MERCEDES GLA 200 VS. VOLVO V40 CC D2: ΑΝΤΙΠΑΡΑΘΕΣΗ ΟΥΣΙΑΣ

Οι δύο «μονομάχοι» με ακριβώς ίδια χρώματα

Εάν κάποιος πρίν από πέντε χρόνια φανταζότανε ένα συγκριτικό όπως το σημερινό, ανάμεσα δηλαδή στην Mercedes GLA 200 και το Volvo V40 Crosss Country D2, ο ηπιότερος χαρακτηρισμός που θα του αποδιδότανε, είναι ότι πρόκειται για κάποιον τρελό. Αυτό θα οφειλότανε σε δύο λόγους. Ο πρώτος και πιο ισχυρός, είναι πως σχεδόν ουδείς μπορούσε να φανταστεί πως η Volvo από εκεί που πραγματικά δεν γνώριζε ποιο θα ήταν το μέλλον της, βρήκε τους Κινέζους επενδυτές, με τον εξαιρετικά προχωρημένο τρόπο σκέψης και, αφού ισορρόπησε τώρα πλέον η Σουηδική εταιρία μπαίνει ή μάλλον μπήκε ήδη, σε φάση απογείωσης. Ο δεύτερος λόγος είναι πως δύσκολα θα περίμενε κάποιος ένα αυτοκίνητο όπως η GLA από την Mercedes. Από την κλασική μάρκα με την βαριά φιλοσοφία, η οποία όμως αντιλαμβανόμενη τις επιταγές των σύγχρονων αγοραστών και κυρίως των καιρών, έδειξε μοναδικά σημάδια προσαρμοστικότητας. Φρόντισε να δημιουργήσει μοντέλα τα οποία είναι ικανά να απευθυνθούν στο συναίσθημα ανθρώπων νεαρότερων στην ηλικία και κυρίως στη ψυχή. Και φτάσαμε λοιπόν στο σήμερα όπου ένα συγκριτικό ανάμεσα σε δύο κροσσόβερ οχήματα προερχόμενα από την Mercedes και την Volvo αντίστοιχα, έχει νόημα και μάλιστα πολύ μεγάλο όπως θα διαπιστώσετε και εσείς στην πορεία του συγκριτικού μας.  

Πιο εντυπωσιακό το παρουσιαστικό της Mercedes

Πρώτης γενιάς αμφότερα

Τόσο η Mercedes GLA όσο και το Volvo V40 Cross Country είναι πρώτης γενιάς αυτοκίνητα, που σημαίνει ότι δεν υπάρχουν προκάτοχοι και συγκρίσιμα μεγέθη. Η Mercedes GLA στηρίχθηκε στην Α Class και είναι ένα πολύ διαφορετικό αυτοκίνητο σε σχέση με αυτή, ενώ το Cross Country είναι η κροσσόβερ έκδοση του Volvo V40. Το Γερμανικό μοντέλο έχει μήκος 4,41 μέτρα, πλάτος 1,80, ύψος 1,49 μέτρα με το μεταξόνιο της στα 2,699 μέτρα. Από την άλλη το Σουηδικό αυτοκίνητο έχει μήκος 4.370 μέτρα, πλάτος 1.552, ύψος 1.458 μέτρα και μεταξόνιο στα 2.646 μέτρα. Η συνολική αίσθηση της εξωτερικής εμφάνισης της GLA είναι ότι πρόκειται για ένα συμπαγές όχημα, με λογικές διαστάσεις του οποίου το παρουσιαστικό έχει την ικανότητα να προσελκύσει ένα ακόμη πιο νεανικό κοινό, σε σχέση με τα υπάρχοντα μοντέλα της εταιρίας. 

Και το πίσω μέρος του Volvo ωστόσο είναι πολύ καλαίσθητο

Παράλληλα διατηρεί σε υψηλό επίπεδο τη σχεδιαστική σοβαρότητα που ανέκαθεν χαρακτήριζε τη Mercedes, καθώς σε καμία περίπτωση η εταιρία δεν πρόκειται να αλλοιώσει, έστω και κατ’ ελάχιστο, την εικόνα που έχει δημιουργήσει τόσες δεκαετίες τώρα. Το Volvo στηριζόμενο στην ούτως ή άλλως φρέσκια εμφάνιση του V40, δέχθηκε τις αναγκαίες στιλιστικές λεπτομέρειες, όπως τα πλαϊνά προστατευτικά , η αύξηση της απόστασης από το έδαφος οι ράγες στην οροφή και κατάφερε με τον τρόπο αυτόν να έχει την αναγκαία «αγριάδα» που απαιτεί ο χαρακτήρας ενός κροσσόβερ μοντέλου. Αν και η εμφάνιση είναι ένα υποκειμενικό θέμα, η ψήφος μας θα πάει υπερ της Mercedes GLA καθώς θεωρούμε πως είναι πως φρέσκια και εντυπωσιακή σε σχέση με το Volvo V40 Cross Country

Η εικόνα στο εσωτερικό της Mercedes δείχνει πιο νεανική.
Ωστόσο και τα δύο μοντέλα έχουν πάρα πολλά κοινά στοιχεία
με άλλα μοντέλα των εταιριών τους

Στο επίκεντρο η ποιότητα

Σε ότι έχει να κάνει με το εσωτερικό των αυτοκινήτων, αμφότερα χαρακτηρίζονται από πολύ υψηλή ποιότητα στη χρήση των υλικών αλλά και στη συνολική κατασκευή. Από εκεί και πέρα υπάρχουν διαφορές τόσο ως προς την αισθητική όσο και σε ότι έχει να κάνει με τη χωροταξία. Η καμπίνα των επιβατών του νέου Volvo V40 Cross Country δεν παρουσιάζει κάποια διαφορά σε σχέση με εκείνο του V40. Τα πολυάριθμα κουμπιά και επιλογές, μπορεί να απαιτούν έναν εύλογο χρόνο εξοικείωσης, στη συνέχεια ωστόσο είναι αρκούντως εργονομικά στην πράξη. Η αισθητική της κεντρικής κονσόλας είναι αλήθεια πως πλέον έχει γίνει υπερβολικά γνώριμη, σε αντίθεση με την εικόνα του πίνακα οργάνων η οποία εκτός από πρωτότυπη είναι και άκρως χρηστική ως προς τον όγκο των πληροφοριών που παρέχει στον οδηγό. Στο εσωτερικό της Mercedes GLA διαπιστώνεις πως η εικόνα είναι ίδια με αυτή των A Class και CLA. Η αλήθεια είναι πως από τη μία αντιλαμβανόμαστε τη δυσκολία σε όλα τα επίπεδα, το εσωτερικό του κάθε μοντέλου να είναι διαφορετικό, από την άλλη όμως θα θέλαμε σε κάποια αυτοκίνητα η εικόνα να είναι διαφορετική. 

Σαφές το προβάδισμα της GLA στους χώρους για τα πόδια
αλλά και για το κεφάλι των πίσω επιβατών

Έστω σε κάποιες λεπτομέρειες σε κάποια χειριστήρια, προκειμένου να δίνεται στον οδηγό η αίσθηση ότι η GLA του εν προκειμένω είναι διαφορετική από την A Class του γείτονα. Αυτό σημαίνει πως αμφότερα τα μοντέλα, δεν έχουν να επιδείξουν κάτι το πρωτότυπο, οπότε η ισοπαλία είναι λογική στο θέμα της αισθητικής Αντίθετα στο θέμα των χώρων η κατάσταση είναι σαφώς πιο ξεκάθαρη. Το Γερμανικό μοντέλο έχει σαφώς περισσότερο χώρο για τους πίσω επιβάτες τόσο για το γόνατα όσο και για το κεφάλι, σε αντίθεση με το Volvo όπου δύσκολα θα βολευτεί κάποιος, ακόμη και με κανονικό σωματότυπο. Το ίδιο ισχύει και για τις αποσκευές καθώς η GLA με χωρητικότητα 421 λίτρα για το πορτ μπαγκάζ, υπερτερεί σε σχέση με τα 335 του Volvo. Τέλος σε ότι έχει να κάνει με τον εξοπλισμό και τα δύο αυτοκίνητα διαθέτουν τα πάντα τόσο σε ότι έχει να κάνει με την άνεση όσο και σε σχέση με την ασφάλεια των επιβατών. Αυτό σημαίνει πως οι καλύτεροι χώροι δίνουν προβάδισμα και πάλι στη Mercedes. 

Diesel vs Βενζίνη σημειώσατε 1

Πετρέλαιο VS βενζίνη

Όσοι σπεύσετε να κάνετε λόγο για σύγκριση ανόμοιων αυτοκινήτων, ως προς τους κινητήρες, να σας προλάβουμε λέγοντας πως η πιο συχνή ερώτηση που μας κάνετε τόσο εδώ στο διαδικτυακό ΕΝ ΚΙΝΗΣΕΙ όσο και στο ραδιοφωνικό έχει σχέση με το τι καύσιμο να επιλέξετε. Οπότε η σύγκριση ανάμεσα στην βενζινοκίνητη Mercedes GLA με τον turbo των 1.6 λίτρων με τους 156 ίππους και το πετρελαιοκίνητο Volvo V40 Cross Country με τον επίσης 1.6 λίτρων, το turbo εννοείται και, τους 115 ίππους είναι βούτυρο στο ψωμί των συνεχών ερωτήσεών σας. Ο κινητήρας της Mercedes δείχνει τις ικανότητές τους μετά τις 2500 στροφές, καθώς μέχρι εκεί θα τον χαρακτηρίζαμε νωθρό. Αντίθετα αυτός του Volvo λειτουργεί σχεδόν από το ρελαντί. Επίσης στα θετικά του Σουηδικού μοντέλου οφείλουμε να προσθέσουμε και το εξάρι αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη, το οποίο ταιριάζει γάντι για την περίσταση. 

Η νίκη λοιπόν στον τομέα των κινητήρων πηγαίνει ξεκάθαρα στο Volvo καθώς με τον συγκεκριμένο πετρελαιοκινητήρα δεν στερείται ούτε κατ’ελάχιστο η χαρά της οδήγησης από τον οδηγό ενώ και η οικονομία στην κατανάλωση είναι πολύ σημαντική. Επίσης η GLA οφείλουμε να πούμε πως διατίθεται και με τον 1.5 diesel των 109 ίππων, ο οποίος μπορεί να είναι πολύ καλός, αλλά σίγουρα λίγος για τις δυνατότητες του αυτοκινήτου. Επιπλέον το αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη, είναι το κερασάκι στη νίκη του Volvo, στον συγκεκριμένο τομέα.  

Και στον χώρο των αποσκευών η ψαλίδα κλείνει υπέρ της GLA

Η πιο σκληρή μάχη

Και αν μέχρι τώρα τα πράγματα ήταν αρκετά ξεκάθαρα ανάμεσα στα δύο αυτοκίνητα, ερχόμενοι στον τομέα της οδικής συμπεριφοράς και της αίσθησης οδήγησης η κατάσταση περιπλέκεται πολύ. Αυτό διότι αμφότερα τα μοντέλα είναι πραγματικά εξαιρετικά στο δρόμο με αποτέλεσμα να μας είναι πολύ δύσκολο να βρούμε διαφορές και κυρίως να βγάλουμε νικητή. Από τη μία η Mercedes GLA της οποίας η οδική συμπεριφορά είναι «πειραγμένη» εξαιτίας του AMG πακέτου, το οποίο έχει προσθέσει πόντους στην απόλαυση αλλά έχει αφαιρέσει από την άνεση. Αυτό σημαίνει πως αν αποφασίσετε να οδηγήσετε γρήγορο, το αυτοκίνητο θα υπακούσει σε κάθε εντολή, χωρίς τη παραμικρή απόκλιση από τη πορεία που θα χαράξετε με το τιμόνι. Μάλιστα υπάρχουν στιγμές που ο κινητήρας δείχνει λίγος για τις δυνατότητες του πλαισίου και των αναρτήσεων. Βέβαια αυτό έχει και το ανάλογο τίμημα ως προς την άνεση, καθώς οι λακκούβες των ελληνικών δρόμων ταλαιπωρούν τους τροχούς των 19 ιντσών και ενίοτε την ηρεμία του εσωτερικού.  

Εξίσου άνετα και με δυνατότητα πολλών ρυθμίσεων

Από την άλλη το Volvo V40 Cross Country έχει βρεί το σημείο ισορροπίας ανάμεσα στο θέμα ουδέτερη οδική συμπεριφορά και προσφερόμενη άνεση. Αυτή σημαίνει πως χωρίς να μεταφέρονται οι πάσης φύσεως κακοτεχνίες των δρόμων στο εσωτερικό, το αυτοκίνητο μπορεί να οδηγηθεί γρήγορα χωρίς σε καμία περίπτωση να προβληματίσει ή πολύ περισσότερο να τρομάξει τον οδηγό. Η πληροφόρηση από το τιμόνι είναι ένα κλίκ κάτω σε σχέση με αυτό της Mercedes, ενώ τα φρένα και των δύο αυτοκινήτων στέκονται και, με το παραπάνω στο ύψος των περιστάσεων. Το αυτόματο διπλού συμπλέκτη λειτουργεί και αυτό υπέρ του Σουηδικού μοντέλου, καθώς με τη σειρά του συνδυάζει την άνεση εντός πόλης με την ευχαρίστηση εκτός, εξαιτίας της δυνατότητας και χειροκίνητης αλλαγής σχέσεων. Άρα λοιπόν και με βάση το γεγονός πως πρόκειται για δύο οικογενειακά κροσσόβερ, χωρίς σπορ βλέψεις, το Volvo παίρνει τη πρωτοπορία την οποία ουσιαστικά χάνει η Mercedes λόγω του AMG πακέτου, που αλλοιώνει τον χαρακτήρα της. 

Ισοπαλία στη φαντασία και την αισθητική για το συγκεκριμένο

Και για να σας προλάβω, αν η Mercedes δεν είχε το AMG πακέτο, οφείλω να ξεκαθαρίσω πως η σύγκριση γίνεται ανάμεσα στα συγκεκριμένα δύο μοντέλα και όχι σε άλλες εκδόσεις. Με χαρά θα το επαναλάβουμε στο μέλλον με μία «απλή» GLA και αν το αποτέλεσμα είναι διαφορετικό, πιστέψτε μας δεν θα διστάσουμε να το γράψουμε.

Κόστος απόκτησης και χρήσης

Και ερχόμαστε στο οικονομικό κομμάτι της σύγκρισης. Εδώ τα πράγματα είναι τελείως ξεκάθαρα καθώς οι αριθμοί μιλάνε από μόνοι τους. Σε ότι έχει να κάνει με την κτήση, η Mercedes GLA 200 ξεκινάει από τα 28000 Ευρώ με απόσυρση με το αυτοκίνητο της δοκιμής μας να ξεπερνάει τις 35000 Ευρώ με απόσυρση πάντα. Από την άλλη το Volvo V40 Cross Country D2 ξεκινάει από τα 25000 Ευρώ με το αυτοκίνητο της δοκιμής μας να ξεπερνάει τις 28000 επίσης με απόσυρση. Σε ότι έχει να κάνει με τη χρήση το Σουηδικό μοντέλο λόγω του πετρελαιοκινητήρα πληρώνει και λιγότερα τέλη κυκλοφορίας, ενώ και η μέση κατανάλωσή του είναι χαμηλότερη που σημαίνει ότι οικονομικά συμφέρει σε σχέση με το Γερμανικό τόσο στη κτήση όσο και στη χρήση. 

Σαφώς πιο “λογικές” για την ελληνική πραγματικότητα
οι 17άρες του Volvo σε σχέση με τις 19άρες της Mercedes

Η ανατροπή

Όσοι από εσάς έχετε κρατήσει σκορ μέχρι τώρα, θα διαπιστώσατε πως το Volvo V40 Cross Country (http://www.volvocars.com/gr/all-cars/volvo-v40-cross-country/pages/default.aspx) έρχεται να κάνει την ανατροπή και να επικρατήσει οριακά μέν αλλά να επικρατήσει, στην αντιπαράθεσή του με την Mercedes GLA (http://www.mercedes-benz.gr /content/greece/mpc/mpc_greece_ website/grng/home_mpc/ passengercars/home/new_cars/ models/gla-class/x156.flash.html) H αλήθεια είναι πως το AMG πακέτο της Γερμανίδας μπορεί να την κάνει εντυπωσιακή ως προς την εμφάνιση και την οδική συμπεριφορά, αλλά είναι αυτό που ευθύνεται για την απώλεια της νίκης, καθώς στερεί άνεση από ένα αυτοκίνητο με προσανατολισμό στις άνετες μετακινήσεις, ενώ αυξάνει σημαντικά και το κόστος. Όπως και να έχει πάντως οφείλουμε να πούμε πως ανάμεσα στα δύο αυτά συγκεκριμένα αυτοκίνητα που δοκιμάσαμε, η πλάστιγγα γέρνει υπέρ του Volvo. 


Του Σωτήρη Βουτσελά


VOLVO ΘΕΤΙΚΑ MERCEDES ΘΕΤΙΚΑ
  • Κινητήρας – κιβώτιο
  • Οδική συμπεριφορά – ανάλογη του χαρακτήρα 
  • Κόστος κτήσης – χρήσης
  • Εξωτερική – εσωτερική εικόνα 
  • Χώροι

Τέλη κυκλοφορίας €153
Τέλη κυκλοφορίας €97

Απάντηση