οποίες έχουν τη δική του ξεχωριστή, αλλά πολύ μεγάλη, σημασία. Αυτό διότι η μεν BMW είναι μία αυτοκινητοβιομηχανία με σταθερά ανοδική πορεία, από τη δημιουργία της, σε παγκόσμιο επίπεδο φτάνοντας σήμερα να είναι το νούμερο ένα στις πωλήσεις πολυτελών οχημάτων.

Πρόσφατα και τα δύο μοντέλα δέχθηκαν μία αισθητική και όχι μόνο ανανέωση

Από την άλλη η Volvo, μία εταιρία με επίσης μεγάλη και σημαντική ιστορία, βρέθηκε πρίν από μερικά χρόνια στο χείλος του γκρεμού. Τότε βρέθηκαν οι επενδυτές της Geely, οι οποίοι την εξαγόρασαν, έλυσαν οριστικά τα οικονομικά της προβλήματα και άφησαν τους Σουηδούς να κάνουν αυτό που ξέρουν. Αυτοκίνητα.  Kαι μπορεί αυτό να φανεί εξ’ολοκληρου από το νέο XC90, ωστόσο το XC60 είναι σε θέση να μας δώσει μία απτή απόδειξη των δυνατοτήτων της Σουηδικής αυτοκινητοβιομηχανίας.  

Προσφάτως ανανεωμένα

Οι διαφορές τους είναι πολύ περισσότερες από αυτές που φαίνονται

Τόσο το X3 όσο και το XC60 δέχθηκαν πρόσφατα μία αισθητική ανανέωση, η οποία ήταν απαραίτητα προκειμένου να τα κρατήσει φρέσκα, μέχρι τη πλήρη αντικατάστασή τους. Tα καινούρια χαρακτηριστικά στοιχεία της επιβλητικής και στιβαρής σιλουέτας που διαθέτει η X3 είναι οι νέοι προφυλακτήρες, τα ανασχεδιασμένα φώτα  και οι πιο αεροδυναμικοί καθρέφτες με LED για τα ενσωματωμένα φλας. Επίσης η εμπρός μάσκα, όσο και τα πίσω φώτα θυμίζουν σαφώς X5. Από την άλλη η ανανέωση του XC 60, δεν δημιούργησε σημαντικές διαφορές, καθώς επικεντρώθηκε σε στιλιστικές λεπτομέρειες όπως φανάρια και προφυλακτήρες. 

Η αλήθεια είναι πως τα απολαύσαμε και τα δύο, για διαφορετικούς όμως λόγους

Οι διαστάσεις του Σουηδικού μοντέλου είναι  είναι 4.644 μέτρα για το μήκος, 1.891 μέτρα το πλάτος και 1.713 μέτρα το ύψος του, ενώ του Γερμανικού  4.657 μέτρα μήκος, πλάτος  1.881 μέτρα και ύψος των 1.678 μέτρα. Και τα δύο αυτοκίνητα καταφέρνουν να εντυπωσιάζουν με την εμφάνισή τους χωρίς ωστόσο να προκαλούν. 

Με έμφαση στη ποιότητα

Υψηλής ποιότητας και ιδιαιτέρως πλούσια εξοπλισμένα και τα δύο.
Σε ότι έχει να κάνει με την αισθητική η εικόνα της BMW είναι σαφώς
πιο παρωχημένη σε σχέση με αυτή του Volvo

Η εικόνα, η αίσθηση και τελικά και η ουσία, εισερχόμενοι στο εσωτερικό του Volvo είναι ότι πρόκειται για ένα αυτοκίνητο το οποίο έχει προσεχθεί στη κάθε του λεπτομέρεια. Από τα υψηλής ποιότητας υλικά και την αντίστοιχη ποιότητα στη συναρμογή τους, μέχρι τη σχεδίαση και φυσικά τον εξοπλισμό. Ειδικά ο τελευταίος είναι σαφώς πλήρης, όπως και αυτός  των συστημάτων ασφαλείας με τα οποία εφοδιάζεται το XC60. Στο ίδιο πολύ υψηλό επίπεδο ποιότητα βρίσκεται και το εσωτερικό της BMW, με την ποιότητα της κατασκευής να δείχνει ικανή να αντέξει για πολλά πολλά χρόνια ακόμη και σε κακή χρήση εκ μέρους του ιδιοκτήτη. 

O στάνταρ εξοπλισμός άνεσης και ασφάλειας είναι υπερπλήρης, ενώ παράλληλα έχει αναβαθμιστεί το σύστημα infotainment και το σύστημα iDrive. Οι χώροι είναι ιδιαιτέρως ικανοποιητικοί ακόμη και για πέντε άτομα, με το Volvo να έχει ένα μικρό προβάδισμα για τους επιβάτες και τη BMW για τις αποσκευές. Τέλος σε ότι έχει να κάνει με τη σχεδίαση, αυτή της X3 θυμίζει μοντέλα της εταιρίας προηγούμενων δεκαετιών, ειδικά σε ότι αφορά στον πίνακα οργάνων, ενώ η εικόνα στο Volvo, παρά το γεγονός ότι επίσης χρίζει ανανέωσης, δείχνει σαφώς πιο φρέσκια. 

Εξαιρετικά δείγματα τεχνολογίας

Πολύ ικανοποιητικοί οι χώροι για πέντε άτομα
και στα δύο αυτοκίνητα, με ένα μικρό προβάδισμα
σε αυτούς του Σουηδικού μοντέλου

Και τα δύο αυτοκίνητα της συγκριτικής μας δοκιμής ήταν εξοπλισμένα με δίλιτρα πετρελαιοκίνητα μηχανικά σύνολα, τα οποία πραγματικά αποτελούν απτά δείγματα τεχνολογία, τόσο σε ότι έχει να κάνει με την απόδοσή τους, όσο και σε σχέση με τη λειτουργία και την οικονομία ως προς τη κατανάλωση καυσίμου. Ο κινητήρας της BMW αποδίδει 190 ίππους ενώ του Volvo 181 με τη ροπή και των δύο να βρίσκεται στα 400 Nm. Και τα δύο αυτοκίνητα ήταν επίσης εξοπλισμένα με αυτόματα κιβώτια οκτώ σχέσεων, με δυνατότητα και σειριακής λειτουργίας. Και τα δύο κιβώτια χαρακτηρίζονται από άμεση και ομαλή αλλαγή  των σχέσεων και σε κάθε περίπτωση αξίζουν τα επιπλέον χρήματα, καθώς ταιριάζουν γάντι στον χαρακτήρα των αυτοκινήτων.

Η Χ3 της δοκιμής μας διέθετε και το σύστημα τετρακίνησης x drive της BMW, ενώ αντίθετα η Volvo δεν συνδυάζει τους διλιτρους κινητήρες στο XC60 με τετρακίνηση. Και μπορεί η πλειονότητα των αγοραστών οχημάτων ελευθέρου χρόνου να μην ενδιαφέρεται ιδιαίτερα για την ύπαρξη τετρακίνησης, η ύπαρξη της ωστόσο αποτελεί ένα σαφές πλεονέκτημα. Βεβαίως όποιος αποφασισει να κινηθεί εκτός δρόμου, τα όρια θα θέσουν τα ασφάλτινα ελαστικά και στις δύο περιπτώσεις, καθώς η αυξημένη απόσταση από το έδαφος (21 εκ. για την BMW και 23 εκ. για το Volvo) θα βοηθήσουν στο να ξεπεράσετε τα περισσότερα από τα εμπόδια που θα συναντήσετε. 

Απολαυστικά με διαφορετικό τρόπο

Μεγάλα πορτ μπαγκάζ, με το προβάδισμα
αυτή τη φορά να ανήκει στο Γερμανικό μοντέλο κατά 55 λίτρα

Και με τα δύο αυτοκίνητα κάναμε παραπάνω από χίλια χιλιόμετρα σε ελάχιστες μέρες, σε κάθε είδους δρόμο και με όλες τις καιρικές συνθήκες, προκειμένου να σχηματίσουμε μία σαφή εικόνα. Βεβαίως αυτό που καταφέραμε ήταν να επιβεβαιώσουμε, και με το παραπάνω, την αίσθηση που μας έδωσε το κάθε ένα από τα πρώτα κιόλας χιλιόμετρα. Ξεκινώντας από την BMW, το αυτοκίνητο είναι σαφώς προσανατολισμένο προς την σπόρ οδήγηση και απευθύνεται σε εκείνον, ο οποίος θέλει να απολαμβάνει το κάθε χιλιόμετρο μαζί του. Με τον οδηγό να έχει τη δυνατότητα να επιλέξει, χάρη στο Driving Experience Control, ανάμεσα σε 4 προγράμματα (Eco Pro, Comfort, Sport & Sport+) για τις βασικές λειτουργίες (κινητήρας, τιμόνι, κιβώτιο, ESP, ανάρτηση ), το πρώτο που εντυπωσιάζει είναι το πώς μεταμορφώνεται το αυτοκίνητο ανάλογα με τη ρύθμιση που θα επιλέξει ο οδηγός. 

Εξαιρετικά δείγματα πετρελαιοκινητήρων αμφότεροι.
Αυτό της BMW είναι κατά 9 ίππους με τη ροπή όμως
να βρίσκεται ακριβώς στα ίδια επίπεδα.
400 Nm και για τα δύο μοντέλα

Από την άλλη το Volvo διαθέτει πολύ υψηλή ποιότητα κύλισης και σε συνδυασμό με την προσεγμένη ηχομόνωση καθιστούν το αυτοκίνητο έναν ταξιδευτή μακρινών, μα πολύ μακρινών αποστάσεων χωρίς να κουράζει στο ελάχιστο τον οδηγό και τους συνεπιβάτες του. Η ανάρτηση αποσβαίνει τις ανωμαλίες του οδοστρώματος και τις φιλτράρει άκρως ικανοποιητικά πριν περάσουν στο εσωτερικό, ενώ καταφέρνει και ισορροπεί με πολύ μεγάλη επιτυχία ανάμεσα στην άνεση που οφείλει να έχει τέτοιο αυτοκίνητο και στη σωστή οδική συμπεριφορά. Φυσικά η ύπαρξη της τετρακίνησης δίνει ένα πλεονέκτημα στο Γερμανικό μοντέλο, καθώς σε ακραίους ρυθμούς ο γνώστης θα μπορέσει να την εκμεταλλευτεί και να κινηθεί πιο γρήγορα, χωρίς ωστόσο αυτό να είναι το ζητούμενο από αυτοκίνητα αυτής της φιλοσοφίας. 

Τέλος σε ότι έχει να κάνει με τη κατανάλωση οι δύο μονομάχοι αποδείχθηκαν ισόπαλοι καθώς σε ρυθμούς απόλαυσης αμφότεροι βρέθηκαν λίγο πάνω από τα οκτώ λίτρα πετρελαίου για κάθε 100 χιλιόμετρα, τιμή η οποία μπορεί εύκολα να πέσει πολύ κάτω από τα οκτώ με λογικούς ρυθμούς. 

Ανάλογα με τις απαιτήσεις

Ζάντες 18άρες και για τα δύο,
με 50άρι προφίλ στη BMW και 60άρι στο Volvo

Η συγκριτική δοκιμή ανάμεσα στα BMW X3 xDrive 20d και VOLVO XC60 D4, ήταν πραγματικά μία συνάντηση κορυφής, όπου και μόνο το γεγονός πως η Σουηδική εταιρία μπορεί να σταθεί στα ίσια απέναντι στο γερμανικό κατεστημένο της κατηγορίας, είναι ένα αξιομνημόνευτο γεγονός.  Όπως προφανώς θα αντιληφθήκατε ξεκάθαρος νικητής μπορεί να υπάρξει ανάλογα με τα γούστα και τις προτιμήσεις του καθενός. Αν θέλετε οπωσδήποτε τετρακίνηση και επιθυμείτε ένα αυτοκίνητο με σαφή προσανατολισμό στη σπορ οδήγηση, τότε η X3 είναι η επιλογή σας. Αν από την άλλη πρωταρχικό σας ζητούμενο είναι η άνεση και δεν σας απασχολεί η ύπαρξη τετρακίνησης, τότε το XC60 σας κλείνει το μάτι. Βεβαίως στο σταυρόλεξο οφείλει να μπεί και ο παράγοντας τιμή, ο οποίος ακόμη πάντα έχει το δικό του ειδικό βάρος, ακόμη και αυτής της κατηγορίας τα αυτοκίνητα. 

Το Volvo με το οκτάρι αυτόματο κιβώτιο μπορείτε να το αποκτήσετε με 40000 Ευρώ, ενώ την BMW επίσης με το οκτάρι αυτόματο κιβώτιο θα χρειαστεί να δαπανήσετε 48000 Ευρώ, με όφελος απόσυρσης και στις δύο περιπτώσεις. Και βεβαίως η ύπαρξη της τετρακίνησης δικαιολογεί ένα επιπλέον κόστος,  προφανώς όχι οκτώ χιλιάδες Ευρώ το οποίο είναι ένα ιδιαίτερα σεβαστό ποσό. 

Toυ Σωτήρη Βουτσελά
Κάμερες: Γιώργος Κωστούρος, Κώστας Ευφροσύνης
Μοντάζ: Γιώργος Σπυριδάκης

Δείτε το video του συγκριτικού τέστ, εν κινήσει!
To μεγάλο ατού της X3 είναι ότι δίνει τη δυνατότητα της τετρακίνησης, στη δίλιτρη έκδοση,
σε αντίθεση με το Volvo που δεν συνδυάζει δίλιτρο μοτέρ και τετρακίνηση
Καινούρια δημιουργήματα και τα δύο.
Αυτόματα οκτώ σχέσεων με πολύ καλά χαρακτηριστικά λειτουργίας. Μας άρεσαν εξίσου
Πιο άνετο το κάθισμα του Volvo, με περισσότερη πλευρική στήριξη αυτό της BMW.
Είπαμε το κάθε μοντέλο έχει σαφή και ξεκάθαρο χαρακτήρα

Απάντηση