MERCEDES CLA 200: ΚουCLAρα

Η CLA είναι ένα από τα πιο όμορφα μοντέλα στη γκάμα της Mercedes

H δημιουργία από λευκό χαρτί ενός τετράθυρου αυτοκινήτου, το οποίο θα ανήκει σε μία αυτοκινητοβιομηχανία με πολύ μεγάλο ειδικό βάρος και του οποίου ο στόχος θα είναι η προσέλκυση του νεανικού κοινού, προφανώς και δεν είναι ένα εύκολο έργο να υλοποιηθεί. Ωστόσο η Mercedes κατάφερε όλα τα παραπάνω και μάλιστα με πολύ μεγάλη επιτυχία, καθώς όπως θα διαπιστώσετε παρακάτω η CLA είναι πολλά παραπάνω από μία πραγματική κουκλάρα στην εξωτερική της εμφάνιση.  Η CLA μπορεί να σαγηνεύσει με την ιδιαίτερη εξωτερική της σχεδίαση, αλλά τα πραγματικά αυτοκινητικά της κάλλη, ξεδιπλώνονται αφού συμβιώσετε μαζί της. 

Πολύ έντονη σχεδιαστική προσωπικότητα με χαρακτηριστικές λεπτομέρειες

Σαγηνευτική

Το εγχείρημα ήταν αρκετά δύσκολο καθώς ουσιαστικά ήθελαν να δημιουργήσουν την τετράθυρη εκδοχή της A Class. Από τη στιγμή λοιπόν που η βάση του σχεδίου είχε αλλάξει άρδην σχεδιαστική φιλοσοφία και από ένα πολυμορφίζων όχημα, έγινε ένα σπορ νεανικό πεντάθυρο μοντέλο, η δημιουργία μία σεντάν έκδοσης είχε πολλά και δύσκολα προβλήματα να αντιμετωπίσει. Αυτό διότι αφενός η βάση πάνω στην οποία θα στηριζότανε, ήταν πολύ συγκεκριμένη, αφετέρου γιατί ο στόχος ήταν ξεκάθαρος και αφορούσε στη προσέλκυση ενός πιο νεανικού κοινού, σε σχέση με το συνηθισμένο στο οποίο απευθύνονταν τα τετράθυρα μοντέλα του Γερμανού κατασκευαστή. Οι δημιουργοί της CLA προφανώς και είχαν στο μυαλό τους αλλά και ως πηγή έμπνευσης, την CLS και πολύ καλά έκαναν, καθώς το τελικό αποτέλεσμα τους δικαιώνει πλήρως. 

Η οδική της συμπεριφορά σε προδιαθέτει να την απολαύσεις σε κάθε στιγμή,
ενώ παραμένει παράλληλα και ιδιαίτερα άνετη

Χαμηλή, καμπυλωτή, με έντονες γραμμές στα πλαϊνά και ένα περίτεχνο πίσω μέρος το οποίο μπορείς να απολαμβάνεις με τις ώρες, χωρίς να το βαριέσαι ποτέ. Με 4.630 mm μήκος, 1.777 mm πλάτος, 1.437 mm ύψος και 2.699 mm μεταξόνιο, η CLA καταφέρνει επί της ουσίας να δημιουργεί μία νέα σχεδιαστική άποψη στη κατηγορία. Μία άποψη που θέλει την κουπεδίζουσα σπορ αρχιτεκτονική να συναντάει το τετράθυρο αμάξωμα και το τελικό αποτέλεσμα να είναι ένα χάρμα οφθαλμών. Η απουσία πλαισίου από τις πόρτες και η έντονη κλίση της οροφής, συνηγορούν στην σπορτίφ εικόνα που οι σχεδιαστές του αυτοκινήτου ήθελαν να προσδώσουν στο μοντέλο και το οποίο επιτευχθεί στον μέγιστο δυνατό βαθμό. Το κερασάκι στη τούρτα έρχεται από τον συντελεστή αεροδυναμικής, 0,23 ο οποίος αποδεικνύει στη πράξη πως τα δυόμιση χρόνια που χρειάστηκε η εξέλιξη του αυτοκινήτου, ήταν ιδιαιτέρως αποτελεσματικά. 

Με ικανοποιητική πλευρική στήριξη
αλλά και ξεκούραστα στη πολύωρη οδήγηση

Με προσοχή στη λεπτομέρεια

Ένα αυτοκίνητο με τόσο προσεγμένη και ξεχωριστή εξωτερική σχεδίαση, οφείλει να έχει και ένα ανάλογο εσωτερικό, στα μέτρα του δυνατού φυσικά καθώς δεν θα πρέπει να λησμονούμε πως στηρίζεται στην A Class και τα περιθώρια αισθητική διαφοροποίησης της καμπίνας των επιβατών ήταν περιορισμένα. Ξεκινώντας από την εικόνα, έχουν υπάρξει κάποια στιλιστικές αλλαγές οι οποίες είναι σε θέση να δώσουν έναν διαφορετικό τόνο στο εσωτερικό, όπως το βουρτσισμένο αλουμίνιο. Το τριάκτινο πολυλειτουργικό τιμόνι και οι ιδιαίτερης σχεδίασης και καλαισθησίας αεραγωγοί συμπληρώνουν τα σπορτίφ χαρακτηριστικά του εσωτερικού. Περνώντας στους διαθέσιμους χώρους, αυτοί θα ικανοποιήσουν τέσσερα ενήλικα άτομα και μόνο αν οι πίσω επιβάτες είναι σχετικά ψηλοί θα νιώσουν κάπως κλειστοφοβικά, λόγω της έντονα κεκλιμένης οροφής. 

Πολύ προσεγμένο εσωτερικό,
χωρίς ωστόσο καμία αισθητική διαφοροποίηση σε σχέση με την A Class

Τα 470 λίτρα του χώρου των αποσκευών είναι πολύ παραπάνω από ικανοποιητικά για την κατηγορία. Κλείνοντας και αφού ξεπεράσουμε το θέμα της ποιότητας των υλικών και της κατασκευής, δεδομένου ότι δεν περιμένεις κάτι λιγότερο από ένα μοντέλο με το αστέρι στη μάσκα, ιδιαίτερη μνεία θα κάνουμε στην πολύ προσεγμένη ποιότητα κύλισης καθώς και στην ηχομόνωση του αυτοκινήτου. Ακόμη και σε αρκετά υψηλές ταχύτητες και με βρεγμένο οδόστρωμα, οι ήχοι που φτάνουν στο εσωτερικό είναι σχεδόν ανύπαρκτοι. 

Γνώριμα ικανός ο 1.6 turbo βενζίνης με τους 156 ίππους

Βενζίνη και αυτόματο κιβώτιο

Το αυτοκίνητο της δοκιμής μας ήταν η CLA 200 που σημαίνει ότι ήταν εφοδιασμένη με τον turbo αλουμινένιο κινητήρα βενζίνης των 1.6 λίτρων που αποδίδει 156 ίππους με τη ροπή του να ανέρχεται στα 250 Nm. Συνδυαζότανε με το εφτάρι αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη της Mercedes 7G-DCT, το οποίο ταιριάζει γάντι στον σπορ χαρακτήρα του αυτοκινήτου. Τα 0-100 χλμ έρχονται σε 8.5’’ με την τελική ταχύτητα να σταματάει στα 230 χλμ./ώρα. ΟΙ εκπομπές CO2 βρίσκονται στα 126 γρ./χλμ ενώ η μέση κατανάλωση κατά τη διάρκεια της δοκιμής μας βρέθηκε στα 7.5 λίτρα για κάθε 100 χιλιόμετρα, οφείλοντας ωστόσο να τονίσουμε πως απολαμβάναμε κάθε χιλιόμετρο οδήγησης της CLA τόσο εντός όσο και εκτός πόλης. Σε ότι έχει να κάνει με τις αναρτήσεις, υπάρχουν γόνατα Μακφερσον εμπρός και πολλαπλοί σύνδεσμοι πίσω. 

Μία πραγματική κούκλα

Προσθιοκίνητη μεν, απολαυστική δε

To γεγονός πως επρόκειτο για μία προσθιοκίνητη Mercedes, δεν μας προϊδέαζε σχετικά με το πόσο απολαυστική μπορεί να είναι η οδική της συμπεριφορά. Μέχρι που βρεθήκαμε πίσω από το τιμόνι της και μάλιστα κάτω από ιδιαίτερα άσχημες καιρικές συνθήκες, καθώς καθόλη τη διάρκεια της περιόδου της δοκιμής έβρεχε συνεχώς και αδιαλείπτως. Το πρώτο πράγμα που σε κερδίζει είναι το γεγονός πως ο κινητήρας συνδυάζεται εξαιρετικά με το κιβώτιο και δημιουργεί ένα σύνολο που μας άρεσε πολύ περισσότερο τόσο σε σχέση με την C180 όσο και με την GLA 200 που είχαμε δοκιμάσει πρίν από μερικές μόλις ημέρες. Τα 1395 κιλά του αυτοκινήτου κινούνται σβέλτα και αν το θελήσετε και γρήγορα, χωρίς μάλιστα ιδιαίτερη προσπάθεια. Το πλαίσιο και οι αναρτήσεις είναι σε θέση να διαχειριστούν ακόμη δυνατότερα μηχανικά σύνολα κάτι που σημαίνει ότι με τον συγκεκριμένο κινητήρα όσο και αν πιέσετε δύσκολα η οδική συμπεριφορά του αυτοκινήτου θα σας προβληματίσει. Οι ζάντες των 18 ιντσών, θα το πούμε για πολλοστή φορά, πως είναι υπερβολή άνευ λόγου για την ελληνική πραγματικότητα αφού δεν ήταν λίγες οι φορές εκείνες που ακόμη και μικρές ανωμαλίες, έδειχναν μεγάλες. 

Το πίσω μέρος της είναι μακράν το πιο όμορφο

Στις ευθείες των εθνικών δρόμων θα εκτιμήσετε ιδιαιτέρως την πολύ καλή ηχομόνωση καθώς και την υψηλή ποιότητα κύλισης, η οποία αφήνει έξω από την καμπίνα το σύνολο σχεδόν των θορύβων. Σε δρόμο με στροφές αισθανθήκαμε ότι ούτε καν πλησιάσαμε το όριο της κατασκευής, αφού εκτός του ότι αυτό βρίσκεται πολύ υψηλά, το βρεγμένο οδόστρωμα που σε πολλά σημεία έμοιαζε με ποτάμι και οι 18άρες ζάντες μας επανέφεραν στη τάξη προκειμένου να αποφύγουμε έστω και τον παραμικρό τραυματισμό του αυτοκινήτου. Το αν μας έλειψε η πίσω κίνηση, με το χέρι στη καρδιά θα λέγαμε όχι. Ϊσως σαν αίσθηση μπορεί να την θέλαμε, αλλά επί της ουσίας και για το πόσο γρήγορα μπορείς να κινηθείς με την προσθιοκίνητη CLA, δεν το σκεφτήκαμε ούτε στιγμή. 

Στόχος επετεύχθη

Το έργο των δημιουργών της CLA ήταν εξαιρετικά δύσκολο για τους λόγους που προαναφέραμε. Ωστόσο ο στόχος επετεύχθη και μάλιστα με το παραπάνω. Η CLA είναι πολλά παραπάνω από ένα εξαιρετικής ομορφιάς και αισθητικής αυτοκίνητο. Είναι ένα νεανικό μοντέλο που έχει όλα τα εχέγγυα να προσφέρει χαρά και απόλαυση είτε κινείστε εντός της πόλης, είτε πολύ περισσότερο σε δρόμους με στροφές. Βέβαια όπως αντιλαμβάνεστε ένα τέτοιο αυτοκίνητο έχει και το ανάλογο τίμημα, το οποίο ξεκινάει από τα 33250 Ευρώ για την CLA 200 και το οποίο είναι σχετικά υψηλό ακόμη και για τα όσα είναι σε θέση να σας προσφέρει το συγκεκριμένο αυτοκίνητο. 

• Εμφάνιση                                                         
                • Χώρος για κεφάλια πίσω επιβατών
• Οδική συμπεριφορά
 • Τιμή
• Άνεση – ποιότητα κύλισης
• Ποιότητα κατασκευής
• Λειτουργία κιβωτίου

Τεχνικά Χαρακτηριστικά

Κινητήρας                                    1600 κ.εκ.  turbo
Ίπποι                   156
Τελική ταχύτητα       230 χλμ/ώρα
0-100 χλμ/ώρα     8,5’’
Μέση κατανάλωση δοκιμής        7,5 λτ. / 100 χλμ
Εκπομπές CO2       126 γρ./χλμ
Τέλη κυκλοφορίας                      138,6€
Του Σωτήρη Βουτσελά

Απάντηση