CITROEN C4 1.6 e-HDI: ΚΛΑΣΙΚΑ ΑΝΕΤΟ

H δεύτερη γενιά της C4 συνεχίζει να δείχνει φρέσκια,
παρά τα αρκετά χρόνια που βρίσκεται στην αγορά

Μπορεί να πέρασαν πέντε ολόκληρα χρόνια από το 2010 όταν η Citroen παρουσίασε τη δεύτερη γενιά του C4, ωστόσο η πετρελαιοκίνητη έκδοση του Γαλλικού μοντέλου συνεχίζει να στέκει με αξιώσεις απέναντι στον ανταγωνισμό. Σε έναν ανταγωνισμό ο οποίος στο σύνολό του είτε έχει ανανεωθεί είτε έχει αντικατασταθεί πλήρως. Ας δούμε όμως αναλυτικά ποια είναι τα σημεία εκείνα που καθιστούν σήμερα,  το Citroen C4 μία ολοκληρωμένη πρόταση στη κατηγορία. 

Κλασικό πεντάθυρο αμάξωμα με απαλές και καθαρές σχεδιαστικές γραμμές

Αισθητική αντοχή

Οι σχεδιαστές της Γαλλικής εταιρίας στη δεύτερη γενιά του C4 δεν θέλησαν να δημιουργήσουν κάτι το τόσο ξεχωριστό όσο ήταν η πρώτη γενιά του μοντέλου Βεβαίως αυτό είναι κάτι το αναμενόμενο και λογικό καθώς δεν υπάρχει αυτοκίνητο που σε δύο συνεχόμενες γενιές να παρουσίασε ρηξικέλευθες σχεδιαστικές προτάσεις. Η δεύτερη γενιά του C4 έχει μήκος 4.329 μέτρα πλάτος 1.789 μέτρα, ύψος 1.489 μέτρα με το μεταξόνιο να φτάνει τα 2.680 μέτρα. Οι απαλές καθαρές  γραμμές, τα τονισμένα νεύρα στο καπό και στο πλάι, τα μεγάλα φωτιστικά σώματα, η διακριτική αεροτομή, είναι μερικά από τα στοιχεία εκείνα που χαρακτηρίζουν το C4, στοιχεία που όπως δείχνουν οι πωλήσεις του μοντέλου, έχουν αγαπηθεί ιδιαιτέρως από το καταναλωτικό κοινό. 

Τα ογκώδη φώτα που αγκαλιάζουν το αμάξωμα, κυριαρχούν στο πίσω μέρος

Θετικές κριτικές αποσπά η συνολική εικόνα της καμπίνας των επιβατών. Το ταμπλό είναι κατασκευασμένο από πολύ καλής ποιότητας μαλακό πλαστικό. Προσεγμένο είναι το φινίρισμα και ο διάκοσμος, τον οποίο αναβαθμίζουν οι ανθρακί και ασημί επενδύσεις, όπως και το χρώμιο στους αεραγωγούς. Η μοναδική ίσως ένσταση προέρχεται από το μεγάλης διαμέτρου τιμόνι, το οποίο πραγματικά κλέβει τη παράσταση στο εσωτερικό. Οι χώροι για τους επιβάτες ικανοποιούν, μιας και έχουν αρκετό αέρα για τα κεφάλια και τα γόνατα, ενώ σε ικανοποιητικά επίπεδα για την κατηγορία ανέρχεται ο χώρος αποσκευών, χωρητικότητας 380 λτ. με κανονική ρεζέρβα ή 408 λτ. με ανάγκης.

Σύγχρονο εσωτερικό, όπου το μεγάλης διαμέτρου τιμόνι κλέβει τη παράσταση

Με έμφαση στην οικονομία

Κάτω από το καπό του συναντάμε τον Euro 5 1600 κ.εκ πετρελαιοκινητήρα της σειράς HDi, που συνδυάζεται και με το μικρο-υβριδικό σύστημα e-HDi, αποδίδει 115 ίππους και 270 Nm ροπής.  Κατά τη  διάρκεια της δοκιμής η μέση κατανάλωση κυμάνθηκε στα 5,3 λίτρα/100 χλμ σε μικτές συνθήκες οδήγησης με αρκετά από αυτά να γίνονται υπό μερική πίεση. Αυτό σημαίνει πως με ένα ντεπόζιτο 60 λίτρων μπορείς να διανύσεις περισσότερα από 1.300 χλμ, ενώ με τα μόλις 97 γρ/χλμ CO2 που εκπέμπει, απαλλάσσεται από τη πληρωμή των τελών κυκλοφορίας. Ο κινητήρας συνδυάζεται με ένα εξατάχυτο μηχανικό κιβώτιο έχοντας μακριά κλιμάκωση, ειδικά στην 5η και στην 6η ταχύτητα, σαφώς ρυθμισμένη έτσι ώστε να μειώνεται η κατανάλωση, μιας και με 120 χλμ/ώρα στο κοντέρ και την 6η σχέση επιλεγμένη στο κιβώτιο, ο κινητήρας λειτουργεί μόλις στις 1.800 σ.α.λ του. Σε ότι αφορά το σύστημα Start/Stop που διαθέτει το αυτοκίνητο λειτουργεί απρόσκοπτα χωρίς τη παραμικρή υστέρηση. Σε ότι έχει να κάνει με την ανάρτηση αυτή  αποτελείται από γόνατα McPherson με ψαλίδια βάσης μπροστά και ημιάκαμπτο άξονα πίσω. Τέλος το σύστημα πέδησης αποτελείται από αεριζόμενους δίσκους εμπρός και απλούς πίσω.

Πολύ ικανοποιητική η χωρητικότητά του

Άνετο παντού

Η μαλακή ρύθμιση της ανάρτησής του C4 είναι ιδανική για τους κακοτράχαλους δρόμους μιας και απορροφά κάθε ανωμαλία του οδοστρώματος. Στις στροφές οι κλίσεις του αμαξώματος είναι υπαρκτές αλλά όχι υπερβολικές και οι τάσεις υποστροφής περιορίζονται δραστικά από το ESP. Κινούμενο στις ευθείες, το αυτοκίνητο παραμένει σίγουρο και ασφαλές ανεξαρτήτως ταχύτητας. Το τιμόνι δεν ξεχωρίζει για τη πληροφόρηση που παρέχει στον οδηγό του, ενώ καλά σε αποτελεσματικότητα είναι τα φρένα. Πρόκειται δηλαδή για ένα γνήσιο Citroen το οποίο έχει δημιουργηθεί στοχεύοντας στις άνετες οικογενειακές μετακινήσεις και λιγότερα στον ενθουσιώδη που θα θελήσει να απολαύσει οδήγηση σε έναν κλειστό επαρχιακό δρόμο με στροφές. Αυτός είναι άλλωστε τόσο ο χαρακτήρας όσο και ο προσανατολισμός του αυτοκίνητου. 

Χωρίς πρόβλημα θα χωρέσουν δύο ή ακόμη και τρία άτομα

Ολοκληρωμένη επιλογή

Το Citroen C4 στη δεύτερη γενιά αποδεικνύεται μία πολύ καλή λύση για τον οικογενειάρχη που αναζητά ένα άνετο, ευρύχωρο, σβέλτο, ποιοτικό και ασφαλές μικρομεσαίο αυτοκίνητο. Το μεγάλο του ατού είναι ο οικονομικός diesel κινητήρας που επιτρέπει στο αυτοκίνητο να καλύπτει μεγάλες αποστάσεις με το λιγότερο δυνατό κόστος. Η τιμή των 17710 Ευρώ που κοστίζει το αυτοκίνητο της δοκιμής μας, βρίσκεται στα πλαίσια του ανταγωνισμού, ενώ διαθέτει ένα άκρως ικανοποιητικό επίπεδο εξοπλισμού.

• Άνεση                                                            
                           • Αίσθηση επιλογέα ταχυτήτων
• Οικονομικός κινητήρας                                 
• Μεγάλο τιμόνι
• Εξοπλισμός
• Χώροι
• Ποιότητα κύλισης

Τεχνικά Χαρακτηριστικά

Κινητήρας                                    1600 κ.εκ. turbodiesel
Ίπποι                   115
Τελική ταχύτητα       190 χλμ/ώρα
0-100 χλμ/ώρα     12,4’’
Μέση κατανάλωση δοκιμής        5,3 λτ. 100 χλμ
Εκπομπές CO2       95 γρ./χλμ
Τέλη κυκλοφορίας                      Δεν πληρώνει
Του Σωτήρη Βουτσελά
Θα βολέψει σχεδόν όλους τους σωματότυπους
Με έμφαση στην οικονομία, ταιριάζει απόλυτα στις σύγχρονες επιταγές
Καλό σε κλιμάκωση αλλά όχι και σε αίσθηση το εξάρι κιβώτιο

Απάντηση