MERCEDES A CLASS 180 CDI: ΕΠΙΤΥΧΗΜΕΝΗ ΑΛΛΑΓΗ ΦΙΛΟΣΟΦΙΑΣ

Στροφή 180ο σε ότι έχει να κάνει
με την σχεδίαση της τρίτης γενιάς της A Class

Οι φιλοσοφίες και οι απόψεις είναι για να αλλάζουν και να προσαρμόζονται στα δεδομένα της κάθε εποχής. Αυτό βέβαια δεν ισχύει σε καμία περίπτωση για τις απόψεις περί ηθικής καθώς εκεί οι σταθερές είναι δεδομένες και έτσι πρέπει να παραμείνουν. Όταν όμως πρόκειται για εμπορικά προϊόντα, όπως είναι και το αυτοκίνητο, άσχετα αν εμείς το αντιμετωπίζουμε με συναίσθημα, τότε η προσαρμοστικότητα είναι ένα απαραίτητο προσόν. Και αυτό το προσόν απέδειξε πως η A Class της Mercedes το έχει και μάλιστα με το παραπάνω. Αυτό διότι στη τρίτη πλέον γενιά της, άφησε το πολυμορφίζων σχήμα της στην άκρη και έγινε ένα γνήσιο και άκρως δυναμικό hatchback, όπως θα διαπιστώσετε και στη συνέχεια. Μπορεί η διαφορετικότητα της αισθητικής των δύο πρώτων γενεών της A Class να ήταν και ευπρόσδεκτη αλλά και πρωτοποριακή, οι σημερινές ωστόσο συνθήκες ήθελαν κάτι το διαφορετικό σε σχέση με τότε. Και αυτό η Mercedes το αντιλήφθηκε εγκαίρως και έτσι δημιούργησε την τρίτη γενιά της A class η οποία καταφέρνει εκτός του συναισθήματος, να απευθύνεται και στη σημερινή λογική.

Πολύ έντονες οι γραμμές στα πλαϊνά του αυτοκινήτου

Έντονα δυναμική

Αφήνοντας λοιπόν πίσω τη λογική ενός πολυχρηστικού αυτοκινήτου, η τρίτη γενιά της A Class χαρακτηρίζεται από ιδιαιτέρως έντονη σχεδιαστική προσωπικότητα η οποία καταφέρνει και συνδυάζει τα στοιχεία ενός σπόρ αυτοκινήτου με premium χαρακτηριστικά. Η αλήθεια είναι πως μπορεί πλέον η A Class να απευθύνεται κατά βάση σε νεαρούς αγοραστές και των δύο φύλλων, κατά τη διάρκεια ωστόσο της δοκιμής μας διαπιστώσαμε πως η εικόνα της είναι ικανή να συγκινήσει και ανθρώπους άνω των 50 ετών, οι οποίοι πραγματικά ενθουσιάστηκαν από το παρουσιαστικό της. Έχει διαστάσεις 4.292 μέτρα μήκος, 1.780 μέτρα πλάτος και 1.433 μέτρα ύψος και αεροδυναμικό συντελεστή 0.27. Η χρήση των καμπύλων είναι αρκετά έντονη στο αυτοκίνητο, δημιουργώντας με τον τρόπο αυτό ένα επιθετικό αλλά άκρως καλαίσθητο τελικό σύνολο. Ειδικά το εμπρός μέρος με τα μεγάλα φώτα, το ευμέγεθες σήμα της εταιρίας στη μάσκα και το μεγάλο επιβλητικό καπό, καταφέρνουν να δημιουργούν την εντύπωση πως πρόκειται για ένα μεγαλύτερης κατηγορίας αυτοκίνητο.  Το ίδια ακριβώς αίσθηση αφήνουν τόσο τα πλαϊνά όσο και το πίσω μέρος του αυτοκινήτου, το οποίο είναι εξίσου εντυπωσιακό με το εμπρός. 

Η μακριά «μούρη» και η επιβλητική όψη,
δίνουν την εντύπωση ότι πρόκειται για αυτοκίνητο μεγαλύτερης κατηγορίας

Ποιοτική άνεση

Στο εσωτερικό ξεπερνάμε με συνοπτικές διαδικασίες το θέμα της ποιότητας των υλικών και της κατασκευής, καθώς αυτά θεωρούνται και η αλήθεια είναι πως είναι όντως δεδομένα και μάλιστα με το παραπάνω. Η εικόνα και  η συνολική σχεδίαση συμβαδίζει με αυτή ενός σύγχρονου αυτοκινήτου, με την μεγάλη οθόνη στη κορυφή της κεντρικής κονσόλας να κλέβει την παράσταση. Η αλήθεια είναι πως περιμέναμε να είναι και αφής, ωστόσο αυτό δεν ισχύει. Ο εξοπλισμός βρίσκεται σε αντίστοιχα υψηλά επίπεδο με αυτό της ποιότητας όπως και η εργονομία, αν και κάποιο χρονικό διάστημα εξοικείωσης με τις λειτουργίες του αυτοκινήτου είναι ευλόγως αναγκαίο. Σε ότι έχει να κάνει με τους χώρους, ακόμη και πέντε ενήλικα άτομα θα μπορέσουν να εισέλθουν στην καμπίνα και να συνυπάρξουν ακόμη και για ταξίδι, με κάποιες υποχωρήσεις βεβαίως, ειδικά ως προς το χώρο για το κεφάλι αν είναι υψηλόσωμα. Ο χώρος των αποσκευών με τα 341 λίτρα χωρητικότητας κρίνεται οριακά ικανοποιητικός για την κατηγορία. Πολύ καλή δουλειά έχει γίνει στον τομέα της ηχομόνωσης καθώς το σύνολο των εξωτερικών θορύβων μένουν έξω από την καμπίνα. 

Όμορφο και με καμπύλες το πίσω μέρος. Όπως πρέπει δηλαδή

Με έμφαση στην οικονομία

Ο κινητήρας που χρησιμοποιεί η A class 180 CDi της δοκιμής μας είναι 1500 κυβικών πετρελαίου και αποδίδει 109 ίππους με τη ροπή να ανέρχεται στα 260 Nm. Στο συγκεκριμένη περίπτωση συνεργαζότανε με το γνωστό πολύ καλό αυτόματο κιβώτιο με τους δύο συμπλέκτες και τις επτά σχέσεις 7G-DCT. Ο συνδυασμός κινητήρα κιβωτίου είναι προσανατολισμένος στην οικονομία καθώς σε πραγματικές συνθήκες κίνησης εντός αλλά και εκτός πόλης και χωρίς καμία απολύτως προσπάθεια εκ μέρους μας να κινηθούμε οικονομικά, η μέση κατανάλωση της δοκιμής μας βρέθηκε κάτω από τα πέντε λίτρα πετρελαίου για κάθε 100 χιλιόμετρα. Σε αυτό συμβάλλει τα μέγιστα και η ύπαρξη του συστήματος start&stop με την υποδειγματική λειτουργία.  Πολύ σημαντικό είναι επίσης το γεγονός πως τα 98 γρ. εκπομπών CO2 της εξασφαλίζουν και απαλλαγή από τα τέλη κυκλοφορίας. 

Στα όρια του ικανοποιητικού με τα 341 λίτρα του

Μακράν η απολαυστικότερη A Class

Οι άνθρωποι της Mercedes αποφάσισαν να αφήσουν στο παρελθόν την άχρωμη οδική συμπεριφορά της προηγούμενης γενιάς της A Class και να δημιουργήσουν ένα αυτοκίνητο που εκτός των άλλων θα είναι σε θέση να προσφέρει και οδηγική απόλαυση. Και η νέα A Class μπορεί να το κάνει και μάλιστα με περισσή επιτυχία. Οι αναρτήσεις είναι αυτές που δίνουν το στίγμα και αυξάνουν τον ρυθμό, καθώς χωρίς να είναι σκληρές σε ενοχλητικό σημείο, καταφέρνουν να δίνουν στον οδηγό τη σιγουριά πως το αυτοκίνητο μπορεί να στρίψει με πολλά περισσότερα χιλιόμετρα. Και έτσι ακριβώς είναι. Σε συνδυασμό μάλιστα με το ιδιαίτερα άκαμπτο αμάξωμα, μαρτυρούν ευθύς εξαρχής πως οι 109 ίπποι του πετρελαιοκινητήρα της δοκιμής σε καμία περίπτωση δεν μπορούν να προβληματίσουν, καθώς αμάξωμα και αναρτήσεις είναι φτιαγμένα να διαχειρίζονται ακόμη και τριπλάσιες ή και παραπάνω ιπποδυνάμεις. Τα φρένα στέκονται και με το παραπάνω στο ύψος των περιστάσεων και ο οδηγός μπορεί να κινηθεί με όποιον ρυθμό θέλει, χωρίς ποτέ να αισθανθεί εκτεθειμένος ή πολύ περισσότερο προβληματισμένος. 

Σύγχρονο και ποιοτικό. Θα θέλαμε η οθόνη να είναι αφής

Το μηχανικό σύνολο ανεβάζει πρόθυμα στροφές και σε συνδυασμό με το πολύ καλό εφτάρι κιβώτιο, είναι σε θέση να κινήσει σβέλτα τα 1425 κιλά του αμαξώματος, χωρίς ωστόσο να το προβληματίσει. Το ανέβασμα των στροφών, σημαίνει και αύξηση του θορύβου, ο οποίος δεν γίνεται ενοχλητικός λόγο της πολύ καλής ηχομόνωσης που έχει η καμπίνα των επιβατών.  Αυτό σε συνδυασμό με την υψηλή ποιότητα κύλισης, καθιστούν την A Class ένα άνετο αυτοκίνητο για κάλυψη μεγάλων, πολύ μεγάλων αποστάσεων, χωρίς μάλιστα να χρειάζεται στάση για ανεφοδιασμό. Τα 4.8 λίτρα της μέσης κατανάλωσης της δοκιμής μας, ήρθαν χωρίς καμία προσπάθεια, ενώ σε συνθήκες ταξιδίου και με σβέλτο ακόμη ρυθμό ο αριθμός αυτός θα βρεθεί ελάχιστα πάνω από το τέσσερα. Οπότε σε συνδυασμό με τα 50 λίτρα του ρεζερβουάρ αντιλαμβάνεστε ότι τα 1100 και πλέον χιλιόμετρα αυτονομίας είναι ένα άκρως ρεαλιστικό νούμερο. 

Χώρος ακόμη και για τρία ενήλικα άτομα,
με κάποιες μικρές υποχωρήσεις βεβαίως

Πολύ δυναμική επιστροφή

Με την Τρίτη γενιά της A Class η Mercedes κάνει μία εξαιρετικά δυναμική επιστροφή στα premium hatchback μοντέλα και μάλιστα σε μία εποχή όπου ο ανταγωνισμός έχει ισχυροποιηθεί και μάλιστα πάρα πολύ. Το Γερμανικό μοντέλο χαρακτηρίζεται από έντονη σχεδιαστική φιλοσοφία, η οποία συνδυάζεται με την γνωστή ποιότητα στο εσωτερικό, αλλά και την απολαυστική οδική συμπεριφορά. Η έκδοση της δοκιμής μας έχει σαφή προσανατολισμό στην οικονομία χρήσης, καθώς ούτε τέλη κυκλοφορίας πληρώνει, ενώ και η κατανάλωση καυσίμου είναι κάτι παραπάνω από λογική. Από την άλλη τα 26270 Ευρώ του κόστους κτήσης με απόσυρση συν τα 2000 και πλέον Ευρώ του πολύ καλού ομολογουμένως αυτόματου κιβωτίου, δημιουργούν και δεύτερες σκέψεις, οι οποίες σε άλλες εποχές όχι μόνο δεν θα υπήρχαν, αλλά θα θεωρούσαμε πως πρόκειται και για ευκαιρία, αναλογιζόμενοι τα πόσα μας δίνει το συγκεκριμένο αυτοκίνητο. 

• Σχεδίαση                                                         
             • Ήχος κινητήρα στις υψηλές στροφές
• Οδική συμπεριφορά
• Ποιότητα
• Λειτουργία κιβωτίου
• Κατανάλωση

Τεχνικά Χαρακτηριστικά

Κινητήρας                                    1500 κ.εκ.  turbodiesel
Ίπποι                   109
Τελική ταχύτητα       190 χλμ/ώρα
0-100 χλμ/ώρα     11,6’’
Μέση κατανάλωση δοκιμής        4,8 λτ. / 100 χλμ
Εκπομπές CO2       98 γρ./χλμ
Τέλη κυκλοφορίας                      Δεν πληρώνει
Του Σωτήρη Βουτσελά

Πολύ όμορφη και ξεχωριστή η σχεδιαστική λεπτομέρεια των καθισμάτων
Άνετα και με καλή πλευρική στήριξη τα εμπρός καθίσματα
Τα paddles για τις χειροκίνητες αλλαγές των σχέσεων, είναι φυσικά ευπρόσδεκτα
Πραγματικά πολλές οι θήκες για μικρά αλλά και μεγαλύτερα αντικείμενα

Απάντηση