CITROEN CA CACTUS: ΞΕΡΕΙ ΝΑ ΞΕΧΩΡΙΖΕΙ

Ιδιαίτερα πρωτότυπη η εξωτερική του εικόνα

Αρχή από την εταιρία που πάντα ήξερε να ξεχωρίζει  (με την καλή έννοια) και τα παραδείγματα είναι πάρα πολλά στην πολύχρονη παρουσία της αρχίζοντας από το Traction Avant και φθάνοντας μέχρι το Cactus. Αυτοκίνητα με επαναστατικές τεχνολογίες από υδροπνευματικές αναρτήσεις και περιστρεφόμενα φώτα μέχρι παθητική τετραδιεύθυνση και πολλά ακόμη. Όμως όχι μόνο ως τεχνολογία αλλά και ως σχεδίαση  και καινοτομίες. Βέβαια δεν απέφυγε και κάποιες υπερβολές αλλά δεν γίνεται και χωρίς αυτές. Τώρα έρχεται να αιφνιδιάσει ευχάριστα με το Cactus καταφέρνοντας να ανοίξει συζητήσεις του τύπου «μου αρέσει πολύ-δεν μου αρέσει», αποδεικνύοντας ότι ξέρει να ξεχωρίζει.

Σαν κροσσόβερ

Φρέσκο και το πίσω μέρος


Είναι πολλοί που το χαρακτήρισαν έτσι και ορισμένως δεν έχουν άδικο αφού το παρουσιαστικό του παραπέμπει ευθέως προς τα εκεί. Δεν έλειψε μάλιστα και κάποιος που μας ρώτησε σε κάποιο φανάρι εάν η τετρακίνηση είναι μόνιμη. Ψηλή φόρμα, μυώδης, εντυπωσιακή και με έξυπνες παρεμβάσεις όπως οι θόλοι των τροχών αλλά και η ξεχωριστή σχεδίαση στις μπάρες οροφής (πάρα πολύ όμορφες) το κάνουν να δείχνει μεγαλύτερο αλλά και έτοιμο για αποδράσεις. Σημαντικό ρόλο στην αίσθηση αυτήν παίζει το «φετίχ» της εξωτερικής του εμφάνισης και δεν είναι άλλο από τα airbumps, όπως τα ονομάζει η Citroen, που επί της ουσίας είναι πλαστικά προστατευτικά πάνελ στα πλαϊνά του που εκτός της αισθητικής έχουν και πρακτική πλευρά καθώς μέσα στα εξογκώματα υπάρχει κλεισμένος αέρας.

Τα πλαϊνά είναι ότι πιο ιδιαίτερο κυκλοφορεί σήμερα στη παγκόσμια αυτοκίνηση

Έτσι, πέρα από την περιπετειώδη όψη που τονίζει, προστατεύουν και από γδαρσίματα και χτυπήματα τις πόρτες. Ανάλογα εντυπωσιακό και το εμπρός μέρος όπου κυριαρχικό σχεδιαστικό στοιχείο είναι η τοποθέτηση των φώτων σε τρία επίπεδα που το διαφοροποιεί ευχάριστα ενώ πιο συμβατικό είναι το πίσω μέρος. Πλησιάζοντας βλέπεις τις πραγματικές του διαστάσεις που είναι πιο κόμπακτ από όσο δείχνει με μήκος 4,16, πλάτος 1,73 και ύψος 1,48 μέτρα και αυτό ακόμη έχει δεύτερη ανάγνωση αφού το καθιστούν ευέλικτο και εύκολο στο παρκάρισμα στην κίνηση της πόλης. 

Μέσα ο νεωτερισμός

Τα εμπρός φώτα είναι δομημένα
σε τρία επίπεδα


Με αέρα νεωτερισμού και διαφορετικότητας και το εσωτερικό. Καθίσματα με πολυθρονίσια αίσθηση, και άνεση σε βαθμό κάθε φορά που μπαίνεις να νομίζεις ότι είναι η πρώτη φορά, τιμόνι με ευθεία στο κάτω μέρος του και δύο οθόνες εκ των οποίων η μία ακριβώς μπροστά σας με το ταχύμετρο, την ποσότητα καυσίμου και την ένδειξη για αλλαγή ταχύτητας και η άλλη δεξιότερα  στο κέντρο του ταμπλό εφτά ιντσών και αφής από την οποία μπορείτε να ρυθμίσετε τα πάντα, από τον κλιματισμό μέχρι το ηχοσύστημα και τις πληροφορίες για την μέση κατανάλωση, τα χιλιόμετρα που έχετε διανύσει και άλλες. Ένσταση για την απουσία στροφόμετρου αν και η ένδειξη για αλλαγή ταχύτητας είναι μεγάλη αλλά δεν μπορεί να το αντικαταστήσει βεβαίως. Καλή η οικονομία που θέλησε να κάνει η εταιρία αλλά δεν θα έπρεπε να φθάνει μέχρι την απουσία χειρολαβών εμπρός και πίσω, ούτε και στον τρόπο που «ανοίγουν» τα πίσω παράθυρα με κλείστρα κάτι που συνηθίζονταν παλιά στις τρίθυρες μόνο εκδόσεις αλλά έχουμε ένσταση και στην θέση που βρίσκονται τα κλείστρα διότι είναι πολύ κοντά στο κεφάλι των πίσω επιβατών ενώ δεν καταλάβαμε γιατί υπάρχει καθρεφτάκι στο αλεξήλιο του οδηγού και όχι του συνοδηγού, εκτός και αν η εταιρία θέλει να δείξει τον γυναικείο προσανατολισμό του μοντέλου. Έξυπνο έως εμπνευσμένο η μεταφορά του αερόσακου συνοδηγού στην οροφή ελευθερώνοντας έτσι χώρο για μεγάλο ντουλαπάκι συνοδηγού κάτι που θεωρώ ότι θα ακολουθήσουν και άλλοι.

Καλός κινητήρας

Οι όμορφες ράγες οροφής ταιριάζουν πάρα πολύ στον χαρακτήρα
και την αισθητική του αυτοκινήτου


Ο κινητήρας είναι ο γνωστός  diesel του γκρούπ των 1,6 λίτρων απόδοσης 100 ίππων με ροπή 254 Nm από τις 1.750 σ.α.λ. Στις αναρτήσεις περιλαμβάνονται τύπου Μακ Φέρσον εμπρός με ημιάκαμπτο άξονα πίσω ενώ στα φρένα υπάρχουν αεριζόμενοι δίσκοι εμπρός και απλοί πίσω. Ένας ικανός κινητήρας με δύναμη στον μέσο όρο της κατηγορίας και με μεγάλη ελαστικότητα αλλά δεν έχει την ανάλογη βοήθεια από το μηχανικό κιβώτιο των πέντε σχέσεων καθώς είναι μακριές οι σχέσεις του. Από την άλλη βέβαια αυτό κρατάει χαμηλά την κατανάλωση αλλά και τους ρύπους και έτσι για ακόμη μία φορά θα σημειώσουμε ότι πάντα δεν μπορείς να τα έχεις όλα. Δεν πρέπει όμως να μην αναφέρουμε ότι αντίστοιχη βοήθεια βρίσκει από το χαμηλό βάρος των 1.070 κιλών που κατάφεραν οι άνθρωποι της Citroen, κάτι δύσκολο να γίνει ενώ βοηθάει πάρα πολύ σε πολλούς τομείς.

Γάλλος στο δρόμο

Παραπάνω από ικανοποιητικός ο χώρος των αποσκευών


Γενικότερα η Γαλλική σχολή και ειδικότερα η Citroen έχει το μυστικό της οδικής συμπεριφοράς που συνδυάζει άνεση και ασφάλεια. Αυτή η συνταγή υπάρχει αυτούσια και στο Cactus που έχει άριστη οδική συμπεριφορά, με ασφάλεια ακόμη και όταν το πιέσετε σε δρόμο με συνεχείς στροφές, μένοντας πάντα στην τροχιά του και χωρίς ανεπιθύμητες μεταφορές φορτίου. Ο κινητήρας το κινεί αξιοπρεπέστατα και αν διέθετε λίγο πιο κοντές σχέσεις όλα θα ήταν καλύτερα. Μην ξεχνάτε βέβαια ότι εκτός της μικρής κατανάλωσης που κυμάνθηκε ως μέση τιμή στα πέντε λίτρα ανά 100 χλμ δεν πληρώνετε τέλη κυκλοφορίας καθώς ο Euro6 κινητήρας έχει ρύπους μόλις 87 γραμ/χλμ. 

Τα υπέρ είναι περισσότερα

Σύγχρονος μινιμαλισμός


Αυτό είναι σίγουρο, πέρα από το υποκειμενικό της εμφάνισης. Προσωπικά μου αρέσει και ως εμφάνιση μέσα και έξω διότι είχαμε πολύ καιρό να οδηγήσουμε κάτι φρέσκο, διαφορετικό και εν τέλει ένα αυτοκίνητο που έκανε και δέκα κεφάλια να γυρίσουν και πολλούς να συζητάνε. Δεν είναι τυχαία η επιτυχία του σχεδόν αμέσως μετά την παρουσίασή του σε όλη την Ευρώπη. Πέρα όμως από αυτό έχει πολύ καλό εξοπλισμό, λογική κατανάλωση και πάρα πολύ καλή οδική συμπεριφορά. Στο δια τούτα δηλαδή στην τιμή ξεκινάει από 17.800 ευρώ με το κλειδί στο χέρι. Κλείνοντας επιμένω «Καιρός ήταν για κάτι καινούργιο…»

• Ξεχωριστή εμφάνιση                                         
                    • Αίσθηση και κλιμάκωση κιβωτίου
• Οδική συμπεριφορά
• «Φινιστρίνια» πίσω
• Κατανάλωση
• Αίσθηση στην οδήγηση
• Άνεση

Τεχνικά Χαρακτηριστικά

Κινητήρας                                    1600 κ.εκ. turbo diesel
Ίπποι                   100
0 – 100 χλμ/ώρα       10,7»
Τελική ταχύτητα      184 χλμ/ώρα
Μέση κατανάλωση δοκιμής        5 λτ. / 100 χλμ
Εκπομπές CO2       187 γρ./χλμ

Τέλη κυκλοφορίας     Δεν πληρώνει

Του Τριαντάφυλλου Τσουλφά

Δίνει έμφαση στην οικονομία και ταιριάζει γάντι στον χαρακτήρα του αυτοκινήτου
Παρωχημένα
Ικανοποιούν οι χώροι του εσωτερικού ειδικά αν λάβουμε υπόψη και τις συμμαζεμένες εξωτερικές διαστάσεις
Μεγάλα και άνετα τα εμπρός καθίσματα

Απάντηση