FIAT DOBLO CARGO MAXI CNG: ΦΥΣΙΚΗ ΠΡΩΤΟΠΟΡΙΑ

Πολύ καλαίσθητο είναι η αλήθεια

Η Fiat είναι η εταιρία με την μεγαλύτερη ίσως ιστορία στον τομέα της εφαρμογής στα μοντέλα της εναλλακτικών καυσίμων, όπως το υγραέριο και το φυσικό αέριο. Για το φυσικό αέριο ειδικότερα (που είναι και το κύριο καύσιμο του αυτοκινήτου της δοκιμής) διαθέτει σειρά μοντέλων τόσο επιβατικών όσο και επαγγελματικών όπως το Doblo που είχαμε λίγες μέρες στην διάθεσή μας. Στα επαγγελματικά επίσης η Ιταλική εταιρία είναι πολύ δυνατή εδώ και πάρα πολλά χρόνια με πληθώρα εκδόσεων και μοντέλων. Ένα από αυτά το Doblo Cargo Maxi.

«Φυσικός» προσανατολισμός

Προορισμένο για οικονομικές επαγγελματικές μετακινήσεις

Πρόκειται για το γνωστό μοντέλο στην επαγγελματική του έκδοση και το Maxi αναφέρεται στις μεγαλύτερες διαστάσεις του με κυριότερες το μήκος που φθάνει στα 4,74 μέτρα από τα 4,39 του «απλού» και το μεταξόνιο στα 3,10 μέτρα από 2,76 μέτρα της κανονικής έκδοσης. Όπως είναι φυσικό αυτό μεταφράζεται σε μεγαλύτερο ωφέλιμο φορτίο που φθάνει τώρα στα 980 κιλά ενώ στα υπόλοιπα είναι ακριβώς ίδιο με την απλή έκδοση. Αυτό σημαίνει όμορφο παρουσιαστικό με μεγάλα φώτα και μεγάλους διπλούς καθρέφτες που θα εκτιμήσουν οι επαγγελματίες καθώς βοηθούν πολύ στο παρκάρισμα. Η εικόνα στο εσωτερικό κάνει ευχάριστη την εργασία χάρη στον διάκοσμο με διχρωμία στα καθίσματα και αλλού, στην λειτουργικότητα, την άνεση και την εργονομία. 

Το προφίλ δείχνει ότι είναι “maxi”

Μοναδική μας ένσταση είναι ότι θα θέλαμε περισσότερους και μεγαλύτερους χώρους για αντικείμενα, αφού πρόκειται για επαγγελματικό, χωρίς αυτό να σημαίνει ότι οι υπάρχοντες δεν ικανοποιούν. Καλαίσθητο εσωτερικό με μεγάλο πίνακα οργάνων, πολύ καλό εξοπλισμό και κυρίως θέση οδήγησης που επιτρέπει τον απόλυτο έλεγχο κάτι πολύ σημαντικό για επαγγελματικό όχημα. Μεγάλος και ο χώρος φόρτωσης με επίπεδο δάπεδο και άγκιστρα στερέωσης που σημαίνει ότι εύκολα ασφαλίζονται τα μικρά φορτία, με χαμηλό κατώφλι φόρτωσης τόσο από την πίσω ασύμμετρη δίφυλλη πόρτα όσο και από την πλαϊνή συρόμενη. 

Φροντισμένο αισθητικά από όλες τις πλευρές

Την κίνηση αναλαμβάνει ένας κινητήρας διπλού καυσίμου, βενζίνης και φυσικού αερίου. Πρόκειται για τον γνωστό turbo του γκρούπ των 1,4 λίτρων με 120 ίππους στις 5.000 σ.α.λ.με ροπή 206 Nm διαθέσιμη από τις 2.000 σ.α.λ. Οι αναρτήσεις περιλαμβάνουν τύπου Μακ Φέρσον εμπρός με διπλά ψαλίδια πίσω και στα φρένα υπάρχουν δίσκοι εμπρός και ταμπούρα πίσω. Η μεγάλη και ειδοποιός διαφορά όμως είναι στο καύσιμο αφού όπως εξηγήσαμε η έκδοση αυτή είναι bi-fuel δηλαδή διπλού καυσίμου, βενζίνης και φυσικού αερίου. Το ρεζερβουάρ της βενζίνης χωράει 22 λίτρα ενώ οι δεξαμενές φυσικού ερίου είναι τέσσερις με χωρητικότητα 16,5 κιλά. Στην συγκεκριμένη έκδοση λόγω του μεγαλύτερου μεταξονίου υπάρχει δυνατότητα (και την εκμεταλλεύτηκε η Fiat) τοποθέτησης και μίας επιπλέον δεξαμενής ανεβάζοντας την ποσότητα στα 22 κιλά και είναι πολύ σημαντικό για ένα επαγγελματικό αφού αυξάνει την αυτονομία του. Επειδή όμως δεν μπορούμε να τα έχουμε όλα η πέμπτη αυτή δεξαμενή αναγκάζει για την «μετακόμιση» της ρεζέρβας στον χώρο φόρτωσης, «κλέβοντας» κάποιον χώρο από εκεί.

Στόχος η οικονομία

Ο γνωστός 1400άρης turbo αλλά με διπλό καύσιμο

Ο λόγος ύπαρξης της συγκεκριμένης έκδοσης είναι η δυνατότητα χρήσης ως καυσίμου του φυσικού αερίου αφού με τιμή στα 80 λεπτά ανά κιλό (με τόσο το γεμίσαμε εμείς)  εξασφαλίζει μεταφορές με πολύ χαμηλό κόστος και μεγάλη αυτονομία. Εκεί ρίχνει και όλο το βάρος του κόστους και αυτό αποδεικνύεται από τα μόλις 22 λίτρα βενζίνης που σημαίνει ότι ο ρόλος της είναι επικουρικός. Άλλωστε έτσι λειτουργεί αφού την κίνηση αναλαμβάνει το φυσικό αέριο και μόνον όταν τελειώσει γυρνάει στην βενζίνη αυτόματα αλλά με ειδοποίηση στον οδηγό. Ποιο είναι το μείον; Οι πολύ λίγοι έως ελάχιστοι σταθμοί ανεφοδιασμού στην Ελλάδα (αναφέρομαι μόνο για Αθήνα-Θεσσαλονίκη γιατί στις μικρότερες ούτε λόγος τουλάχιστον μέχρι τώρα διότι οι πληροφορίες μιλάνε για δημιουργία και άλλων σταθμών ακόμη και περιφερειακά.

Ως γνήσιο Ιταλικό, η αισθητική είναι πανταχού παρούσα

Σε κάθε περίπτωση και από την στιγμή που η εργασία σας περιορίζεται στις δύο πόλεις αποτελεί την ιδανικότερη λύση. Ως προς την αυτονομία θα περιοριστούμε στην εργοστασιακή τιμή που αναφέρει τα 625 χιλιόμετρα, διότι όπως καταλαβαίνετε δεν μπορούσαμε να το φορτώσουμε με πλήρες φορτίο για να μετρήσουμε κατανάλωση και ειδικότερα με βενζίνη, οπότε περιμένουμε για δοκιμή την επιβατική έκδοση για να διαμορφώσουμε πλήρη εικόνα

• Οικονομία                                                         
                            • Μικρό ρεζερβουάρ βενζίνης
• Ευκολία φόρτωσης
• Χώροι για μικροαντικείμενα στην καμπίνα
• Αυτονομία
• Αισθητική
• Εξοπλισμός

Τεχνικά Χαρακτηριστικά

Κινητήρας                                    1400 κ.εκ.
Ίπποι                   120
Αυτονομία                 650 χλμ
Ωφέλιμο φορτίο      980 κιλά
Μέση κατανάλωση δοκιμής        4,9 λτ. / 100 χλμ
Εκπομπές CO2       134 γρ./χλμ
ΤουΤριαντάφυλλου Τσουλφά

Σχεδόν ένας τόνος είναι το ωφέλιμο φορτίο του

Απάντηση