NISSAN JUKE 1.5 DCI: ΟΤΑΝ ΤΟ LIFESTYLE ΣΥΝΑΝΤΑ ΤΗΝ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Ήταν και παραμένει ένα από τα πλέον ξεχωριστά,
σε ότι έχει να κάνει με την εμφάνιση, οχήματα ανεξαρτήτως κατηγορίας

Oι περισσότεροι από εσάς θα το θεωρήσετε σχήμα οξύμωρο τον συγκερασμό του lifestyle με την οικονομία. Και όμως υπάρχει και μπορείτε να το δείτε στη περίπτωση του πετρελαιοκίνητου Nissan Juke. Από τη μία έχουμε ένα αυτοκίνητο του οποίου τα σχεδιαστική χαρακτηριστικά αλλά και ολόκληρη η φιλοσοφία δημιουργίας και ύπαρξης είναι άρρηκτα συνδεδεμένα με το lifestyle και από την άλλη ο πετρελαιοκινητήρας των 1.5 λίτρων ο οποίος αφενός δεν αλλοιώνει ούτε κατ’ελάχιστο τον χαρακτήρα του αυτοκινήτου, ενώ παράλληλα φροντίζει και για την τσέπη του ιδιοκτήτη του. Μα καλά θα μου πείτε και, ευλόγως θα προσθέσω εγώ, από πότε τα γούστα δεν πληρώνονται! Η απάντηση είναι απλή και θα την έχετε στη συνέχεια της δοκιμής μας.

Ρηξικέλευθη σχεδίαση

Οι κόμπακτ διαστάσεις του χαρίζουν μεγάλη ευελιξία
στις εντός πόλης μετακινήσεις

Η δημιουργία ενός ξεχωριστού σχεδιαστικά αυτοκινήτου, αφενός είναι μία εξαιρετικά δύσκολη διαδικασία, αφετέρου εγκυμονεί κινδύνους. Ο πιο σημαντικός από αυτούς είναι το μοντέλο να μην γίνει αποδεκτό από τους υποψήφιους αγοραστές με αποτέλεσμα η εμπορική του πορεία να μην είναι επιτυχημένη. Στη περίπτωση του Juke συνέβη ακριβώς το αντίθετο, καθώς το κοινό αγκάλιασε το πρωτότυπο αυτό μοντέλο της Nissan. Βεβαίως η αλήθεια είναι πως το Juke έχει φανατικούς φίλους και επίσης φανατικούς εχθρούς, υπό την έννοια πως η εικόνα του ή θα σε ενθουσιάσει ή την μισήσεις. Σε καμία περίπτωση δεν θα αδιαφορήσεις γι’αυτήν. 

Το ίδιο ξεχωριστό είναι και το πίσω μέρος του

Μία εικόνα και μια σχεδιαστική άποψη η οποία ελάχιστα διαφοροποιήθηκε μετά το πρόσφατό face lift, καθώς εκεί που δόθηκε ιδιαίτερη βαρύτητα από την Nissan ήταν στις μεγαλύτερες δυνατότητες εξατομίκευσης του αυτοκινήτου, όπως άλλωστε αρμόζει και στον χαρακτήρα του. Ωστόσο στο ανανεωμένο Juke δεν γίνεται να μην προσέξεις τα νέα φώτα ημέρας, τα πίσω φώτα και τα φλας στους εξωτερικούς καθρέφτες, που όλα χρησιμοποιούν πλέον λαμπτήρες LED. Το άβαφτο κάτω μέρος των προφυλακτήρων εμπρός και πίσω είναι τώρα πιο τονισμένο και το νίκελ τραπέζιο που περικλείει το σήμα της φίρμας στη μάσκα είναι παχύτερο.

Με περισσότερες δυνατότητες εξατομίκευσης

Η, πρόσθετη, αεροτομή προσφέρει επιπλέον πόντους στην εμφάνιση

Στο εσωτερικό δεν υπάρχει απολύτως καμία αλλαγή τόσο σε ότι έχει να κάνει με την σχεδίαση, όσο και σε σχέση με τους διαθέσιμους χώρους. Το ίδιο προχωρημένο σχεδιαστικά και στην καμπίνα των επιβατών, με τον καλαίσθητο και πλήρη πίνακα οργάνων, τη κεντρική κονσόλα με τις διάφορες πρωτότυπες λειτουργίες όπως η ένδειξη των G κατά τη διάρκεια της επιτάχυνσης, ή όταν στρίβετε. Οι χώροι σε ένα αυτοκίνητο με μήκος μόλις 4.1 μέτρα, σαφώς απαιτούν υποχωρήσεις από τους επιβάτες, ειδικά στη περίπτωση που αυτοί είναι κάπως μεγαλόσωμοι. Οι εμπρός θα βολευτούν με σαφώς μεγαλύτερη άνεση, σε σχέση με τους πίσω. Αυτό που έχει αλλάξει είναι οι πολλές δυνατότητες εξατομίκευσης του αυτοκινήτου, προκειμένου αφενός να το φέρεται στα δικά σας αισθητικά γούστα ώστε να μην μοιάζει με κανένα άλλο, αφετέρου να επιβεβαιώνει ακόμη περισσότερο τον τίτλο του lifestyle αυτοκινήτου. 

Οικονομικός χωρίς να στερεί απόλαυση

Ποιοτικό, εργονομικό και καλαίσθητο το εσωτερικό του

Και ερχόμαστε στο δεύτερο σκέλος του τίτλου της δοκιμής που έχει να κάνει με την οικονομία του θέματος. Αυτή προέρχεται από τον πετρελαιοκινητήρα των 1.5 λίτρων με τους 110 ίππους και τα 260 Nm ροπής. Συνδυάζεται με ένα χειροκίνητο κιβώτιο έξη σχέσεων, ενώ πολύ καλό τόσο σε αίσθηση όσο και λειτουργία είναι το D-Mode με τα τρία προγράμματα λειτουργίας (Eco, Normal, Sport). Το πρόγραμμα επεμβαίνει τόσο στη λειτουργία – απόκριση του κινητήρα, όσο και στην αμεσότητα του τιμονιού, αλλάζοντας πραγματικά το αυτοκίνητο ανάλογα με τις διαθέσεις και την επιλογή του οδηγού. 

Ικανοποιεί τους πάντες

Οι χώροι δεν είναι το δυνατό του σημείο

Η Nissan τα τελευταία χρόνια έχει γίνει η πιο πλήρης εταιρία σε ότι έχει να κάνει με τη γκάμα των οχημάτων ελευθέρου χρόνου που διαθέτει. Παράλληλα δείχνει να τολμάει όλο και περισσότερο και να πετυχαίνει, καθώς μετά το άκρως επιτυχημένο Qashqai και το Juke έχει πλέον βρει τον δρόμο του και μάλιστα με πολύ μεγάλη επιτυχία. Το μεγάλο του συγκριτικό πλεονέκτημα τελικά έχει να κάνει με το ότι είναι διαφορετικό και ξεχωριστό σχεδιαστικά με αποτέλεσμα να ξεχωρίζει τόσο αυτό, όσο βεβαίως και ο οδηγός του.  Από εκεί και πέρα είναι ένα ευχάριστο όχημα, που χαίρεσαι να το οδηγείς τόσο εντός όσο και εκτός πόλης. Ειδικά στις αστικές σας μετακινήσεις θα εκτιμήσετε δεόντως τις μαζεμένες διαστάσεις του.  Από εκεί και πέρα όταν βγείτε από την πόλη, το Juke είναι πρόθυμο να ικανοποιήσει ότι του ζητηθεί. 

Τα καθίσματα αποδείχτηκαν άνετα και με ικανοποιητική πλευρική στήριξη

Μπορεί να οδηγηθεί ανάλογα με τις εκάστοτε διαθέσεις του οδηγού, χωρίς ποτέ να δυσανασχετήσει. Η κατανάλωσή του είναι λογική σ κάθε περίπτωση, καθώς κατά τη διάρκεια της δοκιμής δεν ανέβηκε πάνω από τα επτά λίτρα πετρελαίου για κάθε 100 χιλιόμετρα, έχοντας το μάλιστα στην επιλογή Sport και απολαμβάνοντας την οδήγηση σε κάθε χιλιόμετρο. Η οδική του συμπεριφορά δεν θα σας προβληματίσει σχεδόν σε καμία κατάσταση, ακόμη και αν αποφασίσετε να το πιέσετε παραπάνω από αυτό που επιτρέπει ο χαρακτήρας του. Παράλληλα η αυξημένη απόσταση από το έδαφος θα σας επιτρέψει και την απροβλημάτιστη κίνηση σε έναν χωματόδρομο, αρκεί φυσικά να έχετε πάντα στο μυαλό σας πως οδηγείτε ένα δικίνητο όχημα με ασφάλτινα ελαστικά.  

Πολύ σημαντικό είναι και ότι η διαφορετικότητά του δεν απαιτεί ένα μεγάλο χρηματικό ποσό για να αποκτηθεί, καθώς το πετρελαιοκίνητο Juke των 1.5 λίτρων ξεκινάει από τα 17480 Ευρώ με απόσυρση. 

• Ιδιαίτερη εμφάνιση                                         
                                                               • Χώροι
• Κατανάλωση
• Θόρυβος κινητήρα
• Οδική συμπεριφορά
• Ευελιξία εντός πόλης
• Απόσταση από το έδαφος

Τεχνικά Χαρακτηριστικά

Κινητήρας                                    1500 κ.εκ.  turbodiesel
Ίπποι                   110
Τελική ταχύτητα       175 χλμ/ώρα
0-100 χλμ/ώρα     11,2’’
Μέση κατανάλωση δοκιμής        6,8 λτ. / 100 χλμ
Εκπομπές CO2       104 γρ./χλμ
Τέλη κυκλοφορίας                      93,6€
Του Σωτήρη Βουτσελά

Δυνατός αλλά και οικονομικός παράλληλα. Ο ήχος του δίνει το παρόν ως γνήσιος diesel
Το γεγονός ότι μεγάλωσε αισθητά σε χωρητικότητα (από 251 πήγε στα 354 λίτρα), προφανώς και συγκαταλέγεται στα θετικά

Απάντηση