VOLVO XC60 D4: ΑΡΧΟΝΤΙΚΟ

H εμφάνισή του συνεχίζει να εντυπωσιάζει μετά και τη πρόσφατη,
μικρή, ανανέωση, που δέχτηκε

Tα τελευταία χρόνια ο χάρτης με τις αυτοκινητοβιομηχανίες που κατασκευάζουν premium αυτοκίνητα, διευρύνθηκε με την είσοδο της Volvo. Η Σουηδική εταιρία με μεθοδική δουλειά και στρατηγικό σχέδιο ανάπτυξης, κατάφερε όχι απλώς να σταθεί ξανά στα πόδια της, αλλά να δημιουργήσει μία πολύ ενδιαφέρουσα γκάμα αυτοκινήτων, την οποία διευρύνει συνεχώς με την είσοδο ολοκαίνουριων μοντέλων της σε νέες, για αυτήν, κατηγορίες. Το πιο εντυπωσιακό στοιχείο ωστόσο είναι η απήχηση της Σουηδικής εταιρίας στο αγοραστικό κοινό. Ερχόμενοι λοιπόν και στο αυτοκίνητο της σημερινής μας δοκιμής, το Volvo XC60 οφείλουμε να σημειώσουμε πως ήταν μακράν το πιο καλοπουλημένο μοντέλο της κατηγορίας του στην Ευρώπη, αλλά και στη χώρα μας, τη προηγούμενη χρονιά. Και μάλιστα αυτό έχει ιδιαίτερη αξία και σημασία, αν αναλογιστούμε πως απέναντί του έχει αυτοκίνητα όπως η GLK της Mercedes, το Q5 της Audi και η Χ3 της BMW, με την οποία μάλιστα έχουμε κάνει και ένα πολύ ενδιαφέρον συγκριτικό, το οποίο θα διαβάσετε σε λίγες ημέρες. Πάμε όμως να γνωρίσουμε αναλυτική το Volvo XC60 D4.

Απλό, λιτό και καλαίσθητο

Σεμνά εντυπωσιακό

Το XC 60 βρίσκεται αρκετά χρόνια στην αγορά και αυτός είναι ο λόγος για τον οποίο η Volvo προχώρησε πέρυσι σε ένα διακριτικό face lift, χωρίς σημαντικές διαφορές, αλλά με λεπτομέρειες σε φανάρια και προφυλακτήρες. Η ανανέωση αυτή άφησε άθικτες τις διαστάσεις του αυτοκινήτου οι οποίες είναι 4.644 μέτρα για το μήκος, 1.891 μέτρα το πλάτος και 1.713 μέτρα το ύψος του.  Η αίσθηση που δημιουργεί το αυτοκίνητο είναι αυτή του σεμνού εντυπωσιασμού, καθώς καταφέρνει να συνδυάζει την καλαισθησία με την έντονη προσωπικότητα, χωρίς να καταφεύγει σε ακραίες ή εξεζητημένες λύσεις. Παράλληλα και ενώ πρόκειται για ένα premium αυτοκίνητο με σεβαστές διαστάσεις δεν προκαλεί, στοιχείο με πολύ μεγάλο ειδικό βάρος στις μυστήριες εποχές που ζούμε. 

Προσεγμένο παντού

Καταφέρνει και κρύβει τα 4.644 μέτρα του μήκους του

Η εικόνα, η αίσθηση και τελικά και η ουσία, εισερχόμενοι στο εσωτερικό είναι ότι πρόκειται για ένα αυτοκίνητο το οποίο έχει προσεχθεί στη κάθε του λεπτομέρεια. Από τα υψηλής ποιότητας υλικά και την αντίστοιχη ποιότητα στη συναρμογή τους, μέχρι τη σχεδίαση και φυσικά τον εξοπλισμό. Ειδικά ο τελευταίος είναι σαφώς πλήρης, όπως και αυτός  των συστημάτων ασφαλείας με τα οποία εφοδιάζεται το Volvo XC60 D4. Αυτό διότι διαθέτει συστήματα όπως το City Safety, το σύστημα προειδοποίησης σύγκρουσης με πλήρως αυτόματη πέδηση και ανίχνευση πεζών, το DAC (σύστημα επαγρύπνησης του οδηγού), το LDW (σύστημα αλλαγής λωρίδας), το LKA (Lane keeping aid), αλλά και το γνωστό μας BLIS,το σύστημα επιτήρησης τυφλών σημείων. Ιδιαίτερη φροντίδα και προσοχή έχει δοθεί και στην ηχομόνωση της καμπίνας των επιβατών, καθώς οι πάσης φύσεως εξωτερικοί θόρυβοι μένουν μακριά από τους επιβάτες. Όσο για τον αριθμό αυτών, μπορούν με άνεση να συνταξιδέψουν πέντε ενήλικα άτομα, χωρίς κανένα πρόβλημα και βεβαίως να βολέψουν και όλες τις αποσκευές τους στο χωρητικότητας 495 λίτρων πορτ μπαγκάζ.

Οικονομία και επιδόσεις

Οι προσεγμένες λεπτομέρειες στις απολήξεις των εξατμίσεων,
κάνουν τη διαφορά


Το μεγάλο και πιο σημαντικό νέο ωστόσο κρύβεται κάτω από το καπό.  Ο νέος δίλιτρος αλουμινένιος πετρελαιοκινητήρας τεχνολογίας Drive E, χάρη στη διπλή υπερτροφοδότηση με τα δυο turbo καυσαερίων να βρίσκονται εν σειρά, αποδίδει 181 ίππους με τη ροπή να ξεπερνάει τα 40 κιλά.   Παράλληλα, γίνεται χρήση τεχνολογίας common rail διαθέτοντας ένα νέο σύστημα ελέγχου της ποσότητας ψεκασμού με την ονομασία i-ART. Σε αυτό, συναντάμε έναν ενσωματωμένο αισθητήρα πίεσης σε κάθε εγχυτήρα κάθε κυλίνδρου, ο οποίος και μεταφέρει τις πληροφορίες σε μικροεπεξεργαστή που επικοινωνεί με την κεντρική μονάδα ελέγχου, με αποτέλεσμα να ελέγχεται με ακρίβεια και να διαμορφώνεται αντίστοιχα ο ψεκασμός, επιτυγχάνοντας ιδανική καύση. Αυτό, συνεισφέρει τόσο στη χαμηλή κατανάλωση, όσο και στην αντίστοιχη εκπομπή ρύπων. Επίσης το αυτοκίνητο της δοκιμής μας ήταν εφοδιασμένο με το επίσης καινούριο αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων με τις οκτώ σχέσεις, το οποίο συνδυάζεται ιδανικά με τον κινητήρα και ταιριάζει γάντι στον χαρακτήρα του αυτοκινήτου. 

Για ατελείωτα ταξίδια

Όμορφη και χρηστική λεπτομέρεια το ευμεγέθες τρίτο φως και η αεροτομή

Η αλήθεια είναι πως η συντριπτική πλειονότητα όσων επιλέγουν ένα πετρελαιοκίνητο αυτοκίνητο, ακόμη και αυτής της κατηγορίας, πρωτίστως στο μυαλό τους έχουν την οικονομία και πολύ μα πολύ λιγότερο τις επιδόσεις. 

Aπό την πρώτη στιγμή που θα βρεθείς πίσω από το τιμόνι του Volvo XC60 D4 θα διαπιστώσεις πως οι επιδόσεις κάθε άλλο παρά απούσες είναι. Η εντυπωσιακή ροπή από χαμηλά, που επιτρέπει στο XC60 να επιταχύνει χωρίς υστέρηση μέχρι τις 4.500 σ.α.λ. πραγματικά εκμηδενίζει τον όγκο και το βάρος του αυτοκινήτου και προσφέρει ένα μεγάλο πλατύ χαμόγελο στον οδηγό.  Στον τρόπο λειτουργίας του κινητήρα, αναμφίβολα βοηθάει και το νέο αυτόματο κιβώτιο των οκτώ σχέσεων με την πυκνή διάταξη, το οποίο και είναι σαφώς καλύτερο σε σχέση με το προγενέστερο των έξι σχέσεων. Στη χειροκίνητη λειτουργία είναι ακόμα καλύτερο και ειδικά με τη χρήση των paddles που βρίσκονται πίσω από το τιμόνι, ο οδηγός απολαμβάνει πολύ περισσότερο την οδήγηση. 

Εργονομικό και πολύ ποιοτικό το εσωτερικό του

Πολύ καλά είναι και τα επίπεδα θορύβου, με τον θόρυβο του κινητήρα να μην περνάει στο εσωτερικό, ενώ το ίδιο ισχύει και για τους κραδασμούς. Στις ευθείες των εθνικών οδών η υψηλή ποιότητα κύλισης σε συνδυασμό με την προσεγμένη ηχομόνωση καθιστούν το αυτοκίνητο έναν ταξιδευτή μακρινών, μα πολύ μακρινών αποστάσεων χωρίς να κουράζει στο ελάχιστο τον οδηγό και τους συνεπιβάτες αυτού. Η ανάρτηση αποσβαίνει τις ανωμαλίες του οδοστρώματος και τις φιλτράρει ικανοποιητικά πριν περάσουν στο εσωτερικό, ενώ καταφέρνει και ισορροπεί με πολύ μεγάλη επιτυχία ανάμεσα στην άνεση που οφείλει να έχει τέτοιο αυτοκίνητο και στη σωστή οδική συμπεριφορά.  Και αφού φύγουμε από τον τομέα επιδόσεις – οδηγική ευχαρίστηση, ερχόμαστε σε αυτόν της κατανάλωσης. Κατά τη διάρκεια της δοκιμής μας, η οποία περιελάμβανε κίνηση εντός πόλης, εθνική οδό με αρκετά υψηλές ταχύτητες αλλά και επαρχιακό δίκτυο με πάρα πολλά σταμάτα ξεκίνα, λόγω των αναγκών της βιντεοσκόπησης, η κατανάλωση ήταν στα 8.3 λτ./100 χλμ. Αυτό φυσικά σημαίνει πως σε λογική χρήση με εύκολα θα πέσει στα 7.5 λτ./100 χλμ. 

Χρειάζεται άραγε η τετρακίνηση

Σχεδόν 500 λίτρα η χωρητικότητα του

Το Volvo XC 60 στις δίλιτρες εκδόσεις του, όπως η D4 που δοκιμάσαμε, δεν διατίθεται ως τετρακίνητο. Το ερώτημα είναι αν και κατά πόσο τη χρειάζεστε. Αναλογιζόμενοι αφενός τα νούμερα των πωλήσεων συνδυαστικά των κρoσσόβερ και των SUV μοντέλων, αυτά μας δείχνουν πως το 80% των αγοραστών, ανεξαρτήτως κατηγορίας, επιλέγει δικίνητα μοντέλα, αφετέρου όποιος αποφασίσει να πάει εκτός δρόμου το πρώτο που χρειάζεται είναι ένα σετ κατάλληλα ελαστικά και δευτερευόντως την τετρακίνηση. Επί προσωπικού θα μου άρεσε να υπάρχει ως επιλογή, επί ρεαλιστικού όμως αποδεικνύεται πως δεν έχει ιδιαίτερα σημαντικό λόγο ύπαρξης. Αντίθετα πολύ μα πολύ σημαντικό ρόλο και λόγο παίζει η τιμή, καθώς τα 39950 Ευρώ που κοστίζει η έκδοση Kinetic με το αυτόματο κιβώτιο των οκτώ σχέσεων, με όφελος απόσυρσης είναι μία τιμή παραπάνω από λογική για τα όσα σας παρέχει το αυτοκίνητο. Βεβαία όσοι θελήσετε ηλιοροφές, δέρματα και άλλα καλούδια όπως αυτά που βλέπετε να έχει το αυτοκίνητο της δοκιμής, προφανώς και το κόστος θα ανέβει. Άλλωστε ως γνωστόν τα γούστα πληρώνονται έξτρα, σε κάθε περίπτωση.

• Εμφάνιση                                                 
                 • Αποκλειστικά δικίνητο στα 2000 κυβικά
• Άνεση στο ταξίδι                                
• Κινητήρας – κιβώτιο
• Ποιότητα κατασκευής
• Χώροι
• Εξοπλισμός
• Τιμή

Τεχνικά Χαρακτηριστικά

Κινητήρας                                   2000 κ.εκ. turbodiesel
Ίπποι                   181
Τελική ταχύτητα       210 χλμ/ώρα
0-100 χλμ/ώρα     8,5’’
Μέση κατανάλωση δοκιμής        8,3 λτ. 100 χλμ
Εκπομπές CO2       105 γρ./χλμ
Τέλη κυκλοφορίας                      136€
Του Σωτήρη Βουτσελά

Κάμερες: Κώστα Ευφροσύνης, Γιώργος Κωστούρος
Video: eJay Spirit

Πολύ άνετα στα μεγάλα ταξίδια
Χώρος αρκετός για τρία άτομα στο πίσω μέρος
Άφθονη ροπή από χαμηλά και λογική κατανάλωση ακόμη και υπό πίεση
Πολύ όμορφες οι 18άρες…
Ταιριάζει γάντι στον χαρακτήρα του αυτοκινήτου, το καινούριο αυτόματο οκτάρι κιβώτιο
Λεπτομέρειες στη ποιότητα…
…και στη κατασκευή
Για όσους απολαμβάνουν την οδήγηση

Απάντηση