VOLVO V40 D2: ΠΟΛΥΤΕΛΩΣ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΟ

Δικαίως κάποιος φίλος είπε ότι μοιάζει με «καρχαρία»

H παρουσίαση του νέου S60 ήταν η αρχή της αναγέννησης της Σουηδικής εταιρίας. Ένα μοντέλο ωστόσο από μόνο του δεν ήταν ικανό να σηματοδοτήσει την ουσιαστική αναβίωση μίας τόσο σημαντικής αυτοκινητοβιομηχανίας. Ο ερχομός του V40 έδωσε ακόμη ένα, εξαιρετικά πειστικό, στοιχείο της συνεχώς ανοδικής πορείας της Volvo. Τώρα πλέον η σχεδόν πλήρης γκάμα, η αποδοχή των μοντέλων σε παγκόσμιο επίπεδο, η εμπορική πορεία του XC60 (το πιο καλοπουλημένο της κατηγορίας) οι νέοι κινητήρες, οι καινούριες τεχνολογίες (βλέπε V60 Plug In Hybrid) και φυσικά το πολυαναμενόμενο XC90, δεν αφήνουν απολύτως κανένα  περιθώριο αμφισβήτησης. Η Volvo αναγεννήθηκε και μάλιστα με άκρως εντυπωσιακό τρόπο.

Συμπαγείς διαστάσεις

Η δεύτερη πράξη στη πορεία της αναγέννησης
Σχεδιαστικά το V40 συνεχίζει επάξια αυτό που η Volvo ξεκίνησε με το S60. Τη μεγάλη στροφή σε πιο όμορφα και πρωτότυπα σχέδια, τα οποία έχουν τη δυνατότητα να προσελκύσουν πιο νεανικό κοινό και να κατεβάσουν αισθητά το μέσο όρο ηλικίας του αγοραστικού κοινού της Σουηδικής εταιρίας. Εντυπωσιακό παρουσιαστικό με δυναμικές και επιθετικές γραμμές, έντονη προσωπικότητα, ολόφρεσκη εμφάνιση και ένα τελικό σύνολο που κάνει και τους κάτω των 30 να γυρνάνε το κεφάλι και να αναρωτιούνται αν όντως πρόκειται για ένα Volvo. Αυτός άλλωστε είναι και ο στόχος του αυτοκινήτου. Η προσέλκυση ενός πιο νεανικού κοινού, το οποίο παραδοσιακά δεν ελκυότανε από την εικόνα των μοντέλων της Σουηδικής εταιρίας.

Πρωτότυπο και ποιοτικό

Φρεσκάδα και στο εσωτερικό
Το εσωτερικό χαρακτηρίζεται από την πολύ υψηλή ποιότητα κατασκευής και από ιδιαίτερες στιλιστικές λεπτομέρειες, όπως ο φωτιζόμενος λεβιές ταχυτήτων, οι οποίες είναι σε θέση να κάνουν τη διαφορά ανάμεσα στον πολύ σκληρό ανταγωνισμό που έχει να αντιμετωπίσει το V40. Πλούσια εξοπλισμένο από τη βασική κιόλας έκδοση με τη μεγάλη οθόνη των οκτώ ιντσών να δεσπόζει στη κορυφή της κονσόλας, αλλά τη παράσταση να κλέβει ο ψηφιακός πίνακας οργάνων με τις πολλαπλές ρυθμίσεις και τη πλειάδα των πληροφοριών που παρέχει στον οδηγό. Αυτός σίγουρα θα βρει τη ρύθμιση που ταιριάζει, όχι μόνο στον χαρακτήρα του, αλλά και στη διάθεση που έχει ανά πάσα ώρα και στιγμή. Οι προσφερόμενοι χώροι για τους επιβάτες είναι ικανοποιητικοί και μόνο αν κάποιος είναι ιδιαίτερα υψηλόσωμος ίσως δεν βρει αρκετό τον αέρα για το κεφάλι του στις πίσω θέσεις, λόγω της κεκλιμένης οροφής. Αντίθετα όλοι θα εκτιμήσουν τη πολύ προσεγμένη ηχομόνωση και την ακόμη καλύτερη ποιότητα κύλισης, ανεξαρτήτως οδοστρώματος στο οποίο κινείστε. Ο χώρος των αποσκευών με τα 335 λίτρα του μπορεί να μην ενθουσιάζει, αλλά βρίσκεται στο μέσο όρο της κατηγορίας και με λίγο προσεκτικό φόρτωμα θα διαπιστώσετε πως θα χωρέσει τα πάντα, ακόμη και για μια πολυήμερη οικογενειακή μετακίνηση

Οι χώροι δεν είναι το δυνατό του σημείο

Συνύπαρξη οικονομίας και απόδοσης
Ο πετρελαιοκινητήρας των 1.6 λίτρων με τους 115 ίππους και τα 27.5 κιλά ροπής, ταιριάζει γάντι, πρωτίστως στην ελληνική πραγματικότητα, αλλά δευτερευόντως και στον οικογενειακό χαρακτήρα του αυτοκινήτου. Συνδυάζεται με εξάρι μηχανικό κιβώτιο ταχυτήτων του οποίου η πολύ καλή κλιμάκωση βοηθάει σημαντικά στη διατήρηση της κατανάλωσης σε εξαιρετικά λογικά επίπεδα. Ο κινητήρας είναι πρόθυμος από χαμηλά να κινήσει με σβελτάδα το Σουηδικό μοντέλο, ενώ παράλληλα θα διαπιστώσετε πως χωρίς ιδιαίτερη προσπάθεια η κατανάλωση βρίσκεται γύρω από τα πέντε λίτρα, σε πραγματικές μικτές συνθήκες κίνησης. Αν το προσπαθήσετε να κινηθείτε οικονομικά, τότε απλώς θα εκπλαγείτε. 

Πολύ καλός σε λειτουργία, απόδοση
και οικονομία καυσίμου

Aπόλαυση χωρίς ενοχές
Η στροφή της Volvo προς πιο οδηγοκεντρικά αυτοκίνητα, σηματοδοτείται από την οδική συμπεριφορά που διαθέτουν τα νέα της μοντέλα. Μετά το S60 και το V40 είναι ένα Volvo που χαίρεσαι να το οδηγείς. Επικοινωνιακό σασί, ανάρτηση σωστά ρυθμισμένη ανάμεσα στην άνεση που οφείλει να έχει ένα οικογενειακό μοντέλο και στις σπόρ αποχρώσεις ενός νεανικού πεντάθυρου hatchback. 

Ολοκληρωμένο
Το Volvo V40 D2 είναι πραγματικά ένα πολυτελώς οικονομικό αυτοκίνητο, όπως άλλωστε γράψαμε και στο τίτλο της δοκιμής. Πολυτελές διότι η ποιότητα κατασκευής, ο τρόπος με τον οποίο κινείται στο δρόμο, το επίπεδο ενεργητικής και παθητικής ασφάλειας, μην ξεχνάμε πως είναι το πρώτο αυτοκίνητο με αερόσακο πεζού, δεν αφήνουν περιθώρια αμφισβήτησης της πολυτέλειας που διαθέτει. Από την άλλη τα μόλις 21400 Ευρώ από τα οποία ξεκινάει, με απόσυρση, το ότι δεν πληρώνει τέλη κυκλοφορίας και το ότι χρειάζεται μόνο 5.5 λίτρα πετρελαίου για κάθε 100 χιλιόμετρα, το καθιστούν ως ένα από το πιο οικονομικά μοντέλα της κατηγορίας, τόσο ως προς τη κτήση, όσο και προς τη χρήση του. Στοιχεία ιδιαίτερα σημαντικά, προκειμένου να αντιμετωπίσει με αξιώσεις και να διεκδικήσει τη κορυφή σε μία κατηγορία με ιδιαίτερα σκληρό ανταγωνισμό από μοντέλα όπως τα Audi A3 sportback, ΒΜW σειρά 1 και Mercedes A class. Το σίγουρο είναι πως η Volvo βάζει τον πήχη όλο και πιο ψηλά, εκπλήσσοντας μας συνεχώς ευχάριστα.

• Εμφάνιση                                                        
                                     • Χώρος πίσω επιβατών
• Ποιότητα κατασκευής                                 
  
• Οικονομία
• Οδική συμπεριφορά
• Τιμή

Τεχνικά Χαρακτηριστικά

Κινητήρας                                    1600 κ.εκ. turbodiesel
Ίπποι                   115
Τελική ταχύτητα       185 χλμ/ώρα
0-100 χλμ/ώρα     11,9’’
Μέση κατανάλωση δοκιμής        5,5 λτ. 100 χλμ
Εκπομπές CO2       88 γρ./χλμ
Τέλη κυκλοφορίας                      Δεν πληρώνει
Του Σωτήρη Βουτσελά

Το δεύτερο κατά σειρά παραγωγής, απολαυστικό στην οδήγηση, Volvo
Οριακό για τις μεταφορικές ανάγκες μίας τετραμελούς οικογένειας
Η κλιμάκωση από το εξάρι κιβώτιο βοηθάει τα μέγιστα τον κινητήρα
Πολύ όμορφα τα φώτα ημέρας
Χαίρεσαι πραγματικά να κάνεις χιλιόμετρα μαζί του

Απάντηση